De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Lightbulb Speakers vervangen op 5.1 via de computer

    Ik had de volgende vraag en voordat er gereageerd wordt, weet ik dat het best wel een n00b vraag is.Oftewel ik weet heel weinig af van geluidssystemen in het algemeen so bear with me.

    Nou ja ik heb recentelijk een 5.1 surround setje gekocht voor de computer met een externe geluidskaart (i know intern is beter maar ja ) van het merk 5.1 Speaker Spheros 1000 Art. Nr. 83151 (zie de ps. voor de specs) in ieder geval ben ik verder helemaal tevreden met mijn set alleen ik vind ik het jammer dat de satelliet speakers slecht klinken.

    Hierop zat ik te denken om misschien de satelliet speakers te vervangen alleen is het probleem dat ik nergens speakers kan vinden die een RCA (of tulp of cinch) plug uitgang hebben.

    vraag 1: Waar kan ik betere speakers vinden (handig met tulp plug)

    vraag 2: en hoeveer kan ik gaan met speakers (Ivm weerstand, grootte enz)? (ik heb namelijk geen zin om m'n sub op te blazen of de boxen )

    ps.

    The ednet speaker system 5.1 brings high quality 5.1 Surround sound to movie and games. It can be used with any 5.1 channel sound card. To enjoy Dolby Digital or DTS sound the sound card (or the DVD Player) must have a Decoder build-in. The powerful Subwoofer pumps 5 Watts booming bass: the 5 Satellites are powered with 1,5W per Channel each. These Speakers are the ideal introduction to 5.1 channel sound.

    5.1 Soundsystem consisting of Subwoofer and 5 satellite speakers

    Frequency response:
    40Hz-200Hz (Subwoofer)
    150Hz-18kHz (Satellite)
    Subwoofer:
    4" woofer
    Satellite speakers:
    50x90 Full Range type
    Power output
    6W RMS Subwoofer
    5x 1,5W RMS Satellites
    Dimensions:
    Subwoofer: 125(W) x 260(H) x 215(D) mm
    Satellite: 90(W) x 75(H) x 150(D) mm
    Power On / Off, Volume. Tone

    All cables included\

    One day, and that day may never come i'll you to do me a service

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Mr.Mark R.

    Antwoord op vraag 1: Nergens. Luidsprekers die een tulp-plug hebben zijn niet los te koop. Daarnaast heeft deze set ook niet voldoende uitgangsvermogen om betere luidsprekers aan te sturen. Het zal dus niet de moeite lonen om de sateliet speakers te vervangen.

    Antwoord op vraag 2: Wanneer je de subwoofer niet op wilt blazen, kun je beter een andere set kopen. Een gemiddelde sateliet-formaat luidspreker vraagt al een versterker met een minimale continu belastbaarheid van 25 Watt. Dit is dus bijna 17 maal het continu uitgangsvermogen van de set die jij nu hebt. Ik bedoel maar...

    Dat jij niet tevreden bent over het geluid heeft waarschijnlijk te maken met het ontbreken van de mogelijkheid om deze set in een winkel te kunnen beluisteren. De set werd mogelijk alleen via internet aangeboden en dan heb je vaak een probleem als het geluid niet klinkt zoals je verwacht.

    Er staat wel duidelijk op de site beschreven dat deze set bedoeld is voor computergebruik. Voor gebruik als Home Cinema zijn de eisen die door de gebruiker gesteld worden vaak hoger, omdat de weergave veel kritischer is en de opzet veel ruimer is.

    Je kunt de volgende keer dus beter eerst gaan luisteren.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 08-10-2008 om 21:20
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Hmmm oke, bedankt voor je reactie ^^ maar ik vraag me dan af Gerco in hoeverre ik 'normale' speakers kan ombouwen (via de draden) en die op mijn subwoofer aan te sluiten.

    Want iemand die van mijn 'probleem' hoorde heeft op zolder een set boxen gevonden waarbij de oude plug vervangen is door een tulp plug (dmv de draad) een van die boxen heb ik nu in gebruik als center speaker. Het betreft een box van zo'n hifi-set van 50 eurie bij de Praxis of zo...

    dus vroeg ik me af of ik dat ook voor mijn andere speakers kan doen en hoever ik kan gaan.

    >D Mr. Mark!

  4. #4

    Standaard

    Als je het met die centre speaker kan doen, dan zal het ook wel met de andere 4 lukken.

    Verder dan luidsprekers van een Home Cinema systeem dat je bij een bouwmarkt of drogisterij kunt kopen, kun je niet gaan. Wanneer je er luidsprekers van bvb. een DAV systeem van Sony aan zou sluiten, blaas je mogelijk de eindversterkers in de subwoofer op omdat zelfs dat soort luidsprekers een lager rendement, een veel hogere belastbaarheid en een construktie hebben die veel steviger is.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •