De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Bose LIFESTYLE V20 of toch een andere A/V receiver?

    Op dit moment hebben we als HT set er staan een 5.1 Phillips receiver van zo’n 8 jaar oud, wel met DTS maar natuurlijk zonder HDMI. Daarop aangesloten:
    - Samsung LCD
    - PS 3 d.m.v. hdmi via de Samsung en optisch naar de receiver
    - Versatel tvbox d.m.v. scart
    - Wii d.m.v. (tulp)scart naar de Samsung dus niet naar receiver
    Toekomst.....:
    - Xbox360 staat boven maar willen we eventueel ook beneden aansluiten of
    - Mettertijd misschien nog een regiovrije Blu Ray speler, ook voor de gewone regiovrije dvd’s.

    Zo’n week geleden hebben we even de V20 van Bose mogen beluisteren en bewonderen en we waren erg onder de indruk van deze.
    Nu – nadat ik een paar sites bekeken heb – begin ik toch te twijfelen. We praten hierover zo’n € 2.500,00 voor deze Bose V20 wat veel geld is.

    Ik heb een beetje rondgekeken en zie bijv. een Onkyo receiver staan. Mooi beestje met veel aansluitmogelijkheden waaronder ook HDMI want dat is nu toch een vereiste. Maar ook allemaal zo’n beetje 7.1 en eerlijk gezegd weet ik niet waar ik die 2 extra boxjes neer moet zetten.
    Van de V20 is ons verteld dat deze inmiddels geüpdate is dat ie 7.1 geluid weergeeft met de 5.1 set. Dus dat is dan wel zeer mooi meegenomen.
    Ook een pluspunt is dat men de Bose set bij ons komt aansluiten en ook het geluid in komt stellen. Nu heb ik gezien dat merendeel van de A/V receivers een soort microfoon erbij heeft waardoor het instellen van de set zeer gemakkelijk gaat, eigenlijk automatisch, is dit ook zo?

    Waar ik ook gecharmeerd van ben bij de V20 is dat je 1 HDMI aansluiting hebt voor je tv en dan nog 2 (dat kan net) voor (in ons geval) de PS3 en de Xbox360 en daarnaast nog de aansluitingen voor de rest. Dus je hebt maar 1 kabel van je tv naar de V20 en ook de andere apparatuur loopt rechtstreeks naar de V20, niks geen snoerenwerk meer naar je tv toe.

    Nu heb ik dus een heel verhaal getypt om het zo goed mogelijk in mijn beleving uit te leggen, sorry daarvoor maar het gaat voor mij niet korter….

    Let wel, deze A/V receiver update zal pas begin volgend jaar plaatsvinden. Daarnaast willen we de LCD ook nog updaten door een 46” of misschien nog iets groter.

    Ik had graag jullie mening over de Bose en over eventueel een andere A/V receiver.

    Zeer veel dank bij voorbaat.
    Groetjes,
    Suzanne

    Ps. Niet te technisch svp

    link met de functies van de V20
    Onze dvd's l Filmlijstje

    'De geschiedenis leert ons dat we niets leren van de geschiedenis'.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pretender Bekijk bericht
    Ik heb een beetje rondgekeken en zie bijv. een Onkyo receiver staan. Mooi beestje met veel aansluitmogelijkheden waaronder ook HDMI want dat is nu toch een vereiste. Maar ook allemaal zo’n beetje 7.1 en eerlijk gezegd weet ik niet waar ik die 2 extra boxjes neer moet zetten.
    Van de V20 is ons verteld dat deze inmiddels geüpdate is dat ie 7.1 geluid weergeeft met de 5.1 set. Dus dat is dan wel zeer mooi meegenomen.
    Ook een pluspunt is dat men de Bose set bij ons komt aansluiten en ook het geluid in komt stellen. Nu heb ik gezien dat merendeel van de A/V receivers een soort microfoon erbij heeft waardoor het instellen van de set zeer gemakkelijk gaat, eigenlijk automatisch, is dit ook zo?

    Waar ik ook gecharmeerd van ben bij de V20 is dat je 1 HDMI aansluiting hebt voor je tv en dan nog 2 (dat kan net) voor (in ons geval) de PS3 en de Xbox360 en daarnaast nog de aansluitingen voor de rest. Dus je hebt maar 1 kabel van je tv naar de V20 en ook de andere apparatuur loopt rechtstreeks naar de V20, niks geen snoerenwerk meer naar je tv toe.
    Ik zal proberen het niet te technisch voor je te houden.

    Om optimaal gebruik te kunnen maken van 7.1 heb je die 2 extra boxjes nodig, maar wanneer je deze niet gebruikt kan het geluid wat voor deze boxjes bedoeld is, ook naar andere luidsprekers gestuurd worden. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je wat van het geluid mist.
    Een voorbeeld hiervan is in het geval van de jou genoemde V20 van Bose. Deze biedt nl. niet de mogelijkheid om die 2 extra boxjes er op aan te kunnen sluiten en zal het geluidsbeeld daarom aanpassen voor weergave via de luidsprekers die wel aangesloten zijn.

    Bij Bose moet je wel rekening houden met het feit dat je de luidsprekers van het systeem niet kunt vervangen omdat de geluidsweergave op de bijgeleverde luidsprekers (of cubes) afgestemd is. Een systeem van Bose kan daarom wel beter presteren, maar of het beter klinkt, moet je zelf beoordelen.

    Bij veel receivers is het mogelijk om deze zichzelf in te laten stellen m.b.v. een bijgeleverde meetmicrofoon. Er zijn ook fabrikanten die hetzelfde inregelsysteem zoals bvb. dat van Audessey. De namen die fabrikanten daarvoor gebruiken zijn verschillend, maar het basis-principe blijft hetzelfde. in het geval van Bose heet dit 'ADAPTiQ'.

    De mogelijkheid om meer bronnen op een receiver of mediaconsole aan te sluiten en dan 1 kabel met een TV te verbinden noemen we "switching". Dit is bij iedere receiver mogelijk. Je krijgt dan wel meer snoeren bij de receiver, maar die zijn vaak makkelijker weg te werken.

    Dat wordt dus veel kijken en vooral veel luisteren.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 08-10-2008 om 23:25
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •