Beste mensen,

Ik heb zojuist een tv via mijn beamer. Ik heb de tv coax kabel aangesloten op een dvd recorder. De DVD-recorder werkt als een tv-tuner. De beamer heb ik via een Video-S kabel aangesloten.

Het beeld werkt dus op deze manier:

TV-Kabel (coax) -> DVD-recorder (TV-tuner) -> Video-S kabel -> Beamer (projectie)

Het beeld werkt perfect.

Alleen het geluid nog. Ik heb een HomeCinema setje. Deze heb ik met een zwart/rood kabel aangesloten op de DVD-recorder.

Het geluid doet het, min of meer. De volumeregeling werkt echter op geen enkele manier. Met de afstandsbediening van de HomeCinema set kan ik de volume niet veranderen, ook niet via de afstandsbediening van de DVD-Recorder. Wat nog vreemder is dat de volumedraaiknop op de HomeCinema set zelf ook niet reageert. (En ja, ik heb gekeken of de batterijen van de afstandsbedieningen het doen, want andere functies doen het wel stand-by, volgende programma etc.) Wanneer ik de HomeCinema Set niet aansluit op de DVD-recorder, en er bijvoorbeeld een muziek cd'tje mee afspeel doet de volume regeling het gek genoeg wel. Misschien ligt het wel aan de verbinding...

Ik wil heel graag geluid, dus ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen.

Ik heb foto's toegevoegd van de achterkant van de HomeCinema set, DVD-Recorder en de kabel die ik gebruik om de twee aan elkaar aan te sluiten.


HomeCinema set:



DVD-Recorder:

(TV-aansluiting via de TV kabel, en beamer aansluiting via de video-S kabel)

Audiokabel (zo heb ik de DVD-Recorder en de HomeCinema aan elkaar aangesloten, via de witte en rode aansluitingen op beide)


Alvast heel erg bedankt als iemand mij zou kunnen helpen.