De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Question Problemen met VHS naar DVD

    Beste mensen!

    Ten eerste hallo allemaal dit wordt mijn eerste post hier op het forum.

    Ik heb een probleem met het kopieren van VHS banden naar DVD. Ik heb een Philips DVD recorder en heb via de skart aansluiting mijn videorecorder hier op aangesloten.

    Als ik nu een kopie van een VHS band wil maken lijkt dit eerst prima te gaan... Tot het punt waar er in mijn verouderde VHS banden een "foutje" of wel "storing zit. Bijvoorbeeld een korte tussen pose of wat beeld verval op de VHS band.
    Tot het punt van de zogenoemde storing gaat alles prima en kopieer ik zowel beeld als geluid naar de dvd. Het probleem wat zich keer op keer na de storing voordoet is dat ik dan slechts nog geluid kopieer.

    De lengte dat het goed gaat is bij elke VHS naar DVD anders omdat er uiteraard op andere momenten storing in zit.

    Wie weet hiervoor de oplossing? Ik zou willen dat hij de banden gewoon met storing en al kopieert op dvd.

    Alvast bedankt voor de reacties die hopelijk volgen!

    Groetjes Sarah

  2. #2

    Standaard

    Wanneer je gekochte films op voorbespeelde VHS wilt kopieren naar DVD heb je waarschijnlijk last van een kopieerbeveiliging die in de videoband zit. Advies is om de film te gaan kopen op DVD, heb je veel betere beeld- en geluidskwaliteit.
    Als het om eigen gemaakte huisvideo's gaat, dan zou ik het niet weten wat er fout gaat.

  3. #3

    Standaard

    Hoi Arnold!

    Bedankt voor je reactie! Het gaat idd om zelf gefilmde huis video's. Waarvan ik uiteraard de kleine origingele bandjes niet meer in mijn bezit heb want dan had ik die wel gebruikt...

    Het is een heel raar probleem... Zolang er geen storing in de VHS band zit gaat het prima maar wanneer dit wel het geval is gaat hij dus over op alleen geluid na het storings moment...

    Iemand anders een idee???

  4. #4

    Standaard

    Om welke Philips DVD recorder gaat het.
    Je kunt bij Philips checken of er mogelijk een firmware update is of dat je probleem bij toevallig bij de FAQ staat.

    http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/d...ct_selector.pl
    Laatst aangepast door Arnold van Oostrum : 22-09-2008 om 01:17

  5. #5

    Standaard

    In uiterste nood kun je ze altijd bij de HEMA afgeven, die zetten dat wel voor je om op dvd.

    Heb je op de videorecorder na die storing wel nog gewoon beeld ?
    Vaak helpt het om de koppen van de VHS tenopzichte van de band even te tracken (zeg maar, goed te positioneren tov van elkaar)
    Zit vaak een knop voor op de remote control.
    Misschien dat aansluiten middels een composite (de gele plug, eventueel met scart verloop) zoden aan de dijk zet.
    You never know.....


    Groet Roger.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 22-09-2008 om 07:05
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    In uiterste nood kun je ze altijd bij de HEMA afgeven, die zetten dat wel voor je om op dvd.
    als de HEMA dit kan , kan de gemiddelde pcgebruiker dit helemaal

    misschien heb je een instelling die alleen het bruikbare opneemt, rtfm lijkt mij

  7. #7

    Standaard

    Bedankt allemaal maar helaas nog geen oplossing!

    Ik heb de laatste firmware op de dvd recorder, en het beeld word dus wel weergegeven op de televisie ook na de storing. In de handleiding staat niks over het gebruik van "bruikbaar beeld" dat was uiteraard ook de eerste plek waar ik naar de oplossing zocht

    Verder zoeken dus maar weer! En tja, natuurlijk kan het bij de HEMA maar het moet toch ook zelf kunnen! Dat was toch wel de reden dat ik een dvd RECORDER heb aangeschaft...

    Ik ga inderdaad de oplossing van de andere manier van aansluiten proberen! Wordt vervolgd!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •