De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard is bi-wiring per definitie beter geluid ?

    Geachte l.

    Mijn vraag:

    Is het zo dat als je je speakers bi-wired aansluit het geluid altijd beter klinkt ?
    of kan het ook minder goed klinken ?

    Want eerlijk gezegd hoor ik geen verschil.

    Iemand enig idee ?

    Alvast bedankt.

    Chili.

  2. #2

    Standaard

    Minder goed klinken heb ik nog niet gehoord, het is af en toe wel een verbetering, bi-ampen zorgt vaak wel voor verbetering.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  3. #3

    Standaard

    Bi-wiring dat geen verbetering brengt is niet verbazend, er zijn tig van artikelen over op het internet, google maar eens. IMHO Heeft bi-wiring geen zin, wat wel kan helpen is het standaard stukje metaal van de fabrikant vervangen door speakerkabel.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chili palmer Bekijk bericht
    Geachte l.

    Mijn vraag:

    Is het zo dat als je je speakers bi-wired aansluit het geluid altijd beter klinkt ?
    of kan het ook minder goed klinken ?

    Want eerlijk gezegd hoor ik geen verschil.

    Iemand enig idee ?

    Alvast bedankt.

    Chili.
    Als je geen verschil hoort vooral niet doen.

    Tenzij je graag indruk wil maken op op de buren met spannende verhalen over bi-wiring en heel veel vermogen en wel zeven versterkers en indrukwekkende geluidsformaten en frequentiebereik en nog meer onzinnige dingen. :razz:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #5

  6. #6

    Standaard

    Per definitie geeft bi-wiring een beter geluid. Maar, en er is een dikke maar.... het ligt er natuurlijk aan wat je aan het vergelijken bent. Belangrijk is hierbij ook te weten wat voor soort filter je speaker heeft en dus welk aansluitpunt op je luidspreker welke interne speakers aanstuurt. Dit bepaalt voor een deel de keuzes die je gaat maken, als je voor bi-wiring kiest.

    Maar bedenk ook, beter een goede single wire kabel dan een matige bi-wire bekabeling. Ofwel, bij bi-wiring moet je natuurlijk er wel voor kiezen minimaal dezelfde kwaliteit bekabeling te gebruiken als dat je bij single wire zou doen. Ook moeten alle kabels dezelfde lengte hebben.

    Afhankelijk van het type filter in je speaker kun je bij bi-wire wel voor twee soorten kwaliteit kiezen. Het hoog heeft meer baat bij een hoge kwaliteit kabel, maar hoeft dan niet zo dik te zijn, het echte laag heeft juist meer behoefte aan een dikkere kabel. Maar nogmaals, dit is afhankelijk van hoe de splitsing in je speaker op de twee aansluitpunten is.

  7. #7

    Standaard

    Je kunt een luidspreker bi-wiren zonder en met bi-ampen.

    Zonder bi-ampen zal het niet veel verbeteren omdat zowel de hoge als de lage tonen door dezelfde eindtrap aangestuurd worden. Wat Arnold van Oostrum schrijft over het gebruik van kabels, kan wel invloed hebben op de weergave.

    Met bi-ampen kun je er voor zorgen dat een luidspreker gecontroleerder aangestuurd wordt omdat een luidspreker dan meer vermogen tot zijn beschikking heeft. Het is dan wel belangrijk dat de "front" luidspreker een (veel) grotere belastbaarbaarheid heeft dan een luidspreker die je als "centre" of als "surround" gebruikt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum Bekijk bericht
    Ook moeten alle kabels dezelfde lengte hebben.
    Hoe en waarom is het belangrijk dat alle kabels dezelfde lengte hebben, geeft dit dan zoveel vertraging?
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RJI Bekijk bericht
    Hoe en waarom is het belangrijk dat alle kabels dezelfde lengte hebben, geeft dit dan zoveel vertraging?
    Nee, zo belangrijk is dat niet. Je moet wel bepaalde verhoudingen in de gaten houden natuurlijk.

    Maar als jij je kabels voor je fronts wil wegwerken en dan zou de ene kant 1,5 meter zijn en de andere 2 meter is dat geen probleem.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Nee, zo belangrijk is dat niet. Je moet wel bepaalde verhoudingen in de gaten houden natuurlijk.

    Maar als jij je kabels voor je fronts wil wegwerken en dan zou de ene kant 1,5 meter zijn en de andere 2 meter is dat geen probleem.
    Ok mijn fronts en center zijn even lang maar de rears zijn toch wel 3 meter langer t.o.v. de fronts denk ik. Is dat problematisch?
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RJI Bekijk bericht
    Ok mijn fronts en center zijn even lang maar de rears zijn toch wel 3 meter langer t.o.v. de fronts denk ik. Is dat problematisch?
    Natuurlijk niet. Heb je enig idee met wat voor ongelooflijke snelheid dat signaal door die draad gaat?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Natuurlijk niet. Heb je enig idee met wat voor ongelooflijke snelheid dat signaal door die draad gaat?
    Ja dat dacht ik ook, maar waarom zegt Arnold dan dat de kabels gelijke lengte moeten hebben. Of bedoelt hij dan dat de kabels welke naar een en dezelfde luidspreker bij Bi-wiring evenlang moeten zijn...
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RJI Bekijk bericht
    Ja dat dacht ik ook, maar waarom zegt Arnold dan dat de kabels gelijke lengte moeten hebben. Of bedoelt hij dan dat de kabels welke naar een en dezelfde luidspreker bij Bi-wiring evenlang moeten zijn...
    Dat laatste lijkt me wel wenselijk ja.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Dat laatste lijkt me wel wenselijk ja.
    Lijkt me ook dat hij dat bedoeld. Maar genoeg offtopic van mijn kant, excuses daarvoor
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •