Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 30 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nieuwe tv (problemen + vragen)

    Omdat mijn oude Samsung CB-519V tv kuren begon te vertonen en niet alles even goed aankon wat ik er op aan wilde sluiten, heb ik besloten om een nieuwe tv te kopen. Saturn had een mooie aanbieding voor 230 Euro (incl. verwijderingsbijdrage) hadden ze een Samsung 2032MW te koop. Deze 20 inch (50 cm) HD Ready (met HDMI) tv/monitor had alles wat ik nodig had. Een SCART voor mijn video/dvd combi, composite voor de SNES en component voor de Wii (gelijk een bijpassende kabel gekocht). Maar ik ben er helaas alles behalve tevreden over en omdat ik een noob ben op dit gebied weet ik niet echt waar het aan ligt en hoe het op te lossen is.

    De problemen:
    1) Als eerste gelijk mijn Wii. Sluit ik hem via de bijgeleverd composite aan, werkt die, maar als ik hem via de nieuwe component kabel aansluit blijft het scherm zwart met de tekst "mode not supported" snel knipperend wordt dit afgewisseld met de tekst "no signal". Sluit ik daarna de Wii weer via de composite aan, dan doet die het. Wat doe ik fout?
    2) Dit is misschien wel het grootste probleem. Het beeld ziet er slecht uit. Onscherp, korrelig, soms iets van blokkerig, matige kleuren die soms uitlopen. Zelfs het beeld als ik een dvd afspeel valt enorm tegen. The Green Mile (2-Disc) ziet er bijvoorbeeld slecht uit met uitlopende kleuren.
    3) Verder heb ik geen idee hoe alle beeldstanden werken. In tegenstelling tot mijn vader (die geen balken wilt zien en het liefst zou gaan zoomen) wil ik het gewoon in het originele beeldformaat zien. Maar ik heb geen idee wanneer een beeld nou origineel is en wat de verschillen zijn. Ik heb 4:3, 16:9, Wide en Auto Wide. De laatste weet ik wel te benoemen. Zodra ik op een kanaal komt, wordt het automatisch beeldvullend gemaakt. Bij 4:3 zie ik zwarte balken links, rechts, onder en boven van het beeld. Aangezien de onder en boven balk afwijken in zwart (meer donker grijs), ga ik er dan vanuit dat hetgeen ik op tv zie echt breedbeeld is, maar als 4:3 geperst wordt. Echter zie ik geen vervormingen en hierdoor is het nogal verwarrend. De handleiding is ook nogal summier en helpt me ook niet echt verder.

    Nog wat extra informatie. Ik gebruik de standaard meegeleverde kabels (behalve de component voor de Wii (die alleen nog niet werkt). Zouden sommige problemen opgelost kunnen worden door betere kabels. Kabels met vergulde uiteindes of afgeschermde dingen en zo ja door welke?

    Dus wat zou de oplossing/antwoorden op mijn vragen zijn want tot nu toe ben ik alles behalve blij met de nieuwe tv. Alleen de ruimte winst kan ik als positief ervaren.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  2. #2

    Standaard

    1) Kijk bij de instellingen op de Wii op wat voor beeldtype de Wii nu ingesteld staat. Het kan zijn dat je nieuwe tv bijvoorbeeld 60hz niet ondersteund.
    Wijzig de instellingen naar 1 van de 3 opties en kijk dan met de component verbinding of je wel beeld krijgt.

    2) Vergeet niet op je dvd-speler 16:9 in te stellen, en mogelijk kan je de scart uitgang ook nog op RGB instellen.

    3) Voor zover ik weet zorgt auto wide ervoor dat bij breedbeelduitzendingen het beeld als wide (breedbeeld) wordt weergegeven en 4:3 uitzendingen met balken links/rechts.


    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  3. #3

    Standaard

    Probleem 1 is ondertussen gedeeltelijk opgelost. Had het groene en blauwe stekkertje omgewisseld. Vreemd genoeg is de aansluiting op de tv waar de blauwe in moest groen en omgekeerd. Heel raar. Maar hij doet het nu gelukkig. Al ben ik niet echt onder de indruk van de beeldkwaliteit. Heb de Wii op EDTV/HDTV (480p) en Widescreen gezet en de tv op 16:9, maar de randen zien er nogal kartelig uit en ik stoor me daar nogal aan. Hoort dat zo slecht te zijn? Dacht dat Wii met component op LCD de beste beeldkwaliteit had.

    Punt twee had ik beide gedaan, maar geen verschil. Zou een betere scart kabel misschien helpen. Gebruik nu het standaard scart kabeltje die meegeleverd was.

    Dat doet Auto Wide hier in ieder geval niet. Hij trekt het bijna altijd helemaal uit naar beeldvullend. Of het een breedbeeld of 4:3 uitzending is.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sneaker Bekijk bericht
    Dacht dat Wii met component op LCD de beste beeldkwaliteit had.
    De Wii heeft bij mij absoluut een veel beter beeld met component dan met composiet, als je een ker in de buurt bent, ben je welkom

  5. #5

    Standaard

    niet om heel bijdehand te doen, maar je moet ook niet de top verwachten van een tv van 230euro.... een ouderwetse CRT voor dat geld (zo'n oude met een grote toeter erachter) kan een prima plaatje geven, maar een LCD voor dit geld kan daar nog niet aan tippen helaas...

    uiteraard is er wel enige winst te behalen. probeer eens een scart kabel van profigold bijvoorbeel. voor 2 tientjes heb je er al eentje die een stuk beter werkt dan de standaard kabel die je erbij krijgt waarschijnlijk

    neem ook een abbo op digitale televisie! daar kun je ook een behoorlijke winst uit halen qua beeld!

    voor wat betreft de Wii: de grafische mogelijkheden van de Wii zijn uiteraard niet van hetzelfde niveau als bijvoorbeeld een PS3. ik heb die van mij ook aangesloten via component en de grootste winst die je haalt zit hem in de kleuren. het beeld wordt ook scherper, maar dat heeft inderdaad een beetje die karteltjes tot gevolg. via composite is het allemaal wat waziger waardoor het minder opvalt.

    conclusie: je hebt op zich een prima scherm gekocht, maar realiseer je wel dat het voor een plat scherm erg goedkoop is en je het dus niet direct kunt vergelijken met de duurdere klasses...

  6. #6

    Standaard

    Vind het wel vreemd dat als je de Wii op de beste manier aansluit op een, niet al te grote LCD tv, het beeld er echt niet goed uitziet. Als het er hier al niet goed uit ziet, hoe moet het dan wel niet als je een groter scherm heb. Ik zal wel eens kijken of ik wat foto's kan schieten, misschien dat ik iets verkeerd doet of ingesteld heb.

    Ik verwacht overigens ook geen wonderen van dit scherm :wink:, maar ik had op z'n minst iets onder CRT kwaliteit verwacht voor analoog tv signaal. Maar dat het zo slecht was. Ik woon nog bij mijn ouders en daar is digitale televisie een no go. Dus ik zit vast aan analoog. Iedereen heeft ook nog een oude CRT tv. Ik ben de enige met een LCD scherm maar nog niet happy. Zeker na alle lof die ik over LCD en dit scherm gelezen heb. Grote teleurstelling. Zou het misschien helpen om de kabels voor analoog ook te vervangen door afgeschermde kabels met gouden stekkers?

    Voor DVD had ik ook zeker betere kwaliteit verwacht en niet slechtere (maar daar zou een betere scart kabel oplossing voor kunnen bieden).
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  7. #7

    Standaard

    bij mij is de wii ook via component aangesloten. het beeld is wel strak, en vol van kleur, maar de wii kan zich niet meten met de playstation 3 of xbox 360 (playstation aangesloten via dure HDMI kabel, een xbox 360 via component, en de andere xbox 360 via de meegeleverde HDMI kabel). de resolutie die zowel de xbox als playstation geven is full hd. een wii kan dit niet. wel kan je in je wii naar de instellingen gaan, en de wii laten weten dat hij via component is aangesloten. dit levert wel een iets strakker beeld op, maar die karteltjes ben je niet kwijt.
    Because i rock does not mean i'm made from stone !

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sneaker Bekijk bericht
    Vind het wel vreemd dat als je de Wii op de beste manier aansluit op een, niet al te grote LCD tv, het beeld er echt niet goed uitziet. Als het er hier al niet goed uit ziet, hoe moet het dan wel niet als je een groter scherm heb. Ik zal wel eens kijken of ik wat foto's kan schieten, misschien dat ik iets verkeerd doet of ingesteld heb.
    die van mij is middels component aangesloten op een 50" Full HD en ziet er zeker een stuk beter uit dan met composite. Maar zoals gezegd zal hij zich nooit kunnen meten met de PS3.

  9. #9

    Standaard

    Nee, maar dat verwacht ik ook niet van mijn Wii, hij deed het op mijn oude CRT met composite op zich prima op 50 Hz. Maar toen ik hem op de tv (ook CRT) van mijn zusje aansloot (op 60 Hz met Wii Scart kabel) zag het er geweldig uit. Erg scherp en kleurrijk. Nu heb ik een LCD tv, met een Component kabel ertussen (wat dus nog beter zou moeten zijn) en dus valt het resultaat zo tegen. Had hem overigens al op (480p) gezet.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  10. #10

    Standaard

    probeer het toch eens op interlaced (of kan dat niet met component? weet het even niet uit mijn hoofd)
    erg veel beeldinstellingen zijn er niet op de Wii, dus speel er een beetje mee

  11. #11

    Standaard

    zet de TV zelf uit de auto-wide maar op gewoon auto, dat zou ook al kunnen schelen.

  12. #12

    Standaard

    Auto heb ik helaas niet. Ik loop nu te switchen tussen 4:3 en 16:9.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  13. #13

    Standaard

    Even wat plaatjes geschoten om aan te geven hoe het er uit ziet. Is dit echt normaal voor een Wii aangesloten op een LCD tv met component? Ik weet dat het grafisch geen super apparaat is, maar is het bij jullie ook zo erg? Ik speel het op een 20 inch scherm. Hoe moet het dan wel niet zijn als je op een 32 inch of groter speelt.









    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  14. #14

    Standaard

    Is inderdaad niet zo mooi maar zoals iemand anders al zei, je kan niet teveel verwachten van een tv zoals deze.
    Hier hebben wij een 46" Full HD staan en daar ziet de wii er gewoon prima op uit. Tuurlijk niet zo mooi als de 360 en PS3 maar het beeld is absoluut niet verkeerd.
    Zal vandaag ook wat plaatjes schieten als ik eraan toe kom dan zie je het verschil.
    Zoals gezegd ik denk dat de Samsung gewoon geen grafisch superapparaat is.


    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  15. #15

    Standaard

    dit ziet er inderdaad een stuk rotter uit dan bij mij...
    het is maar net wat voor scaler er in je tv zit. die zorgt er namelijk voor dat het beeld beeldvullend wordt weergegeven. als die het niet op een mooie manier opblaast (zoals denk ik bij jou het geval is) dan ziet het er inderdaad niet mooi uit...

  16. #16

    Standaard

    Zou het misschien verstandig zijn om deze Samsung om te ruilen voor deze Philips 22 PFL 3403? Deze heeft de MM momenteel voor 299,- in de aanbieding (hetgeen ook binnen mijn budget valt).
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  17. #17

    Standaard

    Dat lijkt mij zeker verstandig.
    De Philips heeft een behoorlijke resolutie en is ook nieuwer en daardoor waarschijnlijk ook voorzien van nieuwere technieken dan de Samsung.
    Ik zou het zeker doen.


    Jeroen.
    Four-Star Trader (158 positief) / SafeTrader
    R.I.P. pa 21-08-2007
    R.I.P. schoonpa 10-05-2008

  18. #18

    Standaard

    Ik heb hem even opgezocht op kieskeurig: http://www.kieskeurig.nl/lcd_televis...fl3403/279948/

    De beeldresolutie is zo te zien wel hetzelfde als de Samsung (1680x1050), dus de vraag is of je daar veel mee opschiet... Hij is inderdaad wel nieuwer (P: 2008, S: 2007) dus daardoor kan hij beter zijn. Dit wil natuurlijk niet meteen veel zeggen, want als de Samsung van december 2007 is en de Philips van januari 2008 maakt het waarschijnlijk niets uit Maar het kan zeker een verbetering zijn!

    Wat me wel opviel is dat bijna iedereen het heeft over een hinderlijke ruis in het geluid die deze tv produceert. Schijnbaar is er niets aan te doen, ook niet door Philips. Let hier dus goed op!

  19. #19
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Tja anders de Wii even testen op een andere TV, Buurman of zo!
    Ben wel bang dat de beperking door de tv wordt veroorzaakt!

    Ik kijk zeer groot en kartels zijn uiteraard onvermijdelijk bij de WII, maar de kleuren moeten gewoon goed zijn, althans zo goed als de TV kan produceren.
    Wel zijn er bij LCD schermen in korte tijd enorm veel verbeteringen toegepast!

    Er is dus veel ondeling verschil, zeker in een bepaalde prijsklasse!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #20

    Standaard

    Het scherm is wel groter dan die van Samsung. Maar als de resolutie gelijk blijft, wordt het beeld dan niet nog minder. En die scaler? Zou die beter zijn dan in die van Samsung?
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sneaker Bekijk bericht
    Het scherm is wel groter dan die van Samsung. Maar als de resolutie gelijk blijft, wordt het beeld dan niet nog minder. En die scaler? Zou die beter zijn dan in die van Samsung?
    qua resolutie hoeft dat niet uit maken, want er zijn betere schermen die groter zijn maar met lagere resoluties... dus dat kun je niet meteen zo zeggen.
    hoe het zit met de scaler van Philips durf ik je niet te zeggen.

  22. #22

    Standaard

    Tot zo ver bedankt voor de hulp. Ik ga er nu vandoor om de Samsung om te ruilen. Daarna door naar de MM om die Philips te halen (als ze die nog hebben). Hopelijk met betere resultaten.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  23. #23

    Standaard

    hou ons op de hoogte zou ik zeggen en succes met de omruiling!

  24. #24

    Standaard

    Ik heb zonder problemen mijn geld terug gekregen (dank u voor de service Saturn ). MM had die nieuwe tv nog niet (nieuwe folder), maar BCC heeft hem ook voor dezelfde prijs. Even kijken of ik daar vanavond langs kan gaan.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  25. #25

    Standaard

    Nu sinds een kleine anderhalve week de Philips 22 PFL 3403 in huis. En hij bevalt me stukken beter dan de Samsung. Geen idee of ik toevallig een rot model had of dat de tv gewoon zo slecht was. Maar deze is een stuk beter. De specificaties waren gelijk gebleven alleen is deze tv 22 inch. Ondanks wat vragen ben ik wel meer tevreden met deze televisie. Wellicht moet ik wel wat met meubels gaan schuiven in mijn kamer, want ik zit er denk ik ook te dicht op.

    Nu wat punten/vragen/opmerkingen:
    1) Het analoge beeld ziet er een heel stuk beter uit (vooral qua kleuren). Nog steeds niet perfect (wat korrelig), maar dat ligt aan het signaal denk ik. Alleen het volgende vind ik vreemd. De coax kabel gaat in mijn VCR en dan van mijn VCR in mijn tv. Echter is het beeld op mijn tv stukken beter dan het beeld wat ik te zien krijg wanneer ik mijn video aanzet. Nu hangt er een standaard SCART kabel tussen. Ik heb een duurdere kabel ertussen gehangen met gouden connectoren en die beter afgeschermd is, maar dezelfde beeldkwaliteit. Nu raadde de man bij BCC mij aan om een Monster kabel te nemen. Maar de goedkoopste die hij had was 50 Euro en de duurste 150 . Levert zo'n peperdure kabel echt beter beeld op, of kan ik het op een andere manier verbeteren? Het is toch raar dat het beeld op tv beter is dan van de VCR.
    2) De Wii ziet er iets beter uit. Vooral met het kleurschema op intens. Nog wel veel kartelige lijnen, maar dat schijnt de Wii eigen te zijn en het is iets minder dan bij de Samsung. Heb het nog geprobeerd met de officiële Component kabel van Nintendo zelf, maar het zag er hetzelfde uit als de goedkopere Speedlink die ik nu heb. Verder niets meer aan te doen?
    3) De tv heeft verschillende beeldformaten. Maar sommige snap ik niet. De standen zijn: Super Zoom, 4:3, Filmformaat 14:9, Filmformaat 16:9, Ondertitel Zoom, Vol Scherm. Van 14:9 heb ik nooit gehoord en tussen sommige is nauwelijk verschil te zien. Voor tv uitzendingen wissel ik tussen 4:3 en 16:9. Maar voor de Wii moet die op Vol Scherm staan. Bij de andere formaten vallen er stukken buiten beeld. Wat zou de ideale instelling zijn?
    4) Ik zat er aan te denken om mijn VCR ook via component aan te sluiten op de tv. Maar die heeft één component poort. Is er iets als een component splitter wat ook echt werkt en geen problemen geeft. Wat ook echt betere beeldkwaliteit van de VCR/DVD combi geeft. De bedoeling met de splitter zou dan ook zijn om tegelijkertijd de Wii en de VCR te gebruiken zonder dat de beelden/geluiden overlopen in elkaar. Heb dit met een SCART splitter wel gehad.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •