De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.

Discussie: Nieuwe subwoofer

  1. #1

    Standaard Nieuwe subwoofer

    Okay, ik heb mijn speakers nu allemaal in dezelfde serie, nu alleen mijn subwoofer nog.

    Momenteel heb ik een actieve sub uit de JBL 200.5 serie.

    SubwooferAmplifier Power (RMS)100 WattsFrequency Response (-6db)35 Hz - 160 HzFrequency Response35Hz – 160Hz (–6dB)Amplifier Power (RMS)100 W RMSLow-Frequency Driver8" (200mm) Woofer, bass-reflex enclosure Low-Frequency Transducer200 mmDimensions
    (H x W x D)(including feet)
    16-1/4" x 11" x 13-3/4"
    (413mm x 279mm x 349mm) Dimensions (H x W x D)413 x 280 x 349 mmWeight28 lb (12.7kg) Weight12.7 kgFinishsilver/dark gray

    Nu ben ik aan kijken naar de JBL E150p/250p kwa geluid bevalt me de huidige subwoofer prima maar heb liever alles van 1 serie, omdat het mooier staan en vast ook beter matcht.

    E150p
    GeneralAmplifier Power (RMS)150 WattsPeak Dynamic Power250 Watts

    The Peak Dynamic Power is measured by recording the highest center-to-peak voltage measured across the output of a resistive load equal to minimum impedance of the transducer, using a 50Hz sine wave burst, 3 cycles on, 17 cycles off.Low-Frequency Transducer10" PolyPlas™InputsLine Level (switchable to LFE) and Speaker Level with 5-way binding postsLow-Pass FrequencyVariable from 50Hz to 150HzFrequency Response27Hz – Low-pass crossover settingDimensions
    (H x W x D)17-3/4" x 12-1/4" x 14-1/2"
    (451mm x 311mm x 368mm)Weight33.5 lb (15.2kg)

    Ik weet alleen niet welke nou beter is voor mijn set,

    Ik heb nu 4xe80 1xec25

  2. #2

    Standaard

    Niemand daar wat zinnigs op te zeggen?

  3. #3

    Standaard

    subwoofers maken niets uit va welk merk ze zijn, de kwaliteit van een sub is veel belangrijker dan welk merk. Ik weet je budget niet, maar er staan hier in hardwaresectie een mooie Klipsch die absoluut goed is voor die prijs en als je een groter budget hebt eook ngo een SVS. SVS en Velodyne zijn 2 topmerken in het subsegment.

  4. #4

    Standaard

    Nou die SVS vind ik veel te duur die klipisch weet ik niet.

    Buget is zon 300 ofzo, wat ik al zei die ik nu heb komt zat bass uit en klinkt goed en dat zal niet de allerbeste zijn.

  5. #5

    Standaard

    Heel simpel:

    http://www.ra-subwoofers.nl/

    Super prijs/kwaliteitverhouding en uitstekende service!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #6

    Standaard

    Die van 325,- ziet er goed uit ook qua specs is het een grote vooruitgang denkje?

    En iemand ervaring met het bestellen enzo levertijd bijvoorbeeld?

  7. #7

    Standaard

    Ik heb er inmiddels vijf mensen 1 geadviseerd (verschillende modellen) en die zijn allemaal tevreden....

    Misschien nog interessant voor je:

    http://www.htforum.nl/yabbse/index.p...msg1274401#new
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  8. #8

  9. #9

    Standaard

    Mocht je ruimte in je budget hebben:

    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=76427.0

    Is meer dan het 5 voudige waard als je hem gaat vergelijken met commerciele subs....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  10. #10

    Standaard

    Hmm vid ik zon gimini mooier, heb je er wel eens 1 gehoord?

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PorscheHD Bekijk bericht
    Hmm vid ik zon gimini mooier, heb je er wel eens 1 gehoord?
    Ja, dat kan natuurlijk. Maar je moet misschien 4 Gemini's kopen om een beetje die kwaliteit te evenaren...
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  12. #12

    Standaard

    de gebruikte subamp is ook van BK
    zet daar dan eens een BK xls300/PR tegenover
    Onkyo tx-sr605, Toshiba EP35, Sony BDP-s350
    Sony bravia LCD 40V2000, sony sacd speler, Ipod nano wharfedale Evo 2-10 en 2-8, Evo center,
    BK electronics monolith en xls300PR,

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door asdonk Bekijk bericht
    de gebruikte subamp is ook van BK
    zet daar dan eens een BK xls300/PR tegenover
    Ja, dan lach je je rot.....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  14. #14

    Standaard

    ik snap ook niet dat die subwoofer nog niet weg is
    Onkyo tx-sr605, Toshiba EP35, Sony BDP-s350
    Sony bravia LCD 40V2000, sony sacd speler, Ipod nano wharfedale Evo 2-10 en 2-8, Evo center,
    BK electronics monolith en xls300PR,

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door asdonk Bekijk bericht
    ik snap ook niet dat die subwoofer nog niet weg is
    Komt door de looks op de foto. Is in het echt veel mooier. Is namelijk topfineer!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Mocht je ruimte in je budget hebben:

    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=76427.0

    Is meer dan het 5 voudige waard als je hem gaat vergelijken met commerciele subs....
    voor die prijs eigenlijk een no-brainer!

  17. #17

    Standaard

    Kan allemaal wel maar ik wil een zwart want alles is zwart en jullie vergeten 1 belangrijke zin in mijn begin post, ik ben best tevreden over de JBL die ik nu heb maar het past niet zo mooi bij mijn andere speakers dus zou ik een keer wat anders willen, de RA is mooi zwart blok en die is nogal druk vergeleken met rest + dat de stap omhoog misschien wel heel erg hoog is haha gezien het feit ik best tevreden ben over de JBL, ik twijvel er niet aan dat de RA al een flinke stap vooruit is vergeleken mn JBL en de looks spreken me erg aan en dan al helemaal de prijs, ik zit alleen nog midden in een verhuizing en iedereen weet hoe duur dat is en al helemaal als het vrouwtje mee gaat naar de Ikea haha voor 250 zoals ie daar stond had ik hem gelijk gehaald, 320 ook maar dat is momenteel ff lastiger.
    Laatst aangepast door PorscheHD : 29-10-2008 om 05:29

  18. #18

    Standaard

    Even een mening van jullie,

    Is het een vooruitgang om de Gimini te nemen inplaats van de JBL die ik nu heb, het is duidelijk een andere kwaliteits klasse maar de JBL is een bass reflext, de gemini niet..... graag jullie mening.

  19. #19

    Standaard

    Een gesloten baskast is meestal wat strakker qua sound, ik denk dat de gemini eigenlijk een betere keus is en je nog zal verbazen, vooral op filmgebied.

  20. #20

    Standaard

    Okay dan heb ik besloten dat ik een Gimini wil, nu even afwachten wat de verhuizing doet en mijn loon haha En kijken als ik nog wat voor mijn JBL kan vangen.

    Bedankt voor de hulp in ieder geval!

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PorscheHD Bekijk bericht
    Okay dan heb ik besloten dat ik een Gimini wil, nu even afwachten wat de verhuizing doet en mijn loon haha En kijken als ik nog wat voor mijn JBL kan vangen.

    Bedankt voor de hulp in ieder geval!
    Je JBL kun je via internet nog wel kwijt denk ik.

  22. #22

    Standaard

    Ja heb hem op MP staan eens kijken als er iemand hapt, heb namelijk ook al een maand ES20 staan voor 100euro NIEUW en daar reageert geen hond op haha

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PorscheHD Bekijk bericht
    Ja heb hem op MP staan eens kijken als er iemand hapt, heb namelijk ook al een maand ES20 staan voor 100euro NIEUW en daar reageert geen hond op haha
    de recessie heh.......
    geduld is een schone zaak, misschien kun je ze samen met de sub als setje wegdoen voor iemand die 2.1 wil hebben

  24. #24

    Standaard

    Ja kank ook nog proberen ja, ff combi advertentie plaatsen! Goed idee.....

    En merk het wel hoor. Maargoed nu kan het nog even straks wordt allemaal rustig aan doen met het nieuwe huis! Maargoed net weer 800euro bij de Ikea afgetikt waarvan de helft voor het vrouwtje dus verdien ook nog wel een cadeuatje whaha

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •