De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.

Discussie: Film noir

  1. #1

    Standaard Film noir


    Film Noir Reader 3: Interviews with Filmmakers of the Classic Noir Period (Porfirio, Silver, Ursini, red.)

    In tegenstelling tot de andere drie delen van de film noir reader, die essays over film noir bevatten, is dit deel gewijd aan interviews met mensen die binnen de film noir gewerkt hebben. Er zijn interviews terug te vinden met mensen als Billy Wilder, Sam Fuller, Otto Preminger, Fritz Lang en cameralui als John F Seitz en James Wong Howe. De interviews zijn nergens echt lang en dus ook nergens diepgaand, maar zeker wel leuk om te lezen. Het meest leuke is denk ik nog wel dat je zo een beeld krijgt van de manier waarop de mensen uit de industrie destijds tegen de films aankeken, omdat film noir uiteraard een begrip is dat pas 'uitgevonden' is toen de films niet meer gemaakt werden. Je moet wel bekend zijn met film noir om enigszins plezier aan dit boek te kunnen beleven, het is duidelijk gericht op de gevorderde film noir liefhebber en niet op de beginner - interviews lezen met mensen die niet meer zijn dan een naam is sowieso zelden leuk. Zeker een leuke toevoeging voor de wat uitgebreidere film noir bibliotheek.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    waar en hoeveel Mel?

    Eddie Muller doet toch heel veel audiocommentaren?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    waar en hoeveel Mel?

    Eddie Muller doet toch heel veel audiocommentaren?
    Eddie Muller verzorgd inderdaad aardig wat audiocommentaren bij Film Noirs (oa Born to Kill). De man heeft behoorlijk wat kennis over het genre. Het boek had ik al langer op het oog en gisteren lag hij bij the American Bookstore in Amsterdam voor 9,99 ipv 27,99. Het boek heeft een klein ezelsoortje....vandaar de korting. Bij amazon.com zag ik het boek trouwens ook nog voor een schappelijke prijs. Het boek krijgt louter positieve recensies...dus ik ben benieuwd. Het ziet er in ieder geval mooi uit met veel sfeervolle foto's.

  5. #5

    Standaard

    Vandaag Film Noir reader deel 1 en 3 gekocht. Slechts 6,99 bij Scheltema in Amsterdam.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •