De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Columbia: Metropolis, Glitter en Cruel and Unusual

    Columbia: Metropolis, Glitter en Cruel and Unusual



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Metropolis? van Fritz Lang?

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door danielle
    Metropolis? van Fritz Lang?
    Nope, niet de klassieker uit 1927 maar een manga van Tarô Rin.

  4. #4

    Standaard

    Manga? A la Akira of meer Kokaku Kidotai?

  5. #5

    Standaard

    The Movie:

    While I've been consistently impressed and often amazed with Japanese animation, "Metropolis" is one of the stranger and more fascinating examples of the genre that I've run across. The film is old-fashioned in tone, but offers a futuristic landscape that dazzles the eyes. Based on a 1949 graphic novel by Osamu Tezuka and scripted by Katsuhiro Otomo, this animated epic isn't to be confused with the silent-era classic.

    As with most of the Japanese animation (or anime) pictures, every frame seems to be overflowing with details. The animators have created a marvelous universe from the top down, as the skyscrapers are examples of stunning architecture, while even smaller details like street and store signs are clearly visible. The film's mixture of traditional hand-drawn animation and computer work is excellent, as the two styles seem to merge pretty seamlessly. Special mention also must go to the film's sound designers, who have created an audio landscape that immerses the audience even further into the visual one.

    The film's plot revolves around Shunsaku Ban (voiced by Kousei Tomita) and Kenichi (voiced by Kei Kobay Yashi), who have been hired to track down a scientist Dr. Laughton and take his project, Tima, a young girl robot who looks convincingly like a real girl. Built at the request of Duke Red, the leader of the city, the girl is no mere robot, but a weapon that could allow the Duke to rule the world. The Duke's son is greatly displeased at his father's new interest and attempts to destory Tima who escapes with Kinichi. The two attempt to run deeper into the city to escape and end up falling for one another. Meanwhile, the world's robots, previously second-class to humans, have begun to riot.

    The film's visuals are pretty clearly the most remarkable element of the picture. The city itself practically becomes a character, while my attention occasionally wandered to observe the details in the backgrounds. The story itself is interesting (if occasionally simple and familiar), but characters don't have a great amount of depth to them. For example, I thought the Japanese animated film "Princess Mononoke" told a more compelling tale. The mixture of old-fashioned jazz tunes on the soundtrack and the futuristic visuals was a bit too much of a clash for me at first, but I eventually became more used to this odd mixture.

    Concerns about the story aside, I really enjoyed "Metropolis". The amount of imagination on display is often jaw-dropping, while the visuals were often unlike anything I'd seen in an animated film prior. For fans of Japanese animation or animation in general, "Metropolis" is well-worth checking out, especially with Columbia/Tristar's very nice new DVD edition.
    Ik heb zelf de R1 versie (met DTS, ik weet niet of de R2 dat ook krijgt), en daar staat hier een review van.

    Hier en hier staan nog twee reviews.

    Ik zou zeggen : oordeel voor jezelf, hij is niet zo strak van stijl als Akira of Ghost in the Shell, maar wel heel apart met voornamelijk jazz muziek in de soundtrack.....

  6. #6

    Standaard

    bedankt voor de info maareh otomo IS akira

  7. #7

    Standaard

    ja dus ? dan lijken al zijn films toch nog niet op elkaar ? het ziet er visueel echt heel anders uit hoor !

  8. #8

    Standaard

    ik geloof je; dan moet ik het zeker bekijken.

  9. #9

    Standaard

    Als je een liefhebber van Japanse tekenfilms bent (en dat lijkt er wel op gezien je antwoorden ) dan moet je 'm absoluut een keer zien !

  10. #10

    Standaard

    Sinds ik Urotsukidoji had gezien; toen ik een klein onschuldig meisje was( ) vind ik de genre interessant; Ofschoon ik Urotsukidoji soms wat onsmakelijk vond (ik zag de r1 versie) was ik tegelijkertijd ook zeer gefascineerd.
    Dus...

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door danielle
    Sinds ik Urotsukidoji had gezien; toen ik een klein onschuldig meisje was( ) vind ik de genre interessant
    [HIDEOUSLY OFF-TOPIC]
    In dat geval. Mag ik dan de anime "Perfect Blue" aanraden? Zeker één van de apartere films in het anime-genre.
    [/HIDEOUSLY OFF-TOPIC]

    Ben ook wel benieuwd naar Metropolis by the way. (Zo, toch nog een beetje on-topic.)

  12. #12

    Standaard

    Ha, Nathan; Perfect Blue? nooit van gehoord; is het walgelijk doch entertaining?

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door danielle
    Ha, Nathan; Perfect Blue? nooit van gehoord; is het walgelijk doch entertaining?
    Walgelijkheidsgehalte valt wel mee. Hij is vooral erg vreemd.
    Gaat over een moorddadige stalker die achter een popzangeresje/actrice aan zit, en natuurlijk is niets wat het lijkt. Ik vind het een geweldige film, tekenwerk is ook wel ok, maar haalt het niet bij de betere anime´s.

    Liefhebbers van veel actie zullen er in ieder geval niks aan vinden.

  14. #14

    Standaard

    ik ga hem huren..bedankt for the tip Nat kus

  15. #15

    Standaard

    Glitter. Deze heeft ooit een record gehaald.
    In de week dat Glitter op DVD was uitgebracht op DVD in den USA (zo rond 15 Jan) had deze DVD al een megarecord te pakken.
    Columbia TriStar melde dat er GEEN enkele Glitter DVD is verkocht in week 3 van 2002. Yep. 0,0 DVD's verkocht.
    Kan je nagaan hoe populair deze film was geweest.

    Waarom Columbia uberhaupt nog de moeite neemt om deze kwaktitel op DVD te gooien, is voor mij (en me dunkt voor vele anderen) een raadsel?
    Not just any turd, mind you, but the kind that breaks off,
    leaving a piece stuck up your butt, and you walk around all day with a bad itch.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marco
    Glitter. Deze heeft ooit een record gehaald.
    In de week dat Glitter op DVD was uitgebracht op DVD in den USA (zo rond 15 Jan) had deze DVD al een megarecord te pakken.
    Columbia TriStar melde dat er GEEN enkele Glitter DVD is verkocht in week 3 van 2002. Yep. 0,0 DVD's verkocht.
    Kan je nagaan hoe populair deze film was geweest.

    Waarom Columbia uberhaupt nog de moeite neemt om deze kwaktitel op DVD te gooien, is voor mij (en me dunkt voor vele anderen) een raadsel?
    geen enkele? waar vind je zulke informatie?

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door danielle
    geen enkele? waar vind je zulke informatie?
    Van een andere forum
    Not just any turd, mind you, but the kind that breaks off,
    leaving a piece stuck up your butt, and you walk around all day with a bad itch.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander de Mol
    Nope, niet de klassieker uit 1927 maar een manga van Tarô Rin.
    Ik heb de bewerkte versie uit de jaren '80 gezien. Verschrikkelijk... wat ze met het origineel deden. Die muziek is vreselijk. Het origineel is goed!

  19. #19

    Standaard

    For the record aan dvd.nl: Manga zijn de japanse strips en anime is de japanse animatie. Haal deze aub in de toekomst niet in de war graag? .

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marco
    Columbia TriStar melde dat er GEEN enkele Glitter DVD is verkocht in week 3 van 2002. Yep. 0,0 DVD's verkocht.
    Kan je nagaan hoe populair deze film was geweest.
    Fans van Mariah Carey mogen van hun mama en papa meestal nog niet meer dan 5 euro per week zakgeld spenderen, en da's natuurlijk te weinig voor zo'n DVD!

    Da's echter niet waar. Volgens mij is het nog te veel.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  21. #21

    Standaard

    Als je een film (nog) niet gezien hebt dan kun (en mag) je er niet over oordelen; ook in het geval van GLITTER... Jullie replytjes hierover getuigt weer eens van kuddegedrag
    1 woord ...... JAMMER

  22. #22

    Standaard werk voor offie

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El SalvaCeppie
    Als je een film (nog) niet gezien hebt dan kun (en mag) je er niet over oordelen; ook in het geval van GLITTER... Jullie replytjes hierover getuigt weer eens van kuddegedrag
    1 woord ...... JAMMER
    Ik sluit me helemaal aan bij El Salva (ik vertoon zo nu en dan ook wel wat kuddegedrag ) Daarnaast kan deze thread wat mij betreft wel weer opgeschoond worden van off-topic materiaal. Ja inderdaad, dit commentaar ook. Reden waarom ik dit niet in een PM aan de crew stuur, is dat ik vind dat iedereen dit wel mag lezen (sorry offie voor extra werk). Overal waar ik kom zie ik Danielle/Mrs. Nathan Strik met off-topic comments en ik erger me er kapot aan (dat er dan ook nog op wordt ingegaan door een crewmember vind ik helemaal belachelijk). Dat ik een naam noem is misschien niet zo netjes, maar hopelijk wel duidelijk.
    doe maar gek, gewoon is ook zo overschat

    mijn site

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •