Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 30 van 30 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    In een VCR wordt het beeldsignaal versterkt.
    Als je beeld slechter wordt wanneer de VCR aan staat betekend het dat je signaal teveel versterkt wordt en mogelijk moet je er dan een verzwakker tussen plaatsen (kan je kopen bij de kabelboer voor een prikkie).
    Mogelijk wordt het beeld ergens in de woonkamer/meterkast bij de splitter al (teveel) versterkt.


    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  2. #27

    Standaard

    Als ik de VCR aanzet en op mijn tv source op VCR zet, dan ziet dat beeld er minder goed uit. Maar als ik dan als bron voor de TV kiest, is het gewoon normaal kijkbaar en is er geen verschil wanneer de VCR aan of uit staat. Ik vind het ook zo raar. Want de coax kabel gaat eerst in de VCR en daarna van VCR naar de TV. Ik had dan eigenlijk verwacht dat het beeld op de TV slechter zou zijn dan op de VCR omdat het signaal eerst langst de VCR komt.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  3. #28

    Standaard

    Ik heb net mijn dvd/video recorder vervangen door een dvd/hdd recorder. Deze heeft HDMI, bovenstaande tv ook. Dus gelijk aangesloten, maar ik merk er eigenlijk niet zo heel veel van. Nu heb ik twee vragen:
    - De tv ondersteund 720p en 1080i. Het apparaat 576i, 576p, 720p, 1080i en 1080p. Deze instelling kan ik echter alleen wijzigen in HDD stand. Niet terwijl ik een dvd afspeel. Betekend dit dat er voor dvd maar één resolutie wordt ondersteund? Het apparaat ondersteund upscaling.
    - De tweede vraag gaat over upscaling. Mijn Wii is aan te sluiten via composite, scart en component. Momenteel is het component direct op de tv. Als ik mijn Wii nu aansluit op de dvd/hdd recorder (via Scart) en dan het apparaat op 720p of 1080i zet, wordt het beeld van de Wii op de tv dan ook 720p of 1080i? Oftewel een HD resolutie voor een non-HDD gaming console (ok, hij ondersteund 480p, maar hoger)?
    Laatst aangepast door Sneaker : 29-05-2010 om 02:42
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  4. #29

    Standaard

    Nog een extra vraag. Wat raden jullie aan om in te stellen? 576i, 576p, 720p, 1080i of 1080p. De eerste twee geven naar mijn idee weinig details. 1080p (die mijn tv officieel niet ondersteund) is het scherpst, maar ik zie daar veel lelijke dingen in beeld verschijn (te duidelijke ruis, wellicht door gebrek aan ondersteuning van mijn tv). Dus wat denken jullie 720p of 1080i? En wat zijn de voordelen van interlaced versus progressief?
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  5. #30

    Standaard

    Een vreemd probleem bij bovenstaande vraag. Wanneer ik de DVD/HDD recorder op 720p, 1080i en 1080p zet, dan kan ik mijn televisie van formaat veranderen. Er verschijnen dan direct zwarte balken boven en onder. Nu lijkt me dat voor dvd niet zo'n probleem, maar wanneer ik via de recorder naar de tv kijkt of iets aan het opnemen ben, dan komt het met deze balken er vertekend uit. Iemand die weet waar dat aan ligt?
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •