De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nieuw Nederlandstalig filmmagazine: Cut!

    Zojuist gezien in een reclamespot op RTL4 (RTL is mede eigenaar), en vanaf 3 november verkrijgbaar in de winkel: Cut! Magazine, een nieuw filmblad geheel gewijd aan de Nederlandse film.

    Ik ben benieuwd of dit wat gaat worden, we hebben al enkele jaren het blad Filmvalley, die het (volgens mij) goed doet, maar wel uit een ruimer internationaal aanbod van films kan vissen.

    Ook Cut! heeft elke maand een gratis DVD erbij. Nummer 1 met Ciske de Rat, ter introductie voor EUR 5,-. Normale winkelprijs EUR 7,99. Het blad verschijnt 11x per jaar. De volgende gratis DVD's zijn: Karakter en Abel.

    Op de site kun je naast het normale abonnement, ook een proefabonnement afsluiten. De eerste 3 nummers krijg je dan voor EUR 14,99 thuisgestuurd.

    Meer info:
    http://www.cutmagazine.nl/

  2. #2

    Standaard

    Heb em even doorgebladerd maar het is wel een dun blaadje voor die 5 euro. Normale prijs is 6,95 maar dan mogen ze het wel wat dikker maken....
    Voorderest weinig inhoud, veel lijstjes en wat promotionele interviews en wat advertenties.

  3. #3

    Standaard

    Waarom nu weer alleen de Nederlandse film? Heb ik persoonlijk totaal geen interesse in en ik graag me af of er genoeg mensen dat willen lezen om het blad voldoende winstgevend te maken.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  4. #4

    Standaard

    Best een leuk blaadje, maar ik weet niet of dit een lang leven gaat hebben.

    Ik ga hem iig niet kopen.

  5. #5

    Standaard

    Toch een gewaagde naam voor een Nederlands blad. Cut Magazine ?
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  6. #6

    Standaard

    De naam en het onderwerp zijn in mijn ogen beide een slechte keus. Duidelijk een hype mee willen pakken, een erg karige hype.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  7. #7

    Standaard

    Geef mij maar liever Filmvalley,die is veeeeel leuker!
    Blu-ray (301) HD-DVD (60) DVD (600)

  8. #8

    Standaard

    Met alleen aandacht voor de Nederlandse film, is het simpelweg gedoemd om te mislukken....

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vogeltje29 Bekijk bericht
    Geef mij maar liever Filmvalley,die is veeeeel leuker!
    Heb je Cut! Magazine al gelezen dan? Wat bevalt je niet?
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  10. #10

    Standaard

    Wat een enorm slechte naam zeg, Cut magazine...
    Turn around and feel the vibe.....

  11. #11

    Standaard

    Ik ben wel een liefhebber van de Nederlandse film, maar als RTL erin zit, laat maar id terecht CUT.
    Id zal het niet lang bestaan, we hebben niet eens meer een goed filmprogamma op tv, Cinema NL zakt helaas weg, en dan overal die vervelende Twan Huys momenteel, bijv Cannes, Ned Filmdagen en IDFA die denkt dat ie ook verstand van films heeft, mocht hij een vraag stellen aan Spielberg, Lucas etc dan steld ie ereen zeg pfff.
    Vroeger had je in Nederland en Belgie een goed filmblad Premiere daar werkte echte filmhebbers en kenners, die mis ik nog steeds.

  12. #12

    Standaard

    heb de eerste 2 edities gelezen en vond de eerste niet zo goed,
    maar de tweede was zeker beter en hoop dat het groeit tot een goed blad.
    zit best potentie in.

    van die reacties als nederlandse film is niks. is ook een beetje kip en ei natuurlijk.
    altijd maar vergelijken met hollywood en nooit eens gewoon positieve aandacht ervoor.
    Dat laat investeerders twijfelen en dan is een goede film maken ook heel veel moeilijker.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanhoitink Bekijk bericht
    heb de eerste 2 edities gelezen en vond de eerste niet zo goed,
    maar de tweede was zeker beter en hoop dat het groeit tot een goed blad.
    zit best potentie in.

    van die reacties als nederlandse film is niks. is ook een beetje kip en ei natuurlijk.
    altijd maar vergelijken met hollywood en nooit eens gewoon positieve aandacht ervoor.
    Dat laat investeerders twijfelen en dan is een goede film maken ook heel veel moeilijker.
    Is de 2de editie ook op de NL film gericht en blijft dat werkelijk hun doelgroep of zijn ze toch wat uit gaan breiden?

  14. #14

    Standaard

    Ik heb de tweede editie gekocht, maar eigenlijk alleen omdat de film Karakter erbij zat. Ik vind het een hoop net-niet gehalte hebben: de achtergrond over de totstandkoming van Karakter is veels te kort en het verhaal is erg rommelig en vertelt bijv. niet waar Mike van Diem (regisseur van Karakter) nu mee bezig is, dat boeit mij wel als filmliefhebber omdat we sinds Karakter niks meer van hem gezien hebben. Een artikel "Hollywood in Nederland" is wel aardig en geeft weer waar bekende Hollywood films in NL zijn opgenomen (bijv. Ocean''s 13 en Deuce Bigalow). Echter gaan ze alleen in op de voor filmliefhebbers bekende films (zie hiervoor genoemde). Ergens bovenin gepropt staat een landkaartje van NL met pinnetjes die aangeven waar welke film is opgenomen. In de legenda lees ik dan bijv. "Hoofddorp: Layer Cake". Nou, dan ben ik wel erg benieuwd waar en hoe dat is geweest, want dat is niet algemeen bekend of uitgelicht. En daar staat dus niks-nada van bij. Gemiste kans!
    Laatste voorbeelden: er staat een compleet artikel van zo'n 3 A4'tjes in over het productie dagboek van Roel Reiné over de productie van Marine 2 en 2 A4'tjes over het mislukken van "het wapen van Geldrop" van Thijs Römer. Zijn we dáárin geinteresseerd als filmliefhebber?! Ik denk van niet.....
    Zeiken is natuurlijk altijd makkelijk. Maar een simpel schot voor de boeg is natuurlijk om in ieder geval in te gaan op het IFFR 2009, das iets wat een filmliefhebber altijd wel interesseert. Wellicht leuk materiaal???

  15. #15

    Standaard

    Volgens mij heeft dit blad niet lang bestaan. Stond bij de AH altijd bij de kassa, maar heeft volgens mij het 4e nummer nooit gehaald. Zelfs een geweldig blad als Filmvalley is over de kop gegaan!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •