De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.

Discussie: Luidsprekerkabels

  1. #1

    Standaard Luidsprekerkabels

    Ik zoek 10 meter van deze kabel:
    http://www.allekabels.nl/Luidspreker...ekerkabel.html

    Waar is dit het goedkoopst te krijgen?? Want hier kost het met verzendskosten 18 euro.. Heeft iemand een tips waar deze goedkoper zijn of een winkel waar je luidsprekerkabels kunt kopen als deze?

  2. #2

    Standaard

    Dit soort kabel kun je ook bij de Gamma, Karwei en Praxis halen. Is heel standaard luidsprekerkabel. Mocht je iets duurder willen, kun je kijken voor het merk Vivanco. Dat verkopen ze o.a. bij Media Markt.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Dit soort kabel kun je ook bij de Gamma, Karwei en Praxis halen. Is heel standaard luidsprekerkabel. Mocht je iets duurder willen, kun je kijken voor het merk Vivanco. Dat verkopen ze o.a. bij Media Markt.
    Ok bedankt. Wat gaat 10 meter Vivanco dan kosten denk jij ongeveer? Wil ik van te voren even weten, want ik kom langs praxis/gamma met school, Media Markt moet ik de bus pakken..

  4. #4

    Standaard

    Op internet is een rol van 10 meter 1,5mm2 Vivanco luidsprekerkabel10 euro excl. verzendkosten. Dus bij Media Markt, zal dat ietsje hoger liggen, zeg 15 euro.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Op internet is een rol van 10 meter 1,5mm2 Vivanco luidsprekerkabel10 euro excl. verzendkosten. Dus bij Media Markt, zal dat ietsje hoger liggen, zeg 15 euro.
    Is 't verschil merkbaar voor die Vivenco? Dan haal ik zeker die Vivenco stel dat is een stuk beter.

  6. #6

    Standaard

    Tja, daar zijn al hele discussies over geweest op dit forum. Moet je voor de grap maar eens de zoekfunctie gebruiken. De een zweert bij betere kabels, de ander meent dat standaard "dropveters" hetzelfde klinken.

    Zelf ben ik van mening dat er zeker verschillen hoorbaar zijn tussen kabels. Dit hangt uiteraard wel af van de apparatuur die je gebruikt. Voor mezelf heb ik bijvoorbeeld voor mijn front- en centerspeaker een kabel van 12 euro per meter zitten.

    Deze klinkt beter (helderder) dan mijn goedkope kabel die ik ervoor gebruikte. Vivanco is een merk dat qua budget goed te is doen en ook goed presteert. Ik kan je die zeker aanbevelen boven de goedkope kabel van de bouwmarkt.

    Wat voor apparatuur gebruik je (merk en type)?
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Tja, daar zijn al hele discussies over geweest op dit forum. Moet je voor de grap maar eens de zoekfunctie gebruiken. De een zweert bij betere kabels, de ander meent dat standaard "dropveters" hetzelfde klinken.

    Zelf ben ik van mening dat er zeker verschillen hoorbaar zijn tussen kabels. Dit hangt uiteraard wel af van de apparatuur die je gebruikt. Voor mezelf heb ik bijvoorbeeld voor mijn front- en centerspeaker een kabel van 12 euro per meter zitten.

    Deze klinkt beter (helderder) dan mijn goedkope kabel die ik ervoor gebruikte. Vivanco is een merk dat qua budget goed te is doen en ook goed presteert. Ik kan je die zeker aanbevelen boven de goedkope kabel van de bouwmarkt.

    Wat voor apparatuur gebruik je (merk en type)?
    Moet ik dalijk even naar zolder lopen, weet niet zeker alles..

    CD-speler --> dalijk opzoeken..
    Versterker --> AKAI AM-U2
    Boxen --> BoomBox 350 watt --> Klik voor een van dezelfde soort

  8. #8

    Standaard

    ik denk dat je met zo'n setje (met alle respect, ben zelf ook ooit zo begonnen) het beste kunt gaan voor de goedkope speaker kabel omdat je hier weinig winst mee zult boeken.
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frankie88 Bekijk bericht
    ik denk dat je met zo'n setje (met alle respect, ben zelf ook ooit zo begonnen) het beste kunt gaan voor de goedkope speaker kabel omdat je hier weinig winst mee zult boeken.
    Wil het inderdaad ook niet te duur houden :P En wat moet ik nu al met een dikke Home Cinema? Heb er nog totaal niks aan.. 't staat gewoon bij me op zolder, en als 17-jarige geen bakken geld om alles te gaan kopen wat ik wil. Over een jaar of 8 krijg ik misschien kansen dat ik kan beginnen aan een échte Home Cinema waar ik al jaren over droom :P

  10. #10

    Standaard

    Ik ben er ook op mn 17e mee begonnen. ik ben nu 20 en ik ben ook best wel trots wat ik sinds die tijd allemaal vervangen/geupgrade heb. en altijd hard voor gewerkt.

    ik denk ook dat het helemaal niet zo leuk is als je het allemaal ineens kunt kopen. natuurlijk dat heeft ook wel iets, maar toch.

    iig succes ermee
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  11. #11

    Standaard

    Super, dan is je cd-speler blijkbaar kaduuk. Hij schokt en blijft hangen met cd's. Testje gedaan -->

    In auto cd afgespeeld liep perfect. Op m'n cd-speler gedaan, en bleef dus af en toe hangen. Terug naar de auto, cd erin, kan hem niet meer lezen.

    Dus weer op zoek naar nieuwe cd-speler. Kwam dit tegen:

    - Link 1

    - Link 2

    - Link 3

    - Link 4

    Heb ook een dvd-speler thuis staan, wel een beetje primitieve, maar weet niet of die ook goed zijn voor het gewoon afspelen van cd's.. Ik dacht plaats deze 4 even, misschien dat iemand mij een tip kan geven of er eentje echt goed is die ik dan misschien zou moeten halen..

  12. #12

    Standaard

    Je kunt een DVD speler ook gewoon gebruiken voor het afspelen van CD's.
    Uiteraard speelt een echte CD speler een CD beter af en is dus serieus het overwegen waard.

  13. #13

    Standaard Lichte ruis

    Een van de 2 luidsprekers in de box geeft een lichte ruis. Lijkt me niet dat deze is opgeblazen omdat ik de box nog niet harder heb gezet dan 2/10. Heb met enkel de niet-ruisende luidspreker geprobeerd tot 4/10 en ging ook niet ruisen. Daarom lijkt me het geen opgeblazen luidspreker. Weet iemand wat het zou kunnen zijn?

  14. #14

    Standaard

    Versterker dan lijkt me. of heeft die ook nog niet meer als 4/10e van zn vermogen hoeven leveren? misschien dat de bron een beetje ruist. soms heb je wel dat er op een cd ook ruis zit.
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frankie88 Bekijk bericht
    Versterker dan lijkt me. of heeft die ook nog niet meer als 4/10e van zn vermogen hoeven leveren? misschien dat de bron een beetje ruist. soms heb je wel dat er op een cd ook ruis zit.
    Nou 't versterkertje is misschien wel 20 jaar oud of nog ouder. Een Akai AM-U2. Weet niet wat m'n ouders vroeger al hebben gedraaid ermee. CD heb ik als test al een nieuwe gemaakt, maar die ruiste ook een beetje. De bron kan het niet zijn, want heb de oude cd-speler getest en die ruist nu ook door de luidspreker. 't lijkt alsof de luidspreker is opgeblazen maar dat lijkt me zeer onlogisch aangezien die andere zelfde merk en kwaliteit is en hetzelfde watt is.

    Wat kan er dan eventueel verkeerd zijn aan de versterker? Kan ik dit zelf simpel vervangen of moet dit dan in audio-winkel? En wat kost het dan ongeveer?

    Of het ligt aan de kabels maar dat lijkt me ook niet logisch, aangezien ik gisteren geen ruis had..

  16. #16

    Standaard

    nummer 3 is ook een dvd speler, niet de moeite waard om aan te schaffen denk ik aangezien je er al een hebt. puur op mijn gevoel lijkt mij de marantz de beste optie als je er het geld voor over hebt.
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gekko & Co Bekijk bericht
    Nou 't versterkertje is misschien wel 20 jaar oud of nog ouder. Een Akai AM-U2. Weet niet wat m'n ouders vroeger al hebben gedraaid ermee. CD heb ik als test al een nieuwe gemaakt, maar die ruiste ook een beetje. De bron kan het niet zijn, want heb de oude cd-speler getest en die ruist nu ook door de luidspreker. 't lijkt alsof de luidspreker is opgeblazen maar dat lijkt me zeer onlogisch aangezien die andere zelfde merk en kwaliteit is en hetzelfde watt is.

    Wat kan er dan eventueel verkeerd zijn aan de versterker? Kan ik dit zelf simpel vervangen of moet dit dan in audio-winkel? En wat kost het dan ongeveer?

    Of het ligt aan de kabels maar dat lijkt me ook niet logisch, aangezien ik gisteren geen ruis had..

    je geeft aan dat hij 20 jaar of ouder is. grote kans dat er nog simpele zekeringen inzitten die je heel simpel kunt vervangen. maar of een zwakke/kapotte zekering ook ruis kan veroorzaken weet ik niet. mischien dat iemand daaraan nog iets kan toevoegen.
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •