Pagina 13 van 18 EersteEerste ... 391011121314151617 ... LaatsteLaatste
De resultaten 301 tot 325 van 439 worden weergegeven.

Discussie: Star Wars boeken

  1. #301

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lockedfor Bekijk bericht
    Tja, kans is klein dat ik die ga kopen (tenzij hij ergens een keer heel goedkoop te krijgen is). Het boek van TFA was mooi om een inzicht te krijgen in het hele artistieke denken tot aan TFA. Rogue One was als eerste standalone film een impulsieve koop. Of de volgende boeken mij gaan boeien is maar de vraag.
    Voor mij is deze (Art of) en The Visual Dictionary een no-brainer. Must-have op dag 1. Een paar maanden later verwacht ik deze 2 van Solo.

  2. #302

    Standaard

    Vandaag verscheen het boek 'Stormtroopers: Beyond the Armor' van auteur Adam Bray.
    Ik heb het zelf nog niet (de uitgever wist te melden dat ik er wel een ga krijgen) maar de auteur postte zojuist dit:

    It's book launch day for "Stormtroopers: Beyond the Armor"! This book marks a special milestone for me, as my first truly nonfiction book--in every sense of the word--for Star Wars. Written together with Ryder Windham and including a forward by actor John Boyega, our book covers everything, from the design and development of stormtrooper armor, their evolution through the movies, to their current incarnations in the new Disney films. In case you are wondering, when we say "stormtroopers" we actually mean this in a very broad sense--we also highlight clones, TIE pilots, all the various trooper specializations (sandtroopers, snow troopers, AT-AT drivers, etc.) and new additions like Scarif troopers and death troopers. The book also covers the representation of stormtroopers in animation, publishing, games, merchandise, and their importance in pop culture. Of course a book about stormtroopers would not be complete without a big section featuring the The 501st Legion and the incredible charity work that this fan costuming organization does.
    Of course Ryder and I couldn't manage this all alone. I'll leave Ryder's section for him to elaborate on. I covered the eras from the Special Editions forward, with contributions from actors David Collins, Sam Witwer and Dee Bradley Baker, artists Terryl Whitlatch, Kilian Plunkett, Ksenia Zelentsova, Chris Trevas and Chris Reiff, 501st founder Albin Johnson and member Clint Randall, author Cole Horton, Dennis Pellegrom at Star Wars Interviews, the great team at Hasbro Toys and others. Many thanks to them for their valuable contributions. You folks made this experience truly rewarding and fun for me!
    This book has been 2 years in the making--the longest I've been involved in a book--and uncovered some of the biggest surprises I've stumbled upon in researching a Star Wars book yet! Stormtroopers: Beyond the Armor is available for sale now, both in hardcover and digital versions on Amazon: http://amzn.to/2yJuoFV (ordering from this link pays for my coffee). The digital version doesn't come with the sweet removable memorabilia though.



    Allemaal aanschaffen dus dit boek!


  3. #303

    Standaard

    Inmiddels heb ik -terwijl ik wacht op een fysiek exemplaar- al wel de digitale versie, en voila:

  4. #304

    Standaard

    Nice!
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  5. #305

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lockedfor Bekijk bericht
    Nice!
    Thnx.
    Is al de 2e keer; JW Rinzler’s ‘The Making of Return of the Jedi’ uit 2013 was de eerste.

    Het fysieke exemplaar moet ik dus nog even op wachten, maar van een andere uitgeverij (Meis & Maas) kwamen twee boeken ter recensie binnen:

    -Ultimate LEGO Star Wars (een kleine stoeptegel waarin alle Star Wars LEGO sets van 1999 tot heden staan. Voor een AFOL (adult fan of Lego )zoals ikzelf natuurlijk schitterend.
    -Star Wars: Locaties


  6. #306

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Is al de 2e keer; JW Rinzler’s ‘The Making of Return of the Jedi’ uit 2013 was de eerste.
    Je wordt nog beroemd! Ik heb mijn naam enkel in de aftiteling van een SW docu en dan alleen omdat ik het met velen gesponsord had.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  7. #307

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lockedfor Bekijk bericht
    Je wordt nog beroemd!
    Ik heb John Boyega (die het voorwoord van Stormtroopers: Beyond the Armor schreef) via Twitter al laten weten dat ik hem als collega zie

    Er is trouwens nog een boek in de maak (onofficieel, dat wel) van de amerikaanse auteur WR Miller waarvoor uit 'tig' van mn interviews materiaal gebruikt gaat worden: The Star Wars Historical Sourcebook, An Annotated Bibliography Detailing the Original Star Wars Trilogy, Episodes IV, V and VI, from 1971-1990 (denk dat de titel nog ingekort gaat worden) :P

    Wanneer dit boek gaat verschijnen is nog onbekend; hij is er al vele jaren mee bezig. (al heb ik wel preview paginas gezien)

  8. #308

    Standaard

    Via https://debesteboeken.nl/star-wars is een gratis AD Star Wars Magazine te bestellen.

  9. #309

    Standaard

    Mijn fysieke exemplaar is binnen! En jawel hoor: naast de credits wordt ook in het boek zelf mijn naam nog gedropt
    (ook wel erg leuk om in de credits tussen namen als Ralph McQuarrie, Brian Muir en Lorne Peterson te staan )



  10. #310

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Via https://debesteboeken.nl/star-wars is een gratis AD Star Wars Magazine te bestellen.
    Vandaag opgehaald en tegen de verwachting in, had een soort van AD weekend bijlage in gedachte, is het gewoon een mooi tijdschrift!

  11. #311

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Vandaag opgehaald en tegen de verwachting in, had een soort van AD weekend bijlage in gedachte, is het gewoon een mooi tijdschrift!
    Vanochtend ook opgehaald en geheel volgens mijn verwachting was het niet veel
    Veel reclame (maar goed, snap ik wel aangezien het een gratis magazine is), wat random info over de films, een hele zwik 'BNers' die ik niet eens allemaal ken met hun meningen over SW, een verhaal van de hoofdredacteur van het AD... jammer dat veel nederlanders nu massaal een van de minste SW magazines ooit gaan lezen terwijl en zoveel beters is (weliswaar niet gratis... )
    Wel mooi voor de Dutch Garrison dat ze vrij prominent in het blad staan, dat dan weer wel.

  12. #312

  13. #313

    Standaard

    Het gaat moeilijk worden wil ik dit dit jaar overtreffen:

    Eerder deze week kon ik een first ed. softcover (nieuwstaat) van The Lando Calrissian Adventures ophalen (€ 4 ) en vandaag 10 first edition Hardcovers (uit de jaren 1991-1998)... 8 Mint....2 near mint... voor € 7,50 ps (de herdruk softcovers kosten meer dan dat.... )

    Heir/Dark Force/Last Command had ik al (1e druks softcovers.... begin jaren 90 gehaald toen ze verschenen) maar deze hardcovers zijn toch fraaier)




  14. #314

  15. #315

    Standaard

    Puur uit nieuwsgierigheid: Verzamel je die nu alleen maar, of ga je ze ook allemaal lezen?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  16. #316

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Puur uit nieuwsgierigheid: Verzamel je die nu alleen maar, of ga je ze ook allemaal lezen?
    Ik heb een leesachterstand (zowel leesboeken als naslagwerken) waar je bang van wordt.
    Korte antwoord: Een aantal zal ik ook echt lezen maar er zit ook een verzamelaspect aan.

    Lange antwoord: Toen deze boeken in de jaren 90 (en daarna) verschenen heb ik ze bij lange na niet allemaal gehaald. Al deze boeken zijn in deze uitvoeringen inmiddels niet meer te koop. Zoals wellicht bekend is sinds Disney eea heeft overgenomen de oude expanded universe omgedoopt tot 'Legends' en hebben alle boeken zo'n lelijke Legends banner gekregen. Verder zijn de hardcovers vaak maar 1 x verschenen en dus zeldzamer. Ik wilde bv de Thrawn trilogie al langer als hardcover maar dat was nooit een prioriteit daar ik de 1e druks softcovers al had. Die deal van 10 stuks was een no-brainer: als ik alles los had moeten opsporen en 1 voor 1 laten verzenden had het me minimaal het 3 á 4 voudige gekost -in sommige gevallen meer daar bv de Jedi Academy omnibus uitgave zeldzaam is-) en was de staat niet zo goed geweest als die van deze.

    Daarnaast vind ik de Disney expanded universe om te janken zo slecht. De films zijn prima, maar de leesboeken en de comics....ik heb ze geprobeerd en bijna alles is inmiddels ook weer uit de collectie verdwenen. Qua EU gaat er wat mij betreft niets boven de oude (o.a. omdat hier in tegenstelling tot de Disney EU de focus op Luke, Han, Leia etc na ROTJ ligt) maar zal er hier niets meer gaan verschijnen. Goed moment dus om een voorraad aan te leggen waar ik nooit doorheen ga komen in mijn slakkentempo
    Naarmate de tijd zal vorderen zullen (logischerwijs) de in goede staat verkerende 1e druks lastiger te vinden worden, al zullen alleen de puristen daar iets om geven. Overigens zal het ook zo zijn dat meer en meer (nieuwe) fans de oude EU links gaan laten liggen en alleen de nieuwe EU boeken gaan lezen.

    De belangrijkste heb ik in ieder geval en ik ga zeker geen hoofdprijzen betalen.

  17. #317

    Standaard

    @Dennis,

    Ik ga er van uit dat je deze boeken al hebt?
    SW1.jpgSW2.jpg
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  18. #318

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lockedfor Bekijk bericht
    @Dennis,

    Ik ga er van uit dat je deze boeken al hebt?
    SW1.jpgSW2.jpg
    Die eerste heb ik en van die andere 3 heb ik de eerste druk (die je post is -afgaande op de kaft- een herdruk)

  19. #319

    Standaard

    {QUOTE=theThinWhiteDuke;2054674]Die eerste heb ik en van die andere 3 heb ik de eerste druk (die je post is -afgaande op de kaft- een herdruk)[/QUOTE]
    Check, doe ze weg dus als je ze nog niet had was het wellicht iets voor je geweest.

    Ik weet niet of je in vintage aktiefiguren zit. Ik ga namelijk een stapel Action Figure Digest magazines wegdoen met veel artikelen over prototypes er in. Mocht je interesse hebben (alleen verzendkosten) laat het me dan weten
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  20. #320

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lockedfor Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Die eerste heb ik en van die andere 3 heb ik de eerste druk (die je post is -afgaande op de kaft- een herdruk)
    Check, doe ze weg dus als je ze nog niet had was het wellicht iets voor je geweest.

    Ik weet niet of je in vintage aktiefiguren zit. Ik ga namelijk een stapel Action Figure Digest magazines wegdoen met veel artikelen over prototypes er in. Mocht je interesse hebben (alleen verzendkosten) laat het me dan weten
    Thnx, maar de enige magazines die ik nog zoek zijn Bantha Tracks 1 t/m 4 en 32 & 33.

  21. #321

    Standaard

    No problem.

    Bantha Tracks...dat was de voorloper van de Star Wars Insider toch, van de fanclub?
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  22. #322

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lockedfor Bekijk bericht
    No problem.

    Bantha Tracks...dat was de voorloper van de Star Wars Insider toch, van de fanclub?
    Klopt.
    De officiële fanclub begon in 1978 met Bantha Tracks. Die heb ik allemaal op 6 na.
    In 1987 veranderde de naam in Lucasfilm fanclub magazine (22 uitgaves; heb ze allemaal) en in 1994 ging men verder als Star Wars Insider (heb deze t/m 2013 allemaal... ben toen gestopt omdat het blad door de vele personeelswisselingen (en een andere uitgever) naar een zéér bedenkelijk niveau was gezakt; meer plaatjes dan tekst, terwijl het in de 80's en 90's inhoudelijk een fantastisch blad was.

  23. #323

    Standaard

    theThinWhiteDuke:

    Mooi al die boeken.

    Wel fijn dat je van jou een kort en een lang antwoord kan krijgen.

  24. #324

    Standaard

    Hoppa. Weer een 20 jaar oude hardcover erbij.

    (alleen de schitterende dustcovers van Drew Struzan (die hij voor diverse boeken speciaal gemaakt heeft) zijn het al waard)

    Laatst aangepast door theThinWhiteDuke : 12-01-2018 om 12:41

  25. #325

    Standaard

    .... en weer een hardcover in uitstekende staat.


Pagina 13 van 18 EersteEerste ... 391011121314151617 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •