Pagina 11 van 13 EersteEerste ... 78910111213 LaatsteLaatste
De resultaten 251 tot 275 van 322 worden weergegeven.
  1. #251

    Standaard

    mooi dat je tevreden bent claudio.

    hoe is het met het judder effect

    gaat alles mooi smooth nu met een oled.

    heb je er al iets van een 4k speler aan kunnen hangen.

    en marcel, met zo`n techniek moet je geen 42 inch willen vindt ik.
    dit schreeuwt om een 60-70 inch

    mvrg,
    raymen
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  2. #252
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pascal. Bekijk bericht
    Wat ga jij doen met de clean panel noise optie.
    Heb net 177 pagina s op avs forum doorgelezen over onze tv, interessant.
    Ik heb die draad al even vluchtig doorgelezen, maar niet specifiek omtrent noise. Dat komt wel bij eventuele issues. Het is wel een handleiding van niks. Staat amper wat in, maar meestal kom je er wel achter. Vandaag weer wat kijkers gehad en die werden werkelijk weggeblazen. En nog wat 3D-onderwaternatuurfilms gekeken. Jezus wat is dat mooi. Het was vechten om de brillen. Gelijk maar een setje van 4 besteld. Kost nog maar een kwart van een actieve bril.

    Kleinere OLED-schermen zullen wel volgen, maar nu is het nog weggelegd voor de ht-liefhebber. Ik moest namelijk wachten op grotere maten. Kleinere maten zal de volgende stap zijn. Maar voor 4K is dat niet de prioriteit om mee uit te pakken.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 11-06-2016 om 19:22
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #253

    Standaard

    Vraag: hoe zien gewone TV-uitzendingen er uit op jouw nieuwe TV? Ik bedoel: NOS Journaal, sportuitzendingen, TV-series uit de jaren 80 etc.. Of kijk je geen gewone TV op dit scherm? Dat een Blu-ray er prachtig uit ziet wil ik best geloven, en speciale demofilms ook. Toen ik ooit eens bij de Media Markt vroeg of ze een gewone TV-uitzending wilden laten zien in plaats van die oervervelende statische demofilmpjes, schrokken ze zich wezenloos, want dat was niet de bedoeling. Gelukkig hadden ze dat bij Hi-Fi Klubben in de Rijnstraat in Amsterdam beter begrepen. Daar stonden juist bijna alle TV's een gewoon kabelsignaal uit te zenden, ervan uitgaande dat de gemiddelde kijker toch 90% van zijn tijd naar gewone TV-uitzendingen kijkt, tenminste in die tijd.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  4. #254

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymen Bekijk bericht
    en marcel, met zo`n techniek moet je geen 42 inch willen vindt ik.
    dit schreeuwt om een 60-70 inch

    mvrg,
    raymen
    Wat mijn in OLED aanspreekt is de plasma-achtige beeldkwaliteit en de doorontwikkeling daarvan. Plus de enorme kijkhoek, wat in onze woonkamer een must is, en die ik mis bij 90% van de LED-schermen omdat die fabrikanten maar hardnekkig blijven vasthouden aan PVA-panels i.p.v. de veel betere, maar duurdere IPS-panels met hun bredere kijkhoeken. Grootte van het scherm vind ik minder belangrijk en 4K al helemaal. Maar een mooi totaalplaatje met natuurlijke kleurweergave, diep contrast en vlekkeloze bewegingsweergave is voor mij wel belangrijk. En dat kan een LED niet bieden, hoe goed ze ook hun best doen en hoe goed mijn eigen Samsung 55 inch ook is (afgezien van die belabberde kijkhoek).
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  5. #255

    Standaard

    Deze optie vind je onder beeldinstellingen.
    Dit kun je handmatig laten doen en de tv gaat 1 uur lang je paneel schoon vegen.

    Nu schijnt het dat dit ook steeds gebeurt als je de tv uitschakelt in standby dan zou het 10 tot 20 min duren.
    Handmatig laten doen werd aangeraden bij een een spuulduur van rond de 200 uur op je toestel.
    Helemaal wijs wordt ik er ook niet van.

  6. #256
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dan is OLED het antwoord. Kijkhoek verandert nooit, tenzij je erachter staat. De term kijkhoek sterf straks uit.

    Gewone tv-uitzendigen is relatief. Analoog doe ik niet aan. Nergens. Ik heb een Horizon, een Horizon Extra en een C. I.-module. Wat ik kijk is 99% high definition. Dat ziet er dan ook heel goed uit. Maar hoe analoge SD het doet kan ik ook niet testen. Ik heb de coaxkabel niet eens meer doorgetrokken.

    Daarentegen sommige slechte YouTube-filmpjes (van slechte kwaliteit) zullen op een OLED-scherm op de best mogelijke manier worden getoond. HD en 4K ziet er heel erg goed uit via de app. Net nog een Netflix-4K natuurfilms gezien en je staat verbaasd hoe mooi Streaming kan zijn.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #257

    Standaard

    Nog een puntje.
    Dit is mij derde 4k tv.
    Wat upscaling betreft,vond ik de samsung nog de beste naar 4k upscaling
    De sony en onze oled vind ik minder, ik laat nu de 4k upscaling door de blurayspelers doen krijg dan toch een net wat strakker plaatje.
    Dit zijn de kleine dingen waar ik dagen mee bezig kan zijn om het beste uit de tv te krijgen.
    De panasonic uhd speler wie ik binnenkort verwacht moet geweldig zijn in de upscaling met bluray naar 4k.
    Ach wordt soms moe van mijzelf maar zo blijf je wel lekker bezig.

  8. #258

    Standaard

    Nou, ik ben hier op uitgekomen.
    Isf expert darkroom.
    Oled lampje 55
    Helderheid 52
    Contrast 75
    Gamma 2.2
    Kleur normaal
    Kleur temp warm 2
    Scherpte 10.
    Alle beeldverbetersraars uit.
    Kijk dus wel in een batcave en alleen maar blurays dus geen tv.

  9. #259
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik zit daar niet ver vanaf.

    In eerste instantie had ik OLED-lamp ook flink teruggesteld. Evenals de scherpte op 0 en de kleur zelfs op 40 en contrast op 80. Op het oog gaf dit een rustig beeld, maar ik besefte dat ik simpelweg ook aan de kleuren en helderheid van OLED moet wennen. Gisteren even de test patterns van Video Essentials HD Basics gedraaid. Met het blauwe filter moet je dan de kleur instellen totdat de vakjes in de balk allemaal dezelfde kleurintensiteit hebben. Als het scherm goed is zijn rood en groen ook gelijk goed. Bleek toch echt dat ik bij kleur precies op 50 moest zitten. Dan klopte alles. Bij de greyscale pattern bleek dat de balans tussen OLED-lamp, helderheid in combinatie met contrast en gamma moest ook hoger moest om het zwart niet teveel dicht te laten slippen. Want ondanks dat deze tv het vermogen heeft om alle details in het zwart te tonen, kan een verkeerde setting dat teniet doen. Ik moet wel zeggen dat met al dat fijn afstellen het beeld steeds mooier is en het was al spectaculair toen ik begon. Natuurlijk ga ik straks voor UHD BD en wanneer weet je nooit, maar wat een feest is het om nu je Blu-ray's te bekijken, te gamen of simpelweg naar de HDTV te kijken.

    En wat een heerlijke OS. Super snappy en intuïtief. Uiteraard is YouTube niet de beste bron om 4K te kijken (compressie geen HDR), maar sommige zijn echt om te smullen. En via het OS binnen handbereik.

    Pff, ik heb nog weinig fouts aan deze tv kunnen ontdekken.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #260

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    (...) maar wat een feest is het om nu je Blu-ray's te bekijken, te gamen of simpelweg naar de HDTV te kijken.
    .

    Ja, met die brakke top-plasma van Panasonic die je eerst had was het maar behelpen... . Kom op, Claudio, is dit ook niet een beetje een placebo-effect wat je hier beschrijft?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  11. #261
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nee, echt.
    Binnenkort lees je waarom.

    Laat ik het zo zeggen: vroeger dacht ik dat ik heel scherp kon zien totdat ik op een gegeven moment een bril opzette, er ging een wereld open.
    Er zit altijd wel iets van euforie in mijn bevindingen, maar het is echt een forse stap. Echt...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #262
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Nee, echt.
    Binnenkort lees je waarom.

    Laat ik het zo zeggen: vroeger dacht ik dat ik heel scherp kon zien totdat ik op een gegeven moment een bril opzette, er ging een wereld open.
    Er zit altijd wel iets van euforie in mijn bevindingen, maar het is echt een forse stap. Echt...
    Dan ga ik maar eens even naar Specsavers....
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  13. #263

    Standaard

    Je hoeft niet naar specsavers,
    Koop gewoon een oled.

  14. #264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pascal. Bekijk bericht
    Je hoeft niet naar specsavers,
    Koop gewoon een oled.
    Specsavers toch voordeliger...... of was dat toch C&A, Oled stond er niet bij
    Have fun and enjoy your collection

  15. #265

    Standaard

    Vanmiddag de knoop doorgehakt en ook een 65e6v besteld

    moet alleen even 2 weekjes wachten voor hij er is

    mvrg
    raymen
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  16. #266

    Standaard

    Raymen top jongen hier ga je geen spijt van krijgen het is een fantastisch scherm.

  17. #267

    Standaard

    Dank je pascal.

    ik heb gewacht tot er een duidelijke opvolger voor de kuro was.
    tja en de 65e6v moet dat toch wel zijn.

    straks eens kijken wat de dune 4k solo hier voor beeld op tovert

    alleen nog even bedenken welke uhd speler erin komt

    las dat volgend jaar er een oppo uhd speler uitkwam. ,yammie

    mvrg
    raymen
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  18. #268
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Gefelicteerd.

    Ik ben benieuwd welke UHD BD spelers er komen. Ik heb me inmiddels aardig verdiept in Ultra HD Premium. rec.2020, HDR 10 en Dolby Vision. Het moet nog maar blijken welke standaard gaat blijven, maar Dolby gaat gewoon een essentiële stap verder dan HDR 10.

    HDR biedt veel meer gradaties in helderheid en rec.2020 biedt een veel groter 10bit kleurenspectrum. Alleen werken deze los van elkaar. Dolby koppelt helderheid en intensiteit aan de kleuren.

    Hierdoor is er veel meer details en minder blowouts in de lichte kleuren. Denk aan de witte wolken aan een heldere blauwe hemel of een zonsondergang.

    Ik vind het ook niet erg om geduld te hebben. Mijn UHD BD-collectie wordt vanzelf steeds groter. Was met 3D ook zo. Kocht ze wel al. Ik ben wel een echte 3D-fan. Dat vind ik een minpunt van UHD BD. Als ze nou standaard een 3D-versie erbij leverde in plaats van de standaard Blu-ray.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 11-06-2016 om 21:51
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #269

    Standaard

    thanx,

    ik verwacht wel weer een topproduct van oppo, dat kan niet anders.

    Denon en marantz zullen nog wel even laten wachten op zich.

    Vindt altijd wel de spelers van denon iets hebben.

    Mvrg,
    Raymen
    Laatst aangepast door raymen : 11-06-2016 om 21:14
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  20. #270

    Standaard

    Claudio heb net voor het eerst film gekeken in 2.35 formaat.
    Nu kom ik toch weer met de helderheid op 52 in de knoei lijkt wel black crush.
    Weer terug op 50 gezet.
    Waar heb jij de helderheid nu op staan.

  21. #271
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ook 50
    Volgens de greyscale moest ik hoger om echt alle details te blijven zien, maar dat vond ik echt niet mooi. Bij de beginscene in ruimte in Star Wars TFA werd het gewoon onrustig tussen de sterren. Ik heb hem zo afgesteld dat je nog details ziet als de stardestroyer overvliegt en het beeld bijna compleet verduistert. Dan kwam ik op 50 uit. Ik begon met 42.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #272

    Standaard

    Dat is de reden dat ik iets hoger ging dan 50 omdat details iets verloren gaan.
    Ben er vanavond met de fifth wave achter gekomen weer naar 50 te gaan kon rustig switchen want had veel meer van de film verwacht.

  23. #273

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymen Bekijk bericht
    thanx,

    ik verwacht wel weer een topproduct van oppo, dat kan niet anders.

    Denon en marantz zullen nog wel even laten wachten op zich.

    Vindt altijd wel de spelers van denon iets hebben.

    Mvrg,
    Raymen
    Ik heb de oppo 101 aangeschaft en vind de upscaling naar 4k niet denderend.
    Is minder dan de tv in upscaling.
    De pioneer bdp lx58 geeft verreweg het mooiste en scherpste beeld in 4k upscaling op de oled.
    Heb eigenlijk spijt van de aankoop van de oppo en ben bang als de pana komt deze terug in de doos verdwijnt.

  24. #274
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Mijn eerste Dolby Vision-content gevonden. Marco Polo op Netflix.
    Krijg je drie nieuwe beeldmodussen erbij. Dolby Vision Film donker, - Film helder, -Levendig. Deze kun je dan ook weer beperkt instellen.

    En je krijgt netjes in beeld dat Dolby Vision geactiveerd is.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #275

    Standaard

    Wat zijn wij toch kleine kinderen he
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

Pagina 11 van 13 EersteEerste ... 78910111213 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •