De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Downfiring sub waterpas ?

    Geachte l.

    Maakt het wat uit of je sub waterpas staat of niet ?(DF), Ik dacht dat dan misschien je drukgolf wat meer één kant opgaat, of heb ik het mis ??

    Iemand enig idee ?

    Alvast bedankt.

    Chili.

  2. #2

    Standaard

    Aangezien er meestal vier pootjes onder zitten lijkt me waterpas wel prettig, anders staat hij ook niet stabiel.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard

    Iets kan stabiel stabiel staan uit het lood, zeker op 4 benen .........

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chili palmer Bekijk bericht
    Iets kan stabiel stabiel staan uit het lood, zeker op 4 benen .........
    Klopt.

    Maar goed, alhoewel je alles gewoon recht wil hebben staan denk ik niet dat een heel klein beetje uit het lood staan een heel groot effect op je geluid gaat hebben.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #5

    Standaard

    gewoon spikes in de pootjes draaien, dan kan je op iedere tegel, laminaar en andere vloer de subwoofer stabiel en waterpas plaatsen
    stabiel plaatsen is het belangrijkste voor het laag
    een paar graden uit het lood zie je echt niet, 10 of meer wel

    Ralf
    Onkyo tx-sr605, Toshiba EP35, Sony BDP-s350
    Sony bravia LCD 40V2000, sony sacd speler, Ipod nano wharfedale Evo 2-10 en 2-8, Evo center,
    BK electronics monolith en xls300PR,

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door asdonk Bekijk bericht
    gewoon spikes in de pootjes draaien, dan kan je op iedere tegel, laminaar en andere vloer de subwoofer stabiel en waterpas plaatsen
    stabiel plaatsen is het belangrijkste voor het laag
    een paar graden uit het lood zie je echt niet, 10 of meer wel

    Ralf
    Liever een paar graden uit het lood dan spikes eronder.

    We praten over een downfiring sub en met spikes vergroot je de afstand van de woofer tot de vloer en dat heeft meer invloed dan die paar graden....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  7. #7

    Standaard

    Mensen mensen. Als het al uit maakt of een sub waterpas staat. Dan heeft dat te maken met de hoek ten opzichte van het oppervlak waar hij op staat. En die is in principe altijd gelijk aan elkaar tenzij je een vloer hebt die op een eierdoos lijkt. Je kunt een sub wel waterpas gaan zetten, maar als de vloer dat juist niet is dan maak je er juist een probleem van....als het dat al is...

    als jullie begrijpen wat ik bedoel...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H Bekijk bericht
    Mensen mensen. Als het al uit maakt of een sub waterpas staat. Dan heeft dat te maken met de hoek ten opzichte van het oppervlak waar hij op staat. En die is in principe altijd gelijk aan elkaar tenzij je een vloer hebt die op een eierdoos lijkt. Je kunt een sub wel waterpas gaan zetten, maar als de vloer dat juist niet is dan maak je er juist een probleem van....als het dat al is...

    als jullie begrijpen wat ik bedoel...
    Zekers! Maar het is weer anders als je een SVS hebt met zo'n plaat aan de onderkant. In ieder geval vind ik het belangrijkste dat hij stevig staat en niet kan trillen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  9. #9

    Standaard

    ik heb genoeg subs staan en geloof me op een laminaat vloer of houten vloer heb je de
    subwoofer al snel aan het wiebelen, en dat is echt slecht voor je laag
    je kan het zien als een tafel op een terras, dat ding wil nooit goed staan
    dus uitfraaibare voeten eronder
    zelfde mert de subwoofer, en die 3 cm extra maakt ech niet heel veel uit
    je hebt dezelfde subwoofer ook bv in frontfiring en downfiring en dat maakt amper uit voor
    het laag
    als voorbeeld de BK xls200 mkII DF en FF
    spikes eronder en probleem is weg

    http://www.bkelec.com/HiFi/Sub_Woofe...00-DFandFF.htm
    Onkyo tx-sr605, Toshiba EP35, Sony BDP-s350
    Sony bravia LCD 40V2000, sony sacd speler, Ipod nano wharfedale Evo 2-10 en 2-8, Evo center,
    BK electronics monolith en xls300PR,

  10. #10

    Standaard

    Op een laminaat of houten vloer kun je er ook beter een steen onderleggen....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #11

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •