Pagina 18 van 28 EersteEerste ... 8141516171819202122 ... LaatsteLaatste
De resultaten 426 tot 450 van 680 worden weergegeven.

Discussie: 3-D blu-rays

  1. #426

  2. #427

    Standaard

    Hoi De hollander.

    Ik lees regelmatig je berichten ook in andere topics, vaak gaat het over hoe groot een film is en over 25 GB of 50 GB blu ray schijfjes.

    Tja, mij zegt het allemaal niet zoveel, of een fim net iets meer gecomprimeerd is zodat er op de 3D de 2D bij kan op 1 schijfje.
    Eerlijk gezegd zie ik het verschil met het blote oog niet ( misschien is dit raar)
    (als voorbeeldje, de 2D Tin Tin t.o de 2D Tin Tin welke bij de 3D zit)

    Ik denk wel dat het heel belangrijk is wanneer je zou kopieeren, maar een beetje film liefhebber wil een film origineel kijken / hebben.
    Overigens bij heel veel 3D blu rays zit als extra de losse 2D schijf bij.

    Ik zie het probleem niet echt!
    Laatst aangepast door Rob van Gestel : 11-03-2012 om 16:20

  3. #428

    Standaard

    bij een losse 2d schijf besteden ze meer aan dacht aan de kwaliteit dan als het 3d/2d gaat.
    dat wil ik zeggen. ik zie het verschil nogal duidelijk, maar fijn dat jij het niet zo ziet. Al moet ik zeggen het ligt er ook aan wie het uitbrengt.
    Bij Tin Tin is de 2d een hele goede kwaliteit. Ik ben benieuwd hoe het met Immortals uit gaat vallen want daar is ook de film 3d/2d combinatie.
    De US heeft een losse 2d uitgebracht dat een zeer goede kwaliteit heeft (34 gig) alleen de mainmovie met 1 DTS HD audiotrack berekend.
    Algemeen gaat de kwaliteit er zo echt op achteruit met de 3d/ 2d combinatie disc's omdat er 2 films op 1 disc moeten. En de 3d wat meer data in beslag moet nemen
    gaat dat tenkoste van de 2d. Alhoewel er nog genoeg ruimte over was op de disc met The Three Musketeers.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 11-03-2012 om 16:39

  4. #429

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    bij een losse 2d schijf besteden ze meer aan dacht aan de kwaliteit dan als het 3d/2d gaat.
    dat wil ik zeggen. ik zie het verschil nogal duidelijk, maar fijn dat jij het niet zo ziet. Al moet ik zeggen het ligt er ook aan wie het uitbrengt.
    Bij Tin Tin is de 2d een hele goede kwaliteit. Ik ben benieuwd hoe het met Immortals uit gaat vallen want daar is ook de film 3d/2d combinatie.
    De US heeft een losse 2d uitgebracht dat een zeer goede kwaliteit heeft (35 gig) alleen de mainmovie met 1 DTS HD audiotrack berekend.

    Volgens forummember Wedlock zijn de NL specs als volgt:

    DISC 1 (2D)

    Discformaat : BD-50
    Aspectratio : 1080p HD Anamorphic 16:9 -1.85
    Taal/geluid :
    Engels DTS-HD MASTER 5.1
    Frans DTS-HD MASTER 5.1
    Extra's :
    All extras in HD 1080p:
    Trailer
    Deleted Scenes (+/- 31 min)
    No Myth (+/- 5 min)
    Putting It All Together (+/- 20 min)
    Ondertiteling : Nederlands, Frans


    DISC 2 (3D)

    Discformaat : BD-50
    Aspectratio : 1080p HD Anamorphic 16:9 -1.85
    Taal/geluid :
    Engels DTS-HD MASTER 5.1
    Frans DTS-HD MASTER 5.1
    Extra's :
    All extras in HD 1080p:
    Trailer
    Deleted Scenes (+/- 31 min)
    No Myth (+/- 5 min)
    Putting It All Together (+/- 20 min)
    Ondertiteling : Frans, Nederlands

    Als dit klopt komt ie er wel in, eigenlijk had ik liever de UK Universal release maar die is gecensureerd dus dat is absoluut uit den boze. De US versie is van Fox maar helaas regio A locked.

    Maar hoe zit dat eigenlijk precies met 2D en 3D versies die op 1 disc staan? Staan er echt twee verschillende versies op of wordt bij het kijken van de 2D versie niet gewoon de ene helft van de 3D versie getoond, een soort seamless branching idee dus? Klinkt misschien gek maar ik meen daar eens iets over gelezen te hebben...
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  5. #430

    Standaard

    Nee de 2d versie staat los. Staan dus 2 losse films op 1 disc met de 2d/3d disc zoals The Three musketeers

  6. #431

    Standaard

    Ik had begrepen dat het wel kan een soort van seamless branching met een 2D/3D schijf.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #432

    Standaard

    Bij de 2D versie op een 3D disc wordt inderdaad slechts één stream getoond, de normale AVC stream, de tweede stream wordt samen met
    die eerste (de normale) stream gebruikt dmv interleaving, het linkeroog/rechteroog verhaal, om er 3D van te maken.

    Je kunt dus niet die eerste, normale stream weglaten anders doet je 3D film het ook niet meer

    hier staat dat ook http://en.wikipedia.org/wiki/My_Bloody_Valentine_3D Both home release versions have both a standard 2D version and the 3D version on the same disc using seamless branching
    Laatst aangepast door De_Hollander : 12-03-2012 om 21:27

  8. #433

    Standaard

    Maar heel even terug naar het verschil 2D vs 3D/2D.
    Is het niet zo dat bij de meestte films je kunt kiezen welke versie je kunt kopen?
    Of zijn er ook films die maar op 1 versie uitkomen? ( 2D/3D ipv van ook nog een 2D)

    En eh de Hollander, " ik zie het verschil nogal duidelijk, maar fijn dat jij het niet zo ziet"
    Waar slaat dit op?
    Heb je de test wel eens gedaan??
    (iemand vragen of hij / zij 10 verschillende blu rays in je speler wil doen en dat jij dan kunt vertellen of het de extra 2D versie op het 3D schijfje is of de 2D versie?)

    Ik zal het jou nog sterker vertellen, je zou de test eens moeten laten doen van 30 let op dvd's zonder ondertiteling t.o 30 blu rays van dezelfde film (bij de blokkerige ondertiteling zie je dat het de dvd is) , waarschijnlijk zit de gemiddelde kijker er dan van de 30 keer, 5 keer naast!
    En dan hebben we het over dvd tegen blu ray.

  9. #434

    Standaard

    Nee ik bedoel te zeggen op een 2d/3d versie doen ze minder moeite voor kwaliteit voor de 2d, dan als ze de 2d alleen appart zullen uitbrengen op disc. Een 2d film van 2 uur alleen op een disc trekken ze meestal meer aandacht vooruit. Ik zag bv een 2d/3d disc van Immortals, en de mainmovie was niet zo best van kwaliteit 16 gig, nu nam ik een uitgave waar alleen de 2d op staat en dat was meteen beter van kwaliteit en 32 gig groot. Dat bedoel ik dat je die kwaliteit verschil goed kan zien.Maar zoals ik zei het is maar net wie het uitbrengt, want de 2d/3d Tin Tin was wel goed door Sony uitgebracht. Maar ik weet zeker dat als DFW geen 3d/2d disc gemaakt had, en alleen maar een 2d disc van The Three Musketeers, dat dan de mainmovie groter was in data en dus de kwalitet beter was geweest. De data grote van de 2d op de 3d/2d schijf is nu 14,6 gig. Met 2 DTS HD audio inbegrepen. Anders was het wel zo'n 20 gig geweest of meer.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 12-03-2012 om 13:16

  10. #435

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Nee ik bedoel te zeggen op een 2d/3d versie doen ze minder moeite voor kwaliteit voor de 2d, dan als ze de 2d alleen appart zullen uitbrengen op disc. Een 2d film van 2 uur alleen op een disc trekken ze meestal meer aandacht vooruit. Ik zag bv een 2d/3d disc van Immortals, en de mainmovie was niet zo best van kwaliteit 16 gig, nu nam ik een uitgave waar alleen de 2d op staat en dat was meteen beter van kwaliteit en 32 gig groot. Dat bedoel ik dat je die kwaliteit verschil goed kan zien.Maar zoals ik zei het is maar net wie het uitbrengt, want de 2d/3d Tin Tin was wel goed door Sony uitgebracht. Maar ik weet zeker dat als DFW geen 3d/2d disc gemaakt had, en alleen maar een 2d disc van The Three Musketeers, dat dan de mainmovie groter was in data en dus de kwalitet beter was geweest. De data grote van de 2d op de 3d/2d schijf is nu 14,6 gig. Met 2 DTS HD audio inbegrepen. Anders was het wel zo'n 20 gig geweest of meer.
    Staan er echt 2 DTS HD tracks op? Dat is toch niet nodig, eentje kan toch gerbuikt worden voor allebei de versies?
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  11. #436

    Standaard

    Ja staan 2 DTS Audio tracks op : Engels DTSHD en Frans DTS HD

  12. #437

    Standaard

    Ik ben benieuwd naar Immortals wat dat gaat worden, al ziet het overzicht er goed uit:
    Dus geen 3d/2d op 1 disc klinkt al goed.

    DiscDisc 1 - 2D Blu-rayLabelBlu-Ray
    Geluid/taal

    Engels
    DTS-HD MASTER 5.1
    Frans
    DTS-HD MASTER 5.1
    Ondertiteling Nederlands, Frans
    Beeldformaat1080p HD Anamorphic 16:9 -1.85
    Discformaat BD-50
    Extra's All extras in HD 1080p:
    - Trailer
    - Deleted Scenes (+/- 31 min)
    - No Myth (+/- 5 min)
    - Putting It All Together (+/- 20 min)

    DiscDisc 2 - 3D Blu-ray
    LabelBlu-Ray Geluid/taal
    Engels
    DTS-HD MASTER 5.1
    Frans
    DTS-HD MASTER 5.1
    Ondertiteling Frans,Nederlands
    Beeldformaat1080p HD Anamorphic 16:9 -1.85
    DiscformaatBD-50
    Extra's All extras in HD 1080p:
    - Trailer
    - Deleted Scenes (+/- 31 min)
    - No Myth (+/- 5 min)
    - Putting It All Together (+/- 20 min)
    Laatst aangepast door De_Hollander : 13-03-2012 om 18:32

  13. #438

    Standaard

    Nu ga ik wel twijfelen aan de kwaliteit van Immortals , ik heb vernomen en ondervonden dat:
    Iedere 3D versie bestaat uit een gewoon 2D gedeelte en een 3D gedeelte, dus ja, van iedere 3D disc zou men een gewone 2D disc maken.
    door gewoon de normale AVC track te gebruiken en het SSIF gedeelte te verwijderen (of laten staan, dat maakt verder niets uit).
    Tijdens het authoren is de disc alleen zo ingesteld dat hij niet op een 2D speler afspeelbaar is.
    Als dan ook nog zoveel extra's voor een uur kijken bij staan. gaat dat tenkoste van de mainmovie.Want er staan dan 2x de film op en dan nog de extra's van een uur.
    En voor de 2d alleen BD50 zullen ze echt geen andere reencode hebben uitgevoerd. Volgens mij staat dan dezelfde 2d versie op , als op de disc van de 3d.
    En dan alleen de 3d versie weggelaten (de SSIF files).
    Laatst aangepast door De_Hollander : 14-03-2012 om 12:02

  14. #439

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Nu ga ik wel twijfelen aan de kwaliteit van Immortals , ik heb vernomen en ondervonden dat:
    Iedere 3D versie bestaat uit een gewoon 2D gedeelte en een 3D gedeelte, dus ja, van iedere 3D disc kun je een gewone 2D disc maken
    door gewoon de normale AVC track te gebruiken en het SSIF gedeelte te verwijderen (of laten staan, dat maakt verder niets uit).
    Tijdens het authoren is de disc alleen zo ingesteld dat hij niet op een 2D speler afspeelbaar is.
    Als dan ook nog zoveel extra's voor een uur kijken bij staan. gaat dat tenkoste van de mainmovie.Want er staan dan 2x de film op en dan nog de extra's van een uur.
    En voor de 2d alleen BD50 zullen ze echt geen andere reencode hebben uitgevoerd. Volgens mij staat dan dezelfde 2d versie op , als op de disc van de 3d.
    En dan alleen de 3d versie weggelaten (de SSIF files).
    dus je bent bang dat de 2D versie van mindere kwaliteit zal zijn omdat de 2D versie ook die SSIF files bevat maar niet worden gebruikt (maar wel opslagruimte kosten)?

    hoe wordt het normaal gedaan, 2D vs 3D want als ik het goed begrijp zijn de schijfjes hier nagenoeg identiek met dus als enig verschil die SSIF files
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  15. #440

    Standaard

    Nou ik ben bang dat de 2d movie van de 2D/3d versie is genomen (zover ik weet zijn alle 3D blu-ray's voorzien met 2D (als m2ts files) en voor de overlay voor het andere oog 3D SSIF files , een SSIF bestand is eigenlijk helemaal geen stream maar alleen maar een interleaving index (verwijzing) naar de linkeroog/rechteroog AVC/MVC m2ts ) Dan kan niet zo'n goede kwaliteit zijn, omdat er altijd een 2d versie (als m2ts files) bij de 3d versie staat en dan nog een uur aan extra's. Dus door beperkte opslag is het zeer gecomprimeerd. Als de distibuteur geen 3d zou maken en de film alleen op 2d uit brengt, hoeven ze geen rekening te houden met ruimte en geven ze meer aandacht dus beter kwaliteit aan de film (m2ts files) Sommige distributeurs passen de navigatie van de 3d disc wel aan zodat het als 2d en 3d bekeken kan worden. Dus afspeelbaar voor een 2d speler. En met deze release (Immortals) zijn de 2 disc's indentiek, alleen bij de 2D disc hebben ze de 3D SSIF files weggelaten. Met Tin Tin heeft Sony ook de 3D en 2D op 1 disc staan zonder extra's, en daarbij een 2e disc gemaakt met alleen 2D en daar de extra's bij gezet.
    EDIT: ik ben er net achtergekomen dat de data SSIF altijd een grotere data bestand aan geeft, dan dat het daadwerkelijk is.
    Zo met Tin Tin de schijf gaf ook aan dat de schijf 70 gig zou zijn, daadwerkelijk was dat helemaal niet zo. De m2ts gaven wel de juiste bestandgrote aan, maar juist de SSIF niet, dus dan kan het misschien best wel meevallen met de compressie van de hoofdfilm m2ts. we wachten maar af, ik had Immortals al besteld gisteren bij whekamp.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 14-03-2012 om 14:09

  16. #441

    Standaard

    Iemand heeft me net uitgelegd:

    Het "probleem" met SSIF bestanden is iig dat ze in een bestandsformaat zijn die niet op Windows/OSX/Linux PC's gelezen kunnen worden zonder daar
    speciale software/drivers voor te hebben (net zoals Windows XP niet het UDF 2.50 bestandsformaat kan lezen zonder een UDF 2.50 driver).

    PC's maken er een soort snelkoppeling van met een zogenaamde grote gelijk aan of groter dan de m2ts bestanden zelf. Vandaar dat ie 2x zo groot wordt als ie daadwerkelijk is. Dan krijg je dus een schijf waarvan de PC denkt dat ie groter als 50GB is

  17. #442

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Iemand heeft me net uitgelegd:
    Zo kan het ook!

    Als de 3D versie maar goed is dan vind ik alles best, Immortals wordt mijn eerste Afilm sinds tijden...
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  18. #443

    Standaard

    Mij gaat het om de 2D, ik kan geen 3d afspelen met mijn 2D speler, maar ik heb wel een 3D TV

  19. #444

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Mij gaat het om de 2D, ik kan geen 3d afspelen met mijn 2D speler, maar ik heb wel een 3D TV
    Damn... meen je dat nou, tijd voor een upgrade ofnie?!
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  20. #445

    Standaard

    Ja zit er wel aan te denken, eerst waren er amper 3d films uit.
    Maar dan moet het meteen wel een homecinemaset worden. Dat heb ik nu ook maar alleen voor 2D.

  21. #446

    Standaard

    Er komen inderdaad steeds meer 3D films uit, in het begin kocht ik bijna alles wat op 3D uit kwam, maar omdat er steeds meer titels uitkomen word je toch kritischer.

    Of het een gemis is als je geen 3D kunt afspelen, is heel persoonlijk.
    Ik zelf vindt 3D helemaal geweldig, maar er zijn ook mensen die helemaal niets van 3D moeten hebben.

    Heeft iemand al Nova Zembla 3D zitten kijken??
    Ben heel erg benieuwd!

  22. #447

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Gestel Bekijk bericht
    Er komen inderdaad steeds meer 3D films uit, in het begin kocht ik bijna alles wat op 3D uit kwam, maar omdat er steeds meer titels uitkomen word je toch kritischer.

    Of het een gemis is als je geen 3D kunt afspelen, is heel persoonlijk.
    Ik zelf vindt 3D helemaal geweldig, maar er zijn ook mensen die helemaal niets van 3D moeten hebben.

    Heeft iemand al Nova Zembla 3D zitten kijken??
    Ben heel erg benieuwd!
    Nova Zembla ziet er best goed uit in 3D al vind ik hem wel wat donkerder dan de meeste 3D films die ik in mijn collectie heb maar verder zeker niet slecht gedaan. Eigenlijk is het grootste minpunt van de blu-ray is de hoes van de film die zo groot is als een normale dvd hoes waardoor hij weer boven de rest uitsteekt.

    Tijdens de film is er vooral sprake van diepte. De pop-out stukjes waren dezelfde als in de bioscoop zoals momenten waarbij er naar de sterren wordt gekeken.

    Mijn 3D tv is trouwens een LG 47LW650s.
    Ikran is not horse!

  23. #448

    Standaard

    Grootste minpunt is de film zelf, vreselijke film.Saai, langdradig, matig geacteerd.
    Deze film is dan wel echt in 3d opgenomen. Algemeen zijn de meeste 3d film op de markt helemaal niet in 3D opgenomen.
    Daarom vallen de meeste 3D films tegen. En zijn momenteel de grootste uitmelk koe. En
    alsof dat nog niet erg genoeg is, is het grootste gedeelte daarvan niet eens het predikaat 3D waardig.
    Voor mij dus geen 3D aankoop.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 23-03-2012 om 13:09

  24. #449

    Standaard

    Ik ben toch nieuwschierig wat immortals zal brengen, de dvd die nu uit is heeft ook nogal een lage bitrate en artefacts door de compressie .Ik hoop niet dat de blu-ray ook verkloot wordt, maar dat weten we de 27 maart (dan komt deze uit in de verhuur). Als deze blu-ray ook onder de maat is annuleer ik de blu-ray en kies ik wat anders uit.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 27-03-2012 om 13:48

  25. #450

    Standaard

    27 maart? dan heb je geluk
    me moeder heeft em bij bol besteld en zoals ze daar aangeven is het 12 april

Pagina 18 van 28 EersteEerste ... 8141516171819202122 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •