Pagina 17 van 18 EersteEerste ... 7131415161718 LaatsteLaatste
De resultaten 401 tot 425 van 439 worden weergegeven.

Discussie: Star Wars boeken

  1. #401

  2. #402

    Standaard

    De recente aanwinsten:



    Deze staat in bestelling:


  3. #403

    Standaard

    We schrijven 1992. Star Wars is uit de 'dood' herrezen en dankzij de boeken van Timothy Zahn (die de goedkeuring van Lucasfilm kreeg om de saga in boekvorm voort te zetten) weer levend.

    George Lucas wil dat auteur Kenneth Flint ook een boek gaat schrijven wat in 1993 zou moeten verschijnen. Dit boek, Heart of the Jedi, speelt zich direct na ROTJ af.

    Flint schrijft het boek...George Lucas keurt het verhaal goed (minus 1 ding: sandpeople zonder maskers) maar het wordt nooit uitgebracht en Flint krijgt geen echt goede reden. Uiteindelijk is het Kathy Tyers' boek The Truce at Bakura (dat ook vlak na ROTJ afspeelt) wat wordt uitgebracht.

    Enkele jaren geleden besluit Flint het boek online te zetten en het verschijnt op de fansite SW EU Timeline. Star Wars artist Paul Shipper maakt tekening voor de cover en zo staat het verhaal lange tijd op deze site.

    Totdat een fan enige tijd geleden de gehele tekst opmaakt en er een PDF bestand van maakt. De tekening van Shipper wordt gebruikt om een cover te maken in de stijl van de boeken die in de 90s bij uitgeverij Bantam verschenen.

    Deze bestanden worden door diverse fans bij Lulu aangeboden waarvan er vele wel door het drukproces komen en andere weer niet (ivm de copyright die op het SW logo rust). Een van de exemplaren die er wel doorheen kwam....arriveerde vandaag.

    Voor het eerst sinds pakweg 20 jaar een nieuw SW Bantam boek.



  4. #404

    Standaard

    Afgelopen najaar lekte het al uit, nu officieel:

    Dit najaar verschijnt de biografie van Anthony Daniels.


  5. #405

    Standaard

    In het najaar van 2020 gaat 'ie komen: het vervolg op SW Archives: The Original Trilogy van 2018.

    Prijs zal wel weer € 150 zijn (goedkoper via Amazon)

    Laatst aangepast door theThinWhiteDuke : 15-04-2019 om 22:26

  6. #406

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lockedfor Bekijk bericht
    Ik vind de ILM presents wel erg interresant. Niet eerder gezien. Het is geen final cover maar toch.
    Ik heb een review copy van ILM presents: the Making of Solo ontvangen.

    Eerste indruk: Groot, dik, goed verzorgd...maar verre van een complete 'Making Of'.
    Het is volledig vanuit het perspectief van Rob Bredow (ILM), dus legio behind the scenes foto's (met name van de crew en locaties) en vergeleken met Rinzlers Making of boeken weinig tekst. Ook zaken als concept sketches, detailfoto's van kostuums, props, aliens e.d. (zaken die je in een Making of zou verwachten) zijn maar schaars aanwezig.

    Op zich een mooi boek maar met een misleidende titel. "Solo: a photographic journey" was wellicht beter geweest.

  7. #407

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Eerste indruk: Groot, dik, goed verzorgd...maar verre van een complete 'Making Of'.
    Ai, bedankt voor de waarschuwing. Het boek ziet er hier prachtig uit, maar het heeft inderdaad wellicht erg veel lokatiefoto's en weinig informatieve teksten.
    Wellicht is het meer bedoeld als mooie aanvulling op The Art of Solo: A Star Wars Story, die ik eerder hier kocht.

    Daarin zitten wel de
    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    zaken als concept sketches, detailfoto's van kostuums, props, aliens e.d
    opgenomen.
    Hoewel hier ook de tekstinformatie beperkt lijkt, schetst men in elk hoofdstuk wel kort waar men de inspiratie vandaan haalt bij bijvoorbeeld de achtervolgingsscenes met de 'trein' en waarom Solo zo'n jaren 70 jas draagt.

  8. #408

    Standaard

    The Art of Solo heb ik ook (net als de Visual Dictionary) en in mn review (nog niet online) heb ik jouw zin ("wellicht bedoeld als aanvulling op") ook staan.
    Wat ook irritant is is dat veel foto's geen onderschrift hebben waardoor vaak onduidelijk is wie of wat je nu ziet.

  9. #409

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    veel foto's geen onderschrift hebben waardoor vaak onduidelijk is wie of wat je nu ziet.
    Tja dat is ff een gemiste kans. Dat maakt het nu net zo leuk. Die Visuel Dictionary lijkt me ook grappig. Is wel erg gelikt, maar ideaal voor als je een cosplay wil maken.

  10. #410

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door drTree Bekijk bericht
    Tja dat is ff een gemiste kans. Dat maakt het nu net zo leuk. Die Visuel Dictionary lijkt me ook grappig. Is wel erg gelikt, maar ideaal voor als je een cosplay wil maken.
    TIP:
    Solo: the official guide is 2 GBP (!) op Amazon (kan me niet herinneren dat een SW naslagwerk voor zo weinig gedumpt werd)
    https://www.amazon.co.uk/Solo-Star-S.../dp/0241301742

  11. #411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    TIP:
    Solo: the official guide is 2 GBP (!) op Amazon (kan me niet herinneren dat een SW naslagwerk voor zo weinig gedumpt werd)
    https://www.amazon.co.uk/Solo-Star-S.../dp/0241301742
    Bedankt voor de tip!

    Net de incredible cross sections van Force Awakens en Last Jedi gekocht voor €16,78.

    Had gisteren via Amazon.fr al Last Jedi visual dictionary besteld voor €8,61.

  12. #412

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door smooth Ron Bekijk bericht
    Bedankt voor de tip!

    Net de incredible cross sections van Force Awakens en Last Jedi gekocht voor €16,78.

    Had gisteren via Amazon.fr al Last Jedi visual dictionary besteld voor €8,61.
    Veel Disneyspul verkoopt echt bijzonder slecht en men is eea aan het afprijzen. Gisteren cijfers gezien: de aantallen verkochte comics dalen.

    Op merchandisegebied kwamen vorige week officiële repro's uit van de vintage Kenner lijn (action figures) van de originele trilogie. Alles was direct uitverkocht.
    Dit staat in schril contrast met de figuren van oa The Last Jedi die en masse in grabbelbakken liggen en in de VS in de zogenaamde 'Dollar stores' liggen.

  13. #413

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Veel Disneyspul verkoopt echt bijzonder slecht en men is eea aan het afprijzen. Gisteren cijfers gezien: de aantallen verkochte comics dalen.

    Op merchandisegebied kwamen vorige week officiële repro's uit van de vintage Kenner lijn (action figures) van de originele trilogie. Alles was direct uitverkocht.
    Dit staat in schril contrast met de figuren van oa The Last Jedi die en masse in grabbelbakken liggen en in de VS in de zogenaamde 'Dollar stores' liggen.
    Ben een enorme fan van de comics zowel de nieuwe Marvel canon comics als de oude legends.

    De legends koop ik in de epic collections die door Marvel uitgebracht worden.

    Dat de comics nu minder verkopen kan ik ergens wel begrijpen want de 'age of republic' serie bijvoorbeeld is voor mij gewoon een bundeling van korte nietszeggende verhaaltjes.

    Maar ze laten liggen in de winkel, hm nee dat kan ik dan ook weer niet.

    Volgende 3 ga ik vandaag ophalen in mijn US comic store.



    Weet er iemand toevallig een fysiek adres (liefst in België) waar je de Hasbro Star Wars figuren kan kopen?
    Mekanik Strip in Antwerpen heeft er een paar maar dit zijn de dure Black Series figuren.

  14. #414

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door smooth Ron Bekijk bericht
    via Amazon.fr al Last Jedi visual dictionary besteld voor €8,61.
    Lekker boek inderdaad. Heb ik een tijdje terug bij de Boekenkraam.nl gekocht in Nederlands voor €6,99

    Ze hebben daar ook Star Wars Locaties voor €6,99
    9789030502944.jpg

  15. #415

    Standaard

    In september 2018 verscheen mijn allereerste Star Wars boek en (toeval bestaat niet?) op Star Wars dag (25 mei, de dag dat in 1977 Star Wars verscheen) is deel 2 uitgebracht!

    More Stories from the Cantina

    In film studios long ago but not so very far away, George Lucas, Irvin Kershner, and Richard Marquand each directed a Star Wars "episode" in what became known as the Original Trilogy: A New Hope, The Empire Strikes Back, and Return of the Jedi. But they didn't do it alone...
    Film historian Dennis Pellegrom gathers an eclectic ensemble of Star Wars cast and crew for a wide-ranging series of interviews. From Jabba the Hutt sculptor John Coppinger, creature-effects creator Nick Maley, and Mark Austin (Boba Fett), to art director Nilo Rodis-Jamero, costume designer John Mollo, and Michael Carter (Bib Fortuna), you'll learn more about your favorites, and discover the behind-the-scenes wizards who make the real magic happen.
    In all, over 50 interviews—nearly enough to fill a galaxy far, far away!
    Whether you're looking for backstage gossip, fan interaction stories, or the nitty-gritty about how the effects of the early Star Wars films were created, you'll find it here.

    https://www.amazon.com/dp/1683902033
    https://www.amazon.co.uk/dp/1683902033
    https://www.amazon.de/dp/1683902033


  16. #416

    Standaard

    Nice. Gefeliciteerd.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  17. #417

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    In september 2018 verscheen mijn allereerste Star Wars boek en (toeval bestaat niet?) op Star Wars dag (25 mei, de dag dat in 1977 Star Wars verscheen) is deel 2
    En ik altijd maar denken dat 4 mei Star Wars Day is

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Star_Wars_Day

  18. #418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    En ik altijd maar denken dat 4 mei Star Wars Day is

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Star_Wars_Day
    4 mei is een gemaakt iets en heeft historisch gezien helemaal niks met Star Wars te maken. Puur commercieel en omdat het een woordgrap bevat (May the Fourth -> May the Force)

    25 mei is de dag dat het allemaal begon: 25 mei 1977 ging Star Wars (later omgedoopt tot A New Hope) in de VS in premiere. Ter ere van het 30 jarig bestaan werd deze datum in Los Angeles ook uitgeroepen tot Star Wars dag: https://la.curbed.com/2007/5/9/10593776/city-council-ma

    Pas in 2013, toen Disney de zaak had overgenomen, werd 4 mei 'officieel' tot SW dag omgedoopt. Puur uit commerciele overwegingen. Slaat verder helemaal nergens op.

    Dus ja, voor mij (en veel andere fans) zal 25 mei altijd 'de' dag zijn.

  19. #419

    Standaard

    17 maart verschijnt The Art of Star Wars Rebels.
    2 edities komen er: de reguliere (€ 39 op Amazon) en een gelimiteerde (€ 74).
    The Art of Star Wars Rebels Limited Edition includes the following:
    • Clamshell slipcase with magnetic closure.
    • Illuminating lightsabers with ignition SFX.
    • Two prints of sketches from Dave Filoni’s personal sketchbook.
    • Exclusive cover.
    Ik heb zelf de gelimiteerde besteld.




  20. #420

    Standaard

    Mijn aanwinsten van de afgelopen week:



    Daarnet gekocht in Makro, wel geen boek maar gaat mooi hangen op de werkplek.


  21. #421

    Standaard

    De afgelopen tijd 3 Star Wars boeken ontvangen:


    The Official Black Spire Outpost Cookbook

    Verrassend kookboek gebaseerd op de Star Wars themagebieden in Disneyland en Disneyworld.
    Review: https://www.starwarsawakens.nl/revie...post-cookbook/




    I am C-3PO: The Inside Story

    Boeiende, soms humoristische autobiografie van Anthony Daniels die 42 jaar lang C-3PO vertolkte
    Review: https://www.starwarsawakens.nl/revie...-inside-story/




    En als laatste:
    The Do or Do Not Outlook: 77 Steps to Living an Extraordinary Life

    Een niet bepaald enerverend "motivational boek" geschreven door Nick Maley die samen met Stuart Freeborn eind jaren 70 de Yoda pop fabriceerde.

    Review: https://www.starwarsawakens.nl/revie...ordinary-life/





  22. #422

    Standaard

    Voor € 8 gisteren op EchoBaseCon gescoord:

  23. #423

    Standaard

    Enkele dagen geleden verscheen mijn derde boek in de Star Wars Interviews serie: STAR WARS INTERVIEWS VOLUME 3: THE PREQUEL TRILOGY AND EXPANDED UNIVERSE.
    Meer dan 40 interviews met de cast van de prequels, Clone Wars en auteurs van de Expanded Universe!

    https://starwarsinterviews.com/star-...nded-universe/
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)
    • Bestandstype: jpg PT.jpg (80,2 KB, 3 keer gelezen)

  24. #424

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Enkele dagen geleden verscheen mijn derde boek in de Star Wars Interviews serie: STAR WARS INTERVIEWS VOLUME 3: THE PREQUEL TRILOGY AND EXPANDED UNIVERSE.
    Meer dan 40 interviews met de cast van de prequels, Clone Wars en auteurs van de Expanded Universe!

    https://starwarsinterviews.com/star-...nded-universe/
    Nice! 3 boeken, dan moeten de eerste 2 het echt goed hebben gedaan.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  25. #425

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lockedfor Bekijk bericht
    Nice! 3 boeken, dan moeten de eerste 2 het echt goed hebben gedaan.
    Thnx, maar ik ben Hemingway nog niet voorbij.

    Voorwoord is trouwens wederom geschreven door iemand uit de Star Wars films: Derek Lyons, die in A New Hope (en o.a. Indiana Jones 3, Krull, Living Daylights, Goldeneye) te zien is.

    Deel 4 is next. The Force Awakens & Rogue One...ook weer met een voorwoord van iemand die het van dichtbij heeft meegemaakt. Hopelijk aankomende zomer.

Pagina 17 van 18 EersteEerste ... 7131415161718 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •