Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 35 worden weergegeven.
  1. #1

  2. #2

    Standaard

    Tja, welke onnozele pummel wil er nu tegelijkertijd een DVD kijken en autorijden? Moet je toch al erg stom voor zijn...

    Om de koters op de achterbank stil te houden is het wel een geniale vondst.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Tja, welke onnozele pummel wil er nu tegelijkertijd een DVD kijken en autorijden? Moet je toch al erg stom voor zijn...

    Om de koters op de achterbank stil te houden is het wel een geniale vondst.
    Zit in de Subaru Impreza niet al een beeldschermpje in de hoofdsteunen ?
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  4. #4

    Standaard

    Inderdaad. ik vind het gevaarlijk. Ik kan geen TV kijken en autorijden tegelijk. Dan krijg je de grootste ongelukken. Ik heb ook altijd mijn mobieltje uit staan als ik in de auto of op de fiets zit.

    Jan Rim

  5. #5

    Standaard

    Nu ook komkommernieuws op dvd.nl ?
    Platium Trader & SafeTrader
    Keep on Rocking in the Free World!

  6. #6

    Standaard

    Beetje raar bericht want het kijken van een dvd tijdens het rijden kan helemaal niet bij de meeste merken. Bij BMW bijvoorbeeld schakelt het beeld uit als de auto gaat rijden. Het geluid is overigens wel hoorbaar. Dit kan gekraakt worden maar dit wordt zeer weinig gedaan.

  7. #7

    Standaard

    Ik snap de ophef niet helemaal (of helemaal niet eigenlijk). De DVD spelers die tegenwoordig bij navigatieapparatuur worden gebruikt zijn aan de ene kant handig omdat er meer informatie voor de routeplanner op kan én ze maken vaak deel uit van zogenaamde car entertainment systemen. Die zijn bedoeld voor de passagiers en niet voor de bestuuder. Ik kan me hooguit voorstellen dat iemand in de file iets zou opzetten. Evengoed gevaarlijk...
    Wat afleiding tijdens het rijden betreft kunnen ze zich beter druk maken om die kermis radio's van Sony en Pioneer bijvoorbeeld die allerlei idiote patronen laten zien op de display. Totaal zinloos en ze leiden alleen maar af. Ook de reclame die ze via RDS sturen bij radio Shuffleplay (sky radio) is erg irritant en afleidend. Maar daar hoor je niemand over - behalve mij dan
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  8. #8

    Standaard

    DVD in de auto lijkt me toch wel vrij zinloos hoor. Een miniem schermpje en geen home theater geluid: dit doet echt wel afbreuk aan de oorspronkelijke bedoelingen van DVD.
    Wat wordt het volgende? Een microgolf in de koffer en wasmachine op het dak?

  9. #9

    Standaard

    Voor degene die toch in de auto DVD willen kijken, uiteraard alleen als deze stilstaat. Hebben ze bij http://www.kijkshop.nl een car DVD-speler inclusief scherm voor €349,- De bijgeleverde DVD-speler is ook als standalone thuis bruikbaar.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fitz
    Beetje raar bericht want het kijken van een dvd tijdens het rijden kan helemaal niet bij de meeste merken. Bij BMW bijvoorbeeld schakelt het beeld uit als de auto gaat rijden. Het geluid is overigens wel hoorbaar. Dit kan gekraakt worden maar dit wordt zeer weinig gedaan.
    Bij alle merken is dit simpel te omzeilen, de dealer weet er meer van. Alle apparatuur die achteraf ingebouwd worden ( Zanon, Alpine, Pioneer, JVC enz.) is altijd al voorzien van gebruik voor in de auto, ook als deze rijdt. Ook hier geld dat alles kan, wil niet zeggen dat het mag.
    Because i'm bad, i'm bad, you know it.....who's bad!

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fitz
    Beetje raar bericht want het kijken van een dvd tijdens het rijden kan helemaal niet bij de meeste merken. Bij BMW bijvoorbeeld schakelt het beeld uit als de auto gaat rijden.
    Dit is juist...althans voor de grotere merken. Sinds kort verkoopt ook de Kijkshop voor de auto voor €349 een DVD speler (zie bijlage). Deze kan overal in de auto worden bevestigd en speelt waarschijnlijk ook (via een truc) tijdens het rijden.
    N.a.v. de Kijkshop advertentie is de discussie opgelaaid.

    Opel is overigens recent een reclamecampagne gestart met de 'Zafira DVD'.
    Opel laat in het type Zafira voor zo'n 3000 euro een dvd-speler installeren waarvan het beeldscherm in het plafond is weg te klappen. Alleen de passagiers achterin kunnen de beelden bekijken. Het geluid in deze 'rijdende bioscoop' is te horen via infrarood hoofdtelefoons.

  12. #12

    Standaard

    Wijzelf rijden in een Lexus GS430 Executive, en een Volvo C70 Coupé (mijn lieveling).

    In die Lexus zitten in de hoofdsteun ook 2 ingebouwde lcd schermpjes. Maar kan toch niet zeggen dat mijn vader daar onder het rijden last van heeft.

    Tevens welke idioot gaat er tijdens het rijden film kijken. Ik dacht dat die schermen die in het dashboard van de auto zitten meer voor airco, radio en dergelijke was.

    Hoop niet dat er over een tijdje word verboden film te kijken in je auto want dat zou ik wel erg stom vinden.

    Oja en hoezo geen Hometheater geluid in een auto mogelijk?
    Bij ons zit het er wel degelijk in. Een volledig gescheiden 5.1 installatie. Tegenwoordig is er meer mogelijk dan je denkt. Oke de mooi klank van thuis moet je missen zo goed is het ook weer niet. Maar er zit zeker richting in het geluid.

  13. #13

    Standaard

    Als bestuurder zou je nooit in de mogelijkheid gebracht mogen worden om ook maar één glimp of geluidsfragment van de DVD speler op te vangen die voor de passagiers op de achterbank dient.
    Indien er iemand wil rijden en kijken tegelijk dan mag die persoon hetzelfde overkomen als een ter dood veroordeelde in Amerika. Maar dit is uiteraard mijn mening.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mich
    Indien er iemand wil rijden en kijken tegelijk dan mag die persoon hetzelfde overkomen als een ter dood veroordeelde in Amerika. Maar dit is uiteraard mijn mening.
    Je bedoelt dat ie 20 jaar moet wachten om te sterven? En dan alleen dood mag als ie niet ziek is op dat moment?

    Maar als het over verkeersveiligheid gaat zou het enorm helpen als overal de airbags uitgaan en er grote vlijmscherpe messen op het stuur werden gemonteerd met de punt naar de bestuurder. Eens kijken hoe voorzichtig er dan gereden wordt...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens

    Maar als het over verkeersveiligheid gaat zou het enorm helpen als overal de airbags uitgaan en er grote vlijmscherpe messen op het stuur werden gemonteerd met de punt naar de bestuurder. Eens kijken hoe voorzichtig er dan gereden wordt...
    Geef deze mens een ministerpost ...

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mich
    Geef deze mens een ministerpost ...
    Nee dank je...ben meer een totalitair tiep. El Presidente zeg maar
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  17. #17
    Mark Olthuis
    Guest

    Standaard

    En waarom is er niemand die dit leest:

    De SWOV onderzoekt al de gevolgen van navigatieapparatuur waarmee automobilist zich via een beeldschermpje wegwijs laat maken in het verkeer.
    Straks moeten we dus doen zonder de navigatieapparatuur Komt nog wel zo ver...

  18. #18

    Standaard

    Dus, ik mag mijn Kool & The Gang- DVD niet meer opzetten in de auto?
    Wat kinderachtig!

  19. #19

    Standaard

    Als je als bestuurder afgelijd word door het geluid van de dvd, waarom mag de radio dan wel aan??? Als je naar de file info luister ben je denk ik veel meer afgelijd.

    Beetje zwaar op de hand vind ik sommige reacties.

    Vind met alcohol op achter het stuur veel erger. En gevaarlijker

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tm030614
    Als je als bestuurder afgelijd word door het geluid van de dvd, waarom mag de radio dan wel aan???
    Omdat op de radio geen kernbommen plotseling exploderen.

  21. #21

    Standaard

    Onderzoek heeft uitgewezen dat je van agressieve muziek ongemerkt agressiever gaat rijden. Zou dit ook gelden voor DVD kijken? Dan staat ons op de Nederlandse wegen nog wat te wachten...

  22. #22
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Remco de Swart
    Onderzoek heeft uitgewezen dat je van agressieve muziek ongemerkt agressiever gaat rijden.
    Met een korrel zout te nemen volgens mij ...
    Sommige mensen worden rustig van agressieve muziek en ongemerkt agressief van derderangse popdeuntjes.

    Het eerste dat in me opkwam toen ik het las was dat het de dvd's toch beschadigt tijdens het rijden?

    Net zoals cd-laders dat kunnen doen bij cd's?

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded
    Net zoals cd-laders dat kunnen doen bij cd's?
    Ik rij al 10 jaar met CD wisselaars (Sony, Pioneer) en er is er niet één bekrast. Misschien die van de Hema...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  24. #24
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens

    Ik rij al 10 jaar met CD wisselaars (Sony, Pioneer) en er is er niet één bekrast. Misschien die van de Hema...
    Ja die goedkope dingen bedoelde ik ook.

    Of de eerste cdspelers voor in de auto, ik weet nog dat die van mijn ouders vroeger wel eens krassen kon maken.

  25. #25

    Standaard

    Dus "The Fast& the furious"is uit den boze in de auto?

    Vraag me af wat de invloed is van die cd'tjes met Formule 1-geluiden op de rijstijl van de bestuurder?!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •