Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 140 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Nou, ik kijk net op www.xe.com en daar staat 'ie toch echt op 1,0894 euro.

  2. #27

    Standaard

    Het gaat wel erg rap: de koers van de Pond is zojuist tot onder de 1,08 gezakt (1,0791 momenteel).

  3. #28

    Standaard

    Britse pond voor het eerst onder de 1,10 euro

    Het Britse pond sterling is woensdag voor het eerst sinds de oprichting van de eurozone in 1999 onder de 1,10 euro gedoken.

    Het pond staat onder druk door een aanhoudende stroom negatieve berichten over de Britse economie en de verwachting dat de rente in Groot-Brittannië verder zal worden verlaagd.

    Het pond daalde woensdagochtend naar een niveau van 1,0984 euro. Bij de invoering van de euro op de kapitaalmarkten in januari 1999 was het pond ongeveer 1,40 euro waard en een jaar geleden nog 1,75 euro.

    Analisten verwachten dat het pond binnenkort pariteit met de euro zal bereiken, ofwel evenveel waard zal zijn.

    Werkloosheidsuitkering

    Het pond kwam verder onder druk te staan door het bericht dat het aantal mensen dat een werkloosheidsuitkering heeft aangevraagd in Groot-Brittannië in november het sterkst is gestegen in zeventien jaar.

    Ook werd bekend dat de Britse centrale bank begin deze maand een grotere renteverlaging overwoog. De rente ging op 4 december met een vol procentpunt omlaag tot 2 procent.

    Analisten verwachten dat de rente binnenkort opnieuw wordt verlaagd om de Britse economie te ondersteunen.

    Bron: NU.nl
    De dollar is overigens ook weer behoorlijk aan het zakken ten opzichte van de euro. €1 is momenteel ca. $1,43 waard

  4. #29

    Standaard

    het is leuk shoppen bij amzon.co.uk

    met de pond op dit moment

    Inclusief shipping was the Dark knight minder dan 20 euro!
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  5. #30

    Standaard

    De geldmarkt gaat volgens mij 24 uur per dag door, maar aan het eind van de Europese werkdag heeft de pond een koers van 1,0726 euro bereikt. Ik ben benieuwd of we morgen de grens van 1,06 gaan bereiken: het zou me niks verbazen.

  6. #31

    Standaard

    Nog goede BD tips met NL subs in de UK?
    Ik ga binnenkort de Credit Card maar weer eens ter hand nemen!

  7. #32

    Standaard

    De eindkoers van gisteren € 1,0726 per Pond
    De eindkoers van vandaag € 1.0520 per Pond

    En hij heeft zelfs even onder de 1,05 gestaan. Da's even ruim 2 cent dat de Pond in een dag tijd goedkoper is geworden.

  8. #33

    Standaard

    Mijn BD collectie gaat snel groeien op deze manier.
    Er zijn zeker nog wel meer forumleden die een stapeltje BD's uit de UK gaan halen?

    Misschien kunnen we in dit topic een spelletje doen?
    De eindkoers voor de volgede dag voorspellen?
    Ik zeg 1,0420 euro.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Mijn BD collectie gaat snel groeien op deze manier.
    Er zijn zeker nog wel meer forumleden die een stapeltje BD's uit de UK gaan halen?

    Misschien kunnen we in dit topic een spelletje doen?
    De eindkoers voor de volgede dag voorspellen?
    Ik zeg 1,0420 euro.
    Morgen naar London, ben benieuwd hoe ze geprijsd zijn bij Virgin en HMV!
    Het kan alsnog goedkoop zijn als de pond nog maar 1,05 waard is.

  10. #35

    Standaard

    De winkelprijzen bij HMV zullen denk ik zo ongeveer gelijk zijn aan de prijzen op hun site.
    Ben benieuwd!

  11. #36

    Standaard

    Ik was van plan om even geen dvd's te kopen tot het nieuwe jaar, maar ik denk dat ik vandaag of morgen toch maar eens wat Engelse webshops ga bezoeken.

  12. #37

    Standaard

    DVD's uit het buitenland halen?
    Is dat nog de moeite waard voor DVD's, gezien de lage prijzen?
    Of wil je specifieke UK uitgaves hebben?

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    DVD's uit het buitenland halen?
    Is dat nog de moeite waard voor DVD's, gezien de lage prijzen?
    Of wil je specifieke UK uitgaves hebben?
    Beiden.

    Uitgaves van Britse arthouse-labels als Masters of cinema, BFI en Artificial Eye zijn normaal gesproken vrij prijzig (en in Nederland al niet eens te krijgen) maar nu betaal je er bijna "FRS 3 voor 25"-prijzen voor. Dat laat ik even niet aan mijn neus voorbij gaan.

  14. #39

    Standaard

    Dan geef ik je geen ongelijk.
    Mezelf trouwens ook niet, met al die BD's!

  15. #40

    Standaard

    Op hmv.co.uk zijn een hoop boxsets fors afgeprijst. Zie http://hmv.com/hmvweb/navigate.do?ct...phase1_boxsets

    Ik heb er zelf een paar besteld (o.a. de Vicar of Dibley-box voor 18 pond en de Powell en Pressburger box met 11 films voor 25 pond). D'r zitten aardig wat leuke en goedkope dingen tussen.

    Op HMV maar ook play.com zijn ze lekker bezig met het afprijzen van spullen. Je merkt wel iets van een "crisis-effect".

    De Pond zit momenteel trouwens rond de 1,05 euro en er zijn net tegenvallende groeicijfers bekend gemaakt. De koers zal dus nog wel onder druk blijven staan.

  16. #41

    Standaard

    Play hanteert nog wel steeds een belachelijke koers, 15,99 pond is daar 22,49 euro.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Play hanteert nog wel steeds een belachelijke koers, 15,99 pond is daar 22,49 euro.
    Daar bestel ik dan ook zeker niet (alhoewel ze leuke aanbiedingen hebben). Ik hou het op HMV en Amazon.

    Tijdens de kerst is de Pond trouwens gezakt naar 1,0444 euro. Het kan nog steeds zo zijn dat we voor het nieuwjaar 1:1 betalen.

  18. #43

    Standaard

    Britse pond naar nieuw dieptepunt tegenover euro

    Het pond sterling heeft maandag een nieuw dieptepunt bereikt ten opzichte van de euro. Een pond kostte rond het middaguur nog slechts 1,023 euro.

    Het pond verloor daarmee dit jaar al ongeveer 32 procent van zijn waarde tegenover de Europese eenheidsmunt. De helft van die daling vond plaats in de afgelopen maand.

    Bron: Telegraaf.nl

    Volgens XE.com is de huidige koers: 1 GBP = 1.02092 EUR

  19. #44

    Standaard

    En Play houdt nog gerust 1.40 aan...
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    En Play houdt nog gerust 1.40 aan...
    Bij HMV is het behoorlijke uitverkoop

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Bij HMV is het behoorlijke uitverkoop
    Alle Britse sites hebben momenteel uitverkoop. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom sommigen zo gehecht zijn aan Play. Service laat nogal wat te wensen over: bestellingen worden beroerd verpakt, levertijd is ongewis, naar verhouding veel vermiste bestellingen en Play is bovendien nagenoeg onbereikbaar voor klachten en vragen.

  22. #47

    Standaard

    Niet gehecht aan Play, ik heb de laatste maanden alleen nog maar bij Amazon besteld. Ik vind het maf dat Play zo star die koers vasthoudt. Je krijgt haast het idee dat ze de voorkeur geven aan alleen een Britse consumentenkring.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  23. #48

    Standaard

    Hanteert amazon de koers waarmee het nu is, dus niet net als play?


    Four **** Trader & SafeTrader


  24. #49

    Standaard

    Bij amazon betaal je gewoon in ponden waar het volgens mij bij de bank wordt omgerekend en die gebruiken de huidige koers.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  25. #50

    Standaard

    Waarom is het zo dat ik bij amazon.uk wil kopen, bij het bedrag £7.98 staat, ga ik naar winkelmandje en afrekenen, staat er £8.26

    En bij de summary staat weer iets anders:

    Amazon.co.uk Order Summary Items: £6.94 Postage & Packing: £1.88 Total before VAT: £8.82 VAT: £1.68 Order Total: £10.50


    Four **** Trader & SafeTrader


Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •