De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.

Discussie: Speakers stinken...

  1. #1

    Standaard Speakers stinken...

    Hele stomme vraag dit misschien maar afgelopen weekend JBL e80s via internet gekocht, thuis gekomen kwamen we erachter dat ze erg stinken (mensen hebben gerookt) ik dacht dat trekt wel bij maar nu 3 dagen verder en de geur blijft en vind het persoonlijk erg goor wat is de beste menier dit weg te krijgen?

    Help, Bleh!

  2. #2
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PorscheHD Bekijk bericht
    Hele stomme vraag dit misschien maar afgelopen weekend JBL e80s via internet gekocht, thuis gekomen kwamen we erachter dat ze erg stinken (mensen hebben gerookt) ik dacht dat trekt wel bij maar nu 3 dagen verder en de geur blijft en vind het persoonlijk erg goor wat is de beste menier dit weg te krijgen?

    Help, Bleh!
    Die pafgeur, krijg je er heel moeilijk uit. Dat is niet iets van gisteren. Tja buiten neerzetten helpt ook niet echt.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PorscheHD Bekijk bericht
    wat is de beste menier dit weg te krijgen?

    Help, Bleh!
    Door zelf te beginnen met roken?


    Nee, echt geen idee, mischien door er een fles deo in leeg te spuiten?
    Of een fles odor-neutralizer?

  4. #4

    Standaard

    Het gaas in een lekker ruikend sopje afspoelen en de kast afvegen met lekker ruikend sop. Mischien even wat was erover...Ook kun je speakers inspuiten met deodorant...

    Als jezelf niet rookt, is de rookgeur wel erg penetrant, inderdaad!
    Laatst aangepast door hstadman : 13-10-2008 om 17:37

  5. #5

    Standaard

    Euh... de doodstraf instellen voor rokers? Alhoewel, de meeste rokers hebben zichzelf al lang veroordeeld.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #6

    Standaard

    Met boeken doe ik als volgt: helemaal inpakken in plastic met daarin een lekker geurtje (zakje gedroogde citroen, o.i.d., te koop bij tuincentrum of Blokker).
    Bij 'vieze' boeken is dan meestal na 1 week de ergste rook- geur verdwenen.

    Valt wellicht ook met deze speakers te proberen.

  7. #7

    Standaard

    Hmm ja deo zal ik maar eens mee beginnen, het doek valt opzich nog wel mee het zijn echt de voorkant van de speakers of cht ltterlijk de speaker zelf. Het is heel viel, in dit uis staat ie dan ook heel dichtbij mijn hoofd nieuwe huis gelukkig niet zal ook al wel schelen. Was klinkt ook als een goed idee!

  8. #8

    Standaard

    Wanneer je de luidsprekerkasten een grondige poetsbeurt geeft is het misschien verstandig om eerste de speakers uit de kast te verwijderen om te voorkomen dan deze waterschade krijgen. Het kan ook zijn dat de geur in de speakers zelf is getrokken en dan is het moeilijk weg te krijgen. Kijk ook of ze een iets andere kleur dan die van de front-kanalen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Wanneer je de luidsprekerkasten een grondige poetsbeurt geeft is het misschien verstandig om eerste de speakers uit de kast te verwijderen om te voorkomen dan deze waterschade krijgen. Het kan ook zijn dat de geur in de speakers zelf is getrokken en dan is het moeilijk weg te krijgen. Kijk ook of ze een iets andere kleur dan die van de front-kanalen.
    Ehmm, met schoonmaken bedoel ik met een doekje, niet speakers in het sop plaatsen!

  10. #10

    Standaard

    Nee dat snap ik haha maar bedoel dat de geur daar volgens mij inzit

  11. #11

    Standaard

    Je kunt proberen de speakers 3 dagen, 2 uur, 8 minuten en 12 seconden op het luidste volume af te spelen, zodat de rook eruit gevribreerd wordt .

    Maar even serieus, het beste kun je de drivers eruit halen om te controleren of de geur in de drivers zit of in de kast zelf. De kast zelf kun je dan eventueel in een grote zak of filnk stuk plastic wikkelen met wat potpourri erbij zodat de geur daar uit gaat. De drivers zelf zal erg moeilijk worden, misschien dat het helpt om met zo'n spuitbusje lucht (verkrijgbaar bij PC speciaalzaak) van een afstandje eens flink te blaze. Niet te dicht erop om beshcadiging te voorkomen. Teveel werk zo? Probeer ze anders even een paar dagen flink op de tocht zetten, maar wees voorzichtig dat het niet te vochtig is.

  12. #12

    Standaard

    En anders haal je alleen de grootste driver er uit en leg je er een flinke hoeveelheid potpourri in de kast, schroef de boel weer dicht, dan is in ieder geval de stank niet zo penetrant.

  13. #13

    Standaard

    Bedankt allen!, Ga het allemaal eens proberen Dan lukt het vast wel 8)

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •