Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 140 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Britse Pond vs. Euro

    De afgelopen maand heeft het Britse Pond t.o.v. de Euro bijna 10% verloren.

    Dat maakt het kopen bij Play, Amazon (uk) en HMV weer extra interessant.

    Wel handig om altijd nog even Play te vergelijken met HMV en Amazon (in ponden incl. verzendkosten), want Play wil nog wel eens een voor de koper onvoordelige omrekeningskoers hanteren.

    Hiermee worden we weer een beetje gecompenseerd voor de sinds juli met 20% gestegen Dollar, waardoor DVDPacific minder in beeld is.

  2. #2

    Standaard

    Aha!
    En uhm, nu ?
    Fijn om te weten, maar lees het liever ergens anders...
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  3. #3

    Standaard

    De koersen gaan aardig richting "pariteit" ja. Ik bestel tegenwoordig steeds regelmatiger bij Play.com, HMV, Amazon.co.uk en blahdvd.com en steeds minder bij CD-WOW en Axelmusic. Het loont bij het importeren wel om de valutakoersen in de gaten te houden.

  4. #4

    Standaard

    Import van IJslandse dvd's schijnt ook vrij goedkoop te zijn momenteel.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Import van IJslandse dvd's schijnt ook vrij goedkoop te zijn momenteel.
    Linkje?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Linkje?
    Icesave DVD's.

  7. #7

    Standaard

    De Britten gaan de BTW verlagen van 17,5% naar 15% dus binnenkort wordt het misschien nog interessanter om bij Britse shops te bestellen.

    En de koers van de Pond tegenover de Euro blijft historisch laag: zie http://nl.exchange-rates.org/history/EUR/GBP/G/180 en http://finance.yahoo.com/currency/co...submit=Convert . Met de BTW-verlaging erbij gaan we nog meer in de richting van een 1:1 verhouding.
    Laatst aangepast door Richard B. : 26-11-2008 om 20:42

  8. #8

    Standaard

    Nederlandse BTW in de toekomst naar 31% om huidige service niveau te handhaven...

    Prima plan!
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    De Britten gaan de BTW verlagen van 17,5% naar 15% dus binnenkort wordt het misschien nog interessanter om bij Britse shops te bestellen.

    Als de shops tenminste die 2,5% niet d.m.v. een verkapte prijsstijging in hun eigen zak stoppen, zoals ze hier in Nederland zouden doen.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    Als de shops tenminste die 2,5% niet d.m.v. een verkapte prijsstijging in hun eigen zak stoppen, zoals ze hier in Nederland zouden doen.
    Dan verkopen ze gewoon minder als hun concurrenten de prijsverlaging wel doorvoeren. En ik denk niet dat ze met het huidige economische klimaat dat risico willen nemen. Ze verliezen momenteel omzet dus ze moeten wel, en die 2,5% kost ze feitelijk zelf geen geld.

  11. #11

    Standaard

    Jammer dat Play nog steeds hun eigen wisselkoers aanhoudt.
    Zo is 16,99 pond daar 23,99 euro, en volgens xe.com 20,19 euro.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Jammer dat Play nog steeds hun eigen wisselkoers aanhoudt.
    Zo is 16,99 pond daar 23,99 euro, en volgens xe.com 20,19 euro.
    Ze snijden zichzelf in de vingers. Mensen zijn niet dom: iedereen kan prijzen vergelijken.

    16,99 pond omrekenen naar 23,99 euro is trouwens echt extreem. Dat komt uit op een koers van 1,41 euro voor een pond terwijl de echte koers 1,18 euro voor een pond is.

  13. #13

    Standaard

    Maar het is de enige UK shop zonder verzendkosten, dus meestal blijft ie wel de goedkoopste (voor ons dan).
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas Reuver Bekijk bericht
    Maar het is de enige UK shop zonder verzendkosten, dus meestal blijft ie wel de goedkoopste (voor ons dan).
    cd-wow.com rekent ook in ponden, alleen vind ik daar het probleem dat ik nooit weet wat ik nou uiteindelijk in de Euro's afreken... Via Paypal krijg ik het uiteindelijke bedrag niet in Euro's te zien... Of die ik iets fout?

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco Bekijk bericht
    cd-wow.com rekent ook in ponden, alleen vind ik daar het probleem dat ik nooit weet wat ik nou uiteindelijk in de Euro's afreken... Via Paypal krijg ik het uiteindelijke bedrag niet in Euro's te zien... Of die ik iets fout?
    De CD-WOW tijd is een beetje voorbij. Ik zie daar echt zelden nog goede prijzen voorbij komen. Helaas! Geen dvd's meer voor 0,99
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  16. #16

    Standaard

    Eerste reclame ivm de verlaagde VAT heb ik binnen van Amazon:

    We at Amazon.co.uk would like to offer you the new VAT rate of 15% now on our amazing selection of electronics, beauty, home and garden and toys. Simply enter the promo code LOWERVAT at checkout. Use it to save even more on the great deals below!

  17. #17

    Standaard

    Nogmaals over de verzendkosten van Play:

    Play calculeert -ingeval van levering tegen Euro's- boven op de omrekeningskoers ca. 2,50 verzendpremie.

    Geen enkel postbedrijf werkt gratis, toch ?

    Dus linksom of rechtsom moeten die kosten worden verrekend.
    Anders ben je als bedrijf stom bezig.

    Het gebruiken van een beetje actuele omwisselingskoers is een ander verhaal.

  18. #18

    Standaard

    Pond glijdt verder weg; vandaag 1 GBP = 1,15 Euro

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    Eerste reclame ivm de verlaagde VAT heb ik binnen van Amazon:

    We at Amazon.co.uk would like to offer you the new VAT rate of 15% now on our amazing selection of electronics, beauty, home and garden and toys. Simply enter the promo code LOWERVAT at checkout. Use it to save even more on the great deals below!
    Bij Amazon betaal je als Nederlander gewoon 19% VAT over je bestellingen - het uiteindelijke bedrag (incl 'onze' BTW) zie je pas bij de checkout. 'Wij' betalen dus niet de prijzen die op de site staan (die zijn incl 15% VAT).

  20. #20

    Standaard

    De Pond daalt verder: momenteel staat ie op € 1,11 . Het gaat nu toch echt in de richting van de 1:1.

  21. #21

    Standaard

    Inmiddels staat het pond nog maar op €1,08

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    Inmiddels staat het pond nog maar op €1,08
    Deze ontwikkeling maakt het omrekenen binnenkort nog makkelijker.

    Teruggerekend naar oude guldens doet het Pond nu Fls. 2,38.
    Ik kan me nog herineren dat het Pond een tientje waard was.

  23. #23

    Standaard

    Als Play nou ook eens wakker wordt

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    Inmiddels staat het pond nog maar op €1,08
    Je rond het nu wel een beetje naar beneden af want de koers is momenteel iets van 1,0885 ofzo.

    Maar de trend lijkt momenteel te zijn dat de Pond per dag 1 cent aan waarde verliest. In dit tempo zouden rond nieuwjaar de koersen van de Pond en de Euro gelijk kunnen gaan lopen.

  25. #25

    Standaard

    1 British pound = 1.2688984 Euros
    Laatste koers

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •