Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 140 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik zie hem momenteel zelfs op 1,13 euro staan.
    Laat het maar even duren. Eind november ga ik een paar dagen naar Londen.

  2. #102

    Standaard

    Ik vind het altijd bijzonder dat als ik op Amazon.co.uk iets koop en kies voor afrekenen in euro dat de koers dan nu staat op zo een €1,20. Kan iemand dat verklaren?
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wolverine Bekijk bericht
    Ik vind het altijd bijzonder dat als ik op Amazon.co.uk iets koop en kies voor afrekenen in euro dat de koers dan nu staat op zo een €1,20. Kan iemand dat verklaren?
    Heeft dat niet te maken met extra belasting ? Altijd als ik iets bij amazon bestel komen daar luttele centen bij...
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Heeft dat niet te maken met extra belasting ? Altijd als ik iets bij amazon bestel komen daar luttele centen bij...
    Ik wist niet dat je in American Beauty zat

  5. #105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wolverine Bekijk bericht
    Ik vind het altijd bijzonder dat als ik op Amazon.co.uk iets koop en kies voor afrekenen in euro dat de koers dan nu staat op zo een €1,20. Kan iemand dat verklaren?
    Dat komt, omdat het een dienst is van Amazon, die hier gewoon geld mee verdiend. Het is bijna nooit gunstig, alleen bij bijvoorbeeld een pre order waar bij moment van verzending de euro sterk is gedaald in waarde ten opzichte van de pond. Mijn advies zou zijn nooit doen.

  6. #106
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Niet dat je eigen bank of CC-maatschappij een veel betere koers hanteert, want ook die wil er geld aan verdienen, maar ik betaal daarom altijd in Ponds. Was afgelopen zomer nog in London en daar waren de koersen nog helemaal niet aangepast in sommige pinapparaten. Als je even niet oplet scheelt dat een boel geld. Van mij mag hij nog wel dalen, want dan ga ik met de Kerst er weer naar toe.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Ik wist niet dat je in American Beauty zat
    Haha ja ik zag hier nog random avatars verschijnen, dus ik dacht mag het nu wel? (Wel stomme regel eigenlijk) Is trouwens mijn lievelingsfilm.
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  8. #108

    Standaard

    Inmiddels is de pond nu 1,1212.

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Inmiddels is de pond nu 1,1212.
    De wisselkoersen die Mastercard hanteert kun je hier terugvinden. Daarnaast rekenen banken nog een opslag. ING bijvoorbeeld 1,5%.
    Dus dan is de koers van gisteren precies 1,150.

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Heeft dat niet te maken met extra belasting ? Altijd als ik iets bij amazon bestel komen daar luttele centen bij...
    Dat heeft te maken met verschil in btw-tarief. In UK 19% en bij ons 21%
    Scheelt dus een paar centen.

    In eigen valuta betalen met cc in niet-€-landen idd nooit doen, ook niet bij pinautomaten in buitenland. Is altijd duurder dan via je eigen cc-maatschappij.
    Laatst aangepast door Oakey : 07-10-2016 om 17:04

  11. #111

    Standaard

    Het klopt inderdaad dat je moet afrekenen in de lokale valuta. Dus ben je b.v. in Engeland dan voor ponden kiezen bij het pinnen.

    De koers is volgens http://www.valuta.nl/wisselkoersen nu € 1,109.

    De wisselkoersen die Mastercard hanteert kun je hier terugvinden.
    En als je de Visakaart van de ANWB: https://www.icscards.nl/anwb/faq/ren...buitenland-252

  12. #112

    Standaard

    Posting van eind 2008:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    De Pond daalt verder: momenteel staat ie op € 1,11 . Het gaat nu toch echt in de richting van de 1:1.
    We zitten 8 jaar later weer op hetzelfde niveau. ☺️

    De situatie is nu wel wat anders (de Euro is stukken zwakker) maar toch is pariteit (1 pond voor 1 euro) op termijn niet uit te sluiten.

  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Posting van eind 2008:
    We zitten 8 jaar later weer op hetzelfde niveau. ☺️

    De situatie is nu wel wat anders (de Euro is stukken zwakker) maar toch is pariteit (1 pond voor 1 euro) op termijn niet uit te sluiten.
    Inmiddels 1,1005. HSBC verwacht dat de Pond eind 2017 gelijk is met de Euro dus 1 op 1.

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Inmiddels 1,1005. HSBC verwacht dat de Pond eind 2017 gelijk is met de Euro dus 1 op 1.
    Dat is natuurlijk heel erg koffiedik kijken. Als Trump president wordt kan dat ook weer de valutamarkt verstoren en er zijn nog heel veel andere onzekerheden die hier invloed op hebben.

  15. #115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Dat is natuurlijk heel erg koffiedik kijken. Als Trump president wordt kan dat ook weer de valutamarkt verstoren en er zijn nog heel veel andere onzekerheden die hier invloed op hebben.
    Klopt, het blijft een voorspelling. Die adviseurs doen het hele jaar analyses en voorspellingen. Het is afwachten wat het wordt.

  16. #116

    Standaard

    Inmiddels staat de koers op 1,09 euro. Ook Morgan Stanley voorspelt inmiddels pariteit op redelijk korte termijn (begin volgend jaar). De economie van de eurozone groeit momenteel twee keer zo hard als die van Groot Brittannië en dat verzwakt de koers van de pond nog verder.

    Het wordt nog wel even zaak om voor eind maart 2009 te profiteren qua imports. Dan treed GB uit de EU en zal het makkelijk bestellen bij Britse webshops wel over zijn en mag je heffingen gaan betalen.

  17. #117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Inmiddels staat de koers op 1,09 euro. Ook Morgan Stanley voorspelt inmiddels pariteit op redelijk korte termijn (begin volgend jaar). De economie van de eurozone groeit momenteel twee keer zo hard als die van Groot Brittannië en dat verzwakt de koers van de pond nog verder.

    Het wordt nog wel even zaak om voor eind maart 2009 te profiteren qua imports. Dan treed GB uit de EU en zal het makkelijk bestellen bij Britse webshops wel over zijn en mag je heffingen gaan betalen.
    Ik neem aan dat je maart 2019 bedoeld

  18. #118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Ik neem aan dat je maart 2019 bedoeld
    Klopt. Foutje bedankt.

  19. #119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Klopt. Foutje bedankt.
    Ach,shit happens.....toch?

    Trouwens.....hoe rekenen jullie bij amazon af? In euro's of in ponden? Tot nu toe kies ik voor euro's, maar weet niet of met ponden voordeliger is. Tips?
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  20. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wolverine Bekijk bericht
    Ach,shit happens.....toch?

    Trouwens.....hoe rekenen jullie bij amazon af? In euro's of in ponden? Tot nu toe kies ik voor euro's, maar weet niet of met ponden voordeliger is. Tips?
    Altijd in ponden afrekenen. De koers die Amazon hanteert, is veel slechter dan die van de bank/creditcardmaatschappij. Of het moet een pre-order zijn, dan kun je speculeren dat de euro minder waard gaat worden in de toekomst en zou het voordelig kunnen zijn om voor euro te kiezen.

  21. #121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Altijd in ponden afrekenen. De koers die Amazon hanteert, is veel slechter dan die van de bank/creditcardmaatschappij. Of het moet een pre-order zijn, dan kun je speculeren dat de euro minder waard gaat worden in de toekomst en zou het voordelig kunnen zijn om voor euro te kiezen.
    Dank voor de tip.
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  22. #122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Altijd in ponden afrekenen. De koers die Amazon hanteert, is veel slechter dan die van de bank/creditcardmaatschappij. Of het moet een pre-order zijn, dan kun je speculeren dat de euro minder waard gaat worden in de toekomst en zou het voordelig kunnen zijn om voor euro te kiezen.
    Bij pre-orders kun je alleen maar in ponden afrekenen, niet in euro's. Lijkt me ook logisch.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  23. #123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Bij pre-orders kun je alleen maar in ponden afrekenen, niet in euro's. Lijkt me ook logisch.
    Dat is niet waar Marcel, ik kan gewoon kiezen tussen euro's of ponden.

  24. #124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dat is niet waar Marcel, ik kan gewoon kiezen tussen euro's of ponden.
    Dat is bijzonder, want die optie krijg ik niet te zien. Zou eerlijk gezegd ook wel merkwaardig zijn bij pre-orders, want er wordt nog niets van je creditcard rekening afgeboekt.
    Ik heb een credit card in Euro, maar de Amazon Currency Converter is bij pre-orders bij mij "disabled".

    Dit is het geval bij:
    Items that are out of stock Items with an estimated dispatch date more than 14 days from placing your order
    Digital products
    Subscriptions (e.g. Amazon Prime)
    If your order qualifies for payment in your local currency, we'll automatically display your order total in your local currency when you place your order. If your order doesn't qualify, you'll only be able to pay for your order in Pounds Sterling (GBP) and the option to pay in your local currency won't be available.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  25. #125

    Standaard

    Aha, ik zie waar het verschil dan ligt; ik had het getest met een preorder die over een week uitkomt. Als ik het doe met bijvoorbeeld Wonderwoman, dan krijg ik inderdaad alleen ponden te zien.
    Zou je dan wel binnen die 14 dagen de valuta kunnen wijzigen?

Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •