De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Paarse balk bovenaan scherm

    Ik heb een pioneer dv-444 (regiovrij/macrovision vrij).
    Ik was gisteren The Gladiator aan het kijken en het viel mij op dat vooral bij de arena gevechten in de film ik af en toe een gedeelte paarse gloed had bovenin het scherm (geen lijntje). Verder geen problemen met het apparaat, maar dit viel mij toch wel erg op.

    Ik heb ook een xbox en daar heb ik dat probleem niet mee. Iemand enig idee wat dat kan zijn? BTW: alletwee de apparaten werken met RGB.

  2. #2

    Standaard

    Misschien is het probleem een Speaker die op je tv staat het problemen. Dat hij het scherm gaat vervormen door die magneet of hoe het ook werkt.
    Soms geven speakers als ze niet goed afgewerkt zijn vervormingen in beeldschermen. Probeer dan eens die box te verplaasten en kijken wat er gebeurd.

    Succes!

  3. #3

    Standaard

    ik heb een onzichtbare balk; je ZIET BIJ MIJ ALLEEN de bovekant trillen; is het the same problem?

  4. #4

    Standaard

    bedankt voor je reactie, maar zoals ik zei gebeurt het met de xbox niet en die speelt op dezelfde tv. Het gebeurt en af en toe in bepaalde scenes.

    Zou het niet het macrovision kunnen zijn op de DVD ??? Ik had vorige week nog "gone in 60 seconds" gekeken en kan me niet herinneren dat ik toen ook die paarse gloed heb gezien.

  5. #5

    Standaard

    Probeer zonder RGB de film te bekijken of gebruik van de scartkabel met een gouden rand; die zijn the best.

  6. #6

    Standaard

    sorry hoor, maar volgens mij is rgb nog altijd beter als een scartkabel met gouden rand. en een beetje rgb kabel heeft ook een "gouden" laag erover zitten.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Dubbeldam
    sorry hoor, maar volgens mij is rgb nog altijd beter als een scartkabel met gouden rand. en een beetje rgb kabel heeft ook een "gouden" laag erover zitten.
    RGB moet via Scart... dus volgens mij bedoelen jullie exact hetzelfde.
    Een Scartkabel geschikt voor RGB is dus meestal verguld. Maar let wel dat er uitzonderingen zijn! Mijn PS-2 RGB Scart is namelijk gewoon zilverkleurig.
    Maar inderdaad, de betere kabels zijn verguld.

  8. #8

    Standaard

    Onze ''oude'' sony dvd speler heeft hier ook soms last van maar meestal gaat het wel weg. Weet niet waarom het gebeurd maar om van rgb naar s-video te switchen is het me niet waard.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FrozenSolid
    maar om van rgb naar s-vhs te switchen is het me niet waard.
    Het is trouwens S-Video, niet S-VHS. Deze twee worden wel vaker door elkaar gehaald.

  10. #10

    Standaard

    The Gladiator is inmiddels al terug bij een goede kennis.
    Maar vandaag ff Blade gekeken. Bij begin chapter 31 heb je ook veel wit en daar gaf hij ook wel een soort van paarse gloed (over de gehele bovenkant scherm, maar niet in de zwarte balk). Toen heb ik mijn DVD speler op normaal video en s-video geprobeerd en dat deed het wel goed.

    Heb nu dus mijn DVD op S-Video gezet en ziet er ook nog eens heel goed uit (is mijn mening). Probleem opgelost !
    Bedankt nog voor alle reacties.

  11. #11

    Standaard

    Ik heb wel bij een ouwe tv gehad dat ie soms aan de rechter kant van het beeld ook een paarse gloed had.
    dit kwam dus door de box die er in de buurt stond

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Het is trouwens S-Video, niet S-VHS. Deze twee worden wel vaker door elkaar gehaald.
    Inderdaad haal ik dat door elkaar. Stom.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •