De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.

Discussie: Zoek budgetspeakers

  1. #1

    Standaard Zoek budgetspeakers

    Ben op zoek naar niet al te dure luidsprekers. Kamer is 4 meter lang en 3 meter breed, de tv staat aan de 3 meter zijde in het midden. Aan de andere kant is de zitplek. Ik ga op termijn een HDTV aanschaffen (waarschijnlijk wel HD Ready). Ik wil goed geluid hebben, zowel muziek, film als games. Allen kan ik mogelijk afspelen op mijn PS3. Een 5.1 is dus waarschijnlijk mogelijk met een PS3 en een LCD-TV HD? Probleem is dat ik het niet te duur wil laten worden, want ik betaal het van een bijbaantje. Iemand enig idee wat goede kwaliteit geeft binnen een budget? (Laat stellen maximaal 50 euro, mag ook stuk goedkoper als het er is.) Graag koop ik het ook het liefst in de winkel, maar dat terzijde nu..

  2. #2

    Standaard

    50 euro is wel heel weinig voor een 5.1 set. Ik heb een logitech set van 60 euro ofzo destijds, geeft een aardig geluid op een slaapkamer maar het kan zowiezo geen HD geluid aan en de kabels zijn érg kort (zelf verlengd).
    Panasonic TX-P37C10 | PS3 Slim | HDI Dune Base 3.0 | Onkyo 507 | JBL SCS 178

  3. #3

    Standaard

    Hey, een paar jaar geleden vroeg ik me hetzelfde af, ik wou absloluut een 5.1 surroundsetje. Dat heb ik dan ook gekocht (een setje van trust voor €55). Ik was er heelemaal niet tevreden over aan de 2 achterste speakers had ik bijna niets!? Dus koop misschien best een degelijker 2.1 setje computerspeaker (van creative ofzo).

    Een tijd laater heb ik degelijke versterker gekocht met een set boksen en dit kun je echt niet verglijken met die kleine boksjes. Dus het allerbeste zou gewoon nog wat doorsparen zijn tot je iets degelijks kunt kopen.
    LIFE IS MUSIC

  4. #4

    Standaard

    Voor 50 eurie heb je idd geen volledige 5.1 set inclusief versterker etc. Dat is gewoon echt onmogelijk. In ieder geval in de winkel is het onmogelijk. Misschien 2e hands op marktplaats
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    ik heb een aantal jaren terug bij conrad 2 tangent speakers gekocht ik meen 80 euro. ik was er in die tijd zeer over te spreken. volgens mij hebben ze die nu nog. maarja is natuurlijk geen 5.1. lijkt me ook vrij onmogelijk om voor dat geld goed geluid te hebben. miss een optie om meer te gaan werken
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  6. #6

    Standaard

    Is het ook nog incl. versterker? mhm helemaal lastig voor dat geld. een tijdje terug hadden ze van heineken speaker kratjes. miss dat je die 5 op de kop kunt tikken.
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gekko & Co Bekijk bericht
    Ben op zoek naar niet al te dure luidsprekers. Kamer is 4 meter lang en 3 meter breed, de tv staat aan de 3 meter zijde in het midden. Aan de andere kant is de zitplek. Ik ga op termijn een HDTV aanschaffen (waarschijnlijk wel HD Ready). Ik wil goed geluid hebben, zowel muziek, film als games. Allen kan ik mogelijk afspelen op mijn PS3. Een 5.1 is dus waarschijnlijk mogelijk met een PS3 en een LCD-TV HD? Probleem is dat ik het niet te duur wil laten worden, want ik betaal het van een bijbaantje. Iemand enig idee wat goede kwaliteit geeft binnen een budget? (Laat stellen maximaal 50 euro, mag ook stuk goedkoper als het er is.) Graag koop ik het ook het liefst in de winkel, maar dat terzijde nu..
    Ervan uitgaande dat €50 voor de speakers en een sub is, kom je helaas niet echt ver.
    Het beste wat je dan kunt doen is bij de MM of bij Kruidvat een eenvoudig setje speakers voor de PC aanschaffen.

    Wat nog wel zou kunnen is af en toe eens bij de koopjeskelder van Correct kijken, die hebben soms wat overjarige of incomplete modellen staan voor leuke rpijsejs, zo heb ik eens een Pioneer 5.0 set speakers gezien, van hout en voor slechts 25 euries.OK, er zat geen sub bij, maar een passieve simpele sub kun je ook bij kijkshop oid krijgen.Uiteraard is Correct slechts een voorbeeld.

    Aan de andere kant, wat is wijsheid, je kunt imho beter die 50 euro uitgeven aan een paar fatsoenlijke frontspeakers, tweedehands op marktplaats is er genoeg te vinden voor die prijs, Mission is een goe dmerk waarvan de oudere speakers nog steeds als een tierelier klinken, mits goed behandeld.

    dus, 3 tips:
    1-koop een 5.1 PC speakerset
    2-koopjesjacht bij audio/multimediawinkels
    3-tweedehands

  8. #8

    Standaard

    http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/...fta_ind=7&fs=1

    Wel een 2.1 set op marktplaats. Moet je nog met die losse draadjes verbinden, maar daar heb ik nog zo'n toren voor van m'n ouders. Hij vraagt 30 euro voor deze twee boxen. Zijn ze goed genoeg? Of moet ik misschien minder bieden?

  9. #9

    Standaard

    Heb me inmiddels wel neergelegd bij 't feit dat je voor een fatsoenlijke set veel moet betalen. Met het oog op studentenkamer over 2 jaar wil ik me gewoon een setje kopen met 2 boxen, die ik overigens via Aux nog op tv wil krijgen (neem aan dat jullie wel weten wat ik bedoel? :P)..

    Té duur wil ik niet worden, dus ik zat hierna te kijken:
    http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/...Sony_MHC_EC68/

    - Leuk vermogen (Elke box 140 watt, of bedoelen ze 2x70?))
    - Betrouwbaar merk
    - 3cd wisselaar (heb nu 1 :S)

    Of hebben jullie misschien nog andere tips voor deze prijs of lager? Wil het overigens op een betrouwbare site kopen of in winkels als Media Markt. Over Redcoon wil ik niet bestellen, dat ken ik niet.

  10. #10

    Standaard

    Tsja voor wat jij wilt is het vast een leuk apparaatje...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  11. #11

    Standaard

    kan je voor dat geld toch nog beter 2ehands gaan kijken. net zoals eerder mission geopperd werd. zoek daar nog een versterkertje en miss een cd speler bij, je hebt dan heel wat meer als met dat setje.

    mischien een oude philips of technics versterker erbij zoeken.
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  12. #12

    Standaard

    Je kunt eigenlijk ook als mij beginnen. In het begin had ik enkel geluid via mijn tv. Hier was ik echter niet tevreden over. Dus ben ik gaan kijken om voor een klein budget een HT te gaan starten.
    Dat topic kun je hier bekijken btw:
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=49262

    Ik was een totale leek op ht gebied. Maar naar wat research en hulp van goeie mensen op dit forum kwam ik een heel eind.
    Ik ben begonnen met een 2e hands versterker te gaan kopen voor 100 euro. Dit was (en nog steeds) een sony die met digitaal geluid kan omgaan (5.1 / DTS) Mijn dvd speler kon niets met DTS dus heb ik voor twee tientjes een tweedehands pioneer dvd speler gekocht die wel DTS ondersteunde. Vervolgens ben ik gewoon alle speakers in het huis gaan verzamelen, aangesloten en geselecteerd op de best klinkende. voor 120 euro had ik toen al een enorme verbetering!
    Toen ben ik op zoek gegaan naar betere front speakers voor een relatief laag budget. Voor 100 euro vond ik een stel speakers op conrad.nl, genaamd eltax concept 400, die zich qua geluid makkelijk kan meten met wat duurdere speakers. Prijs/kwalitatief uitstekend! Uiteindelijk met wat mazzel wat nette zilvere Oehlbach kabels kunnen kopen voor een prikkie en de volgende upgrade was alweer een feit.
    Wederom vond ik mijn volgende update 2ehands: een Eltax centerspeaker voor 20 euro. En ook dit was een succes!

    En nog steeds geniet ik van dezelfde HT, ook al is inmiddels wel een blu-ray speler erbij en een grotere LCD.
    Feit is wel dat met wat research, goodwill, en ook wat geluk een heel eind kunt komen voor niet al teveel geld. Ik ben namelijk ook 'maar' een student
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  13. #13

    Standaard

    Bedankt voor je reactie Stephan, maar een hele home cinema hoef ik niet, aangezien ik 17 ben en gewoon nog wel wat jaartjes bij m'n ouders moet wonen ivm met te weinig geld door aankomende studie.

    Ik ben nu op marktplaats in mijn woonplaats een boombox tegengekomen. Ik weet niet of dit een goed altenartief is, maar hier even wat dat voor ene is:

    - SUN SERIE BASBOX 400W
    Op te halen voor €50,-

    Iemand ervaringen met boombox? Ik wil het eigenlijk gebruiken voor muziek, film én gaming.

  14. #14

    Standaard

    Inmiddels voor een andere BoomBox een afspraak gemaakt, krijg het meteen bij hem thuis te horen het geluid, hopelijk wordt dat een succes.

    http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/...fta_ind=1&fs=1

  15. #15

    Standaard

    Dit zijn toch meer gevalletjes voor in de auto enzo?
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  16. #16

    Standaard

    Heb hem gewoon gehaald vanmiddag voor maar 20 euro is 350 zeker chill. Had hem ook van te voren beluisterd bij die man. Moet zeggen, ben er zeker tevreden mee! Zal nog wel eens een filmpje posten, al krijg je daar natuurlijk geen geweldig geluid mee..

  17. #17

    Standaard

    Voor die prijs zul je er geen buil aan vallen.
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •