De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.

Discussie: Geluid dvd-blue ray

  1. #1

    Question Geluid dvd-blue ray

    Ik veel dvd's met een geluidsspoor van dolby digital 5.1 in het engels.
    Dit komt prima over op mijn reciever die dit kan weergeven.
    Nu las ik de recensie van de blu-ray disc Total Recall die geef alleen de engelse track weer
    in DTS HD MA.
    Geef mijn reciever dit geluid ook door? Zo ja ook in 5.1?

  2. #2

    Standaard

    Dat vraag ik mij ook al een tijd af,maar dan geluid via de tv zonder receiver. (Simpel gezegd: Blueray speler of Playstation 3 aansluiten aan de tv.)
    Alle Blueray dvd's van Fox ondersteunen namelijk geen DD 5.1 en Total Recall is de 1ste Blueray dvd van Universal waar ik dit van hoor.

    Vroeg me eigenlijk het zelfde af over Dolby TrueHD 5.1 ivm de resensie van National Treasure 1 & 2 http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=60872 en daar kreeg ik als antwoord dat de speler het omzet naar een normale DD 5.1 track,maar of dit ook gebeurd met Dts ?. Mij lijkt van niet omdat bv Dts bij dvd ook niet word omgezet naar een DD 5.1 track zonder dat je een Receiver,TV of een spelerboxset combo aansluit die dit steunt.
    Laatst aangepast door pietdvd : 07-10-2008 om 16:02

  3. #3

    Standaard

    De nieuwe DD+ enz formaten gaan naar gewoon DD maar in een max. bitrate van 640kb.

    DTS HD enz wordt omgezet naar DTS met een max bitrate van 1508kb.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pietdvd Bekijk bericht
    Dat vraag ik mij ook al een tijd af,maar dan geluid via de tv zonder receiver. (Simpel gezegd: Blueray speler of Playstation 3 aansluiten aan de tv.)
    Alle Blueray dvd's van Fox ondersteunen namelijk geen DD 5.1 en Total Recall is de 1ste Blueray dvd van Universal waar ik dit van hoor.

    Vroeg me eigenlijk het zelfde af over Dolby TrueHD 5.1 ivm de resensie van National Treasure 1 & 2 http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=60872 en daar kreeg ik als antwoord dat de speler het omzet naar een normale DD 5.1 track,maar of dit ook gebeurd met Dts ?. Mij lijkt van niet omdat bv Dts bij dvd ook niet word omgezet naar een DD 5.1 track zonder dat je een Receiver,TV of een spelerboxset combo aansluit die dit steunt.
    Het geluid van de DD- en DTS- kan alleen via de TV worden weergegeven worden wanneer de speler dit om kan zetten naar 2-kanaals PCM. Vaak moet dit in dan in de set-up van de speler worden aangegeven.

    Bijna ieder toestel met een ingebouwde decoders voor DD 5.1 heeft er ook één voor DTS aanboord. Omzetten van DTS naar DD 5.1 is dus niet nodig en zal ook ten koste gaan van de kwaliteit. Dan kun je net zo goed voor de DD kiezen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Ik heb hier ook een probleem met een blue ray speler van hitteker.
    Wat ik ook af speel, ik mis de stemmen,(zowel in blue ray als op dvd)
    Ik snap er helemaal niks van, mijn dvd speler heeft het over de zelfde glas verbinding wel goed gedaan.

    Lijkt wel of de blue ray de audio sporen door elkaar gooit of zo.

  6. #6

    Standaard

    Stuurt de Hiteker de HD-audioformaten alleen als meer-kanaals PCM of als ongedecodeerd (bitstream) ?
    Maak je gebruik van een 'centre' luidspreker?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •