Pagina 5 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 157 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Foto's van Sin City anyone?

  2. #102

    Standaard

    Hoe is de kwaliteit van Sin City? €20 bij MM Arnhem...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  3. #103

    Standaard

    Ik vond em goed, niet perfect maar wel goed al ben ik niet best met al die termen enz.

  4. #104

    Standaard

    Was het 'demokwaliteit'?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  5. #105

  6. #106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Was het 'demokwaliteit'?
    Betwijfel het
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Was het 'demokwaliteit'?
    Nee, daar zijn betere voor. Maar ik vond het wel een verbetering ten opzichte van de dvd.

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pascal Barroso Bekijk bericht
    Maar ik vond het wel een verbetering ten opzichte van de dvd.
    Daar mag je op z'n minst wel van uit gaan voor dat geld en in 'n geval van Blu-ray...
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  9. #109

    Standaard

    Maar er zijn al gevallen dat dat niet zo is toch.

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Foto's van Sin City anyone?

  11. #111

    Standaard

    PAL! .. en Dope extra's!
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  12. #112

    Standaard

    Bij deze wil ik toch even opkomen voor RCV, de enige andere BD uitvoering van Sin City, de Canadese, heeft ook geen extra's. Bovendien verwacht ik weinig mensen hier die geen 2-disc DVD versie hebben, waarvan de extra's toch al weinig herkijkwaarde hebben.

  13. #113

    Standaard

    Daar heb je gelijk in, maar het blijft natuurlijk wel vervelend als je zowel de blu-ray als de DVD moet aanhouden. De blu-ray voor de film zelf in de beste beeld- en geluidskwaliteit en de DVD's voor de extra's. Zelf doe ik in alle gevallen toch maar de DVD weg, omdat extra's inderdaad meestal niet veel herkijkwaarde hebben (in ieder geval niet zoveel als een goede film), maar het blijft op dat punt toch een achteruitgang, terwijl je er veel geld voor uitgeeft.

    De extra's hoeven niet HD te zijn en ik hoef ook niet per se nieuwe extra's, het enige wat ik verwacht is dat de bestaande extra's die eerder op de DVD-uitgave hebben gestaan, worden overgenomen op de blu-ray. Helaas gebeurd dit in de meeste gevallen niet.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door NewDust Bekijk bericht
    Bij deze wil ik toch even opkomen voor RCV, de enige andere BD uitvoering van Sin City, de Canadese, heeft ook geen extra's. Bovendien verwacht ik weinig mensen hier die geen 2-disc DVD versie hebben, waarvan de extra's toch al weinig herkijkwaarde hebben.
    Zweden en Japan hebben ook een Sin City Blu-ray. Volgens mij heeft de Japanse versie wel extra's, maar dat weet ik niet zeker.

  15. #115

    Standaard

    Zeer puike extra's!


    Maare... deze schaf ik pas aan na een positieve review op DVD.nl (hint, hint )

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door thomas-swa! Bekijk bericht
    Zeer puike extra's!


    Maare... deze schaf ik pas aan na een positieve review op DVD.nl (hint, hint )
    Ja, ik zou ook graag een review willen zien van deze. Ik zit ook erg te twijfelen om deze te halen en mocht deze versie slecht zijn dan haal ik de canadese verise wel.

  17. #117

    Standaard

    Kwa beeldkwaliteit is dit een zeer goede release. Ik vond de close-ups van gezichten erg indrukwekkend Als ik me niet vergis is dit dezelfde transfer als van de Canadese versie. Zie blu-ray.com voor een review.

  18. #118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pascal Barroso Bekijk bericht
    Nee, daar zijn betere voor. Maar ik vond het wel een verbetering ten opzichte van de dvd.
    De dvd release was al super qua beeld en geluid (referentie kwaliteit!). Ik ga hem zowieso op blu ray halen dus als iemand interesse heeft in de DVD versie

  19. #119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rspooren Bekijk bericht
    Ja, ik zou ook graag een review willen zien van deze. Ik zit ook erg te twijfelen om deze te halen en mocht deze versie slecht zijn dan haal ik de canadese verise wel.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door thomas-swa! Bekijk bericht
    Zeer puike extra's!


    Maare... deze schaf ik pas aan na een positieve review op DVD.nl (hint, hint )
    Een recensie zit in de planning dus nog even geduld.

  20. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ChesterLM Bekijk bericht
    Kwa beeldkwaliteit is dit een zeer goede release. Ik vond de close-ups van gezichten erg indrukwekkend Als ik me niet vergis is dit dezelfde transfer als van de Canadese versie. Zie blu-ray.com voor een review.
    Ik vond hem ook zeer goed. Het beeld ziet er fantastisch uit, haarscherp, met een zeer diep en solide zwartniveau, zonder digitale compressiefoutjes, trillende beeldlijntjes of moiré. Ik had zelf dat 3D gevoel die je bij veel blu-ray's niet hebt.

    De dvd was inderdaad al zeer goed.

  21. #121

    Standaard

    ik vind de Blu Ray kwaliteit niet veel beter dan de DVD kwaliteit van Sin City.

  22. #122

    Standaard

    En waarom dan?
    Ook je apparatuur vermelden graag.

  23. #123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    En waarom dan?
    Ook je apparatuur vermelden graag.
    Het hangt ook af van de upscalling zelf. Aangezien de dvd al perfect is, hoef je eigenlijk de blu-ray versie niet te kopen.:wink:

  24. #124

    Standaard

    De eerste test van de 2 Kill Bill is nu te bekijken op dvd-home.nl

    Kill Bill: Volume 1

    Beeld:
    De film staat op deze Blu-ray Disc (BD) in een 1080p Full HD resolutie en wordt via de HDMI verbinding in het juiste 2.40:1 widescreen beeldformaat weergegeven.
    Dit beeld is bovendien zeer stilistisch en bevat zowel zwart/wit, kleur en animatie opnames, welke een hyper realistische sfeer creëren. Deze beelden zijn allen haarscherp met een goed contrast en een zeer goed schaduwdetail en een diep en solide zwartniveau. De kleuren opnames (life-action en animatie) zijn zeer helder en fel, tegen oververzadiging aan met bijzonder creatieve overgangen naar zwart/wit.
    De zwart/wit opnames hebben perfecte grijswaarden met een zeer helder wit en een diep zwart. Ondanks de stilistisch bewerkingen door filters of computer bevat het beeld constant een zeer hoog niveau aan diepte en detail. Dit is vooral goed zichtbaar in de extreme close-ups.
    De transfer is geheel vrij van vuil en printbeschadigingen. Er is geen beeldruis aanwezig, maar zeer fijne filmgrain is in een aantal scènes een onderdeel van deze presentatie. Digitale compressie foutjes en andere artefacts ontbreken vrijwel geheel. Alleen de animatie scènes bevatten enkele onrustige momenten.
    Dit is een zeer goede en aangename transfer van deze hyper realistische en stilistische vertelling.
    Vergelijk met de DVD:
    Alhoewel de transfer van deze film op DVD er zeker goed uitziet upscaled van 576i naar 1080p, zijn er toch behoorlijk wat verschillen vast te stellen. Deze HD-transfer maakt dat het beeld er aan de ene kant minder gestileerd uitziet door een betere balans met een groter dynamiek in de kleuren, en aan de andere kant juist de elementen van deze stilering benadruk. Zo zie nu nu duidelijk bv. in de zwart/wit scènes de groene en blauwe ogen. De hogere resolutie maakt dat het beeld er scherper, strakker en er gedetailleerder uitziet, wat zich niet alleen uit op de voorgronden, maar ook in de achtergronden. Vooral de special effects profiteren hiervan, en krijgen een meer 3D en natuurlijker aanblik. Naast de achtergronden zien ook de decors en miniaturen, alsmede de kleding en wapens er veel meer gedetailleerd uit. Tevens zijn elementen als wind, sneeuw, rook, zweet, adem enz. beter te onderscheiden. Over het algemeen versterkt dit de vertelling van deze film. De hoge resolutie met de redelijk efficiënte H.264/MPEG-4 AVC videocodec maakt dat het beeld geen last heeft van compressiefoutjes of andere videoartefacts, waardoor er een totaal meer filmische indruk ontstaat. Dit is absoluut demo materiaal voor HD en een bewijs hoe goed en gedetailleerd een gestileerde special effects film er uit kan zien en absoluut de beste presentatie die er voor de thuisbioscoop te krijgen is.
    Een absolute verhoogde kijkervaring!

    Audio:
    De Engelse 5.1 DTS-HD Master Audio *) mix klinkt warm en zeer dynamisch met een diep penetrerend laag. Het is een soundtrack met een actieve, agressieve 3D over-de-top ambiance. Voor heeft het een breed en diep stereo geluidsbeeld met goed verstaanbare dialogen. De achterkanalen worden actief voor de ambiance gebruikt en worden veelvuldig aangevuld met agressieve effect geluiden, waarbij split-surround wordt toegepast. Het LFE.1-kanaal ondersteunt dit geheel en gaat bij gebruik erg ver, maar zeer goed gecontroleerd door in het laag, zonder het geheel uit balans te brengen. Maar dit geldt ook de andere kanalen.
    Het geluid is wat overdreven en net als het beeld hyper realistisch, maar dit is zo bedoeld door de regisseur en wordt hier perfect weer gegeven.
    De beide soundtracks zijn uitstekend geschikt voor EX. In deze EX stand wordt het geluidsbeeld een flink stuk wijder en dieper. Alle achterkanaal actie komt dan van drie kanten, zodat veel van de geluidseffecten je geheel omsingelen doordat het geluid zich door de drie achterkanalen heen en weer verplaatsen.
    De track is een heerlijke actiefilm soundtrack op referentie kwaliteit met veel scènes die voor Home Theater demo's kan worden gebruikt.
    Vergelijking met de DVD transfer:
    Op de DVD uitgave staat een lage bitrate, maar goede DD5.1 (384 kb/s) en DTS (754 kb/s) soundtrack. Op deze Blu-ray disc staat alleen een DTS-HD MSTR Audio track *).
    In direct vergelijk valt als eerste op bij deze Blu-ray disc wederom in positieve zin het ontbreken van de PAL speed-up. Het resultaat is dat de 5.1 soundtrack op deze Blu-ray, in direct vergelijk met de 2 soundtracks op de DVD, een dynamischer, voller en rijker geluidbeeld bevat met meer detail, nuance en een betere spreiding van de effecten. Tevens heeft de ondersteuning in het laag meer body doordat deze nu strakker en gecontroleerd doorloopt. Evenals de ondersteuning in het laag door het LFE.1-kanaal), wat nu strakker, sneller en gecontroleerder doorloopt. Resumerend, deze Blu-ray disc track is dan ook weer een flinke stap voorwaarts, die het kijkgenot verhoogt.

    Ondertitels:
    Goed verzorgd m.b.t. de plaatsing en deze staat goed laag aan de onderzijde van het beeld (1 in het filmframe en 1 in de zwarte balk). De ondertitels hebben een strak wit lettertype met de juiste grootte en interspacing. De vertaling is goed en correct gedaan. Voor deze BD is een andere transfer gebruikt (waarschijnlijk de Amerikaanse) want de stukken die in het Japans zijn gesproken, zijn in het "geel" ondertiteld, behalve het stukje van de 17 jarige Japanse, die zijn in het "groen". Deze komen op de DVD komen ze niet voor. Deze Engelse ondertiteling is hoog in het 2.40:1 frame geplaatst, zodat de Nederlandse er nog onder past. Dit is duidelijk anders dan wij Nederlanders gewend zijn, maar wellicht zien we hier de hand van Quentin Tarantino in terug?
    In vergelijk met de DVD valt op dat de Nederlandse ondertitels nu een stuk lager in het beeld zijn geplaatst en dat de letters er nu strak i.p.v. rafelig uitzien. De interspacing en afstand tussen de beide regels zijn ook beter in proportie.

    Conclusie:
    Deze Blu-ray Disc van deze zeer stilistische film heeft een zeer goede beeld- en geluidskwaliteit. De BD bevat totaal niets van de extra’s, aanwezig op de 2-disc DVD versie. Dit is jammer, maar die zijn toch matig interessant en het gaat tenslotte om de film. Verder is de algehele presentatie op een goed niveau.
    Kill Bill: Volume 2

    Beeld:
    De film staat op deze Blu-ray Disc (BD) in een 1080p Full HD resolutie en wordt via de HDMI verbinding in het juiste 2.40:1 widescreen beeldformaat weergegeven.
    Dit beeld is bovendien zeer stilistisch en bevat zowel zwart/wit als kleur opnames, welke een hyper realistische sfeer creëert. Deze beelden zijn allen haarscherp met een goed contrast en een zeer goed schaduwdetail en een diep en solide zwartniveau. De kleuren opnames zijn zeer helder en fel, tegen oververzadiging aan met bijzonder creatieve overgangen naar zwart/wit.
    De zwart/wit opnames hebben perfecte grijswaarden met een zeer helder wit en een diep zwart. Ondanks de stilistisch bewerkingen door filters of computer bevat het beeld constant een zeer hoog niveau aan diepte en detail. Dit is vooral goed zichtbaar in de extreme close-ups.
    De transfer is geheel vrij van vuil en printbeschadigingen. Er is geen beeldruis aanwezig, maar fijne filmgrain is in een aantal scènes een onderdeel van deze presentatie. Digitale compressie foutjes en andere artefacts ontbreken vrijwel geheel.
    Dit is een zeer goede en aangename transfer van deze hyper realistische en stilistische vertelling.
    Vergelijk met de DVD:
    Alhoewel de transfer van deze film op DVD er zeker goed uitziet upscaled van 576i naar 1080p, zijn er toch behoorlijk wat verschillen vast te stellen. Deze HD-transfer maakt dat het beeld er aan de ene kant minder gestileerd uitziet door een betere balans met een groter dynamiek in de kleuren, en aan de andere kant juist de elementen van deze stilering benadruk. Zo zie nu nu duidelijk bv. in de zwart/wit scènes het gebruik van backlight, waarbij de filters voor blooming in het wit zorgen. De hogere resolutie maakt dat het beeld er scherper, strakker en er gedetailleerder uitziet, wat zich niet alleen uit op de voorgronden, maar ook in de achtergronden. Vooral de special effects profiteren hiervan, en krijgen een meer 3D en natuurlijker aanblik. Naast de achtergronden zien ook de decors en miniaturen, alsmede de kleding en wapens er veel meer gedetailleerd uit. Tevens zijn elementen als wind, rook, zweet, adem enz. beter te onderscheiden. Over het algemeen versterkt dit de vertelling van deze film. De hoge resolutie met de redelijk efficiënte H.264/MPEG-4 AVC videocodec maakt dat het beeld geen last heeft van compressiefoutjes of andere videoartefacts, waardoor er een totaal meer filmische indruk ontstaat. Dit is absoluut demo materiaal voor HD en een bewijs hoe goed en gedetailleerd een gestileerde special effects film er uit kan zien en absoluut de beste presentatie die er voor de thuisbioscoop te krijgen is.
    Een absolute verhoogde kijkervaring!

    Audio:
    De Engelse 5.1 DTS-HD Master Audio *) mix klinkt warm en zeer dynamisch met een diep penetrerend laag. Het is een soundtrack met een actieve, agressieve 3D over-de-top ambiance. Voor heeft het een breed en diep stereo geluidsbeeld met goed verstaanbare dialogen. De achterkanalen worden actief voor de ambiance gebruikt en worden veelvuldig aangevuld met agressieve effect geluiden waarbij split-surround wordt toegepast. Het LFE.1-kanaal ondersteunt dit geheel en gaat bij gebruik erg ver maar zeer goed gecontroleerd door in het laag, zonder het geheel uit balans te brengen. Maar dit geldt ook voor de andere kanalen.
    Het geluid is wat overdreven en net als het beeld hyperrealistisch, maar dit is zo bedoeld door de regisseur en wordt hier perfect weer gegeven.
    De beide soundtracks zijn uitstekend geschikt voor EX. In deze EX stand wordt het geluidsbeeld een flink stuk wijder en dieper. Alle achterkanaal-actie komt dan van drie kanten, zodat veel van de geluidseffecten je geheel omsingelen doordat het geluid zich door de drie achterkanalen heen en weer verplaatst.
    De track is een heerlijke actiefilmsoundtrack op referentie kwaliteit met veel scènes die voor Home Theater demo's kan worden gebruikt.
    Vergelijking met de DVD transfer:
    Op de DVD uitgave staat een goede DD5.1 (448 kb/s) en DTS (754 kb/s) soundtrack. Op deze Blu-ray disc staat alleen een DTS-HD MSTR Audio track *).
    In direct vergelijk valt als eerste op bij deze Blu-ray disc wederom in positieve zin het ontbreken van de PAL speed-up. Het resultaat is dat de 5.1 soundtrack op deze Blu-ray, in direct vergelijk met de 2 soundtracks op de DVD, een dynamischer, voller en rijker geluidbeeld bevat met meer detail, nuance en een betere spreiding van de effecten. Tevens heeft de ondersteuning in het laag meer body doordat deze nu strakker en gecontroleerd doorloopt. Evenals de ondersteuning in het laag door het LFE.1-kanaal), wat nu strakker, sneller en gecontroleerder doorloopt. Resumerend, deze Blu-ray disc track is dan ook weer een flinke stap voorwaarts, die het kijkgenot verhoogt.

    Ondertitels:
    Goed verzorgd m.b.t. de plaatsing en deze staat goed laag aan de onderzijde van het beeld (1 in het filmframe en 1 in de zwarte balk). De ondertitels hebben een strak wit lettertype met de juiste grootte en interspacing. De vertaling is goed en correct gedaan. Ook voor deze BD is een andere transfer gebruikt (waarschijnlijk de Amerikaanse), maar er zijn ditmaal geen vast Engels ondertitels aanwezig als er Chinees wordt gesproken.
    In vergelijk met de DVD valt op dat de Nederlandse ondertitels nu een stuk lager in het beeld zijn geplaatst en dat de letters er nu strak i.p.v. rafelig uitzien. De interspacing en afstand tussen de beide regels zijn ook beter in proportie.

    Conclusie:
    Deze Blu-ray Disc van deze zeer stilistische film heeft een zeer goede beeld- en geluidskwaliteit. De BD bevat totaal niets van de extra’s, aanwezig op de 2-disc DVD versie. Dit is jammer, maar die zijn aardig, doch niet bijzonder en het gaat tenslotte om de film. Verder is de algehele presentatie op een goed niveau.
    Niet slecht. De test van Sin City zal vergelijkbaar zijn.
    Laatst aangepast door BASIL : 26-12-2008 om 21:14

  25. #125

    Standaard

    De extra's van Kill Bill 1&2 zijn verlaasboosbaar, dus aan de ene kant niet veel gemist. Aan de andere kant is het natuurlijk wel een beetje dubbelop dat je de DVD's zou moeten gaan houden voor de extra's...BD (en HD DVD toendertijd) werden de wereld in gegooid o.a. juist vanwege de grote opslagcapaciteit voor de film in HD en de extra's op 1 schijf ->>en hoeveel bare-bones aan de ene kant of dubbeldiscs aan de andere kant zie je nu al..... Allemaal marketing en verkoop....
    Ben wel benieuwd naar de review van Sin City, een film die ik best op HD wil hebben maar ik ben al erg tevreden over mijn R2 JP 3-disc DVD editie...

Pagina 5 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •