Pagina 3 van 13 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 322 worden weergegeven.
  1. #51
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Why upgrade if you're already in heaven.
    Nee ik ben dik tevreden.
    Alleen mijn bd is wat traag, maar beeld zal niet echt veel beter worden..., dus ik wacht nog lekker even af...
    Was er niet iets gebeurd ten huize Claudio
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  2. #52
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Was er niet iets gebeurd ten huize Claudio
    Yep, update soon...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #53

    Standaard

    Het kan altijd groter ! , en 3D.

    Ik blijf mijn Kuro voorlopig trouw
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Yep, update soon...
    Mooi, maar praatjes vullen geen gaatjes, het zijn de plaatjes die ze vullen.

    Ben benieuwd Claudio
    Have fun and enjoy your collection

  5. #55

    Standaard

    oh,mooie kuro weggedaan.
    ben zeer benieuwd wat het verschil in beeldkwaliteit is tegenover de pioneer
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  6. #56
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Update beginpost.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #57

    Standaard

    gefeliciteerd,is zeker een mooie aanwinst.
    hij is groter dan de pio en dat is natuurlijk wel een pluspunt.
    3d kan je nu ook gaan kijken en af en toe is dit best wel leuk,
    denk dat je wel moeite hebt gehad om de pio weg te doen of heb je hem nog.
    de kuro was toch wel iets speciaals maar niettemin een mooie nieuwe aanwinst
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  8. #58

    Standaard

    Yep, groter is beter

    Ben zelf ook al best tevreden, maar als ze er in de toekomst nog een beetje groter maken , doe ik weer mee, nu maar hopen dat ie nog wel even blijft spelen, ben eigenlijk best wel tevreden

    Las dat je nog volop aan het inregelen en wennen bent..... mmm, geef ook de TV even de gelegenheid om op "sterkte" te komen, wie weet kun je ons melden dat je hem dan praktisch gelijkwaardig als de Kuro hebt

    Laat maar een een mooie actie plaatje zien, als dat een beetje wil lukken tenminste, ben beniewd naar je ervaringen, en wat zegt het gezin van die extra cm's

    Iig veel plezier ermee en dat hij je maar lang en naar volle tevredenheid mag dienen
    Have fun and enjoy your collection

  9. #59

    Standaard

    Nog eens proficiat!

    Bedoel je met lindedoubeling crosstalk?


  10. #60

    Standaard

    gefeliciteerd met je mooie tv! geen hartzeer van je Kuro?


    ik zag de pana van het weekend staan bij de media markt (de kleinere 55 inch versie dan)

    en vond hem met de "winkelinstellingen" al schitterend beeld geven. ik denk dat mijn samsung 3d led voor deze plaats zal moeten gaan maken in de zeer nabije toekomst!
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  11. #61
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dank voor de reacties.

    Kleine Update

    De Kuro vervangen was idd een hele mentale onderneming. Heb hem gisteren trouwens bij een gabber opgehangen die een paar straten verder woont. Kan ik altijd nog ff kijken. Hij blijft min of meer van mij.


    Heb ik er spijt van...?

    Nou nee. Het was een goed doordachte keuze, dus ik had het één en ander ingecalculeerd. Is het beeld van de Pana net zo goed. Nou daar is geen rechtlijnig antwoord op. Dus ja en nee. De Kuro is iets zwarter en rustiger qua beeld en idd wat voller van kleur. Maar de Pana doet het op andere vlakken weer veel beter. Met de Kuro was het beeld wat minder scherp zeg maar. HD was zeker mooi, maar het was niet zo gestoken als dat je soms bij LED´s en nieuwere tv´s ziet. En helemaal in vergelijk met deze Pana. Wellicht is dat nu juist de pre van de Kuro. Nooit overdone. Nergens nep. Maar soms wat soft.

    Daarintegen is de Pana ietjes minder zwart, wat vooral in geheel verduisterde ruimte bij zwarte balken opvalt. De Kuro was vrijwel geheel zwart. Alleen bij hele donkere scenes zag je de balken ondanks de pic stand die je koos. Niet dat de Pana nu grijs is. Sterker nog bij iets licht in het beeld (of kamer) zie je ook totaal geen balken, maar wellicht iets meer afhankelijk van de stand. Bij de pana heb ik dus iets meer behoefte het beeld aan te passen zodat hij dat Kuro effect heeft. Het kan dus wel. En daarbij wellicht omdat ik het bij de Kuro ook nog iets zag en dus liever een verbetering zou verwachten als een concessie na vier jaar doorontwikkelen. Zonder die balken in het donker is de Pana ook echt diep zwart. Dit is dus wel degelijk de enigste optie en is meer dan acceptabel.

    Bewegingscherpte

    Wat wel een stap terug was is de bewegingscherpte. Dat doet de Kuro gewoon veel beter. Huidkleuren bij beweging is veel onrustiger. Je kunt echt alle verbeteraars uitzetten, maar dan nog is er een soort ditherings effect wat dubbele contouren geeft op huidskleuren bij bepaalde pans. Dit kenmerkt zich vooral bij mindere kwaliteit. De Kuro doet dit veel beter. Sterker nog, dit was een euvel die mijn vorige Pio 615EX ook had en geheel weg was bij de Kuro. Ondanks dat dit vooral waarneembaar is bij mindere bronnen en voornamelijk bij 50Hrz, zie je het ook bij HD. Ik moet wel eerlijk zeggen dat dit wel te beinvloeden is door de instellingen aan te passen. Maar echt weg is het nooit. Echter bij de meeste HD bronnen moet je er echt goed op letten en is het echt minimaal. (PS:Ondanks dat ik altijd roep dat de UPCbox op auto resolutie zetten het mooiste beeld geeft, gaf een fixed resolutie op 1080i nu een een voordeel waardoor het na-ijl effect een stuk minder is). Bij de Kuro had ik die behoefte 'out of the box' nooit. Maar laten we eerlijk zijn. Hij koste een veelvoud en nog was deze niet rendabel. Maar wel inmiddels 4 jaar oud. Maar goed tegenwoordig zal er toch bespaard moeten worden op kwaliteit componenten.

    Je zou dan bijna zeggen, hang de Kuro terug. Maar de Pana doet ook echt enorm veel goed. Van 152cm naar 165cm diagonaal is wel degelijk een enorm verschil. Het beeld zelf is ook zoveel imposanter en WOW-er. Blu-ray heeft er echt nog nooit zo mooi uitgezien. TDK was één grote jawdropping ervaring. Ik zou toch zweren dat Nolan niet van 3D hield. Het leek wel bijna 3D. En dan heb ik bij het afstellen de sharpness op de allerlaagste stand moeten zetten. (Overal trouwens. Ik heb zelfs de behoefte om hem nog minder te zetten om het beeld te ontdoen van onnodige artifacts en informatie) Dit is wel echt een HD scherm op en top. Mijn eigen gemaakte Amerika 1080i Bluray was alsof ik er weer stond. Geen trillingtje in de New York skyscrappers. Echt fenomenaal. Wat een feest. Dit scherm laat mooie dingen stralen maar verhuld niets. Echter de tijd van DVD, Video, Analoge of SD tv kanalen zijn sowieso voor mij voorbij. Dus dan is de scherm wel degelijk een verbetering t.o.z. van de Kuro. Daarbij komt dat je van te voren zoveel over bugs leest dat je er ook meer op gaat letten. Ik moet nu gewoon even na de eerste fase mijn verstand op nul zetten en onbevooroordeeld genieten. Dat lukt me nu nog niet. Wil niet zeggen dat ik niet al intens kan genieten van het nieuwe scherm. Alleen ben je nu nog teveel aan het mierexxxxxen om neutraal iets te kijken. Al het nieuwe is ff wennen. Vraag me af of ik ook niet eens aan een nieuwe vrouw moet.

    Edit: X-Box 360 op 1080p 60hrz heeft totaal geen last van line doubling and ghosting. Zal dus allemaal wel met de 50hrz bug te maken hebben. Ook blijkt, na wat heen en weer gestoei, dat IFS en PNR toch weldegelijk een positief effect hebben, of iig de boel enigszins verdoezelen wellicht.


    Pana als PC monitor?

    Op de Pio had je een functie onder HDMI of deze als videobron of PC bron moest worden ingesteld. Eenmaal voor PC gekozen gaf de Pio een superstrak en rustig PC beeld. Bij Video werdt tekst een stuk onrustiger. Wellicht heeft dit vooral met de scherpte instelling te maken maar op de Pana kon ik een soort gelijke functie niet direct terugvinden. Weliswaar kom ik een heel eind met de div beeldinstellingen aanpassen. Daarmee vooral doelend op de scherpte instelling geheel terugstellen enz. Waarschijnlijk komt dit ook door mij videokaart (Ati HD 5800) die pc res. opties heeft en daarnaast hdtv opties. Hierdoor zal de Pana denken een HDTV signaal i.p.v. pc res. binnen te krijgen. Het rare van de Kuro was dat volgens de specs hij via hdmi maar maximaal 1360x768 aankon, maar door deze functie gewoon een volwaardige 1920x1080 resoluitie laat zien, weliswaar 1080p dus het zal wederom wel met de videokaart te maken hebben. Daar kwam ik dus op de laatste dag pas achter toen ik de inmiddels vrijgekomen hdmi inputs op te tv wou testen voor als de pana zou komen. Ik gebruikte voorheen de analoge Dsub. Ik zou toch zweren dat ik dat voorheen niet voor elkaar kreeg. Maar dat was natuurlijk op een oudere PC. Dus wellicht moet ik het op mijn PC zoeken i.p.v. een instelling op de Pana.

    3D

    En dan 3D. Tja allereerst het blijft een gadget. Het beeld is donkerder maar gelukkig kan je elke input inclusief de 3D input helemaal discreet instellen in alle Beeld standen. Crosstalk is amper waarneembaar. Oké je zit voor *** met zo´n bril op. maar ik vind het best wel leuk. Beter wel hebben dan niet. Uiteraard is Denial niet meer nodig, want ik heb het nu. En al mijn recente titels had ik sowieso in 3D gekocht. Dus ik kan gewoon kiezen. Leuk voor der bij dus...

    Smart TV

    Ach ja leuk. Maar mijn PC die aan het scherm hangt doet het allemaal beter, sneller, vetrouwder en minder omslachtig. Alleen Youtube vond ik een meerwaarde omdat het beeld daarvan beter doorkomt als via de PC. Maar hé, Het ziet er wel allemaal gelikt uit, maar of ik er nu ook een Skype camera bij ga halen weet ik nog niet (Vette Denial, want ik weet het wel degelijk) Zou ik mijn PC, zoals velen, niet naast mijn HT hebben, dan kan ik me goed voorstellen dat dit voor vele een nieuwe stap in tv ervaren is. Echter één druk op mijn Pronto en ik heb een volledige PC ervaring (Not for Dummies) op mijn scherm. Wel met de kanttekening dat de PC apart aan gezet moet worden. Het is iig niet zo dat dit mijn PC gaat vervangen in de keten. integendeel.

    Common Interface

    Ik heb en een Pace/Philips UPC DVR met drie tuners en een Topfield SD Sat PVR met twee tuners. Genoeg mogelijkheden om 5 dingen tegelijk op te nemen. De TV heeft één C.I. slot die gebruikt maakt van één tuner en timeslip via externe HDD. In die zin is het wat mij betreft geen vervanging van één van de twee boxen. De sat heb ik nog van vroeger en staat nostagisch te wezen. Voor noodgevallen zeg maar. De UPC box is mijn main tv unit. Ik zou de Sat in de C.I. kunnen plaatsen, maar de kwaliteit is soweso wegens gebrek aan HD toch niet best. Maar vooral het gebrek aan tuners maakt het een dealbreaker. Aan de andere kant ben ik met een UPC card wel af van de jarenlange bugs van de UPC software. Geen DD als hoofd geluid, eigen zendervolgorde enz. enz. Mijn bugfixlist op het chelloo forum is vrij oud en lang. Ik zou gewoon voor de lol een extra smartcard kunnen nemen. Maar daar is het te duur voor. Vooralsnog blijft de functie ongebruikt. Los van de gratis Ned1

    Afstandsbediening

    Gelukkig gebruik ik mijn Pronto als A.B., want de meegeleverde A.B.'s vind ik wat goedkoop ogen en simpel ogen. De extra touchpad is leuk, maar ontzettend traag en wat mij betreft niet echt lekker bruikbaar. Hetzelfde vind ik van de Android App. Het werkt allemaal maar scrollen is erg traag. (bij mij dan) Dan vind ik de App leuker omdat je dingen naar je tv kan sturen wat wel weer een leuke toevoeging vindt. Maar verder niet belangrijk omdat ik toch mijn Pronto gebruik en zo perfect kan instellen wat ik verlang van een A.B.

    Gelukkig zijn er discrete codes genoeg voor de Pana. Discrete power functies, discrete hdmi, component, AV en SD inputs codes. Wat ik wel mis is een discrete pic memory code. Wil ik nu snel switchen tussen normaal, Cinema, THX Cinema, Proff 1 of 2 moet dat altijd heel omslachtig via het hele menu door te lopen. Liever had ik dus een code waarmee ik in één keer het beeldkeuze menu kon oproepen, zoals dat wel met de aspect ratio menu kan. Maar wellicht kijk ik daar nog overheen. Uiteraard heb ik wel flink gezocht en oudere pronto Panasonic config en database files hadden wel zo'n optie, maar die werkte niet op de VT50. Jammer maar geen ramp. De meeste functies zijn gewoon discreet aan te sturen.

    Conclusie

    Ik ben nog lang niet klaar met instellen, afregelen enz. enz.
    Maar wel dik tevreden met de meer dan positieve som der delen.
    Maar geen vrijbriefje voor een ieder die zijn KURO wil gaan vervangen. Aan de andere kant.

    This is as good as it gets for now...

    Ik denk wel dat dit de laatste plasma is die ik koop, tenzij OLED straks nog steeds teveel beperkingen heeft over een jaar of wat. Dus zeg nooit nooit.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 22-08-2012 om 01:34
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #62

    Standaard

    ik heb de knoop doorgehakt en wil dit weekend gaan kijken voor de Panasonic. Enige waar ik over twijfel is welk formaat.

    ik zit op ongeveer 3.5 / 4m van de tv wilde eigenlijk de 50inch omdat de 55inch zo groot leek in de media markt op korte afstand.

    op welke afstand zit jij?
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  13. #63
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ondanks dat ik een grote kamer heb zit ik op 3 á en maximaal 4 meter van het scherm. Maar ik wil ook zoveel mogelijk een bioscoop effect. Zeker als de meeste bronnen HD zijn kan je op een meter gaan zitten... theoretisch dan. Het is dus meer wat jij esthetisch mooi vindt. Ik zou zeggen 55". Maar goed da's lekker makkelijk.

    Verder lees ik dat de ST en VT qua beeldkwaliteit niet ver van elkaar zitten. Waar de vt uiteraard veel duurder is. Wel wil ik je nog even op de 50hrz bug wijzen. Weet niet van welke tv je komt. Maar dit kan voor sommige storend zijn. Let in de winkel op contouren en ghosting bij gezichten tijdens beweging. Wel alleen bij 50hrz, dus Digitale SDtv en zo. 60hrz zoals gameconsoles en 24p bij bd heeft dit vrijwel niet. Er zijn genoeg stande die dit oplossen maar wel altijd ten koste van iets. Of de contouren zijn weg en kunnen bepaalde pans iets schokken of onrustig overkomen of weer andersom. Ik zeg niet dat dit echt een dealbreaker is, maar dan weet je wel wat je koopt.
    Neemt niet weg dat dit echt een fantasisch scherm is. En na nog eens flink met intelligent Frame S. en andere opties te hebben is het echt een topper. Geen één tv is namelijk perfect. Ook de Kuro niet. Maar goed je kan het beter maar weten dan achteraf achter komen.

    PS: Check de prijzen op wehkamp en ander sites en scherm daarmee in de winkel. Er zitten echt behoorlijk verschillen in. Vooral Wehkamp is gek genoeg erg scherp. En dan staat hij er de volgende dag. Dus nooit de hoofdprijs betalen. Of afdingen voor extra oplaadbare brillen (De VT hebben er twee meegeleverd met batterij) Of een skype cam etc etc.

    Succes en laat maar weten hoe het afloopt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #64

    Standaard

    je verhaal en uitleg is duidelijk.
    verder veel plezier ermee en vooral niet op al te kleine dingen letten maar gewoon gaan genieten
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  15. #65

    Standaard

    Hartstikke bedankt voor de goede uitleg en tips!

    het is uiteindelijk toch de 50 inch versie geworden. ik heb hem gisteren nog gekocht. ik hoef nu niet mijn hele kast te verbouwen ik overwoog even de goedkopere lijn maar kon deze voor de mooie prijs van 1469,- meekrijgen dus dat nam me twijfels weg. mijn huidige tv is overigens 46UEC7700

    ik krijg hem van het weekend. Ik hou je op de hoogte over mijn bevindingen!
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  16. #66

    Standaard

    jij ook gefeliciteerd dan met de nieuwe aanwinst.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  17. #67

    Standaard

    Wat een openingspost, een held ben je!

    Overigens, redelijk offtopic, maar ik ben best wel heel benieuwd naar die opnames van TV-Plus op S-VHS, is tegenwoordig namelijk maar bárweinig van online te vinden.

  18. #68
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    je verhaal en uitleg is duidelijk.
    verder veel plezier ermee en vooral niet op al te kleine dingen letten maar gewoon gaan genieten
    Thanks genieten doe ik al zeker. Weliswaar moest ik even wennen, maar de wow factor overheersde snel.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Hartstikke bedankt voor de goede uitleg en tips!

    het is uiteindelijk toch de 50 inch versie geworden. ik heb hem gisteren nog gekocht. ik hoef nu niet mijn hele kast te verbouwen ik overwoog even de goedkopere lijn maar kon deze voor de mooie prijs van 1469,- meekrijgen dus dat nam me twijfels weg. mijn huidige tv is overigens 46UEC7700

    ik krijg hem van het weekend. Ik hou je op de hoogte over mijn bevindingen!
    Heel veel plezier en gefeliciteerd.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    Wat een openingspost, een held ben je!

    Overigens, redelijk offtopic, maar ik ben best wel heel benieuwd naar die opnames van TV-Plus op S-VHS, is tegenwoordig namelijk maar bárweinig van online te vinden.
    Thanks...

    Ik heb ze nog wel ergens. Alleen of de video het nog doet na al die jaren stof vangen achter een schot ergens durf ik niet te zeggen. Redelijk revolutonair waren ze overegens wel. D2 Mac Anamorphish widescreen en alles in een tijd dat videobanden en later LD's nog in letterbox moesten uitkomen. Pas veel later bij intrede van DVD kwam dat weer terug. Wellicht kan ik ook beter de illusie hoog houden.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #69

    Standaard

    Het duurde even maar hij staat op zijn plek in de kast. Maar wat is het een mooie tv zeg en wat een verschil mijn mijn toch niet zo slechte ue46c7700. kleuren zijn veel mooier en zwart is superveel zwarter. Ik keek een stukje Harry Potter, scene dat ze arriveren bij het kasteel en keek in totaal donkere kamer. Had moeite te zien waar me zwarte balken eindigden en het frame van de tv begon haha.

    ben er heel erg tevreden over. Vanavond nog even verder stoeien met de instellingen en even kijken hoe de xbox eruit ziet

    nog tips mbt instellingen?
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  20. #70
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Instellingen zijn altijd wat persoonlijk. Ik kan dus alleen aangeven wat ik heb aan gepast.

    Allereerst om echt alle instellingen toegangelijk te maken moet je in het tweede deel van tv instellingen (Zo uit mijn hoofd) de ISF instellingen aanzetten. Hierdoor krijg je bij elke preset geavanceerde instellingen en Proffesional 1 en proffesional 2 erbij.
    Je kunt dan naast die twee extra presets dus nu ook gamma witbalans enz instellen. Vooral de gamma instellingen vomd ik erg nuttig. Standaard staat hij op 2.2. Maar ik vond 2.4 en soms zelfs 2.6 mooier en meer Kuro-achtig. i.c.m. met de helderheid en contrast instellingen zul je wat heen en weer moeten schuiven om voldoende helderheid en zwartwaarde te creëren.

    Heb je nog een THX disk gebruik dan de THX optimizer om die instellingen te optimaliseren. (Bijv het THX logo wat je nog net mag zien. Weliswaar is zijn deze korte test wat sumier. Maar wel voldoende. Wil je meer dan kan je bijvoorbeeld de DVE HD Basics blu-ray kopen die je meer mogelijkheden geeft. Zowel op video en audio gebied. Ook weer niet zaligmakend maar reuze interessant.

    Wat mij verder opviel is dat ik bij alle inputs de scherpte letterlijk op 0 moest zetten om geen onnodige informatie en artifical scherpte in het signaal te krijgen. Zelfs op de laagste stand is het zeer scherp (Eigenlijk kan ik hem niet laag genoeg zetten) Veelal geeft die instelling alleen de illusie van scherpte maar voegt in werkelijkheid alleen maar informatie toe die niet in het signaal zitten/horen.

    Normaal gesproken ben ik wars van enige verbeteraars, Maar bij de Pana is dit wel een must om 50Hrz van Digitale tv en eigenlijk alles wat op 50hrz draait zonder Dynamic False Contouring (DFC) Ghosting weer te geven. Vooral bij gezichten en huidskleuren zie je dit bij bepaalde pannings.

    Bij mijn UPC DVR krijg ik het beste effect door IFC (Inteligent Frame Creation) op maximaal te zetten. Dit geeft bij panning soms wel een schokje hier en daar, maar dat vind ik een stuk minder storend dan de DFC.

    Bij Blu-ray zet ik hem volledig uit om een zo schoon mogelijk bron te krijgen. De ICF is bedoelt om mde beeldverversingfreq. te verhogen. Je heb 3 standen laag midden en hoog. Wat ik ervan begrijp is stand laag voor 48hrz stand midden voor 60hrz en stand Hoog voor 96hrz. Alles valt en staat duis bij de bron en of hij correspondeerd met de multiplier. (Vandaar dat 50hrz nooit helemaal vloeiend loopt) Gek genoeg vind ik uit bij 24p toch prettiger om wederom alle DFC en ghosting te elimineren.

    Kleur vind ik bij alle inputs te hoog (30) In meeste gevallen zet ik hem rond de 25 en soms afhankelijk van de bron nog lager. Maar hè niks zo persoonlijk als kleur.

    Al die kleurtrukjes kun je beter wel uit zetten. Het doet in mijn ogen weinig goeds. Het zijn er overigens twee.

    PNR (ruisonderdrukking) Zou je zelf even moeten bekijken. Aanzetten is iig minder storend dan je zou verwachten maar ik zelf heb de behoefte niet. UIteraard zou je bij verschillende bronnen kunnen bekijken waar je het prettig vind.

    Hou er rekening mee dat je deze instellingen bij elke input en daar ook nog letterlijk bij elke input resolutie individueel kan instellen. Stel je normaal in bij hdmi bij 1080i dan neem hij dit niet mee bij andere inputs of andere resolutie bij deze4lfde input. Ook 3D heeft los weer zijn eigen istelling. Dit klinkt wat omslachtig maar is een grote pre. Echter ben ik daardoor wel even bezig geweest.

    Tevens heb ik voor de lol naast mijn UPCDVR een Common interface kaart besteld. Dit om te testen en omdat ik dan wel mijn eigen zenderindeling en voorkeurs audiospoor kan kiezen. (Bug van de UPCbox) Echter doordat hij maar één tuner heeft zal dit geen waardige vervanger zsijn voor de UPCbox met drie tuners. (i.v.m. het dubbel opnemen) Maar die moet ik nog binnen krijgen.

    Daarnaast heb je voor iphone en android een leuke app waarmee je foto's video's etc met een swype zo naar je tv stuurt. Erg leuk. Want aan die scrollremote heb (die jij geloof ik niet heb) je sowieso weinig. Werkt erg traag. Voegt niks toe dus.

    Heb je nog vragen vuur maar los.
    Overigensw is er op het HTforum een hele lange draad over de Panasonic 2012 plasma's waar je nog veel meer info vind. Daar is het toch wat meer hardware gerricht
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #71

    Standaard

    Wederom bedankt voor de nuttige tips en info!

    ik heb gisteravond mijn tv aangepast en een thx optimizer tool ook gebruikt van een van mijn blu rays. De kleuren staan nu ongeveer naar mijn zin en ik heb ook alle andere aanpassingen gedaan zoals je voorgesteld had met af en toe een persoonlijke touch

    ik heb overigens ook de VT50 met die scroll remote. kreeg alleen gewoon veel korting op de tv vandaar dat het lijkt dat ik de gt50 gekocht heb


    ik ben wel benieuwd als jij je CI+ module ontvangen hebt wat daar je bevindingen over zijn, want ik zat zelf ook al een tijdje te twijfelen om die te nemen bij UPC.

    dus als je daar nog tegen de tijd op of aanmerkingen over hebt dan ben ik je zeer erkentelijk
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  22. #72
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Precies, mijn mening is niet meer dan mijn mening. Dus gewoon je eigen personal touch aanhouden. Het leven is zo simpel als WYSIWYG.

    Gisteren mijn cammetje met kaart gekregen van UPC. Zenders had ik van te voren al ingelezen. Maar ondanks dat ik de regiocode al had ingegeven moest ik dat nogmaals doen. Maar alles werkte zeer snel. Zoals ik al zei staan de zenders in eerste instantie wel vast, maar je kan simpelweg meerdere eigen favoritenlijsten maken en die als standaard zetten. Hierdoor staat Ned1 HD daadwerkelijk op 1. En na al die jaren UPC Box is dat best opeens heel vreemd.

    Ik moet zeggen dat ik blij verrast was met de functionaliteit van de DVB-C tuner. Het werkt gewoon lekker soepel en logisch. Maar de grootste pre was in mijn ogen de toch wel betere beeldkwaliteit. De DVR box geeft ook mooi beeld, maar dit is toch beter. DFC en Ghosting leek wel veel minder. Het beeld rustiger en gestokener. Echt een feest. Dolby Digital stond standaard altijd goed. (Alhoewel het volume beduidend lager is dan mijn overige randapparatuur.) Maar de kwaliteit was goed. Geen audio dropouts zoals de dolby digital sporen op de UPC DVR box. In mijn ogen de reden waarom UPC het niet toelaat de DD sporen standaard te zetten. Dan krijgen ze weer een regen aan klachten, maar dat terzijde.

    Enigste wat ik aan kan merken is dat het even duurt eer je beeld krijgt. Hij gaat bij het aanzetten eerst een authetificatie af, Waardoor er enige tijd gecodeerd kanaal op het scherm verschijnt. Zo gauw dat eenmaal is gebeurt loopt alles soepel.

    Opnemen laat UPC niet toe. Dat is dichtgespijkerd. Heb daar verder ook niks mee gedaan. Ondemand en dat soort dingen werkt niet. Ik durf niet te zeggen of timeshift wel werkt. De DVB-C tuner heeft die functie wel maar weet niet of dat i.v.m. met de bovenstaande reden wel werkt.

    Wil je de volledige functionaliteit dan is een Mediabox de enigste optie. Wil je alleen in de best mogelijke kwaliteit Digitale TV kijken, dan is dit een meer dan adequate oplossing. Met mooiere menu's, EPG, eigen zenderindeling enz.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 29-08-2012 om 13:29
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #73

    Standaard

    de thx optimizer werkt goed voor het instellen van helderheid en contrast.
    heb sinds kort de bluray versie hiervan zodat je nog maar net nr 7 mag zien en een schaduw van het logo.
    deze instelling raad ik ook iedereen aan om te gebruiken maar voor de rest van de disk vind ik het altijd een vage bedoeling.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  24. #74
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Welke Bd's hebben die (THX) Optimizers? Ik heb de DVE HDBasic BD, dus ik gebruik die. Maar had wel ff zitten zoeken. Maar bij een BD duurt dat zoeken allemaal eeuwen, dus had niet meer verder gekeken.

    @Pretorian22... En trouwens... Goed man een VT. Naar mijn mening de topper van nu! Daar ga je geen spijt van krijgen. En voor een mooie prijs.

    En tot slot nog wel even dit.

    Er komen af en toe toch wel wat (pseudo) inbrand verhalen los, waar de nieuwere pana's wellicht wat gevoeliger zouden kunnen zijn voor inbranden. Uiteraard wordt dit veelal verward met rententie. Echter na meerdere weken EK, is er wel eens een logotje blijven hangen... Schijnt. AVS e.a. forums hebben de nodige topics. Nu ben ik zelf nooit echt van dat inspelen geweest en heb daar bij inmiddels vele vorige plasma schermen ook nooit geen hinder van ondervonden, maar toch... Het kan iig geen kwaad om enigszins voorzichtig met contrast te zijn. Vooral in het begin en af en toe de schuifbalk een tijdje te laten lopen. Voor wat het waard is.

    Maar nog belangrijker. Enjoy.

    Helaas moet ik weer door, want The Avengers gaat er nu in.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #75

    Standaard

    bluray films hebben ook geen aparte thx optimizer.
    heb er een aparte disc voor die tot stand is gekomen door teufel,onkyo en thx zelf natuurlijk.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

Pagina 3 van 13 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •