Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456
De resultaten 126 tot 140 van 140 worden weergegeven.
  1. #126

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Het wordt nog wel even zaak om voor eind maart 2009 te profiteren qua imports. Dan treed GB uit de EU en zal het makkelijk bestellen bij Britse webshops wel over zijn en mag je heffingen gaan betalen.
    Er zal dan wel of een regeling komen qua overgang (tot de nieuwe verdragen) of de shops verzinnen wel een list. Het is voor hun eigen belang om geen klanten kwijt te raken. Bij het eerste wordt al gesuggereerd de douane-unie tijdelijk door te laten lopen (idee UK).

  2. #127

    Standaard

    En anders bestellen we binnen een paar jaar al onze spullen geheid bij amazon.ie
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #128

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Er zal dan wel of een regeling komen qua overgang (tot de nieuwe verdragen) of de shops verzinnen wel een list. Het is voor hun eigen belang om geen klanten kwijt te raken. Bij het eerste wordt al gesuggereerd de douane-unie tijdelijk door te laten lopen (idee UK).
    Ongetwijfeld zal GB dat wel graag willen, maar daar zal de EU niet mee akkoord gaan. Een land treed uit en zou dan nog (tijdelijk) van voordelige vrije handel met de EU kunnen profiteren: dat is niet logisch. Uittreding uit de EU betekend ook uittreding uit de gezamenlijke markt en de EU zal willen uitstralen dat zoiets hele nadelige gevolgen heeft. En Europese bedrijven hebben er natuurlijk geen baat bij dat wij in een niet-EU-land blijven kopen. EU-politici hebben de gedachte van een "overgangsperiode" (zoals een paar weken geleden werd geroepen door 2 Britse ministers) al een "fantasie" genoemd. Zie o.a. https://www.theguardian.com/politics...roposal-brexit

    Inmiddels is de koers richting de 1,08 euro aan het dalen. Dit vanwege (opnieuw) tegenvallende Britse groeicijfers.

  4. #129

    Standaard

    Ik heb anders wel een beetje lol in het feit dat de Britten nu gebeten worden door hun eigen luizen. Ze wilden altijd maar met één been in de EU staan: met de muntunie wilden ze niet meedoen, ze wilden niet naar evenredigheid afdragen, ze wilden op zowat alles uitzonderingen. Ik vind dat dat niet kan. Ofwel ben je lid van de EU en volg je alle spelregels, ofwel niet.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ongetwijfeld zal GB dat wel graag willen, maar daar zal de EU niet mee akkoord gaan. Een land treed uit en zou dan nog (tijdelijk) van voordelige vrije handel met de EU kunnen profiteren: dat is niet logisch. Uittreding uit de EU betekend ook uittreding uit de gezamenlijke markt en de EU zal willen uitstralen dat zoiets hele nadelige gevolgen heeft. En Europese bedrijven hebben er natuurlijk geen baat bij dat wij in een niet-EU-land blijven kopen. EU-politici hebben de gedachte van een "overgangsperiode" (zoals een paar weken geleden werd geroepen door 2 Britse ministers) al een "fantasie" genoemd. Zie o.a. https://www.theguardian.com/politics...roposal-brexit

    Inmiddels is de koers richting de 1,08 euro aan het dalen. Dit vanwege (opnieuw) tegenvallende Britse groeicijfers.
    Ik denk dat de Brexit uit gaat draaien op een non-Brexit. Als ze eenmaal beseffen wat ze straks kwijtraken c.q. duurder wordt dan zullen ze wel nooit akkoord gaan en dan komt er geen Brexit.

  6. #131

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Ik denk dat de Brexit uit gaat draaien op een non-Brexit. Als ze eenmaal beseffen wat ze straks kwijtraken c.q. duurder wordt dan zullen ze wel nooit akkoord gaan en dan komt er geen Brexit.
    De Britse minister die onderhandeld met de EU jammerde zondag in een praatprogramma al dat ze in tijdnood komen met de onderhandelingen. Het zou enorm gezichtsverlies betekenen (en politiek heel lastig te verkopen zijn in GB zelf) maar ik durf niet uit te sluiten dat dat gebeurd.

  7. #132

    Lightbulb

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    De Britse minister die onderhandeld met de EU jammerde zondag in een praatprogramma al dat ze in tijdnood komen met de onderhandelingen. Het zou enorm gezichtsverlies betekenen (en politiek heel lastig te verkopen zijn in GB zelf) maar ik durf niet uit te sluiten dat dat gebeurd.
    Alleen is de Brexitprocedure al ingezet, dus in maart 2019 is het een feit, met of zonder akkoord. Als de UK anders wil moet er eerst weer onderhandeld worden over toetreding na 2019 en dat zal ook heel moeilijk worden. Eenzijdig de zaak afblazen kan niet meer, alle 27 EU-lidstaten moeten instemmen met een EU inclusief de UK zoals het was, en dat zal met Hongarije en Polen nu toch niet waarschijnlijk zijn.
    Laatst aangepast door Oakey : 08-09-2017 om 17:50

  8. #133

    Standaard

    Ze kunnen volgens https://www.utwente.nl/en/bms/pa/res.../wessel119.pdf ook besluiten tot verlenging van de periode van 2 jaar maar ook dan moet iedereen instemmen.

  9. #134

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Ze kunnen volgens https://www.utwente.nl/en/bms/pa/res.../wessel119.pdf ook besluiten tot verlenging van de periode van 2 jaar maar ook dan moet iedereen instemmen.
    Precies, maar dat unaniem instemmen zie ik dus niet gebeuren in de verdeelde EU van nu.

  10. #135

    Standaard

    The Independent heeft het zeer accuraat verwoord:

    http://www.independent.co.uk/voices/...-a7934881.html
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #136

    Standaard

    Ik zag vandaag op twitter een retweet langskomen van een open brief van een bedrijf in Engeland die huivert naar de tijd na de exit. Hij gaf aan dat er gigantisch veel papierwerk en ander gedoe komt om met het buitenland zaken te mogen doen.

  12. #137

    Standaard

    Pond is de laatste dagen weer duurder aan het worden, helaas.

  13. #138

    Standaard

    Onder invloed van de keuze van May om (nog) niet te stemmen over de overeenkomst met de EU (die momenteel niet op een meerderheid kan rekenen in het Britse lagerhuis) is de prijs van de pond gedaald tot 1,10. Omdat de stemming wel eens uitgesteld zou kunnen worden tot eind januari zou dit nog wel voor een maandje onzekerheid en verder zakkende koersen kunnen zorgen.

  14. #139

    Standaard

    Bij een no deal zal de euro ook te lijden hebben en mee omlaag gaan

  15. #140

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Bij een no deal zal de euro ook te lijden hebben en mee omlaag gaan
    Misschien een beetje maar lang niet zoveel als de pond. Het zijn munten met een hele verschillende orde van grootte.

    Na het aantreden van Johnson staat de pond nu trouwens op 1,08. Dat is het laagste niveau in 2 jaar tijd.
    Laatst aangepast door Richard B. : 05-08-2019 om 22:50

Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •