De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.

Discussie: 1001 films

  1. #1

    Standaard 1001 films



    Citaat Oorspronkelijk gepost door Biblion
    In dit boek zijn 1001 films geselecteerd en beschreven door bijna zestig filmcritici uit verschillende landen. De films zijn geordend op jaar van verschijnen, de eerste film die wordt besproken dateert uit 1902, de laatste uit 2004. Per film een beschrijving, aangevuld met gegevens als land van herkomst, regisseur, scenarioschrijver, acteurs, eventuele prijzen etc. Bij veel films een of meer foto's. Bevat diverse registers: op genre (actie, drama, familiefilm, oorlogsfilm, thriller etc.), op filmtitel en op regisseur. Met Hitchcock-klassiekers (o.a. The Birds en Psycho), publieksfilms (o.a. E.T.), Nederlandse films (o.a. Spoorloos, De vierde man en Turks fruit), kaskrakers (o.a. Jurassic Park en Titanic), kunstfilms (o.a. Hiroshima mon amour) etc. Deze fraaie, lijvige uitgave met veel zwart-wit- en kleurenfoto's is bruikbaar als naslagwerk (bij het kiezen van een dvd of video, bij het filmaanbod in bioscoop of op tv), leuk als blader- en leesboek, en is tevens coffeetable boek.
    Voor mij is dit een zeer bruikbaar boek. De besprekingen zijn kort, maar daardoor passen er wel 1001 in. Enorm veel filmexperts hebben er aan meegewerkt. Een leuk bladerboek waar ik vaak even inkijk na het zien van een klassieker, maar soms ook bijvoorbeeld om te kijken welke films er van een bepaalde regisseur instaan. Je kunt 'm natuurlijk ook nog gewoon van voor naar achteren lezen.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  2. #2

    Standaard

    Ik heb deze film al een hele tijd geleden besteld bij Occident (de enige internet winkel waar ze hem hadden) maar ze vertellen nu iedere maand weer wanneer ik naar de levertijd vraag dat er een herdruk aankomt en dat ze steeds niet weten wanneer die gaat komen. Iemand enig idee waar hij nog meer te bestellen is want ik word een beetje moe van Occident.
    Panasonic TX-P37C10 | PS3 Slim | HDI Dune Base 3.0 | Onkyo 507 | JBL SCS 178

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PascalE Bekijk bericht
    Ik heb deze film al een hele tijd geleden besteld bij Occident (de enige internet winkel waar ze hem hadden) maar ze vertellen nu iedere maand weer wanneer ik naar de levertijd vraag dat er een herdruk aankomt en dat ze steeds niet weten wanneer die gaat komen. Iemand enig idee waar hij nog meer te bestellen is want ik word een beetje moe van Occident.
    De Nederlandse vertaling kan ik ook niet vinden, maar de nieuwste uitgave is hier al wel te krijgen. Geen verzendkosten en een stuk goedkoper dan in Nederland, maar je moet wel de Engelse taal machtig zijn.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  4. #4

    Standaard

    Hij ligt in Amsterdam bij de meeste "witte boekenwinkels" (van die goedkope dumpzaakjes) voor 15 euro.
    Laatst aangepast door Melzz : 06-11-2008 om 11:30

  5. #5

    Standaard

    Ik heb dit boek pas nog gekocht bij de witte boekhandel.
    Ik was er al een tijd naar opzoek maar kon het nergens meer vinden.
    De laatste keer dat ik bij fame was hadden ze het niet.

    Op de boekenbeurs in Eindhoven hadden ze afgelopen weekend wel de engelse versie voor 15 euro.

    Ik heb voor mijn NL boek dacht ik 19.90 betaald

    Het is een leuk boek, heerlijk om in te bladeren en te lezen.
    Laatst aangepast door Bettina : 07-11-2008 om 17:24
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  6. #6

    Standaard

    Zéér fijn boek.

    Ik vroeg me af hoeveel films jullie al gezien hadden van de 1001 films?

  7. #7

    Standaard

    Er is overlaatst een nieuwe editie uitgekomen met een fragment uit The Godfather als cover.


    Een zeer interessant en betrouwbaar boek. Van voor staat er een lijst in met al de films. Je kan dan zo zien welke je nog moet zien. Ik zit nu op amber 44, omdat ik me de laatste tijd meer heb beziggehouden met stomme blockbusters. Ik ga er toch eens werk van maken om de meeste van deze films te zien.

    De laatste film die vermeld wordt is Slummdog Millionaire.


  8. #8

    Standaard

    ik neem dat iedere editie dus niet dezelfde 1001 films bevat? aangezien slumdog op de laatste en daarvoor tdk zat

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    ik neem dat iedere editie dus niet dezelfde 1001 films bevat? aangezien slumdog op de laatste en daarvoor tdk zat
    Klopt....er gaan er per editie wat af en er komen een paar nieuwe bij.

  10. #10

    Standaard

    Welke zijn dr bij gekomen na de laatste editie?

  11. #11

  12. #12

    Standaard

    bij amazon.co.uk zijn ze redelijk goedkoop. Misschien ook maar bestellen dan.

    Maar dan alleen de laatste editie want de rest is dan zonde denk ik.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  13. #13

    Standaard

    De NL versie is ongeveer even duur. De films zijn allemaal exact hetzelfde.


  14. #14

    Standaard

    Van de Nederlandse versie lag er een hele stapel in De Slegte in Eindhoven!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  15. #15

    Standaard




    Eindelijk de 'helft' gepasseerd!

  16. #16

    Standaard

    ???? 505+502=1001 ???
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  17. #17

    Standaard

    Dat komt omdat er bijvoorbeeld trilogieën in zitten (Lord of The Rings I - III). Dat telt als één entry volgens de maker, maar bij I Check Movies zijn dat drie losse films.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Dat komt omdat er bijvoorbeeld trilogieën in zitten (Lord of The Rings I - III). Dat telt als één entry volgens de maker, maar bij I Check Movies zijn dat drie losse films.
    Aha. I see!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  19. #19

    Standaard

    Ik zit aan 150-tal, nog een lange weg te gaan en veel klassiekers te ontdekken!

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht



    Eindelijk de 'helft' gepasseerd!
    Dat is al een hele prestatie. 1001 goede films kijken lijkt me een mooie uitdaging.. Nu alleen de de tijd nog ergens vandaan zien te halen..

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •