Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 29 worden weergegeven.

Discussie: 7.1?

  1. #1

    Standaard 7.1?

    Hallo,

    Ik heb 2 nieuwe rear speakers gekocht (JBL e80, front zijn ook e80 en center is ec25) nu heb ik mijn ''oude'' rears over dit zijn JBL ES20. In mijn nieuwe huis waar ik eind van de maand ga wonen heb ik de optie om 7.1 op te stellen zonder dat het hinderlijk of lelijk is. De e80s moeten dan naast je luister positie en de es20 achter me luister positie toch? Nu is mijn vraag, heeft het nut of geeft het wat extra tegenover 5.1? Ik heb een Onkyo 606 en BD-30 speler dus klaar voor de toekomst laten we maar zeggen. Graag hoor ik jullie meningen hier over!

  2. #2

    Standaard

    tuurlijk heeft het nut
    Je receiver kan het aan de bd30 ook
    en steeds meer films in 7.1 formaat
    beetje naar de bekende weg vragen?
    ow ik zie het pew weet het verschil niet tussen de e 80 en de es20
    je kan het proberen valt het tegen wellicht 2 e 80 bijkopen,omdat normaal de zij en rearspeakers gelijk zijn
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  3. #3

    Standaard

    Ah nou dat wou ik even weten, ik wacht nog wel even op een set e80s op marktplaats en anders misschien eens e100s voor fronts kopen maargoed.

    En ja bekende weg.... ik heb geen ervaring met 7.1 en vroeg me af hoeveel meerwaarde dat nou heeft.

  4. #4

    Standaard

    Wel leuk zuilen luidsprekers rondom, maar niet voor de Onkyo 606. Daar heeft deze niet genoeg vermogen voor om al deze luidsprekers gecontroleerd aan te kunnen sturen. Deze levert ong. 70 watt bij 8 Ohm per kanaal, 20-20.000 khz met een THD van <0,05% en alle kanalen belast.

    Voor de E80 moet je eigenlijk al gebruik maken van de bi-amp mogelijkheid waardoor je dan in deze set-up hooguit met 5.1 kan spelen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Bi amp kan alleen met de fronts toch?

    En ik ben niet zo heel hoogeisend als jou denk ik :razz: Want het klinkt prima verder. En Buget voor een duurdere sterkere vesterker die alles wat de onkyo kan is er nog niet. Daarbij klinkt het toch een stuk beter dan de kleintjes.

    Maar vertel me dat biamp eens klinkt intressant. Nog nooit zo in verdiept.

    Trouwens, geen 1 Blu Ray die ik heb (20) heeft 7.1 ook wel grappig....

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PorscheHD Bekijk bericht

    Trouwens, geen 1 Blu Ray die ik heb (20) heeft 7.1 ook wel grappig....
    :razz:
    shoot em up play.com(buren wegsturen)haha
    rambo de laatste ook
    en dat zijn lang niet de enige(wellicht niet jouw genre)
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  7. #7

    Standaard

    Ramo heb ik ook, op doosje staat niet 7.1 hmm dan in de menus kijken haha, maar begreep dat mijn vesterker met deze boxen dat niet geschikt voor is, dus ik wil ff dat biampen weten:razz:

  8. #8

    Standaard

    staat ergens een andere tread over bi ampen(heeft denk ik geen nut bij jouw) je hebt de onkyo 606 en genoeg boxen en een bd30 dus 7.1 werkt wel degelijk
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  9. #9

    Standaard

    Hoe bedoel je? 605 heb ik 4x e80 1x ec25 en subwoofer

  10. #10

    Standaard

    oeps dacht de 606 heeft de 605 voldoende aansluitingen voor alle speakers? voor zij en achter, indien ja moet het volgens mij toch kunnen de bd30 speelt als het goed is alle formaten(audio via analoge output out blu ray analoog in versterker)
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  11. #11

    Standaard

    lees weer es niet goed dacht dat je 4 speakers voor zij en achter had never mind
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  12. #12

    Standaard

    Maar jij hebt 7.1 maar dan 4 dezelfde rears zeg maar? Ik heb dan namelijk 2 pilaren en 2 boekenplank speakers.

  13. #13

    Standaard

    ja 4 dezelfde rears zie pics in mijn hometheather
    de pilaren en boekenplankspeakers zou je kunnen uitproberen(let op wattage verschil enz)
    dan heb je nog steeds een sub 1 center en twee fronts?
    neem aan dat de boekenplankmodelen diegene zijn die te koop staan
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Wel leuk zuilen luidsprekers rondom, maar niet voor de Onkyo 606. Daar heeft deze niet genoeg vermogen voor om al deze luidsprekers gecontroleerd aan te kunnen sturen. Deze levert ong. 70 watt bij 8 Ohm per kanaal, 20-20.000 khz met een THD van <0,05% en alle kanalen belast.

    Voor de E80 moet je eigenlijk al gebruik maken van de bi-amp mogelijkheid waardoor je dan in deze set-up hooguit met 5.1 kan spelen.
    hij hoeft toch niet alles in overdrive te spelen
    je bi-amp verhaal vergrijp ik ook niet helemaal
    en hij heeft een 605
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  15. #15

    Standaard

    605 en 606 zijn hetzelfde weinig verschil zover ik weet.

    Hoe dan ook de boekenplank zijn die ik te koop heb staan, die ES20 (goed geluid trouwens) maar moet je zeggen dat nog nietmand gereageerd heeft laat staan geboden (Marktplaats) en ik ga ze niet voor minder weg doen dus de kans is groot dat ik ze houd en dan wou ik ze in een 7.1 opstelling gaan zetten.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PorscheHD Bekijk bericht
    En ik ben niet zo heel hoogeisend als jou denk ik :razz: Want het klinkt prima verder. En Buget voor een duurdere sterkere vesterker die alles wat de onkyo kan is er nog niet. Daarbij klinkt het toch een stuk beter dan de kleintjes.
    Of ik mezelf 'hoogeisend' vind, laat ik in het midden. Ik vindt het belangrijkste dat ik met een set het onderste uit de kan kan halen zonder een hoog buget en veel ruimte te hebben. Ik weet ook wel dat een E80 in de regel beter klinkt dan een E20, maar dit is niet in alle gevallen zo. Het wordt ook bepaald door de aansturing, de andere luidsprekers, de subwoofer, de beschikbare ruimte en de bron. Zijn deze allemaal op hetzelfde niveau, dan zal de set voor een mooi gebalanceerd geluidsbeeld en een "vol"
    geluid zorgen bij alle geluidssterktes.

    Iets waar iemand die niet veeleisend is, vaak geen rekening mee houdt.

    In jouw geval zal de aansturing het probleem zijn, omdat deze te weinig "headroom" heeft om die E80's gecontroleerd aan te kunnen sturen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnsmeets Bekijk bericht
    hij hoeft toch niet alles in overdrive te spelen
    je bi-amp verhaal vergrijp ik ook niet helemaal
    Daarvoor hoef je niets in overdrive te spelen. Bij een lagere geluidssterkte speelt de dempingsfactor een grote rol en wanneer je gnoeg vermogen hebt, zal deze ook wat hoger zijn. Wat dan weer zorgt voor betere detaillering.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 12-10-2008 om 13:56
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  17. #17

    Standaard

    Ach in theorie misschien in pratijk merk ik er niks van dus dan zou ik wel niet hoogeisend zijn en weinig buget hebben, want vind wat ik bij elkaar heb staan ook al redelijk prijzig, maar voor jou valt dat blijkbaar wel mee. Hoe dan ook, het werkt goed, en ik geniet er van (5.1) (7.1 ga ik denk ik niet doen, misschien de fronts biwire aansluiten) en dan sparen voor een volgende upgrade, wellicht wel een versterker.... haha

    Hoe dan ook, vind het soms wat jammer dat er gelijk weer dingen niet goed genoeg zijn in een set waar iemand erg blij en trots mee is en misschien wel hard voor gespaard heeft. Want nu voelt het hier weer aan dat mijn set een lachertje is terwijl ik er wel trots op was/ben, en ik niks merk van wat jij zegt maar waardoor ik er wel op ga letten en waarschijnlijk over een paar weken zeg goh hij heeft gelijk en ik weer ruzie moet maken thuis omdat ik een nieuwe versterker wil

    Maar gewoon uit intresse, wat zou volgens jou dan een passende goeie set zijn die match met mijn versterker, 5.1/7.1

    Owja en bij de echte die hards hier heb ik allang gemerkt dat het nooit goed genoeg is

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PorscheHD Bekijk bericht
    Ach in theorie misschien in pratijk merk ik er niks van dus dan zou ik wel niet hoogeisend zijn en weinig buget hebben, want vind wat ik bij elkaar heb staan ook al redelijk prijzig, maar voor jou valt dat blijkbaar wel mee. Hoe dan ook, het werkt goed, en ik geniet er van (5.1) (7.1 ga ik denk ik niet doen, misschien de fronts biwire aansluiten) en dan sparen voor een volgende upgrade, wellicht wel een versterker.... haha

    Hoe dan ook, vind het soms wat jammer dat er gelijk weer dingen niet goed genoeg zijn in een set waar iemand erg blij en trots mee is en misschien wel hard voor gespaard heeft. Want nu voelt het hier weer aan dat mijn set een lachertje is terwijl ik er wel trots op was/ben, en ik niks merk van wat jij zegt maar waardoor ik er wel op ga letten en waarschijnlijk over een paar weken zeg goh hij heeft gelijk en ik weer ruzie moet maken thuis omdat ik een nieuwe versterker wil

    Maar gewoon uit intresse, wat zou volgens jou dan een passende goeie set zijn die match met mijn versterker, 5.1/7.1

    Owja en bij de echte die hards hier heb ik allang gemerkt dat het nooit goed genoeg is
    In de praktijk merk je er weinig van omdat je niet weet wat je moet missen. In jouw geval is dit overtuiging ("impact") en dat zal je pas missen als je het niet meer hebt. Je bent daardoor veel meer op zoek naar iets beters.

    Wanneer er iets niet goed genoeg is, komt dit vaak door de commercie, omdat er altijd weer iets beters is dan wat je zelf hebt. Daar is niets tegen te doen. Waar wel iets tegen te doen is, is ontevredenheid.

    Om jouw set een lachertje te vinden, is wel heel kort door de bocht. Je had er zelf voor gespaard en je was/bent er zelf tevreden mee. De set wordt pas een lachertje als de upgrade een downgrade wordt. Het kan dus ook andersom werken. Om dit te voorkomen zijn er fora zoals dit, waar kennis en gebruikservaringen gedeeld worden. Dit helpt om het aantal soort situaties die jij schetst te beperken.

    Mijn advies voor de huidige set:
    De ES20 weer als surround gebruiken of de E80 die je er nu bij hebt gebruiken als E60 door in de luidspreker 1 woofer elektrisch te ontkoppelen van het scheidingsfilter. De E80 die je als "front" gebruikt te bi-poweren en de set dus als 5.1 blijven gebruiken.
    Het ontkoppelen van die woofer zorgt er voor dat de last voor de receiver minder complex wordt en je minder problemen hebt met de weergave van de lage tonen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  19. #19

    Standaard

    Maar per kanaal kan ik de schijdingsfrequentie veranderen is daar niet wat mee te doen dan? Mijn e80 ga ik niet mee lopen kloten ben ik niet handig genoeg voor.

    De fronts ga ik wel bi doen in het nieuwe huis kleine 2 weken.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PorscheHD Bekijk bericht
    Maar per kanaal kan ik de schijdingsfrequentie veranderen is daar niet wat mee te doen dan? Mijn e80 ga ik niet mee lopen kloten ben ik niet handig genoeg voor.

    De fronts ga ik wel bi doen in het nieuwe huis kleine 2 weken.
    Er hoeft geen scheidingsfrekwentie voor bi-amp ingesteld te worden. Deze wordt al bepaald door het filter van de luidspreker zelf.

    Dat wat jij 'kloten' noemt, noem ik 'tweaken'. Het wordt voor mij pas 'kloten' als je zelf het scheidingsfilter onder handen gaat nemen, maar dat hoeft in jouw geval niet.

    Het kan wel interressant zijn om een luidspreker een keer van de binnenkant te bekijken. Dit kan handig zijn als bvb. een bepaalde luidspreker vreemde (bij)geluiden produceert en je moet achterhalen waardoor dit komt of wanneer je de kasten een grondige poetsbeurt wilt geven.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 13-10-2008 om 21:40
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  21. #21

    Standaard

    Naja wat zeg je dan, speaker euit sroeven los maken en er weer in doen?

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PorscheHD Bekijk bericht
    Naja wat zeg je dan, speaker euit sroeven los maken en er weer in doen?
    Precies. Wanneer beide draden van de woofer rechtstreeks op het filter aangesloten zijn, zal het geen probleem zijn. De draden eventueel labelen als je niet kunt zien welke van de 2 er op de + moet en dan er bvb een stukje papier om beide kabelschoentjes vouwen zodat deze niet tegen elkaar kunnen komen en kortsluiting kunnen veroorzaken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  23. #23

    Standaard

    Dus voor de duidelijkheid, ik kan 1 woofer los schroeven de kabeltjes bij de woofer los maken even afplakken en dan de woofer er weer in? Is dit seriuus verstandig? Kwa prestaties etc?

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PorscheHD Bekijk bericht
    Dus voor de duidelijkheid, ik kan 1 woofer los schroeven de kabeltjes bij de woofer los maken even afplakken en dan de woofer er weer in? Is dit serieus verstandig? Kwa prestaties etc?
    Het is zeker verstandig omdat een meer-kanaals receiver over weinig reserves beschikt en dus meer moeite heeft om luidsprekers die moeilijk aanstuurbaar zijn.

    Vwb de prestaties zal dit niet veel uitmaken. De "rears" zullen wel wat minder lage tonen weergeven, maar je zal weinig missen van de aktie omdat de subwoofer en de "fronts" hier ook al voor zorgen. Daarnaast is de kans dat de "rears" ongecontroleerd worden aangestuurd en daardoor het geluidsbeeld kunnen overheersen, ook veel kleiner.

    De kabelschoentjes zou ik zelf niet afplakken omdat lijmresten moeilijk te verwijderen zijn. Je kan er wel wat omheen wikkelen en dat afplakken. Wanneer de draden ook met kabelschoentjes op het filter zijn aangesloten, zou je ze ook helemaal kunnen los maken, oprollen en dan bvb tegen de binnenkant van de kast kunnen plakken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  25. #25

    Standaard

    Ah crap twijvel zo aan bi wire of 7.1........

    Raak de ES20 totaal niet kwijt..... dus ik moet er toch wat mee....

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •