Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 31 van 31 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Swanski
    Ron, betreft jouw laatste post kan ik niet veel anders zeggen dan dat ik dat ook vind en me daar bij aansluit. Toch geniet ik meer van II en VI en zijn naar mijn mening ook beter. De rest is of even goed of minder en met name het idee was heel leuk, het is alleen de uitwerking die ik wat minder vind en dat zeg ik ook als ST-fan
    Ok weer een probleem de wereld uit en besef ineens dat het alweer een tijdje geleden is dat ik hem gezien heb dus zal hem snel weer eens bekijken en dan volgt de rest meestal ook wel van de ST films.....met andere worden ik vermaak me de komende tijd wel weer :wink:
    Grtz Ron

  2. #27

    Standaard

    Na de nieuwe Star Trek in de bios te hebben gezien besloot ik om mijn eerder magere Star Trek dvd-collectie uit te breiden. ( had enkel de Star Trek II director's cut op dvd).

    Vond de remastered trilogy (deel II, III en IV) wel een aanschaf waard en leende de 2 disc van Star Trek : TMP (director's cut) in de bibliotheek.

    Een paar dagen later kocht ik ook de nieuwe remastered dvd van Star Trek : TMP. (de biosversie, niet de director's cut.) Het betreft de eerste keer dat de biosversie op dvd uitkomt.

    De beeldkwaliteit van deze remasterde film is verbluffend. (Vele malen beter dan die van de director's cut.)

    Deze sterk verbeterde kwaliteit komt de film ten goede. Wanneer de Enterprise bv. doorheen de V'ger wolk vliegt en de bemanning minutenlang met open mond naar de wolk en het V'ger schip gaapt valt je eigen mond ook open bij het aanschouwen van zoveel pracht. (Je denkt er niet meer aan om te fast-forwarden of de filmmaker te verwensen voor het eerder trage tempo.)

    Het hemelsbrede verschil tussen de eerder duffe director's cut en de nieuwe transfer van de biosversie (die op blu-ray en dvd werd gezet) is op deze engelse site goed te zien.
    Vergelijkende screenshots :
    http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=70794

  3. #28

    Standaard

    Op de dag dat de Blu Ray versie uitkwam van deze film, of liever gezegd de box met de eerste zes films, lag ik bij wijze van spreken met me slaapzak voor de deur haha, maar heb deze film de Motion Picture dus onmiddellijk in de Blu Ray speler gedaan, beamer aan, en de film op tot nu toe het mooiste medium gezien, op Blu Ray in 1080p......op mijn 2,40 meter breede doek......ik zat te kwijlen :razz:

    De film is nu 30 jaar oud, maar wat ziet het er allemaal strak uit, op enkele shots na die duidelijk de tand des tijds niet hebben doorstaan, bv wanneer "V'ger" de Enterprise "scant" met de lichtbundels, dit shot ziet er eigenlijk niet uit, maar voor de rest werkelijk top......

    Ondanks dat ik de film nu wel dik 20 keer gezien heb, blijft hij voor mij nog steeds even sterk, het shot dat Kirk voor het eerst de Enterprise ziet samen met Scotty.....pfffff, je krijgt er bijna waterlanders van net als Kirk.......

    Ben benieuwd naar de andere 5 films op Blu Ray, maar die zullen zeker niet tegenvallen....deze films hebben me al wel heel wat geld gekost trouwens eerst video, toen Laserdisc, DVD, en nu weer Blu Ray......maar ja hobby's kosten geld.........
    Grtz Ron

  4. #29

    Standaard

    De DVD moet je nog niet wegdoen want die bevat de Director's Cut, de blu-ray de bioscoopversie.

  5. #30

    Standaard

    Ik had vroeger de biosversie op video maar toen ik de director's cut op dvd kreeg vond ik dat geen vooruit. Ik blij dat blu-ray versie de biosversie is. Hij is hierdoor ook meteen weer mijn favoriete TOS film geworden.

  6. #31

    Standaard

    Omdat ik de ganse serie (10 films) heb kunnen aankopen voor een prikje, ga ik ze dus opnieuw eens allemaal bekijken.
    En eigenlijk heb ik aan mijn eerste commentaar niets toe te voegen.
    Het is en blijft een goede film, een klassieker in het genre ondertussen.
    En leuk om weer eens opnieuw te kijken.

    Commentaar 2008:
    De eerste Star Trek film dit, die me wel interesseerde maar me toch maar matig kon boeien.
    Wellicht heeft het te maken met de ouderdom van deze film (bijna 30 jaar), die uiteraard niet meer kan tippen aan de hedendaagse SF-filmen.
    Toch is het nog altijd de moeite waard om deze film eens te bekijken, al was het maar om de volgende filmen ook te kunnen volgen.
    Ik was altijd al een fan van de reeks op TV, al ben ik dan geen echte 'Trekkie', en deze film sluit perfect aan op de reeks.
    Ben van plan om ze allemaal eens te bekijken, naar aanleiding van de nieuwe film die in 2009 verschijnt.
    Deze versie (Director's Edition) is mooi gerestaureerd en voorzien van een nieuwe (5.1) sound, en dat alleen al maakt het toch de moeite om de film alsnog eens te bekijken.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •