Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 63 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard The Dark Knight (algemeen DVD/BR topic)

    Ik wilde graag een topic openen over de verschillende DVD/BR-uitvoeringen van The Dark Knight. Er gaan vast een hele hoop mooie uitvoeringen uitgebracht worden, dus hier kunnen we elkaar mooi op de hoogte houden

  2. #2

  3. #3

    Standaard



    Laatst aangepast door DanielC : 30-09-2008 om 17:49

  4. #4

    Standaard

    Amazon UK



    Laatst aangepast door DanielC : 27-09-2008 om 12:18

  5. #5

    Standaard

    Ik vind het wel vet dat de Amerikaanse Blue Ray cover Jokerised is.
    "I've seen things you people wouldn't believe."

  6. #6

    Standaard

    Play.com
    gratis art-cards






  7. #7

    Standaard

    Amazon UK


  8. #8

    Standaard

    HMV UK
    met comic


  9. #9

    Standaard

    Discshop
    met sleutelhanger en shirt


  10. #10

    Standaard

    Waar heb je die 2-disc blu-ray limited edition gevonden?
    Die met die motor er voor is wel erg gaaf.

  11. #11

    Standaard

    Ik zie echt super gave uitgaves langskomen. Vooral die openklapbare batface en die met de motor is leuk. Ook de bluray-uitgave met de motor op de sleeve en the joker op het hoesje is gruwelijk!

    Ik ben echt blij dat ik een creditcard heb, kan ik ze allemaal aanschaffen!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hengellaar Bekijk bericht
    Waar heb je die 2-disc blu-ray limited edition gevonden?
    Die met die motor er voor is wel erg gaaf.
    volgens my amazon.com exclusive

  13. #13

    Standaard

    Die met die Batbrommer is wel erg cool, ja. Moeten we hier niet op hopen, zeker?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters Bekijk bericht
    Die met die Batbrommer is wel erg cool, ja. Moeten we hier niet op hopen, zeker?
    Tuurlijk niet. Dat is niet nieuw. Zoiets moet je gewoon importeren.

    Op DVDtimes staat wel dat Warner die LE van hun pers site hebben gehaald. Waarom is nog een raadsel.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC Bekijk bericht
    HMV UK
    met comic

    Die comic is dezelfde als bij de Batman Begins LE Blu-ray. Niet echt interessant. Is gewoon die bankoverval van Joker met die schoolbus in comicvorm.

  16. #16

    Standaard

    Iets minder mooi nieuws (in iedergeval dat vindt ik):
    http://www.darkhorizons.com/news08/080927f.php
    Er staat dus dat de Bluray versie verschillende aspectratio's zal hebben TIJDENS het afspelen van de film, namelijk 2.40:1 voor scenes die zijn opgenomen op 35mm en 1.78:1 voor scenes die voor IMAX zijn bedoeld.. Tja, als filmliefhebber ziet IK daar niet op te wachten, want dat is dus enorm storend als er tijdens de film van aspectratio wordt gewisseld.. Hoop dan ook dat het als apart optie is en niet standaard...

  17. #17

    Standaard

    Dat heeft Nolan al aangekondigd voordat TDK in de bios kwam.
    Ik heb zelf TDK in de IMAX gezien, dus ik prefereer deze optie.
    Maar als je de 35mm versie gezien hebt, heb je misschien de voorkeur voor de constante 2:40:1 versie.
    Dat geswitch vindt ik niet zo heel erg, trouwens.
    Waarschijnlijk is het gewoon een seamless branching optie, je kan zelf kiezen
    Laatst aangepast door -Jaap- : 28-09-2008 om 17:51

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Ik heb zelf TDK in de IMAX gezien, dus ik prefereer deze optie.
    Maar als je de 35mm versie gezien hebt, heb je misschien de voorkeur voor de constante 2:40:1 versie.
    Alleen het probleem dan nog is dat IMAX 1.66:1 is en niet 1.78:1... en zoals dus aangegeven is in het artikel mis je dus boven en onder een deel mbt de werkelijke IMAXversie..
    Maarja misschien is het dus geen seamlessbranching en dus vast in de BD versie, en switchen van aspectratio toch zeker een probleem aangezien het dan puur om de gimmick (nog betere resolutie) gedaan wordt en totaal niets met de film zelf te maken heeft, wat dus gewoon een no-no is als je een serieuze filmmaker bent, wat ik toch wel verwachte van Nolan....
    Dus maar hopen dat het een keuze voor de kijker.. dus het is nog even wachten tot de discs werkelijk uitgebracht zijn..

  19. #19

    Standaard

    Als je de 2:40:1 versie kijkt mis je pas echt het meeste, bij die versie zijn de IMAX scenes bijgesneden naar 2:40:1.
    En de IMAX scenes zijn eigenlijk orgineel 1:44:1 en niet 1:66:1, dat bericht klopt niet.
    Als je TDK in een IMAX MPX zaal hebt gezien, zoals ik in Pathé ArenA, waren de IMAX scenes niet in 1:44:1, omdat het doek niet de volle hoogte had, het is namelijk de MPX variant.
    't Werd dan meer 2:00:1 ongeveer, maar je zag nog steeds meer beeld dan in de normale bioscoopversie.

    Ik vind het juist goed dat Nolan dit doet, dat ruime IMAX frame is wel mooi.
    Ik vind het ook zeker qua filmbeleving wat toevoegen, niet puur alleen als gimmick.
    Laatst aangepast door -Jaap- : 28-09-2008 om 18:36

  20. #20

    Standaard

    Vraag ik me toch af waarom er slechts een aantal scenes dit afwijkende formaat hebben. Waren dat extra scenes die alleen in de IMAX versie zaten? M.a.w. was de IMAX versie langer??

  21. #21

    Standaard

    Scenes zijn hetzelfde.
    De IMAX scenes zijn op fullframe IMAX 1:44:1 gefilmd, voor de beste projectie in IMAX zalen, omdat een volwaardig IMAX scherm 1:44:1 is, dus beeldvullend bij de IMAX scenes, maar zwarte balken bij de gewone 35mm scenes.
    Bovendien is de IMAX resolutie ook veel hoger, dus het beeld is dus veel scherper dan de 35mm scenes.
    In de normale bioscoopversie is qua inhoud niks veranderd, dat is precies gelijk, de film is hetzelfde.
    Wat wel anders is, is de het beeldkader van IMAX scenes, dat is in de normale versie bijgesneden tot 2:40:1, hetzelfde beeldkader als de scenes die met normale 35mm cam´s zijn gefilmd.
    De BD krijgt ook de mogelijkheid om de IMAX scenes met een 1:78:1 kader te kijken, wat erg in de buurt komt van de orginele 1:44:1 projectie in echte IMAX zalen.
    Het beeldkader is dus ruimer in de IMAX versie bij de desbetreffende scenes.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC Bekijk bericht
    Super artwork ik blijf het zeggen, alleen zo jammer dat er wel weer een quote op komt en die dikke 2 disc special edition erop moet elke keer......

  23. #23

    Standaard

    @ -Jaap- bedankt voor deze uitleg, maar wat nu de reden is dat er slechts bepaalde scenes in dat formaat op de BR staan is me nog steeds niet duidelijk. T klinkt nogal willekeurig. Ik denk dat eenieder liever de keuze had gehad tussen beide formaten dan dat allegaartje wat t nu lijkt te worden.

  24. #24
    Junior Member
    Registratie datum
    Sep 2007
    Woonplaats
    Nieuw en Sint Joosland ( Zeeland)

    Standaard

    Zou deze film ook voor de psp komen?
    Spider-Man 3 is cooler dan cool

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    @ -Jaap- bedankt voor deze uitleg, maar wat nu de reden is dat er slechts bepaalde scenes in dat formaat op de BR staan is me nog steeds niet duidelijk. T klinkt nogal willekeurig. Ik denk dat eenieder liever de keuze had gehad tussen beide formaten dan dat allegaartje wat t nu lijkt te worden.
    Omdat er slechts enkele gedeelten (dacht 6) van de film zijn opgenomen met de IMAX camera. Gaat o.a. om De bankoverval, Hong Kong gedeelte, Joker truck chase, Sociaal experiment gedeelte voor zover ik weet.

    Ik ga er vanuit dat er gewoon te kiezen zal zijn op blu-ray welk beeldformaat je wilt, daar lijkt blu-ray me juist geschikt voor dus lijkt mij een slechte keuze als dat niet gebeurt.
    "When a forest grows too wild, a purging fire is inevitable and natural." | DVD's te koop | My Collection | WhatIWatch

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •