De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.

Discussie: oude sony SA-VE705

  1. #1

    Standaard oude sony SA-VE705

    Ik heb even een klein vraagje.

    Momenteel heb ik een speakersetje van sony de SA-VE705 van 7 jaar oud.
    Ik heb ook een versterker van sony de STR-DB 840 QS ook 7 jaar oud.:sad:

    Ik luister alleen films en dus geen cd's en het klinkt nog steeds erg goed (vind ik .
    Als ik nu bv The incredible hulk op bleu-ray speel wordt is het echt genieten ondanks de leeftijd van de combinatie en de normale DTS output van me versterker.

    Nu kijk ik ook bleu-ray films en wil toch kunnen genieten van de DTS-HD MA audio.
    Dit kan dus alleen als je versterker een HDMI ingang heeft dus wil ik de

    Denon AVR-1908 kopen, incombinatie met me PS3 is dit een goede combinatie (denk ik)

    Nu komt mijn vraag )

    Zijn mijn speakertjes niet te oud om dit weer te geven of maakt dat niet uit.
    en zal er hoorbaar verschil zijn als ik DTS-HD MA luister over speakers van 7 jaar oud.

    GR.
    O

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum O.v.Dijk.

    Iedere luidspreker is geschikt voor HD geluid. Het wordt namelijk door de apparatuur, de gebruikte verbindingen en de instellingen bepaald of het geluid ook werkelijk HD-kwaliteiten heeft.

    Met jouw huidige set is het misschien ook mogelijk. De speler moet dan voorzien zijn van:
    1. Ingebouwde decoders voor Dolby TrueHD en DTS-HD MA.
    2. Een meerkanaals analoge audio uitgang die verbonden is met de meerkanaals analoge audio ingang van de STR840.
    Leeftijd van de luidsprekers maakt niet veel uit. Belangrijkste is dat ze technische in goede staat zijn.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Bedankt Gerco.

    Wat je punt, 1 betreft ik heb dus een PS3 en die decodeert het prima.
    wat punt 2 betreft .... kan alleen via HDMI heb ik gelezen dus zal ik toch een andere versterker moeten kopen.

    Mijn boxen zijn nog in goede technische staat (zolang de buren klagen doen ze het goed )

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •