De resultaten 1 tot 25 van 25 worden weergegeven.

Discussie: Wel of geen sub?

  1. #1

    Standaard Wel of geen sub?

    Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe geluidsset voor in mijn kleine woonkamer (ong 4*5 meter). Ik heb redelijk wat reviews gelezen en forums als deze gecheckt, en denk voorlopig aan de Onkyo TX-SR606 of de MarantzSR6001 en als speakers aan 2 Kef iQ7 voor, 2 iQ3 (of iQ1) achter en een iQ6c als center.

    Ik heb nog niets kunnen luisteren, maar mocht er niets ontzettend tegenvallen worden het waarschijnlijk wel deze speakers omdat ik ze er ontzettend gaaf uit vind zien en er een nieuwe serie uit is waardoor ik verwacht dat de prijzen nog verder zullen zakken (heb ik hier gelijk in of is dit onzin?).

    Nu mijn vraag: de bijpassende sub zou de Kef PSW2500 zijn. Het probleem is dat die sub dus net niet binnen mijn budget valt als ik de rest intact laat. Denken jullie dat het een optie is om voorlopig geen sub te gebruiken en deze later aan te schaffen? Ik zal de opstelling 50/50 voor films en muziek gebruiken...

    Ik heb dus nog niets geluisterd omdat de ene zaak wel de gewenste receiver heeft maar niet de Kef's, en bij de andere zaak het precies andersom is. Over 2 weken ga ik ze dus individueel van elkaar beluisteren. Maar ik ben erg benieuwd naar jullie mening/advies!

  2. #2

    Standaard

    Mijn mening:

    Ik zou voor de Onkyo gaan ipv de Marantz
    Ik zou voor een andere sub gaan. Wat betaal je voor de Kef 2500?
    Anders zou ik met de speakers beginnen en later een sub kopen. Dan heb je een doel om naar toe te werken/sparen. Een sub hoeft namelijk helemaal niet van hetzelfde merk te zijn.

    Als het past is deze 10x beter: http://www.ra-subwoofers.nl/index_bestanden/Page842.htm
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard

    Tx voor je reactie. De PSW2500 heb ik voor 500 zien staan, die zou dus duurder zijn dan degene die jij me aanbeveelt... Hmm...

    Waarop baseer je de keus voor de onkyo ipv de marantz? Wat ik begrepen heb is dat je bij de Onkyo veel "bang-for-the-buck" krijgt als in: veel aansluitingen, veel vermogen, enz. Maar dat de Marantz betere muziekweergave heeft. Daarnaast is de Onkyo natuurlijk graflelijk maar misschien kan ik daar wel aan leren wennen...

  4. #4

    Standaard

    De Onkyo is zeer goed. Persoonlijk vind ik Onkyo mooier met deze Kef's dan Marantz maar doet moet je vooral zelf gaan luisteren. Ander voordeel van de Onkyo is dat hij de nieuwe geluidsformaten kan decoderen, dat kan de Marantz niet. Voor muziekweergave is Marantz over het algemeen wat beter maar ik heb dit model nog niet gehoord en weet wel dat de Onkyo dat voor het geld gewoon goed doet. Het blijft natuurlijk een budget surroundreceiver. :wink:

    Die Kef wordt volledig weggespeeld door deze sub. De sub is overigens nu te krijgen voor 400 euro.... :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #5

    Standaard

    wat is je totale budjet voor speakers? incl sub
    en wat wil je volledig alle uitgangen kunnen benutten en de nieuwe formaten afspelen?
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  6. #6

    Standaard

    ik wilde niet veel meer dan zo'n 1500 besteden aan mijn speakers. oftewel ongeveer 2000 inclusief receiver.
    Dat zou met de genoemde speakers/receivers net moeten kunnen, maar dus niet met die sub erbij. Ik ga inderdaad binnenkort maar eens luisteren of ik een sub echt heel hard nodig heb, vooral omdat mijn kamer niet al te groot is denk ik dat ik voorlopig ook wel zonder zou moeten kunnen. Qua formaat: geen idee. Niets exotisch maar ik ben in al mijn apparatuur nog aan het groeien, dus het moet vooral enigszins future-proof zijn...

  7. #7

    Standaard

    kijk eens naar mijn setje
    1550 euro inclusief verzending(de speakers) hou je 450 over voor de onkyo marantz of diegene die ik net heb
    foto,s in forum mijn hometheather
    prijs is 2 fronts met subs(geen ruimte dus) 1 center 2 zij 2 achtespeakers, 60 4mm kabel, 4 stands en spikes voor onder alles behalve de middenspeaker.
    Tis wel een grote pallet incl verpakking
    Prijs is incl bezorgkosten
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  8. #8

    Standaard

    Gezien je kleine ruimte zou je zeker ook naar een maatje kleiner als frontspeaker kunnen kijken. Je moet maar eens naar het verschil gaan luisteren.

    Een sub heeft namelijk zeker wel toegevoegde waarde!

    De set waar John het over heeft is natuurlijk ook een alternatief, maar er zijn honderen alternatieven....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  9. #9

    Standaard

    Bedankt voor de tip, maar zijn die speakers dan zoveel beter dan de kef's? Volgens de reviews die ik gevonden heb nl zeker niet (maar das misschien persoonlijk). Daarnaast ben ik niet kapot van het uiterlijk, en dat vind ik stiekem toch heel belangrijk aangezien de speakers nogal aanwezig zijn in mijn kamer.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door clavicule Bekijk bericht
    Bedankt voor de tip, maar zijn die speakers dan zoveel beter dan de kef's? Volgens de reviews die ik gevonden heb nl zeker niet (maar das misschien persoonlijk). Daarnaast ben ik niet kapot van het uiterlijk, en dat vind ik stiekem toch heel belangrijk aangezien de speakers nogal aanwezig zijn in mijn kamer.
    Er zijn nog tientallen andere merken die net zo'n goede speakers maken als Kef. Het is maar net wat je wil en hoeveel zin je hebt om vooraf te gaan luisteren.

    IK zou liever voor kleinere fronts gaan in die kamer en wel een sub nemen. Een sub is zeer belangrijk voor filmbeleving.

    Heb je ook aan een budget voor kabels gedacht?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Gezien je kleine ruimte zou je zeker ook naar een maatje kleiner als frontspeaker kunnen kijken. Je moet maar eens naar het verschil gaan luisteren.

    Een sub heeft namelijk zeker wel toegevoegde waarde!

    De set waar John het over heeft is natuurlijk ook een alternatief, maar er zijn honderen alternatieven....
    inderdaad, en eigenlijk heb ik niet zoveel zin om alle alternatieven naast elkaar te zetten, omdat ik dan over 3 jaar nog geen speakers gekocht heb

    kleinere fronts heb ik ook aan gedacht, maar aangezien ik hier geen jaren meer ga blijven wonen wil ik ook mijn fronts future-proof hebben. Ze moeten dus ook in een grotere kamer kunnen functioneren. Ik neig er nu naar om desnoods de sub later te kopen zoals je al tipte, of gewoon een smak meer geld uit te geven...

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door clavicule Bekijk bericht
    inderdaad, en eigenlijk heb ik niet zoveel zin om alle alternatieven naast elkaar te zetten, omdat ik dan over 3 jaar nog geen speakers gekocht heb

    kleinere fronts heb ik ook aan gedacht, maar aangezien ik hier geen jaren meer ga blijven wonen wil ik ook mijn fronts future-proof hebben. Ze moeten dus ook in een grotere kamer kunnen functioneren. Ik neig er nu naar om desnoods de sub later te kopen zoals je al tipte, of gewoon een smak meer geld uit te geven...
    Eerst budget vaststellen, dan goed nadenken wat je wil. Heb je al eens bij Correct of een andere aanbieder gekeken of deze spekers ergens in de aanbieding zijn?

    Voor de IQ1 en 3 heb je bijvoorbeeld ook nog stands nodig. Verder nog speakerkabel, hdmi kabel enz.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  13. #13

    Standaard

    ieder zijn wils je mag komen luisteren hoor
    deze combinatie slaat in deze prijsverhouding prestatie mening duurder set
    Kef zegt me niks Teufel wel uit ervaring en testen(duitsland die ik beter vertrouw dat nederlandse bladen(ook omdat ik 10 jaar in duitsland heb gewoond en daar in de wat duurdere segmenten aan apperatuur veel heb geluisterd.
    setje wat ik heb(ik kijk niet naar omvang maar luister liever) is geschikt tot 35m2
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  14. #14

    Standaard

    Denk ook eens aan de iQ5 als frontspeakers, met een een mooie sub erbij spelen deze echt heerlijk met de iQ6c als frontstage.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  15. #15

    Standaard

    Gezien het oog ook wat wil en je desondanks alles toch voor Kef wilt gaan is de volgende optie misschien wat. Als je de speakers bij Eshop besteld en de reciever bij Digital Street brengt dit het volgende kosten plaatje met zich mee:

    Kef iQ7 S.E.
    Kef iQ3
    Kef iQ6C (iQ2C)* (verzendkosten 35 euro)

    Onkyo TX-SR606 (boven de 200 euro worden geen verzendkosten in rekening gebracht)

    Totale schade € 1660,- (€ 1504,-)*

    Met je huidige budget blijft er dan nog 340 euro over voor een subwoofer of kabels en dergelijke. Je zou ook als alternatief voor de iQ2C center kunnen kiezen, dit scheelt namelijk een flinke cent.

    In elk geval succes met de zoektocht en alvast veel luisterplezier toegewenst

  16. #16

    Standaard

    Iedereen bedankt voor de reacties...
    Ik denk dat het inderdaad bovenstaande gaat worden, voorlopig even zonder de sub (even doorsparen). Voglende week maar eens luisteren of het ook echt wat is

    wat betreft bekabeling: dit vind ik het lastigste om online uit te zoeken. Heeft iemand tips waar ik het beste kan beginnen met info vergaren? Ik zoek dus kwalitatief goede bekabeling zonder dat het meteen gouden kabels met diamanten stekkers en weet ik wat is, zodat het ook nog enigszins betaalbaar is.
    Is er een ruwe richtlijn waaraan ik me zou kunnen houden wat betreft kosten (zoals ik ooit eens gehoord heb dat een reveiver ongeveer evenveel zou moeten kosten als 1 speaker omdat het zooitje enigszins in balans te houden)

  17. #17

    Standaard

    wat vidn je zelf betaalbaar?
    Sommige mensen horen geen verschil tussen een high-end kabel een een stukje ijzerdraad, anderen beweren dat het geen verschil kan maken en weer anderen zeggen dat ze tussen diverse high-end kabels het verschil kunnen horen. Ik weet dta ik zelf QED SA heb en verschil hoor met een gamma kabeltje, maar of dat voor jou ook geld? De betere kopen voor weinig is Oehlbach, profigold, vivanco, monster dat ligt allemaal rond de 2 a 3 euro per meter en dan heb je fatsoenlijke kabel. Is ook algemeen verkrijgbaar.

  18. #18

    Standaard

    bij een set van max 2000 euro volstaat goede 4mm kabel
    voor 100 euro heb je meer dan genoeg
    http://www.teufel.de/de/Zubehoer/Kabel/
    zie 4mm kabel
    laat je niet naaien in de winkel(zoals hobo) niet normaal wat ze daar vragen(met een achterlijk blaartrekkend verhaal dat kant nog wal raakt)
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door clavicule Bekijk bericht
    Iedereen bedankt voor de reacties...
    Ik denk dat het inderdaad bovenstaande gaat worden, voorlopig even zonder de sub (even doorsparen). Voglende week maar eens luisteren of het ook echt wat is

    wat betreft bekabeling: dit vind ik het lastigste om online uit te zoeken. Heeft iemand tips waar ik het beste kan beginnen met info vergaren? Ik zoek dus kwalitatief goede bekabeling zonder dat het meteen gouden kabels met diamanten stekkers en weet ik wat is, zodat het ook nog enigszins betaalbaar is.
    Is er een ruwe richtlijn waaraan ik me zou kunnen houden wat betreft kosten (zoals ik ooit eens gehoord heb dat een reveiver ongeveer evenveel zou moeten kosten als 1 speaker omdat het zooitje enigszins in balans te houden)
    Voor wat betreft dat voorstel van Zondaar:

    Met die optie zou de sub zoals eerder genoemd al snel in je budget gaan passen. Als je het verschil gehoord hebt wil je nooit meer zonder.

    Als center zou ik altijd (zeker ook voor de toekomst) kiezen voor de dure center. Een center is zeer belangrijk en de kleine uitvoering is naar mijn mening maar matig.

    Voor kabels zou je kunnen kijken bij www.hifisupply.nl. Veel keuze in alle prijsklasses en goede service.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Voor wat betreft dat voorstel van Zondaar:

    Met die optie zou de sub zoals eerder genoemd al snel in je budget gaan passen. Als je het verschil gehoord hebt wil je nooit meer zonder.

    Als center zou ik altijd (zeker ook voor de toekomst) kiezen voor de dure center. Een center is zeer belangrijk en de kleine uitvoering is naar mijn mening maar matig.

    Voor kabels zou je kunnen kijken bij www.hifisupply.nl. Veel keuze in alle prijsklasses en goede service.
    Een dure center is niet per definitie de beste. Het allerbelangrijkste bij een 5.1 of 7.1 setup is dat je speakers bij elkaar passen. In de meest ideale situatie zijn alle 5 of 7 speakers identiek. Dat lukt natuurlijk niet. Als je dan een keuze maakt, heeft het zeer grote voordelen als de hoge tonen en middentoon speaker in de luidsprekers hetzelfde zijn. Veelal betekent dit dat de speakers van hetzelfde merk en uit eenzelfde serie komen. Ik ben het met je eens dat de centerspeaker belangrijk is, zo niet de belangrijkste speaker van je hele HT setup. Perfecte verstaanbaarheid van de dialogen is hierin belangrijk. Een eventueel gemis aan diep laag in de center kan door de hoofdspeakers worden gecompenseerd.
    Een sub is zeer aan te bevelen. Het kan zonder, maar een sub ontlast de versterker en de hoofdspeakers en vult daarmee zo waardevol aan dat je hele HT setup er in kwaliteit op vooruit gaat.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum Bekijk bericht
    Een dure center is niet per definitie de beste. Het allerbelangrijkste bij een 5.1 of 7.1 setup is dat je speakers bij elkaar passen. In de meest ideale situatie zijn alle 5 of 7 speakers identiek. Dat lukt natuurlijk niet. Als je dan een keuze maakt, heeft het zeer grote voordelen als de hoge tonen en middentoon speaker in de luidsprekers hetzelfde zijn. Veelal betekent dit dat de speakers van hetzelfde merk en uit eenzelfde serie komen. Ik ben het met je eens dat de centerspeaker belangrijk is, zo niet de belangrijkste speaker van je hele HT setup. Perfecte verstaanbaarheid van de dialogen is hierin belangrijk. Een eventueel gemis aan diep laag in de center kan door de hoofdspeakers worden gecompenseerd.
    Een sub is zeer aan te bevelen. Het kan zonder, maar een sub ontlast de versterker en de hoofdspeakers en vult daarmee zo waardevol aan dat je hele HT setup er in kwaliteit op vooruit gaat.
    Ik gebruik het woord 'duur' enkel om te verwijzen naar de center met de hogere prijs. En ik adviseer deze center omdat die vele malen beter is dan de kleinere center zoals ik ook tracht te omschrijven. Dat is niet zo vanwege de prijs maar vanwege de kwaliteit.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  22. #22

    Standaard grotere frontspeakers

    Daar ik ook stereo belangrijk vind heb ik voor mijn setup gekozen voor de KEF IQ9. Ik ben meerdere speakers gaan beluisteren, M.Audio, Focal, B&W, Klipsch... ook de IQ7 en IQ5 en ik moet zeggen: wat een zee van verschil!

    Natuurlijk is ieders geluidsvoorkeur uniek, wat ik hier wil zeggen is dat wat je hoort het belangrijkste is en dat een relatief kleine woonkamer dit niet verprutst.

    Deze 2 KEF's klinken zalig in mijn 4x5m ruimte. Zowel ste"reo (bi-amping) als surround.

    Mijn rearspeakers zijn niet van dezelfde serie, de opstelling verplichte me kleinere te nemen en dan zijn de KHS 3001 kwalitatief de beste.
    Deze bezitten dezelfde UNI-Q techniek als in de Q-reeks

    Het geheel werkt fantastisch als surround...

    Als sub koos ik voor een amerikaans merk, slechts door 1 firma verdeeld in Noorwegen, maar geen enkele sub haalt deze prestaties voor zoweinig geld... indien intresse: lees http://www.audioreview.com/cat/speak...7_2741crx.aspx

    Veel plezier met je toekomstige set!
    -------------------------------------------
    Denon AVR 2309
    Oppo DV981HD

    Fronts - KEF IQ9
    Center - KEF IQ60c
    Rears - KEF HTS 3001SE
    Sub - SVS PCi 25-31
    -------------------------------------------

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Ik gebruik het woord 'duur' enkel om te verwijzen naar de center met de hogere prijs. En ik adviseer deze center omdat die vele malen beter is dan de kleinere center zoals ik ook tracht te omschrijven. Dat is niet zo vanwege de prijs maar vanwege de kwaliteit.
    Ik heb in mijn set ook in het begin gedraaid met de iQ2c, de kon niet brengen wat ik er van verwachtte, de iQ6c wel, echt niet nemen die iQ2c, echt voor de iQ6c gaan!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Halerzzz Bekijk bericht
    Daar ik ook stereo belangrijk vind heb ik voor mijn setup gekozen voor de KEF IQ9. Ik ben meerdere speakers gaan beluisteren, M.Audio, Focal, B&W, Klipsch... ook de IQ7 en IQ5 en ik moet zeggen: wat een zee van verschil!

    Natuurlijk is ieders geluidsvoorkeur uniek, wat ik hier wil zeggen is dat wat je hoort het belangrijkste is en dat een relatief kleine woonkamer dit niet verprutst.

    Deze 2 KEF's klinken zalig in mijn 4x5m ruimte. Zowel ste"reo (bi-amping) als surround.

    Mijn rearspeakers zijn niet van dezelfde serie, de opstelling verplichte me kleinere te nemen en dan zijn de KHS 3001 kwalitatief de beste.
    Deze bezitten dezelfde UNI-Q techniek als in de Q-reeks

    Het geheel werkt fantastisch als surround...

    Als sub koos ik voor een amerikaans merk, slechts door 1 firma verdeeld in Noorwegen, maar geen enkele sub haalt deze prestaties voor zoweinig geld... indien intresse: lees http://www.audioreview.com/cat/speak...7_2741crx.aspx

    Veel plezier met je toekomstige set!
    Ja, toch wel aardig bekend op de ht gerelateerde fora hoor. Ik heb de baby-SVS in de huiskamer, werkt heerlijk in mijn set!
    Laatst aangepast door Seth__Gekko : 02-10-2008 om 08:31
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum Bekijk bericht
    In de meest ideale situatie zijn alle 5 of 7 speakers identiek. Dat lukt natuurlijk niet.Als je dan een keuze maakt, heeft het zeer grote voordelen als de hoge tonen en middentoon speaker in de luidsprekers hetzelfde zijn. Veelal betekent dit dat de speakers van hetzelfde merk en uit eenzelfde serie komen. Ik ben het met je eens dat de centerspeaker belangrijk is, zo niet de belangrijkste speaker van je hele HT setup.

    Een sub is zeer aan te bevelen. Het kan zonder, maar een sub ontlast de versterker en de hoofdspeakers en vult daarmee zo waardevol aan dat je hele HT setup er in kwaliteit op vooruit gaat.
    De set zal dan dus beter gaan presteren.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  25. #25

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •