De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.

Discussie: 1408 Bd 24p hakkelt

  1. #1

    Standaard 1408 Bd 24p hakkelt

    Hallo,

    Ik heb een Panasonic BD55 en een Samsung LE40A656. Beiden ondersteunen 1080p/24p.

    Heb al enkele films getest in alles wordt vloeiend afgespeeld, behalve 1408 (DFW). Deze is niet vloeiend maar verliest precies een deel frames en wordt zowat vertraagd afgespeel. Als ik de instelling verander en 24P afzet bij de Pana is het beeld wel normaal. Enige reden hoe het komt dat dit voorvalt?

    Is deze BD mss niet geschikt voor 24p?

    Bedankt voor de hulp!
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  2. #2

    Standaard

    Net gecheckt met Saw 1, en die heeft dus juist hetzelfde probleem.
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  3. #3

    Standaard

    volgens mij komt dit omdat de eerste releases van DFW allemaal 1080i@50Hz zijn. kan je dit via een knop op je ab niet bekijken op je tv?
    Epson TW-3200
    Onkyo TX-SR 605 Receiver
    Onkyo BD 606 Blu Ray Speler

  4. #4

    Standaard

    16 Blocks (die overigens 1080i50 is) speelt wel normaal af. De speler wijzigt automatisch de instelling 24p, hij doet dit echter niet bij de andere (lees: recentere) uitgaven als Saw (juni 2008). Daar speelt hij 1080p24p maar het is gewoon niet om aan te kijken, het is niet vloeiend. Als ik 24p instelling zelf afzet is het beeld wel normaal (allesinds beter), maar nog zo'n soort van achtergebleven kleuren bij snelle bewegingen.

    Ik heb nu alle 11 BD's getest en ze zijn allemaal normaal, behalve die 2 van DFW
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  5. #5

    Standaard

    probeer eens de firmware te updaten. Ik heb een soortgelijk combi (zelfde samsung met pana BD30) in het begin had ik veel last van dit gestotter. Onlangs de nieuwste firmwre erop gezet en alles is voorbij.

    Kan zijn dat je even moet wachten op nieuwe firmware (op de panasonic site staat nu alleen nieuwe firmware voor de US modellen).

  6. #6

    Standaard

    Inderdaad, ga dat even afwachten, mag normaal toch niet langer duren dan een 2tal maanden. Toch wel vreemd dat het weer met die DFW titels is.

    Alvast bedankt!

    PS: Mochten er nog mensen zijn met een Pana BD zijn en eventueel dezelfde TV, zouden zij dit aub even willen testen. Bedankt!
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  7. #7

    Standaard

    denk ongeveer 4-5 weken nadat de US versie is verschenen.

    Ik had dit gestotter enorm bij Doomsday, Merchant of Venice (DFW titel!) en Jumper, met de 2.0 firmware loopt alles vloeiend.

  8. #8

    Standaard

    Net de kat van mijn Panny BD50 afgejaagd (slaapt daar en mept dan op het laatje), 1408 (USA-versie, met FBI scherm) ingelegd, geen hakkelproblemen.
    Uitgang van de BD50 is 1080p-24p-422 zegt de externe scaler, en de lcd zegt ook 1080p-24.
    Het kan idd aan de fw liggen; de BD10 en BD30 hadden geen automatische webupdate.
    Dus kijk eens op avforums.co.uk of avsforum.com of je wel recente fw hebt- branden kan altijd!
    Een defekte laser (vooral als steeds meer discs niet goed gaan) is ook niet uit te sluiten!

  9. #9

    Standaard

    Een defect lijkt me sterk (het kan natuurlijk altijd), maar hij heeft het enkel bij DFW titels, en dan enkel de DFW titels die 1080p/24p zijn. De rest is allemaal vloeiend. Ook de Sony, Fox, Universal titels die 1080p/24p zijn worden wel vloeiend weergegeven.

    Ik heb de BD55 op mijn HD ready projector gehangen en die geeft alles wel netjes weer (max 720p of 1080i = geen 24p). Blijf het vreemd vinden, maar begon toch te denken dat de Panasonic BD55 geen schuld treft, maar eerder mijn TV.
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nmbs Bekijk bericht
    Een defect lijkt me sterk (het kan natuurlijk altijd), maar hij heeft het enkel bij DFW titels, en dan enkel de DFW titels die 1080p/24p zijn. De rest is allemaal vloeiend. Ook de Sony, Fox, Universal titels die 1080p/24p zijn worden wel vloeiend weergegeven.

    Ik heb de BD55 op mijn HD ready projector gehangen en die geeft alles wel netjes weer (max 720p of 1080i = geen 24p). Blijf het vreemd vinden, maar begon toch te denken dat de Panasonic BD55 geen schuld treft, maar eerder mijn TV.
    Ik schat in dat het bij DFW ligt en niet bij je TV. Heb je dezelfde haperende schijfjes al eens bij iemand anders geprobeerd?

  11. #11

    Standaard TV

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nmbs Bekijk bericht
    Een defect lijkt me sterk (het kan natuurlijk altijd), maar hij heeft het enkel bij DFW titels, en dan enkel de DFW titels die 1080p/24p zijn. De rest is allemaal vloeiend. Ook de Sony, Fox, Universal titels die 1080p/24p zijn worden wel vloeiend weergegeven.

    Ik heb de BD55 op mijn HD ready projector gehangen en die geeft alles wel netjes weer (max 720p of 1080i = geen 24p). Blijf het vreemd vinden, maar begon toch te denken dat de Panasonic BD55 geen schuld treft, maar eerder mijn TV.
    Hmm, ik heb dezelfde lcd als jij maar dan 46" en dat gaat dus prima...
    Ik zal de komende dagen de BD50 rechtstreeks op de tv aansluiten, kijken of het dan nog goed gaat...

  12. #12

    Standaard

    Ik hem mijn 55 rechtstreeks via HDMI op de tv zitten, geluid is analoog 7.1. Als ik de 24p optie uitschakel, dan zijn de DFW wel vloeiend maar blijft het beeld nog een fractie van een seconde achter op de plaats waar het zat, trekt dus helemaal op niets.

    @Barend: bedankt dat je het wil proberen.
    @Edgar: ik heb de titels al bij iemand anders laten proberen, geen problemen daar (PS3 en HD ready (dus ook geen 24p))
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •