Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 47 van 47 worden weergegeven.

Discussie: Ebay

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Hoe werkt overigens zoiets als ik dit (korting/extra kosten) wil aankaarten? Eerst bij de verkoper, of via ebay zelf of via PayPal?
    Eerst bij de verkoper zelf. Ebay doet hier zelden iets mee. Amerikanen mogen voor Amerikanen niet meer dan $3 voor verzendkosten (per item) rekenen, geloof ik. Maar voor buitenlanders is er geen limiet, dus dan mogen ze vragen wat ze willen.
    Ze zijn niet verplicht om meer-stuks-korting te geven. Dus als je iets wil, zul je dat bij de verkoper zelf moeten doen.
    Paypal komt alleen in aktie als iets niet geleverd is zoals je besteld hebt. Maar dan qua product, niet qua kosten.
    Je zou kunnen proberen om de evt. extra douanekosten via Paypal terug te vragen, maar ik vraag me af of dat gaat lukken.
    En met een beetje geluk heeft de verkoper een heel laag (of geen) douanebedrag op het pakketje gezet.
    Ik heb vorige week nog een LP naar Amerika gestuurd van 28 euro, waar ik 12 euro op de verpakking heb gezet. Wel raar dat de verzendkosten dan € 24,30 zijn...
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Eerst bij de verkoper zelf. Ebay doet hier zelden iets mee. Amerikanen mogen voor Amerikanen niet meer dan $3 voor verzendkosten (per item) rekenen, geloof ik. Maar voor buitenlanders is er geen limiet, dus dan mogen ze vragen wat ze willen.
    Ze zijn niet verplicht om meer-stuks-korting te geven. Dus als je iets wil, zul je dat bij de verkoper zelf moeten doen.
    Paypal komt alleen in aktie als iets niet geleverd is zoals je besteld hebt. Maar dan qua product, niet qua kosten.
    Je zou kunnen proberen om de evt. extra douanekosten via Paypal terug te vragen, maar ik vraag me af of dat gaat lukken.
    En met een beetje geluk heeft de verkoper een heel laag (of geen) douanebedrag op het pakketje gezet.
    Ik heb vorige week nog een LP naar Amerika gestuurd van 28 euro, waar ik 12 euro op de verpakking heb gezet. Wel raar dat de verzendkosten dan € 24,30 zijn...
    Helder. Ik wacht eerst zijn reactie af. Met een beetje mazzel heb ik geen douanekosten. Afwachten dus!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  3. #28

    Standaard

    Helaas, verkoper antwoordt dat als ik aparte verzending had gewild ik apart had moeten bestellen/afrekenen.
    Ga nog wel verrekening van verzendkosten vragen want no way dat hij het volledige bedrag aan kosten heeft gemaakt.
    Lesje voor mezelf helaas. Duimen nu!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  4. #29

    Standaard

    Staat dat in zijn voorwaarden? Je betaalt toch niet voor niets verzendkosten voor apart verzenden?
    Makkelijk l*llen zo van zijn kant. Afschuiven, noem ik dat.
    Je kunt hem er op attent maken dat je verzendkosten voor apart verzenden betaalt, waarom maakt hij er jou dan niet op attent dat je teveel betaalt hebt?
    Een beetje nette verkoper doet dat.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Staat dat in zijn voorwaarden? Je betaalt toch niet voor niets verzendkosten voor apart verzenden?
    Makkelijk l*llen zo van zijn kant. Afschuiven, noem ik dat.
    Je kunt hem er op attent maken dat je verzendkosten voor apart verzenden betaalt, waarom maakt hij er jou dan niet op attent dat je teveel betaalt hebt?
    Een beetje nette verkoper doet dat.
    In zijn voorwaarden staan alleen tarieven. Moet zeggen dat de voorwaarden sowieso niet echt duidelijk omschrijven staan op ebay, maar goed.
    Ik heb net aangegeven dat ik betaald heb (en gevraagd heb om) aparte verzending en dat ik nu dus waarschijnlijk invoerrechten ga betalen.
    Het minste wat hij me moest aanbieden is het verschil in verzendkosten, kan me niet voorstellen dat 1 bulk verzending even duur is als 8 losse pakjes dus dat heb ik aangegeven.
    Qua ratings was hij erg betrouwbaar (99% positief) en een goed assortiment. Ik kan me voorstellen dat ik nog wel bestel bij hem, maar dan per titel
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  6. #31

    Standaard

    Pakje binnen, en ja, €39,10 bij moeten betalen. Verkoper blijft bij 'had je maar apart moeten bestellen'. Is het raadzaam/überhaupt zinvol een 'case' te openen bij Ebay?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  7. #32

    Standaard

    Ik zou het zeker proberen. Niet geschoten is altijd mis.
    Je hebt tenslotte extra verzendkosten betaald die hij nu in eigen zak steekt.
    En flink wat negatieve feedback geven (met de kans dat je het net zo hard terugkrijgt, overigens...)
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  8. #33

    Standaard

    Verkoper heeft gewoon gelijk imo. Maar: je kunt het proberen. Vragen staat vrij. Maar op een gegeven ogenblik moet je denk ik ook weten dat het gewoon je eigen fout is. Iemand vragen mee te denken is 1 ding, maar dwingen is iets anders.

  9. #34

    Standaard

    Ik denk toch ook dat het je eigen fout is. Je zegt dat je hebt vermeld dat je aparte verzending wilt (terwijl je alles in één keer hebt gekocht), maar dat kun je niet zelf eenzijdig bepalen, dat had je eigenlijk eerst moeten vragen of het mogelijk is. Van zijn kant begrijp ik het ook: je doet 1 bestelling, dus er wordt 1 pakket gemaakt i.p.v. 8 losse.

    Eigenlijk zijn 'alleen' die €39,10 extra kosten ; de verzendkosten was je toch al van plan om uit te geven. Je geeft aan dat je toch nog bij hem wilt bestellen; dan is de vraag of je die €39,10 slikt of niet.....

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik denk toch ook dat het je eigen fout is. Je zegt dat je hebt vermeld dat je aparte verzending wilt (terwijl je alles in één keer hebt gekocht), maar dat kun je niet zelf eenzijdig bepalen, dat had je eigenlijk eerst moeten vragen of het mogelijk is. Van zijn kant begrijp ik het ook: je doet 1 bestelling, dus er wordt 1 pakket gemaakt i.p.v. 8 losse.

    Eigenlijk zijn 'alleen' die €39,10 extra kosten ; de verzendkosten was je toch al van plan om uit te geven. Je geeft aan dat je toch nog bij hem wilt bestellen; dan is de vraag of je die €39,10 slikt of niet.....
    Je hebt gelijk als het één veiling was met alle items in één aanbod. Maar het waren allemaal losse items, die Coen allemaal apart besteld en betaald heeft, maar wel allemaal gelijk achter elkaar.
    Dus de verkoper denkt "Ha, handig, die pak ik allemaal in één keer in". Terwijl Coen ze toch apart gekocht heeft. En het nog nadrukkelijk gevraagd heeft om ze apart te verzenden.
    Dus de 'eigen fout'-gedachte ben ik niet met je eens.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  11. #36

    Standaard

    Ik zou toch voor een Paypal claim gaan.
    Je kan aantonen dat het allemaal losse veilingkavels zijn en je per kavel apart verzendkosten hebt betaald.
    Tevens heb je verkoper specifiek gevraagd apart te verzenden,en daar heb je ook voor betaald.

    Gewoon proberen, "NEE" heb je al, ja kun je krijgen.

    Tot op heden heb ik zelf alle conflicten met buitenlandse Ebay kopers en verkopers via Paypal gewonnen, dus je maakt wel zeker kans!

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Je hebt gelijk als het één veiling was met alle items in één aanbod. Maar het waren allemaal losse items, die Coen allemaal apart besteld en betaald heeft, maar wel allemaal gelijk achter elkaar.
    Dus de verkoper denkt "Ha, handig, die pak ik allemaal in één keer in". Terwijl Coen ze toch apart gekocht heeft. En het nog nadrukkelijk gevraagd heeft om ze apart te verzenden.
    Dus de 'eigen fout'-gedachte ben ik niet met je eens.
    ??? Coen geeft toch juist een keer aan dat hij ze niet apart besteld en betaald heeft? Had hij dat wel gedaan, dan stond hij sterk met een claim. Maar goed, ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    ??? Coen geeft toch juist een keer aan dat hij ze niet apart besteld en betaald heeft? Had hij dat wel gedaan, dan stond hij sterk met een claim. Maar goed, ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt.
    Ik lees het zo: Meerder aparte kavels gekocht met de "buy it now" optie, alleen de betaling via Paypal is voor het hele bedrag in één keer (met voor elke film apart verzendkosten berekend).
    Je kan in ieder geval proberen te claimen dat je voor ieder item apart porto hebt betaald, maar dat verkoper maar één keer portokosten heeft gemaakt.
    Ik zou het sowieso proberen.

  14. #39

    Standaard

    Ebay heeft een zogenaamd "winkelwagentje"-optie waarbij je verschillende items bij verschillende kopers in één keer kan afrekenen. Volgens mij had Coen dit gedaan bij deze titels. Coen dacht hiermee handig te zijn omdat hij dan verschillende items met ieder aparte verzendskosten in één keer af te rekenen die dan ook apart verzonden zou worden. Maar alle items waren van één verkoper en die dacht daar anders over en verzond ze in één keer en heeft zo bespaard op de verzendskosten, en zo heb je dit gezeur nu. Niet helemaal netjes dus want hij steekt een deel verzendskosten in zn zak en Coen heeft extra douane-kosten. Volgens mij is dit het verhaal als ik het goed heb begrepen!
    Die optie van dat winkelwagentje is tricky vanwege de douane-perikelen en juist daarom maak ik er nooit gebruik van. Het is iets meer werk maar ik reken AL mn aankopen bij Ebay apart af. Maar goed, daar heeft Coen nu niets aan.
    ik zou er overigens nog best wel wat werk insteken want ik vind de shipping opties, vooral via de apps van Ebay, vaak niet zo goed aangegeven of je kunt ze niet selecteren. En natuurlijk is de verkoper niet zo netjes geweest. Dus ik zou onder het mom van onduidelijkheid en starheid van de verkoper tot enige coulance het zeker proberen.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 10-09-2015 om 06:14

  15. #40

    Standaard

    Mij valt het recent op dat de shippingkosten uit de VS op E-bay af-zich-te-lijk duur zijn. Er wordt vaak een bedrag op gekleefd van de duurste optie, terwijl pakweg amazon.com hetzelfde levert voor een derde van de verzendprijs.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Mij valt het recent op dat de shippingkosten uit de VS op E-bay af-zich-te-lijk duur zijn. Er wordt vaak een bedrag op gekleefd van de duurste optie, terwijl pakweg amazon.com hetzelfde levert voor een derde van de verzendprijs.
    Dat is volgens mij puur om de buitenlandse verkopers af te schrikken. De meesten hebben namelijk helemaal geen zin om naar het buitenland te versturen.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  17. #42

    Standaard

    US verkopers kunnen iets al voor rond de 10 dollar versturen als het per pakketje gaat. Ik bestel meestal bij wholesale-dealers (zoals via bijv verkoper blowitoutahere) en die kunnen shippen voor 5 dollar omdat ze vaak meerdere pakketten tegelijk versturen (heb ik me laten vertellen).

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    US verkopers kunnen iets al voor rond de 10 dollar versturen als het per pakketje gaat. Ik bestel meestal bij wholesale-dealers (zoals via bijv verkoper blowitoutahere) en die kunnen shippen voor 5 dollar omdat ze vaak meerdere pakketten tegelijk versturen (heb ik me laten vertellen).
    Ah? Hoe vind/herken ik die?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ah? Hoe vind/herken ik die?
    Tja, beetje met toeval. Goed naar de shipping opties kijken als je een item zoekt en gaat bieden (of buy-it now doet). Items via dit soort verkopers worden voor 5 dollar per stuk verzonden. Duurt vaak wel wat langer (minimaal 2 weken) maar het is wel goedkoop.

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Je hebt gelijk als het één veiling was met alle items in één aanbod. Maar het waren allemaal losse items, die Coen allemaal apart besteld en betaald heeft, maar wel allemaal gelijk achter elkaar.
    Dus de verkoper denkt "Ha, handig, die pak ik allemaal in één keer in". Terwijl Coen ze toch apart gekocht heeft. En het nog nadrukkelijk gevraagd heeft om ze apart te verzenden.
    Dus de 'eigen fout'-gedachte ben ik niet met je eens.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ebay heeft een zogenaamd "winkelwagentje"-optie waarbij je verschillende items bij verschillende kopers in één keer kan afrekenen. Volgens mij had Coen dit gedaan bij deze titels. Coen dacht hiermee handig te zijn omdat hij dan verschillende items met ieder aparte verzendskosten in één keer af te rekenen die dan ook apart verzonden zou worden. Maar alle items waren van één verkoper en die dacht daar anders over en verzond ze in één keer en heeft zo bespaard op de verzendskosten, en zo heb je dit gezeur nu. Niet helemaal netjes dus want hij steekt een deel verzendskosten in zn zak en Coen heeft extra douane-kosten. Volgens mij is dit het verhaal als ik het goed heb begrepen!
    Die optie van dat winkelwagentje is tricky vanwege de douane-perikelen en juist daarom maak ik er nooit gebruik van. Het is iets meer werk maar ik reken AL mn aankopen bij Ebay apart af. Maar goed, daar heeft Coen nu niets aan.
    ik zou er overigens nog best wel wat werk insteken want ik vind de shipping opties, vooral via de apps van Ebay, vaak niet zo goed aangegeven of je kunt ze niet selecteren. En natuurlijk is de verkoper niet zo netjes geweest. Dus ik zou onder het mom van onduidelijkheid en starheid van de verkoper tot enige coulance het zeker proberen.
    Dit is precies het verhaal. Kijk nu zal ik echt apart bestellen, maar dat leek me zo omslachtig (8x het hele betaalproces door). Ik ga het wel aankaarten. De verkoper bespaart op de verzendkosten en ik heb daardoor extra kosten. Zijn 'korting' op de verzendkosten is het minimum waar ik recht op heb.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Dit is precies het verhaal. Kijk nu zal ik echt apart bestellen, maar dat leek me zo omslachtig (8x het hele betaalproces door). Ik ga het wel aankaarten. De verkoper bespaart op de verzendkosten en ik heb daardoor extra kosten. Zijn 'korting' op de verzendkosten is het minimum waar ik recht op heb.
    Dat was snel. EBay greep ik en heeft mijn claim
    goedgekeurd. Krijg de waarde van 1 blu incl verzenden terug, $25. Prima, heb een lesje geleerd en wat geld verloren
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Dat was snel. EBay greep ik en heeft mijn claim
    goedgekeurd. Krijg de waarde van 1 blu incl verzenden terug, $25. Prima, heb een lesje geleerd en wat geld verloren
    Zo, dat is inderdaad snel en best een net bedrag! Toch iets van de helft van je douane kosten vergoed. Inderdaad zoals je zegt goede les en je hebt meerdere mensen ook geholpen door je ervaringen hier te delen.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •