De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Onkyo 605 Pure audio functie

    Hallo,

    Gister beetje wezen spelen met mijn versterker en toen viel mij op dat ik met Pure Audio functie aan het geluid toch het mooist vind? Iemand hier ervaring mee? En zo ja, wat vinden jullie er van?

  2. #2

    Standaard

    Pure audio klinkt inderdaad heel goed, bij mij vooral helder en zuiver. Alleen 1 nadeel bij mij, in die stand pakt hij de subwoofer ook niet mee en die mis ik dan vooral.

    Dus ik luister vooral in Stereo en af en toe All ch stereo als ik ergens meebezig ben en de muziek meer als achtergrond muziek gebruik. En natuurlijk DTS 5.1.
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  3. #3

    Standaard

    O hoe kan dat dan? Hier pakt ie hem wel gewoon mee?

  4. #4

    Standaard

    Mischien dat jij geen actieve sub hebt, Mijn 805 schakelt ook de sub uit bij puur audio. Ik mis de bas niet omdat ik 2 grote zuilen als front heb.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb ook de 805 voorheen de 604, bij beide schakelde hij de sub uit. mijn sub is aktief, ik heb 2 bookshelfs als fronts dus daar zit wel een verschil in.
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  6. #6

    Standaard

    Ik heb een actieve subwoofer en ook 2 grote zuil fronts (en rears) en de sub doet dan nog steeds gewoon mee hoor.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frankie88 Bekijk bericht
    Pure audio klinkt inderdaad heel goed, bij mij vooral helder en zuiver. Alleen 1 nadeel bij mij, in die stand pakt hij de subwoofer ook niet mee en die mis ik dan vooral.

    Dus ik luister vooral in Stereo en af en toe All ch stereo als ik ergens meebezig ben en de muziek meer als achtergrond muziek gebruik. En natuurlijk DTS 5.1.
    Dubbel bas heb je ingeschakeld?
    Deze funktie zorgt er voor dat de lage tonen van de "fronts" ook naar de sub gaan wanneer deze ingesteld zijn als "full-band".

    Het kan ook zijn dan de cross-over te laag is ingesteld en het daardoor lijkt alsof de sub niet meedoet terwijl dit wel het geval kan zijn.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

  9. #9

    Standaard

    De vraag die ik over de dubbele bas heb gesteld, is bedoeld voor Frankie88.

    @Frankie88:
    Post anders de settings die je in de set-up van de receiver hebt gemaakt of laten maken.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 18-10-2008 om 13:31
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #10

    Standaard

    Bij mij doet de subwoofer mee he laat dat even duidelijk zijn Hierboven zijn er 2 waar die niet mee draait in Pure audio weet niet wat hun instellingen zijn.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PorscheHD Bekijk bericht
    Die heb ik wel aan ja,
    Bij jou kan die misschien wel uit omdat jouw E80's wel de lage tonen goed kunnen weergeven. Dubbele bas is meer bedoeld voor opstellingen met "bookshelfs" als "front".

    Reaktie #9 is aangepast.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 18-10-2008 om 13:38
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #12

    Standaard

    Jullie hebben helemaal gelijk, ik had best veel bass dus ging er vanuit dat het subwoofer was maar dat was dus niet Leuk speakertje die e80s haha maargoed bij mij doet de sub dus ook niet mee beetje raar dan al ervaar ik het nog steeds als fijner dus denk dat de sub ff de zolder opgaat

  13. #13

    Standaard

    De subwoofer die je gebruikt(e) ook niet krachtig genoeg om de E80's te overstemmen, maar dat je volgens mij zelf ook wel kunnen bedenken. Om een gecontroleerd aangestuurde E80 te kunnen overstemmen heb je nl. een subwoofer nodig met een continu uitgangsvermogen van minstens 100 Watt. Bij een ongecontroleerd aangestuurde E80, moet dit zelfs nog hoger zijn.

    Een beetje naar de specs kijken kan veel ellende besparen. Wanneer een receiver bvb 200 Watt per kanaal levert bij 4 Ohm en met een THD van 1% is dit dus niet reeel.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #14

    Standaard

    Ja hallo ik heb dit niet allemaal zo gekocht ik ben begonnen met een JVC versterker en 200.5 setje toen Denon daarna begonnen met upgraden naar de speakers ec25 e80s en subwoofer was next kan niet alles in 1 keer doen. Maar daar gaat het nu niet om, er is niks mis met de subwoofer, probleem is de versterker die veeel beter klinkt in direct of pure audio alleen doet de subwoofer dan niet mee, dat is een beetje het probleem.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •