Pagina 16 van 18 EersteEerste ... 612131415161718 LaatsteLaatste
De resultaten 376 tot 400 van 439 worden weergegeven.

Discussie: Star Wars boeken

  1. #376

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht

    De voorkant had ik al eerder gepost; nu ook de achterkant. (tekst is van de uitgeverij)
    Gelukkig dat je het erbij zet, want anders had je met Trump kunnen wedijveren

  2. #377

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Gelukkig dat je het erbij zet, want anders had je met Trump kunnen wedijveren
    Ik heb alles van voor tot achter vooraf gezien... muv de tekst van de achterkant (wat het allerlaatste was dat is toegevoegd). Dit zag ik pas nadat het drukproces in gang was gezet.
    Tja, geen woord aan gelogen (ok, film historian is wellicht iets overdreven maar ik zit er niet mee )

  3. #378

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Fantastisch nieuws: Taschen komt met een Star Wars release: The Star Wars Archives: Episodes IV–VI 1977–1983

    https://www.starwarsawakens.nl/nieuw...-vi-1977-1983/
    Inmiddels zijn er 12 preview paginas vrijgegeven! Ik had Taschen gemaild; men heeft geen definitieve releasedatum...maar in ieder geval dit jaar nog (waarschijnlijk november)

    Afgaande op de previews zit er voor mij amper iets nieuws bij...maar desalniettemin blijft de pre-order staan (want Taschen en Original trilogy)

    https://www.taschen.com/pages/en/cat...ages_gallery-1

  4. #379

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Inmiddels zijn er 12 preview paginas vrijgegeven! Ik had Taschen gemaild; men heeft geen definitieve releasedatum...maar in ieder geval dit jaar nog (waarschijnlijk november)

    Afgaande op de previews zit er voor mij amper iets nieuws bij...maar desalniettemin blijft de pre-order staan (want Taschen en Original trilogy)

    https://www.taschen.com/pages/en/cat...ages_gallery-1
    Dit zijn echt enorm grote uitgaven. Passen amper in een normale boekenkast en ze zijn loeizwaar. Meestal brengen ze bij Taschen ook een kleinere, maar beduidend goedkopere versie uit van rond de 50 euro, die net zo dik is en verder qua inhoud identiek. Benieuwd of dat hier ook gaat gebeuren.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  5. #380

  6. #381

    Standaard

    Ik ben er een paar mooie boekgerelateerde dagen op zitten

    Allereerst afgelopen zaterdag: toen ik op DutchComicCon 45 minuten ben geinterviewd over mijn boek en naderhand in de stand van The American Book Center exemplaren heb gesigneerd (een unieke ervaring)


    En vandaag FedEx aan de deur met een pakket van Insight Editions.
    Binnenkort verschijnt het uitgebreide boek Star Wars Icons: Han Solo; een naslagwerk over het personage in films, boeken, comics en meer.
    Dit boek zal in eerste instantie alleen via SideShow te koop zijn en vanaf April 2019 (!) ook via zaken als Amazon.

    Ik was een van de gelukkigen die het nu al direct van de uitgever kreeg met als reden dat ik wederom in de credits sta ; de auteur heeft 1 van mijn interviews gebruikt.

    Dus ja: mooie boekgerelateerde dagen .

  7. #382

    Standaard

    Het feest gaat maar door: de covers van deel 2, 3 en 4 zijn bekend.

  8. #383

    Standaard

    Nice!
    Weet je ook hoe de verkopen gaan van deel 1?
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  9. #384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lockedfor Bekijk bericht
    Nice!
    Weet je ook hoe de verkopen gaan van deel 1?
    Uiteraard. Ik ben helaas geen JK Rowling of King maar ik klaag niet.

  10. #385

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Uiteraard. Ik ben helaas geen JK Rowling of King maar ik klaag niet.
    Tja...dan vergelijk je jezelf ook met een stel. Een vergelijking met Rinzler wellicht (in de toekomst)?

    Wel leuk dat het loopt en mooi dat de rest nog gepland staat.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  11. #386

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lockedfor Bekijk bericht
    Tja...dan vergelijk je jezelf ook met een stel. Een vergelijking met Rinzler wellicht (in de toekomst)?

    Wel leuk dat het loopt en mooi dat de rest nog gepland staat.
    Ik ben vereerd dat je Rinzler noemt maar dat is echt iemand van een andere orde.

    De uitgever heeft te kennen gegeven dat deel 2 gepland staat voor Januari. Deel 3 is 90% af; gisteren heb ik iemand voor het voorwoord gestrikt.
    Ik vind het al helemaal geweldig dat er 1 deel is...al het andere is pure bonus.

  12. #387
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Ik ben er een paar mooie boekgerelateerde dagen op zitten

    Allereerst afgelopen zaterdag: toen ik op DutchComicCon 45 minuten ben geinterviewd over mijn boek en naderhand in de stand van The American Book Center exemplaren heb gesigneerd (een unieke ervaring)

    Goed man. Best bijzonder!

    Heb je wel weer gemist op de Comic Con, die ik overigens erg leuk vond dit keer. Het was echter zo druk en werd natuurlijk continu afgeleid. Ik had nog wel even snel rondgekeken bij de snowspeeder.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #388

  14. #389

    Standaard

    https://www.youtube.com/watch?v=fgKQ...ature=youtu.be

    Unboxing video van het Taschen boek: Star Wars Archives. door de maker ervan.


  15. #390

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    https://www.youtube.com/watch?v=fgKQ...ature=youtu.be

    Unboxing video van het Taschen boek: Star Wars Archives. door de maker ervan.

    En vandaag kwam deze stoeptegel binnen. 7,5 kilo zwaar.

    Achterin een leuke verrassing: men heeft 2 van mijn interviews gebruikt dus weer een vermelding in de credits

  16. #391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    En vandaag kwam deze stoeptegel binnen. 7,5 kilo zwaar.

    Achterin een leuke verrassing: men heeft 2 van mijn interviews gebruikt dus weer een vermelding in de credits
    Boek ziet er gaaf uit, maar ik vraag mij echt af wat de meerwaarde is als je bijvoorbeeld al de Rinzler boeken hebt en Star Wars Art:Ralph McQuarrie. Het boek is ook echt veel te groot.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  17. #392

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lockedfor Bekijk bericht
    Boek ziet er gaaf uit, maar ik vraag mij echt af wat de meerwaarde is als je bijvoorbeeld al de Rinzler boeken hebt en Star Wars Art:Ralph McQuarrie. Het boek is ook echt veel te groot.
    Langere antwoord op die vragen komt in mn review.

    Kortere antwoord: qua informatie haalt deze het bij lange na niet bij de 3 Rinzlers. De nieuwe interviews met George Lucas zijn dan wél weer een enorme pre. Overigens komen de 2 Ewok films, Holiday Special en de 2 animatieseries Ewoks en Droids ook aan bod.
    Qua foto's is er genoeg nieuws te zien; alles van McQuarrie staat -uiteraard- al in dat 10 kilo wegende blok dat in 2016 verscheen.

    Dat het groot is: klopt. Te groot? De iets kleinere boeken van bv McQuarrie, SW Blueprints, SW Chronicles zijn net zo 'onhandig' als deze, dus als je die ook te groot vind snap ik het.
    In dit boek staan echter veel full page afbeeldingen die door de grootte enorm goed tot hun recht komen. Beter dan ooit.

  18. #393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Langere antwoord op die vragen komt in mn review.
    https://www.starwarsawakens.nl/revie...wars-archives/

  19. #394

    Standaard

    Enige idee waarom die Rinzlers boeken nu opeens zo duur zijn? Wou ze net kopen als vroeg kerstgeschenk voor mezelf, maar dat soort geld geef ik niet. Stonden vroeger ±€35...
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  20. #395

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht
    Enige idee waarom die Rinzlers boeken nu opeens zo duur zijn? Wou ze net kopen als vroeg kerstgeschenk voor mezelf, maar dat soort geld geef ik niet. Stonden vroeger ±€35...
    Op Amazon.de is Making of ROTJ € 30 en ANH € 39
    Alleen ESB is daar met € 74 aan de dure kant.

  21. #396

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Op Amazon.de is Making of ROTJ € 30 en ANH € 39
    Alleen ESB is daar met € 74 aan de dure kant.
    Empire is altijd de duurste geweest. Als je camelcamelcamel bekijkt is de prijs vaker (zeer) hoog dan in de buurt van de 40 piek geweest, zoals de andere twee. Ik heb de andere 2 ooit eerst gekocht en een prijsalert op Empire gezet. Toen hij een keer rond de 40 kwam heb ik de set compleet gemaakt.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  22. #397

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Eens met je stelling over de prequels. Een rinzler boek over de prequels zou top zijn. Wel 1 boek, want ze zijn niet populair genoeg voor 3 aparte edities, denk ik.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  23. #398

    Standaard

    Lucas had het nooit moeten verkopen.

    Interview met JW Rinzler, auteur van diverse SW naslagwerken.

    This is from a separate interview by Slashfilm, but just to give everyone context this was the extent of Rinzler's involvement in the production:

    So I had a journal and interviewed 20 people early on just when they were starting the job before JJ [Abrams] was even hired as director. I was there at the first meeting at Skywalker Ranch when JJ came and officially started. … And I was there until the movie was released. And then afterwards, I shouldn’t say too much, but I interviewed people connected to the film.
    Now here's what former Lucasfilm author J.W. Rinzler (The Making of Star Wars: The Definitive Story Behind the Original Film, The Making of The Empire Strikes Back, The Making of Return of the Jedi) had to say about the cancellation of the Making of tie-in books at Lucasfilm in an interview by website Hero Collector.

    On why Disney/LFL cancelled the Making EP7 book:

    “There was no chance that [The Making of Star Wars: The Force Awakens] book was going to be published. I knew when I started writing it that it would be cancelled... there were a lot of things that were known to the public that I think Disney and Kathleen Kennedy just didn't want to rehash. This is just speculation on my part, but even stuff like changing the date of the release, that Brad Bird was approached first, that Harrison Ford was almost killed… they were not comfortable with the book rehashing those issues.
    On re-writing Mark Vaz Cotta's version of the EP7 book (Vaz Cotta was on set for five weeks):

    “[Mark Vaz's version of the book] was pretty much designed and close to being ready to go before they decided that they wanted me to rewrite and add to it. I was asked to take what he wrote and add a beginning and an end. I pulled the manuscript apart and did what I did with the other making-of books and made it chronological.” “It’s a simple answer [of why I worked on it]: because they were paying me. I was going freelance and I needed the money.”
    On the cancellation of a BTS Photo Journal of Rouge One:

    “I was involved with the hiring of the writer for that [Rogue One 'Making of' book][Josh Kushins]. But I think that the new regime of Disney and Lucasfilm is not interested in serious non-fiction books. I was trying for years to do a book on the art of Indiana Jones, because there's about 50 tons of stuff in the archives still but they're not interested in looking into the past at all.”
    It's definitely interesting (and disappointing) this era of LFL is not comfortable with the public being more knowledgeable about the trials/tribulations of making these films, however not unsurprising. When Bob Iger was COO/President of Disney his then-boss, Michael Eisner, gave unlimited access of the inner workings of the company to author James B. Stewart. Stewart ended up writing one of the most thorough, but also damning books about the inner workings of a major entertainment company. I'd have to imagine that experience informed Iger's buttoned-down policy of no-infighting/leaking from his subordinates when he took over. Plus, Kennedy came to LFL from Spielberg's camp, which is also a secretive work environment.
    I feel like Lucas' relative transparency during the Prequels definitely helped people understand/empathize with his process (even if they don't agree with it), while this era of LFL's intense secrecy has left people more confused, if not downright frustrated. Shame, but who knows, maybe a future era of LFL will feel more comfortable and resurrect the book (stranger things have happened).
    Also worth noting, Rinzler was working on an unauthorized blog titled "The Rise and Fall of Star Wars" that was eventually shut down by Lucasfilm/Disney after 12 posts. Rinzler's blog (if it continued) was likely going to cover the period the company was sold to Disney and possibly the early discussions surrounding EP7.
    https://www.reddit.com/r/StarWarsLea...future_making/

  24. #399

    Standaard

    Dat klinkt gelijk aan de beslissing van Disney over "The sweatbox", de behind the scenes docu over The Emperors New Groove. Die is 1x vertoond (doch er is een workprint) en daarna is hij de kluis ingegaan. Disney wil niets dan positieve geluiden, vanaf het begin tot het einde. En dan ook horen over de wens die niet vervuld wordt om een Art of Indy book te maken. Ik zou als eerste in de rij staan voor zo'n boek. Fantastische referentie!
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  25. #400

    Standaard


    .
    Laatst aangepast door theThinWhiteDuke : 10-02-2019 om 17:07

Pagina 16 van 18 EersteEerste ... 612131415161718 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •