Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 161 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Alles van VANGELIS (32 Cd's) denk aan Chariots of Fire, 1492: Conquest of Paradise, Alexander etc.

    The Music of Ennio Morricone (2 CD's)
    Movie Chill ( 2 CD's)
    War Movie Themes (3 CD's)
    Nosferatu
    Once Upun a Time in The West
    The Lord of The Rings: The Two Towers
    Rocky
    Themla & Louise
    Saving Private Ryan
    Dead Man Walking
    The Matrix
    Deliverance
    Easy Rider
    Black Hawk Dawn
    The Last Samurai
    Ghost Dog: The Way of The Samurai
    Out of Africa
    Pulp Fiction
    Troy
    Gladiator (Twee verschillende versies!)
    Dances With Wolves
    Legends of The Fall
    Forrest Gump
    Braveheart
    Pat Garret & Billy the Kid
    Le Grand Bleu (Volume 1 & 2)
    The Fountain
    The Thin Red Line

    Ik zoek nog The New World, Somersault en Requim of a Dream.

  2. #52
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Ik ben wel een liefhebber van soundtracks. Mijn collectie is niet erg groot, maar ik mag graag af en toe een cdtje opzetten. Ook gebruik ik soms wel eens een stukje filmmuziek bij programma's die ik maak voor de lokale omroep van Groningen.

    Mijn collectie:

    - Amelie
    - Apocalypse Now
    - Ascenseur Pour L'échafaud
    - Betty Blue/37°2 Le Matin
    - Blues Brothers
    - Cinema Paradiso
    - Condemned
    - Dekalog
    - Deliverance
    - Diva
    - Due South
    - Falcon And The Snowman
    - Fred Astaire & Ginger Rogers verzamelcd
    - Hair
    - Jesus Christ Superstar
    - Lost Highway
    - Mississippi Burning
    - Ennio Morricone verzamelcd
    - Paris, Texas
    - Round Midnight
    - This Is Spinal Tap
    - Twin Peaks
    - Twin Peaks: Fire Walk With Me
    - X Files, Music From The
    - X Files: Fight The Future
    - Wild At Heart
    - Zwartboek

    Een soundtrack waar ik al jaren op wacht is eindelijk uitgebracht en inmiddels onderweg: Millennium (2CD). Ik was helaas niet bij de eerste 100 bestellers, die kregen namelijk een door Mark Snow gesigneerde versie.

    Verder heb ik nog wel behoorlijk wat op een verlanglijstje staan, maar ik koop momenteel meer boeken, dvd's en fotospullen. De soundtrackcollectie zal daarom ook maar langzaam groeien.
    Laatst aangepast door Eddy : 20-12-2008 om 21:29
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  3. #53

    Standaard

    Anzich ook 'n leuke verzamelaar:

    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Anzich ook 'n leuke verzamelaar:
    Wel jammer dat de uitvoeringen niet van de originele artiesten zijn en dat er veel klassieke werken tussen zitten i.p.v. speciaal gecomponeerde filmscores.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  5. #55

    Standaard

    Kijk, dat wist ik dan weer niet
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  6. #56

    Standaard

    Eternal Sunshine of the Spotless Mind
    Zwartboek
    Armageddon
    Transformers Score
    The Rock
    Gladiator
    Apocalypto
    King Kong
    Jurassic Park
    American Beauty
    Home Alone
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  7. #57

    Standaard

    Kent er iemand eigenlijk dvd's met scores?

    LOTR is een orkest van beschikbaar en van John Williams is er een Star Wars dvd bijgevoegd (A Musical Journey - 70 minuten) bij de score van Ep. III.

    Zoiets zoek ik eigenlijk ook van andere componisten (of ander werk van Williams), zoals Silvestri, Morricone, Kamen, Conti en noem ze allemaal maar op.

    Of zijn er soortgelijke cd-uitgaves met een bonusdisc DVD (geen clip van 5 minuten)?
    Send a maniac to catch a maniac...

  8. #58

    Standaard

    Van Morricone weet ik in ieder geval dat er DVD's verkrijgbaar zijn, maar ik weet niet in welk land en voor welke prijs, maar daar zou je misschien achter kunnen komen.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  9. #59

    Standaard

    Dat zijn verzamel DVD's met een samenvatting uit z'n oeuvre. Geen DVD's met één score.
    Ik weet dat er een paar DVD's zijn waarbij je de score afzonderlijk kunt beluisteren, als een extra, zeg maar.
    Uit m'n hoofd kan ik er geen opnoemen. Ik weet dat ik er een in m'n collectie heb, maar weet dus ook even niet welke dat is...
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Dat zijn verzamel DVD's met een samenvatting uit z'n oeuvre. Geen DVD's met één score.
    Dat klopt, ik wist niet dat er specifiek naar een score gevraagd werd, my mistake. Scores op DVD komt volgensmij niet zoveel voor.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hayko de Boer Bekijk bericht
    Kent er iemand eigenlijk dvd's met scores?
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Dat klopt, ik wist niet dat er specifiek naar een score gevraagd werd
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Ik interpreteerde het als zijnde ook DVD's van een bepaalde componist, in plaats van een speciaal van 1 score. De eerste variant komt volgensmij veel vaker voor dan de 2e.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ik interpreteerde het als zijnde ook DVD's van een bepaalde componist, in plaats van een speciaal van 1 score. De eerste variant komt volgensmij veel vaker voor dan de 2e.
    Suggesties van compilaties mogen natuurlijk ook.

    Maar 1 score (of zoals bij dat Star Wars voorbeeld, een selectie van themes uit 1 filmreeks) is natuurlijk interessanter.
    Het is ook niet te verwachten dat ze een score van 1 uur of 70 min. gaan vullen met beelden van de betreffende film die anderhalf tot 2 uur duurt (dan heb je driekwart van de film gezien, kun je beter een music-only track op de dvd zetten bij de film), maar net als bij Star Wars zou je mogen hopen op dergelijke dvd's met scores uit Indiana Jones, Harry Potter, Lethal Weapon... of gewoon verzamelwerk van 1 componist, ondersteund door wat beelden van de film waar de muziek betrekking op heeft.
    Send a maniac to catch a maniac...

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Ik weet dat er een paar DVD's zijn waarbij je de score afzonderlijk kunt beluisteren, als een extra, zeg maar.
    Uit m'n hoofd kan ik er geen opnoemen. Ik weet dat ik er een in m'n collectie heb, maar weet dus ook even niet welke dat is...
    Ondertussen weet ik er wel eentje, vandaag gekeken: Dr Zhivago. Deze heeft een optie om alleen de muziek te beluisteren, zonder dialogen en de rest van het geluid. De muziek is van Maurice Jarre.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  15. #65

    Standaard

    Er zijn genoeg DVD's met geïsoleerde soundtracks, voornamelijk R1-DVD's. Zie:
    http://www.soundtrack.net/dvd/

  16. #66
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddy Bekijk bericht
    Een soundtrack waar ik al jaren op wacht is eindelijk uitgebracht en inmiddels onderweg: Millennium (2CD).
    Ik heb hem gisteren ontvangen en hij is echt geweldig! Het betreft een dubbelcd met een uitgebreid boekje met linernotes en info over stukken en de bijbehorende scenes. Ik heb er tien jaar op moeten wachten, maar dat was het ruimschoots waard, de muziek is fantastisch!
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  17. #67

    Standaard

    Eddy heb je het nu over de serie Millennium? Zoja, heb je dan een site of een link voor me?

  18. #68
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Het is inderdaad de serie Millennium met de muziek van Mark Snow. De cd is uitgebracht door Lalaland Records in een gelimiteerde oplage van 2000. De cd is alleen verkrijgbaar via de website en kost $24.98. Je kan betalen via PayPal en hebt dus geen creditcard nodig.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  19. #69

    Standaard

    Ziet er goed uit. Bedankt voor de tip.

  20. #70

    Standaard

    Er zijn nog andere winkels waar je de CD kunt kopen: www.moviemusic.com, www.intrada.com en www.screenarchives.com. Bij www.moviemusic.com betaal je de minste verzendkosten. Mijn ervaringen met deze winkels zijn zeer positief.

    Vandaag trouwens de La-La Land CD van Batman: The Animated Series ontvangen met muziek van de in 2006 overleden Shirley Walker. Net als Millennium een dubbel-CD.
    Laatst aangepast door Frank : 30-12-2008 om 15:46

  21. #71

    Standaard

    Deze lag vandaag bij mij in de brievenbus:


    Daarnaast heb ik ook:
    -Edward Scissorhands (Danny Elfman)
    -The Fountain (Clint Mansell)
    -Into the Wild (Eddie Vedder)
    -The Nightmare Before Christmas (Elfman)
    En het Romeo + Julier V.A. album.

    Zijn er niet zo veel, maar heb in elk geval twee van mijn absolute favorieten: Edward Scissorhands en The Fountain. Om mijn favorieten nog meer aan te vullen wil ik binnenkort ook nog Avalon (Kawai), Once Upon a Time in the West en Pan's Labyrinth aanschaffen.

  22. #72

    Thumbs up

    Ik heb er ook een aantal op cd, enkele highlights:

    Soundtracks die alleen interessant zijn vanwege de muziek (de film is of erg slecht, of niet bijzonder, of ik heb de film niet eens gezien):
    - Cat people, Midnight express (Moroder)
    - Salvation (New Order)
    - La passione (Chris Rea)
    - Absolute beginners, Labyrinth (Bowie)
    - The Beach (diversen, incl. New Order)

    Soundtracks die juist in combinatie met de film een meerwaarde hebben:
    - Battleship Potemkin, Crying Game (Tennant/Lowe, Anne Dudley)
    - The Last Emperor (Sakamoto, Byrne)
    - The adventures of Priscilla, Romeo+Juliet, Velvet Goldmine (diversen)
    - Nightmare before Christmas (Elfman)
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lemodie Bekijk bericht
    Deze lag vandaag bij mij in de brievenbus:
    Om mijn favorieten nog meer aan te vullen wil ik binnenkort ook nog Avalon (Kawai), Once Upon a Time in the West en Pan's Labyrinth aanschaffen.
    Van OUATITW zijn meerdere versies uitgebracht; de originele (14 tracks), een uitgebreide (20 tracks) en sinds twee jaar is er in Italië ook een soort ultimate versie uitgebracht met 27 tracks. Die laatste is ook digitaal geremastered. Is in Nederland via elke platenwinkel te bestellen, maar is iets duurder dan de budget-versie die hier verkocht wordt ('n euro of 17). Verschenen op GDM (www.gdmmusic.com). Mocht je 'm willen bestellen, let dan op dat je de originele Italiaanse titel opgeeft (C'era Una Volta Il West) aangezien die zo in 't bestelsysteem staat...

  24. #74

    Standaard

    Harry Gregson Williams - Man on Fire
    Hans Zimmer - Gladiator
    James Horner - Apollo 13
    Stephen Swartz / Hans Zimmer - The Prince of egypt
    John Williams - Jurassic Park / the lost world
    Mark Mancina - Tarzan
    Pino Donaggio - Oorlogswinter

    wensenlijstje: John Barry - Dances with wolves, Mark Mancina - Patch Adams*

    *het score gedeelte dan he (main title, front porch..)
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  25. #75

    Standaard

    ik heb weer 4 anime soundtrack aangeschaft

    Noir Soundtrack 2
    Berserk
    Gangutsuou
    El Cazador part 1
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •