De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.

Discussie: samsung hw-c500

  1. #1

    Standaard samsung hw-c500

    ik ben in het bezit van een reciever HW-c500 en heb alles via de reciever lopen.nu wil ik tv kijken zonder altijd de reciever aan te hoeven zetten.
    heb het nu via een hdmi splitter lopen maar als de reciever niet aan staat is er ook geen beeld.
    even een schema.

    ..__________________________phillips ambilght
    • humax 5050 via splitter {
    ..________________________reciever hw-c500 ---- phillips ambilght

    beide zijn apart aangesloten op hdmi 1 en hdmi 2 van de tv.
    zodra de reciever uit gezet wordt is er totaal geen signaal meer naar de tv.
    ik was in de veronderstelling met een splitter dat er ten alle tijden naar 1 van de 2 een signaal door gegeven zou blijven.
    wie heeft er een suggestie.

  2. #2

    Standaard

    Welke splitter?

    Plaatje,merk en link zouden wel fijn zijn.....
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    je hebt gelijk is mischien wel makkelijk voor de beeld vorming.




    mischien geeft het plaatje duidelijkheid.
    welk merk of typedit is geen idee.
    heb bij de locale hobby zaak (hobbyrama) de vraag gesteld om 2 tv te verbinden en 1 via en reciever en 1 direct,
    moest geen probleem zijn omdat het signaal door gegeven wordt wordt vanaf de digitale decoder.
    dus waarom er geen signaal door loopt als de reciever die NA de splitter komt uit gezet wordt.
    als ik de HDMI kabel die naar de reciever loopt los koppel dan heb ik gewoon beeld op de gene die rechtstreeks op de tv aangesloten zit.


    thanks
    Laatst aangepast door beugie : 17-01-2011 om 13:01 Reden: .

  4. #4

    Standaard

    Mmmm....

    Nu is HDMI een beetje lastig te begrijpen spul dat heel vreemd wel of niet werkt

    Oke, ik denk dat het komt dat je receiver waarschijnlijk nog op standby staat en dan alsnog een antwoord geeft tijdens de handshake, dat antwoord zal niet compleet zijn omdat de receiver uit staat en daarmee de handshake niet compleet kan maken. Op mijn receiver kan ik de monitor uitzetten, dat is voor mij de enige manier om muziek te luisteren zonder de TV aan te hebben

    Dit komt allemaal door de HDCP, ofwel High-bandwidth Digital Content Protection. Deze beveiliging laat geen signalen door als er geen correct antwoord is, men is nogal bang dat er digitaal gecopieerd zou worden, nu is alles allang gekraakt, maar de nette burger zit nog wel met deze draak.

    Hoop dat je je receiver ook echt kunt uitzetten en dat het daarmee is opgelost, misschien dat ook de volgorde van aanzetten met de combinatie receiver helemaal uit wil helpen, eerst TV aan dan dat kastje...
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Dit soort splitters kun je beter niet gebruiken, omdat bij een HDMI-verbinding de bron een 'handshake' moet maken met één ontvanger.

    Wat je het beste kunbt doen is de HDMI van de ontvanger rechtstreeks aansluiten op de TV en het (bvk digitale) geluid van de ontvanger rechtsteeks op de receiver. Je kunt dan TV kijken zonder of met de receiver.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •