De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.

Discussie: magnat all ribbon 8

  1. #1

    Standaard magnat all ribbon 8

    heeft iemand ervaring met deze oude speakers en kunnen ze het geweld aan van de versterkers tegenwoordig



    mvg plexter http://www.magnat.tv/

  2. #2

    Standaard

    Zo lang de luidsprekers geen impedantie hebben die lager is dan 4 Ohm en een belastbaarheid hebben die wat lager is dan dan het uitgangsvermogen van de versterker, zal dit geen probleem zijn.

    Het enige probleem zal het formaat van de luidspreker zijn.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Zo lang de luidsprekers geen impedantie hebben die lager is dan 4 Ohm en een belastbaarheid hebben die wat lager is dan dan het uitgangsvermogen van de versterker, zal dit geen probleem zijn.

    Het enige probleem zal het formaat van de luidspreker zijn.
    Waarom is lager dan 4 ohm een probleem, sommige versterkers gaan zelfs tot 1 ohm.

  4. #4

    Standaard

    sommige wel, maar of het er goed voor is
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Waarom is lager dan 4 ohm een probleem, sommige versterkers gaan zelfs tot 1 ohm.
    Die 1 Ohm is om aan te geven dat een versterker grote reserves heeft en daarmee beter in staat is om een luidspreker die moeilijk aanstuurbaar is, makkelijker aan te kunnen sturen.

    De impedantie die bij een luidspreker opgegeven wordt, is de weerstand wanneer een luidspreker niet gebruikt wordt. Bij gebruik is deze niet constant en kan deze het ene moment (veel) hoger en het andere moment (veel) lager kan zijn dan door de fabrikant opgegeven is. Dit is afhankelijk van de aansturing en de belasting van de luidspreker. Wordt de luidspreker zwaarder belast, dan zal de weerstand lager zijn en zal een versterker een hoger vermogen moeten leveren of andersom. De mate waarin dit het geval is noemen we de aanstuurbaarheid. Is een luidspreker moeilijk aanstuurbaar, dan zijn de verschillen tussen de weerstand bij een zware en bij een lichte belasting groter en dit maakt het voor een versterker dus moeilijk om een luidspreker goed aan te sturen.

    Luidsprekers als bvb uit de All-Ribon serie van Magnat, zijn over het algemeen moeilijk aanstuurbaar vanwege de grote en zware weergevers en kunnen daarom niet moeiteloos door iedere versterker of receiver aangestuurd worden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Die 1 Ohm is om aan te geven dat een versterker grote reserves heeft en daarmee beter in staat is om een luidspreker die moeilijk aanstuurbaar is, makkelijker aan te kunnen sturen.

    De impedantie die bij een luidspreker opgegeven wordt, is de weerstand wanneer een luidspreker niet gebruikt wordt. Bij gebruik is deze niet constant en kan deze het ene moment (veel) hoger en het andere moment (veel) lager kan zijn dan door de fabrikant opgegeven is. Dit is afhankelijk van de aansturing en de belasting van de luidspreker. Wordt de luidspreker zwaarder belast, dan zal de weerstand lager zijn en zal een versterker een hoger vermogen moeten leveren of andersom. De mate waarin dit het geval is noemen we de aanstuurbaarheid. Is een luidspreker moeilijk aanstuurbaar, dan zijn de verschillen tussen de weerstand bij een zware en bij een lichte belasting groter en dit maakt het voor een versterker dus moeilijk om een luidspreker goed aan te sturen.

    Luidsprekers als bvb uit de All-Ribon serie van Magnat, zijn over het algemeen moeilijk aanstuurbaar vanwege de grote en zware weergevers en kunnen daarom niet moeiteloos door iedere versterker of receiver aangestuurd worden.
    Is mij allemaal bekend.

    En ja, voor "moeilijke" speakers is het aan te raden om een versterker te nemen met grote reserves.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door plex Bekijk bericht
    heeft iemand ervaring met deze oude speakers en kunnen ze het geweld aan van de versterkers tegenwoordig



    mvg plexter http://www.magnat.tv/
    Je mag toch verwachten dat de huidige versterkers wat beschaafder zijn dan de oude geweldenaars, maar je wilt toch geen geweld loslaten op een paar ervaren speakers? Met geweld vern..k je alles, ook nieuwe speakers, de All Ribben serie is een fijne serie, vooral de 4 en de 10, de 8 ken ik zelf niet. Als je de klank van de All Ribbon 8 de jouwe vind en ze verkeren in goede staat, dan gewoon er voor gaan
    Je dient ze net als elke andere speaker met respect te behandelen, en als je vervorming gaat horen omdat je te hard draait, dan gelijk het volume omlaag.

    Als iemand nog een paar in zeer goede staat verkerende All Ribbon 10 te koop weet voor een mooi prijsje..... dan houd ik mij aanbevolen
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Ben een gelukkig mens.....

    Heb een paar All Ribbin 10's in perfecte staat aangeboden gekregen, en
    ze staan nu te spelen bij mij thuis.... SUPER

    Deze ervaren speakers spelen nog steeds perfect, hoop er nog
    vele jaren van te mogen genieten.8)
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door plex Bekijk bericht
    heeft iemand ervaring met deze oude speakers en kunnen ze het geweld aan van de versterkers tegenwoordig



    mvg plexter http://www.magnat.tv/
    BTW,

    Ben je er nog voor gegaan

    Bij degene waar ik mijn 10's kocht stond ook een setje 8's, de eigenaar verzekerde mij dat hij deze nooit weg zou doen, de 10's waren net even te ...... en mochten van de wederhelft geen plek vinden in de woonkamer.

    Mijn in noten uitvoering gekochte 10's zijn ondertussen zwart gelakt, dat past even beter bij de rest van de speakers, die zijn ook allemaal zwart. Ze ogen gelijk een beetje minder fors, zwart kleed slank af

    En als je er niet voor gegaan bent..... waar kan ik ze ophalen voor een leuk prijsje
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •