Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 29 van 29 worden weergegeven.

Discussie: 7.1?

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PorscheHD Bekijk bericht
    Ah crap twijvel zo aan bi wire of 7.1........

    Raak de ES20 totaal niet kwijt..... dus ik moet er toch wat mee....
    Ik weet niet hoe de rest van jouw woonkamer er uit ziet, maar als ik naar de foto's van jou set-up kijk, is deze kamer volgens mij niet geschikt voor een 7.1 opstelling. Op één van de foto's staat een bank die voor het raam en dicht bij de linker "front" luidspreker en subwoofer staat. De linker "front" staat ook in de hoek. Dit is voor mij in ieder geval iets wat voor mij betekent dat de ruimte beperkt is. Vandaar dat op dit moment 5.1 met bi-wire aanraadt.

    Je kunt natuurlijk ook proberen om alle E80's, de E25 en evt. de subwoofer te verkopen en te vervangen door modellen uit de ES-serie bvb. de ES30/ES80, de ES25C en een ES150P. Of dan de ES20 als "front" gebruiken en (als je ze nog hebt tenminste,) met de SCS satelieten erbij, een 7.1 opstelling proberen te maken. Maar dat bepaal je uiteraard zelf.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  2. #27

    Standaard

    Haha dat verkopen heb ik aan gedacht maar dan wou ik Kef en dan moet ik ook weer vet bijleggen, en het punt is ik ga verhuizen eind van de maand en ja daar komt de opstelling helemaal goed! Dat is iets wat ik je kan beloven, heb daar een kamer van 411 bij 282 helemaal alleen voor mijn audio komt ook alleen een bank in en 2 kasten voor de DVDs daar kan ik dus ook de rears ook echt rear doen zoals het hoort!

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PorscheHD Bekijk bericht
    Haha dat verkopen heb ik aan gedacht maar dan wou ik Kef en dan moet ik ook weer vet bijleggen, en het punt is ik ga verhuizen eind van de maand en ja daar komt de opstelling helemaal goed! Dat is iets wat ik je kan beloven, heb daar een kamer van 411 bij 282 helemaal alleen voor mijn audio komt ook alleen een bank in en 2 kasten voor de DVDs daar kan ik dus ook de rears ook echt rear doen zoals het hoort!
    Dat is ook niet al te ruim voor een set-up met jouw 4 E80's. Je hebt dan volgens mij dan te veel "overkill". Het zal dan wel lukken om een 7.1 opstelling te maken, maar verwacht er met je huidige speakers niet te veel van.

    Ook dan ben je dus beter af met alleen 2x ES20's (of 2x E80 zonder gebruik van die 2e woofer) als "rear" en E80(bi-wired) als "front"
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #29

    Standaard

    Goed dat 7.1 laat ik even varen.....

    Ik denk dat het dan 5.0 wordt (zie andere topic over die 0) en het dan zo maar even ga doen. Andere speaker set wil ik wel bijvoorbeeld Kef of Mardount Short maar krijg gewoon geen reed voor de JBLs helaas dus dat vind ik zonde omdat ik er wel tevreden over ben, dan ga ik liever sparen voor een wat sterekre versterker Onkyo 905 bijvoorbeeld.

    Van dat mijn speakers te groot zijn voor de ruimte ervaar ik niet als overkill trouwens maar dat heeft dan misschien meer met mijn ervaring of verstand van audio te maken. Ben daar wel tevreden over. Ben in ieder geval uit dat de fronts bi wire worden en de ES20 verkocht moeten worden ook al reageert niemand er op haha

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •