De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 5.1 gebruiken als 2.1

    Hallo allemaal,
    ik heb een vraag. Ik sta op het punt om een home cinema system aan te schaffen. Eigenlijk wil ik een 2.1, maar die zijn in mijn budget moeilijk te vinden. Nu heb ik vrij veel 5.1-systemen gevonden die aan mijn eisen/budget voldoen. Nu vroeg ik mij het volgende af:

    Is het mogelijk om een 5.1 aan te schaffen en hier maar 2 boxen en de subwoofer van te gebruiken?

    Alvast heel erg bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.

    Groetjes!

  2. #2

    Standaard

    gewoon 3 van de 5 niet aansluiten en altijd de stereogeluidstrack afspelen

    lijkt mij....

  3. #3

    Standaard

    Dat dacht ik dus ook, maar werkt het werkelijk ook zo?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    gewoon 3 van de 5 niet aansluiten en altijd de stereogeluidstrack afspelen

    lijkt mij....
    Niet de stereotrack afspelen, dan krijg je geen .1 signaal. Dus gewoon DD of DTS kiezen en aangeven dat je twee speakers en een sub hebt.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #5

    Standaard

    Oke, dus als ik het goed begrijp kan je bij de instellingen van het systeem aangeven dat je maar 2 boxen gebruikt i.p.v. 5?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door laupautjuh Bekijk bericht
    Oke, dus als ik het goed begrijp kan je bij de instellingen van het systeem aangeven dat je maar 2 boxen gebruikt i.p.v. 5?
    Yep, maar dan wel drie aangeven. De sub is ook een speaker en kun je apart instellen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  7. #7

    Standaard

    Toch opletten daarmee. Ik zie dat je naar 5.1 "setjes" aan het kijken bent. De mogelijkheden om een en ander in te stellen zijn daar eerder beperkt.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door GameBelgium Bekijk bericht
    Toch opletten daarmee. Ik zie dat je naar 5.1 "setjes" aan het kijken bent. De mogelijkheden om een en ander in te stellen zijn daar eerder beperkt.
    Dat is ook waar.

    Wellicht kan topicstarter aangeven om welke set het gaat.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  9. #9

  10. #10

    Standaard

    Ja, het zou me verwonderen moest je op die set kunnen instellen dat je enkel 2.1 speakers wilt gaan gebruiken. Maar waarom wil je eigenlijk maar 2 speakers gebruiken? Plaatsgebrek? Wil je geen kabels door de kamer laten lopen? Andere reden?

    Wat je ook altijd kunt doen: de 5.1 speakers allemaal vooraan plaatsen. Natuurlijk ga je in dat geval geen echte surround beleving hebben, maar dat is evenmin het geval met een 2.1 opstelling. De speakers van een dergelijk setje zijn helemaal niet zo groot dus voor plaatsgebrek moet je het niet laten. Je moet dan ook geen kabels door je kamer laten lopen. En door een beetje te spelen met de opstelling van de surround speakers krijg je soms toch nog een 'virtuele' surround beleving.

  11. #11

    Standaard

    Nou, de reden dat ik maar 2 boxen wil i.p.v. 5 is als volgt:
    Ik koop eigenlijk een home cinemaset om in één klein kastje dvd-/cd-speler en radio te hebben. Een echte bioscoopervaring hoeft van mij niet. En ook het plaatsgebrek speelt wel een beetje mee, maar dat argument had je al weerlegt

    Maar volgens jou kan het dus gewoon met dit setje?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •