Pagina 3 van 28 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 680 worden weergegeven.

Discussie: 3-D blu-rays

  1. #51

    Standaard

    Ik vind RIO 3D een pareltje, het verhaal is goed, de music prachtig en de kleuren spatten gewoon over het scherm...

    BTW: Vergeleken met Dreamworks vind ik dit echt een hoogstaand meesterwerk ....!!! KOMISCH...

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door langejan Bekijk bericht
    Ik vind RIO 3D een pareltje, het verhaal is goed, de music prachtig en de kleuren spatten gewoon over het scherm...

    BTW: Vergeleken met Dreamworks vind ik dit echt een hoogstaand meesterwerk ....!!! KOMISCH...

    Ik vond de film zelf ook zeer leuk en grappig heb me kostelijk vermaakt maar afgezien daarvan is de film puur 3D technisch gezien uitmuntend.

  3. #53

    Standaard

    Dat vond ik ook...hoe kan nou 3D gezien nou beter...???

    Ik snap niet dat mensen daar nou veel verschil in zien REAL 3D = REAL 3D...

    Dat geldt ook voor de Disney 3D films, want dat zijn de beste 3D Films omdat animatie het meest

    toepasselijk is voor 3D. Je hebt ook oudere films die opnieuw in 3D worden gemaakt, maar is niet

    altijd even mooi omdat men voor die films een andere toepassing hebt gebruikt.

  4. #54

    Standaard

    Heel even terug komen op Rio, natuurlijk waren het schitterende kleuren, maar de 3D effecten vond ik net iets minder.
    Bij andere 3D films heb je wel eens dat het net is of er overdreven gezien iets uit het beeld steekt of valt.
    Dan heb ik het idee dat dit bewust is opgenomen om de 3D effecten te laten zien, bij Rio had ik dit gevoel niet echt. (bij Tron trouwens ook al niet)
    Het kan er natuurlijk ook mee te maken hebben dat ik de film niet echt top vond, en er sowieso niet lekker in zat.


    Trouwens, ik ben op het moment op vakantie en was gisteren in het Franstalige gedeelte van Belgie
    Daar lag doodleuk The Lion king 3D in de schappen ( niet schrikken van de prijs € 39.95)
    Geen NL ondertiteling.

    Ook heb ik al wel ergens opgevangen dat the Lion King op 3D niet spectaculair is
    ( de 2D is gewoon top)
    Maar ik ben wel heel erg benieuwd!

  5. #55

    Standaard

    Er komen van Disney eind dit jaar maar liefst 8 titels in 3D waarvan:

    The Lion King 3D kun je al reservern bij FRS maar € 24,99

    maar omdat deze film niet 3D is opgenomen is het effect minder zichtbaar

    en dat geldt helaas ook voor o.a.

    Nightmare Before Christmas 3D
    Toy Story 3D
    Toy Story 2 3D
    Toy Story 3 3D
    en andere titels, behalve dan: CARS 2 3D want die is speciaal opgenomen

    in 3D...

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Gestel Bekijk bericht
    Heel even terug komen op Rio, natuurlijk waren het schitterende kleuren, maar de 3D effecten vond ik net iets minder.
    Bij andere 3D films heb je wel eens dat het net is of er overdreven gezien iets uit het beeld steekt of valt.
    Dan heb ik het idee dat dit bewust is opgenomen om de 3D effecten te laten zien, bij Rio had ik dit gevoel niet echt. (bij Tron trouwens ook al niet)
    Het kan er natuurlijk ook mee te maken hebben dat ik de film niet echt top vond, en er sowieso niet lekker in zat.


    Trouwens, ik ben op het moment op vakantie en was gisteren in het Franstalige gedeelte van Belgie
    Daar lag doodleuk The Lion king 3D in de schappen ( niet schrikken van de prijs € 39.95)
    Geen NL ondertiteling.

    Ook heb ik al wel ergens opgevangen dat the Lion King op 3D niet spectaculair is
    ( de 2D is gewoon top)
    Maar ik ben wel heel erg benieuwd!
    Heb gisteren Rio 3d gezien en vond de 3d kwaliteiten goed. Inderdaad gebeurt er niet veel uit het beeld. 3d leidt hier wel tot meer diepte e.d. in het beeld. Bij de scenes in Minnesota dacht ik inderdaad even dat er weinig sneeuwvlokken in mijn huiskamer rondzweefden, dat was met A christmas caroll wel anders.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  7. #57

    Standaard

    Waarom zouden die films plots spectaculair moeten zijn in 3D?

    Vele associëren spectaculair en 3D altijd met veel effecten in je gezicht. The Lion King is daar niet voor gemaakt. De 3D is aangenaam en even wennen voor 2D animatie en biedt vooral dieptezicht, net zoals alle andere Pixar films waar 3D altijd meer een diepte effect hebben dan een popout effect.

    Vele 3D effecten in your face zijn trouwens voor heel veel mensen vermoeiend voor de ogen en velen worden er ook snel misselijk van.

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door langejan Bekijk bericht
    Er komen van Disney eind dit jaar maar liefst 8 titels in 3D waarvan:

    The Lion King 3D kun je al reservern bij FRS maar € 24,99

    maar omdat deze film niet 3D is opgenomen is het effect minder zichtbaar

    en dat geldt helaas ook voor o.a.

    Nightmare Before Christmas 3D
    Toy Story 3D
    Toy Story 2 3D
    Toy Story 3 3D
    en andere titels, behalve dan: CARS 2 3D want die is speciaal opgenomen

    in 3D...
    Heb de drie Toy Story's in de bioscoop in 3d gezien en kan je verzekeren dat voor deze films 3d echt een meerwaarde heeft.

    The Lion King 3d staat bij de frs als een 1-disc editie, in Duitsland zag ik hem 2 disc editie (3d en 2d), zie areadvd.de. Vraag me af, of onze 3d versie ook een 2d versie meekrijgt?
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door langejan Bekijk bericht
    maar omdat deze film niet 3D is opgenomen is het effect minder zichtbaar

    en dat geldt helaas ook voor o.a.

    Nightmare Before Christmas 3D
    Toy Story 3D
    Toy Story 2 3D
    Toy Story 3 3D
    en andere titels, behalve dan: CARS 2 3D want die is speciaal opgenomen

    in 3D...
    Onzin, digitale animatiefilms zoals Toy Story lenen zich uitstekend om te worden omgezet naar 3D. Bij het maken van die films (en nee niet opnemen of filmen! ) wordt er namelijk al rekening gehouden met de denkbeeldige onderlinge afstanden tussen en afmetingen van objecten etc. zodat het een realistisch ogende "2D 3D" film wordt. Het is dus bijna een kwestie van slechts een "druk op de knop" om het geheel te converteren naar een echte 3D film.

  10. #60

    Standaard

    Gisteren The hole 3D gekocht en gezien.
    Vond het leuke film met goede maar soms iets overdreven 3D effecten.
    De ondertitels zijn niet 3D dus komen meer achter het beeld terecht wat het 3D effect zeker ten goede komt maar kan soms ook even je ogen van slag brengen
    Zeker als het beeld met lichte kleuren door de ondertitels heen komt moet je even weer focussen waardoor er even crosstalk kan onstaat.
    Maar verder vind ik deze film zeker de moeite waard zeker voor 17 euro.

  11. #61

    Standaard

    Thor 3D krijgt niet zo beste beoordeling wbt beeld
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    Thor 3D krijgt niet zo beste beoordeling wbt beeld
    Heb de UK-editie besteld, waar ook de 2d blu-ray zit. Dus zit altijd goed.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Heb de UK-editie besteld, waar ook de 2d blu-ray zit. Dus zit altijd goed.
    USA versie heeft 7.1; wacht wel tot deze wat goedkoper wordt
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    Thor 3D krijgt niet zo beste beoordeling wbt beeld
    Ben er ook helemaal mee eens. Afgezien van het feit dat ik de film zelf ook maar zeer matig vond, is het 3D effect van de film al helemaal niks.

    Typisch weer zo'n gevalletje van een snelle en makkelijke 3D post conversion waarbij het dieptegevoel ver te zoeken is. Deze film valt qua 3D in dezelfde categorie als Clash Of The Titans en Last Airbender.

  15. #65

    Standaard

    Volgens Play.com zijn de ondertitels voor de Toy Story 3D films als volgt:

    1: English; English for the hearing impaired; Hindi; Dutch
    2: English ; English for the hearing impaired; Portuguese; Russian
    3: English; English for the hearing impaired; Arabic; Russian

    Dat is dus dikke pech want 3D BD's zijn in de UK een pak goedkoper dan in de Benelux.

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    Volgens Play.com zijn de ondertitels voor de Toy Story 3D films als volgt:

    1: English; English for the hearing impaired; Hindi; Dutch
    2: English ; English for the hearing impaired; Portuguese; Russian
    3: English; English for the hearing impaired; Arabic; Russian

    Dat is dus dikke pech want 3D BD's zijn in de UK een pak goedkoper dan in de Benelux.
    Onlogische opbouw, verschillende ot op de verschillende delen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  17. #67

    Standaard

    Vandaag Coraline uit Engeland binnen gekregen.
    De 2D uitvoering heeft Nederlandse ondertiteling dus ik dacht dat de 3D ook wel Nederlandse ondertiteling zou hebben.
    Dat blijkt dus niet het geval!

  18. #68

    Standaard

    Over het algemeen genomen vind ik animatiefilms op 3D leuker en mooiere 3D effecten hebben dan gewone speelfilms.
    (leuker om naar te kijken)
    Behalve dan bij Resident Evil want, die vond ik geweldig.
    Films als : The Green Hornet, Priest en en de nieuwste Pirates of the Caribbean vond ik qua 3D effecten tegen vallen.



    Echte toppers op 3D die ik er echt vond uitspringen en waar ik van genoten heb zijn:
    Sammy, A Christmas Carol, Avarar, Despicable me, Monsters VS Aliens,
    Alice in Wondeland, Resident Evil, en de compete Shrek box.

    De films die ik nog op 3D moet bekijken die in de kast staan:
    Megamind, Bolt, Coraline, Piranha 3D, Narnia 3, Alpha & Omega, Tron en Saw 3D.

    Ben ook heel benieuwd naar Thor, hoewel deze ook niet veel goede recensies krijgt.
    Ik krijg hem als het goed is volgende week binnen.
    Laatst aangepast door Rob van Gestel : 22-09-2011 om 16:22

  19. #69

    Standaard

    Ik heb een PS3 die 3D Blu-Ray (volgens mij) ondersteunt. Maar ik heb geen 3D tv. Kan ik dan toch 3D blu-ray's bekijken en ook echt 3D zien met de bijgeleverde brilletjes (die rood/blauwe brilletjes)?

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Ik heb een PS3 die 3D Blu-Ray (volgens mij) ondersteunt. Maar ik heb geen 3D tv. Kan ik dan toch 3D blu-ray's bekijken en ook echt 3D zien met de bijgeleverde brilletjes (die rood/blauwe brilletjes)?

    Een Ps3 ondersteunt inderdaad 3d (maar dan moet je hem wel daarop in stellen in het menu)
    Verder heb je een 3D tv nodig om real 3D te kunnen kijken.

    Wat jij bedoeld met rood groene of rood blauwe brilletjes noemen ze wel 3D maar is absoluut geen real 3D zoals bijvoorbeeld in de bioscoop.
    Met zo'n rood en blauwe brilletje heb je ook helemaal geen 3D blu ray speler of 3D tv nodig.

    Om misverstanden te voorkomen het 3D effect met zo'n rood groen brilletje en real 3D is aanzienlijk en mag niet met elkaar vergeleken worden.

    Antwoord op je vraag is dus dat je geen speciale 3D tv nodig hebt om een film met rood / blauw brilletje te kijken, maar wel een 3D blu rayspeler (bijv PS3) + een 3D tv om "real" 3D te kunnen zien.

    Ook is er nog verschil tussen actief 3D en passief 3D.

    Bij actief 3D zitten er batterijen (simpel gezegt) in de bril en deze bril flikkert zodat je ogen 3D effecten zien, terwijl bij passief 3D gebruik wordt gemaakt van een gepolariseerde bril net zoals in de bioscoop.

    Maar beide systemen hebben niets te maken met rood/ blauwe of rood/ groene brilletjes.
    In de bioscoop krijg je ook geen rood/ blauw of rood/ groen brilletje op.
    Laatst aangepast door Rob van Gestel : 22-09-2011 om 16:25

  21. #71

    Standaard

    Maar zie je dan wel 3D met die rode brilletjes? Of wat voor nut heeft het dan zonder 3D tv?
    Ik ben niet echt van plan mijn tv te verwisselen, niets mis mee namelijk. Lekker groot, full HD en van Samsung. Maar ik wil wel 3D kunnen kijken. Of is dat 3D echt overschat?

    En kun je met zo'n 3D tv + 3D bril die je erbij geleverd krijgt, alle programma's in 3D zien bijvoorbeeld?

  22. #72

    Standaard

    in principe wel ja, op een 3D tv zit namelijk een functie om 2D te converteren naar 3D. En met rood/blauw brilletje zie je wel een beetje 3D, maar het zal nooit zo zijn als met een real 3D tv, of een 3D film in de bios.

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MissShadows Bekijk bericht
    in principe wel ja, op een 3D tv zit namelijk een functie om 2D te converteren naar 3D. En met rood/blauw brilletje zie je wel een beetje 3D, maar het zal nooit zo zijn als met een real 3D tv, of een 3D film in de bios.
    Herstel, niet alle 3d tv's hebben die functie.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  24. #74

    Standaard

    oh, dat wist ik dus niet, bedankt daarvoor

  25. #75

    Standaard

    @roninpacino,

    wel eens naar de Efteling geweest ? (Panda droom 3D)
    Of ga anders een keer naar een 3D film in de bioscoop.

    Sommige (o.a ik zelf) zijn dol op 3D, en voor andere is het een leuke gadget.
    Dat kan ik niet voor je beslissen.

    Zelf persoonlijk heb ik enkele weken terug mijn Sony Bravia Full HD te koop gezet om vervolgens een 3D LG toestel te kunnen kopen.
    Maar dat is een overweging die ik heb gemaakt.

Pagina 3 van 28 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •