De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Orienteren andere speakers

    Ik ben wat aan het neuzen naar andere speakers die wat beter matchen met mijn Onkyo SR605, ik heb nu 4 e80s en 1 ec25 met name de e80 zijn wat te krachtig voor mijn kamer en ook de versterker.

    Ik heb mijn oog wat laten vallen op B&W 602 S3 (tweedehands) of Kef iQ3 (nieuw) bijvoorbeeld maar zijn er nog meer leuke altarnatieven?

    Graag jullie mening over dit alles

    Let op ben aan het kijken zeg dus niet dat het gebeurd haha wil ook niet al teveel bij leggen weer.
    Laatst aangepast door PorscheHD : 08-11-2008 om 18:50

  2. #2

    Standaard

    Er zijn honderden merken. Zoek gewoon wat Onkyo dealers, noem je budget en ga eens luisteren wat je bevalt.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard

    Hmm ja maar ik zit naar de B&Ws te kijken op MP want anders kan ik ze niet betalen

    Ik bedoel ijgenlijk kwa watts matcht dat beter met mijn versterker dan wat ik nu heb en ik meen hier gelezen te hebben dat dat wel belangrijk is.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PorscheHD Bekijk bericht
    Hmm ja maar ik zit naar de B&Ws te kijken op MP want anders kan ik ze niet betalen

    Ik bedoel ijgenlijk kwa watts matcht dat beter met mijn versterker dan wat ik nu heb en ik meen hier gelezen te hebben dat dat wel belangrijk is.
    Maar je koopt toch geen speakers omdat anderen zeggen dat ze goed klinken met je versterker?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #5

    Standaard

    Nee, dat niet maar ik vroeg me af wat mooie speakers zijn voor mijn versterker zodat ik eens kan gaan kijken overal, ik hou er niet zo van een winkel in te stappen met de boodschap wat ik zoek en het bedrag want uiteindelijk ben je toch weer het dubbele kwijt, dus wil van te voren een beetje zien wat mooi spul is en dan ga ik kijken/luisteren.

  6. #6

    Standaard

    Ik heb zelf ook de 602's3, voorheen met onkyo 604. nu met 805. Ze bevallen mij heel goed. Niets op aan te merken maar ik heb verder nog niet zo veel vergelijkings materiaal. Ik heb een keer klipsch vloerstaanders gehoord bij audiohome in eindhoven en daarbij vallen ze in het niet. maargoed dat is natuurlijk weer een ander verhaal
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PorscheHD Bekijk bericht
    Ik hou er niet zo van een winkel in te stappen met de boodschap wat ik zoek en het bedrag want uiteindelijk ben je toch weer het dubbele kwijt, dus wil van te voren een beetje zien wat mooi spul is en dan ga ik kijken/luisteren.
    Dat is idd nog steeds één van de vele grote problemen bij veel winkels. Vaak ook geen goede mogelijkheid om ze te beluisteren, weinig modellen op voorrraad of leverbaar, matige demo set-up, opdringerige verkopers die ze proberen te slijten. Je kunt daarom te vaak thuis komen veel te grote, te kleine of te dure luidsprekers.

    Je kunt daarom beter zelf eerst informatie zoeken, budgetteren en dan gaan luisteren en vergelijken.

    Enkele tips voor iedereen die op zoek is naar (andere) luidsprekers:
    1. Zoek in een winkel eerst een receiver die je het beste kunt gebruiken als referentie voor de andere luidsprekers. Begin bvb. in een winkel waar ze luidsprekers hebben die te vergelijken zijn met jouw huidige.
    2. Vergelijk ook verschillende uitgangsvermogens met elkaar.
    3. Vergelijk de verschillende soorten akoestiek in de winkels met elkaar.
    4. Zorg ervoor dat de toonregeling van de receiver daarbij "vlak" is of gepasseerd wordt.
    5. Lage tonen worden vaak verkeerd weergegeven door het gebruik van een subwoofer en/of bvb. een ongunstig uitgangsvermogen. Je kunt daarom beter naar de tonen in het laag-midden, midden, hoog-midden en hoge gebied luisteren.
    Dit vergt dus training en neem daar dus ook de tijd voor. De kans op een miskoop wordt hiermee veel kleiner en een winkelier zal mogelijk in de toekomst ook meer zorgen voor een goede luistermogelijkheid in de winkel.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    Ik heb qua luisteren zeer goede ervaringen met Stassen: http://www.stassen.nl/stassen/page/tekst_id/4

    Je maakt een afspraak en geeft van tevoren op hoe groot je kamer is, wat er op de grond ligt (bijv.tapijt), of je gordijnen hebt, opstelling van meubels, speakers, etc.

    Ook geef je je budget op en wat je daarvoor wilt hebben (aantal speakers). De receiver die je thuis gebruikt geef je ook door. Dan zorgen zij dat alles klaar staat en kun je erg uitgebreid luisteren naar heel veel verschillende speakers. Oh ja, neem je eigen CD's mee.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  9. #9

    Standaard

    Hmm nouja zal er eens over nadenken, alleen als je iets tweedehands koopt op MP bijvoorbeeld is het wat lullig om het bij hun te beluisteren maar het te kopen op MP

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PorscheHD Bekijk bericht
    Hmm nouja zal er eens over nadenken, alleen als je iets tweedehands koopt op MP bijvoorbeeld is het wat lullig om het bij hun te beluisteren maar het te kopen op MP
    Ja, da's waar natuurlijk. Maar mocht je voor nieuw gaan kan ik het je zeker aanbevelen. Ik heb samen met mijn vriendin op deze manier ook onze huidige speakers uitgekozen. Voordeel is dat je dan je oren laat bepalen wat je wilt hebben (in relatie tot je budget uiteraard).
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •