Pagina 5 van 28 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 680 worden weergegeven.

Discussie: 3-D blu-rays

  1. #101

    Standaard

    DJR, heb je goed gelezen wat ik heb geschreven?

    "Misschien doordat ik de film gaaf vond dat de schijnbaar slechte 3D effecten me minder zijn opgevallen."

    Ik heb de engelse versie gekocht voor 18 euro, Naast de 3D uitvoering (zonder NL subs) zit daarbij ook op een losse blu ray de 2D uitvoering met NL subs.

    Mijn mening is dat ik er absoluut geen spijt van heb dat ik deze blu ray heb aangeschaft, en nogmaals de complete 3 disk Thor blu ray vind ik voor het geld "aller aardigst"

    Wanneer de totale film je niet boeit (dat had ik met Priest en Green Hornet bijv) dan lijkt het mij dat je eerder kritisch bent, dan dat je geniet van de film.

    Waarschijnlijk zal ik niet de enige zijn die deze blu ray een aanwinst vindt.
    Maar dat jij de film "zwaar slecht" vindt en erg kritisch bent, is jouw goed recht natuurlijk .(heb ik absoluut geen problemen mee)
    Wat ik wel een beetje vreemd vindt is dat het er op begint te lijken dat jij het raar vindt wanneer iemand anders sommige films wel kunnen waarderen.

  2. #102

    Standaard

    Ja ik heb je post goed gelezen en het is natuurlijk ook jouw goed recht om een film als Thor een "heerlijke popcorn film" te vinden maar daar gaat het hier helemaal niet om. Het gaat niet om de film zelf ik bedoelde het puur 3D technisch gezien zoals ik al eerder aangaf.

    Ook maakt het niks uit dat het wel een aardige uitgave is want nogmaals het gaat mij hier even puur om de 3D conversie van deze film.

    Dus om daar even op terug te komen: Helemaal los van het feit dat je de film zelf toch wel aardig vond begrijp ik niet dat je niks van het slechte 3D effect hebt mee gekregen (wat eigenlijk allervreemdst is aangezien er helemaal geen 3D effect te bespeuren valt ). Nee maar wat ik wil zeggen, hoe goed of hoe slecht een film zelf ook is, het 3D effect wordt daar niet door bepaald.
    Clash Of The Titans vind ik bijvoorbeeld een fantastische film maar die 3D conversie valt echt verschrikkelijk door de mand en is gewoon een lachertje. Met een film zoals Avatar heb ik eigenlijk helemaal niks maar de (voor het merendeels native) 3D is uitstekend.

    Dus ik vind het niet raar wanneer iemand een bepaalde film en/of de uitgave daar van kan waarderen, wat ik wel jammer vind is wanneer men een slechte 3D conversie dan een beetje over het hoofd ziet.

    Maar goed jij hebt er plezier van en uiteindelijk is dat natuurlijk voor een ieder het aller belangrijkste.

  3. #103

    Standaard

    Hoi DJR,
    Ik denk dat we wat van mening verschillen op het volgende punt,

    -Wanneer ik het een leuke film vind (rapportcijfer 7) en ik heb de beschikking over matige 3D effecten (iets is beter dan niets)dan zou ik deze film vermoedelijk een 7.5 geven, en met geweldige 3D effecten een 8.5.

    Mischien heel kort door de bocht, maar ik zie dan het 3D effect als een extratje, dus een meerwaarde.
    (je hebt natuurlijk met een 3D film altijd de gelegenheid om hem ook in 2D te bekijken)

  4. #104

    Standaard

    Goed Nieuws,

    De Engelse import van Narnia 3D met Nederlandse ondertiteling, aan het eind van de maand te bestellen voor rond de 20 euro.

    https://www.amazon.co.uk/Chronicles-...7930876&sr=8-1
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)

  5. #105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Gestel Bekijk bericht
    Hoi DJR,
    Ik denk dat we wat van mening verschillen op het volgende punt,

    -Wanneer ik het een leuke film vind (rapportcijfer 7) en ik heb de beschikking over matige 3D effecten (iets is beter dan niets)dan zou ik deze film vermoedelijk een 7.5 geven, en met geweldige 3D effecten een 8.5.

    Mischien heel kort door de bocht, maar ik zie dan het 3D effect als een extratje, dus een meerwaarde.
    (je hebt natuurlijk met een 3D film altijd de gelegenheid om hem ook in 2D te bekijken)
    Ik snap wel wat je bedoelt maar wat heb je aan dat 3D effect als het zo slecht is of beter gezegd, zo goed als afwezig is als in Thor en Clash?
    Bij mij doet dat juist afbreuk aan de filmervaring dus in dat geval is niets beter dan iets, als de 3D zo slecht is als in die films dan maar liever geen 3D en gewoon 2D.

    Vergeet ook niet dat als mensen dit soort 3D post conversions blijven ondersteunen de filmmaatschapijen gewoon lekker doorgaan met het maken van die troep. Het hele 3D gebeuren staat over het algemeen al niet te boek als zeer populair maar door dit soort wanproducten zal dat ook niet beter worden en dan vind ik dat ook terecht.

    Neem nou de Conan remake in 3D, de film zelf was maar matig maar dat doet er even niet toe. De scenes met enigzins een klein beetje diepte perspectief zijn op 1 hand te tellen: de openingcredits, een paar shots van een grote grot en een vallend rad ergens tegen het einde van de film, de eindcredits en dat was het dan. Dat was iig dan toch nog meer als in Thor ... Maar als het zo moet dan kijk ik een film liever in 2D en dan zie ik die slechte 3D effecten echt niet als een extraatje of meerwaarde, sterker nog ik ga de film dan juist met tegenzin kijken hetgeen dus ook het geval was met Conan.

    Als je een keer zin/tijd hebt moet je eens op je gemak wat scenes bekijken uit enkele native 3D films en/of goed geconverteerde films (Piranha, Narnia 3, Alice In Wonderland) en dan vergelijken met scenes uit slecht geconverteerde 3D
    films (Thor, Green Hornet, Gulliver's Travels, Last Airbender). Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen maar je ziet/merkt gewoon dat er iets niet klopt en dat je wat mist. Last Airbender is ook al zo'n mooi voorbeeld, op het begin heel leuk allemaal met het studiologo en de credits maar daarna blijft alles zo plat als een dubbeltje.

    Maar goed ik zal er maar over ophouden want ik begin een beetje door te draven denk ik...

    Btw die Narnia 3D is wel de moeite waard zeker voor 20 Euro.

  6. #106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Gestel Bekijk bericht
    Goed Nieuws,

    De Engelse import van Narnia 3D met Nederlandse ondertiteling, aan het eind van de maand te bestellen voor rond de 20 euro.

    https://www.amazon.co.uk/Chronicles-...7930876&sr=8-1
    Idd leuk nieuws, maar dit zal dan wel alleen gelden voor de 3D versie. Of ze zullen ze nu ook een NL ondertitelde 2D versie toevoegen??

  7. #107

    Standaard

    Het jammere van echte (niet animatie) 3D-opnames is dat de 3D-diepte in de opnames zit en dus niet tegelijkertijd geschikt kan zijn voor de bios en thuis.

    Met een (bijvoorbeeld) 10x kleiner scherm (thuis t.o.v. bioscoop)*wordt de 3D-diepte ook (bijna) 10x zo klein.* Vandaar dat 3D thuis vaak zo tegenvalt (objecten zijn veel platter dan 'in het echt') en je eigenlijk alleen heel duidelijk verschil ziet in diepte tussen voorwerpen (incl. achtergrond)*onderling.* De 3D-diepte is dus (helaas)*afhankelijk van schermgrootte én afstand tot het scherm en niet de verhouding hiertussen!** De gewenste/ideale waarden van beiden liggen al vast bij het opnemen van de beelden.

    Bij animatiefilms kunnen ze de 3D-diepte opnieuw berekenen voor een "standaard"*thuissituatie*(wat niet hoeft te zeggen dat iedere producent*die dubbele rekeninspanning laat uitvoeren).

  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Idd leuk nieuws, maar dit zal dan wel alleen gelden voor de 3D versie. Of ze zullen ze nu ook een NL ondertitelde 2D versie toevoegen??


    Hoi rvvnr1,

    Volgens mij (maar ik weet niet of dit bij iedereen zo is) kun je een 3D blu ray ook in 2D bekijken (dus als de 3D NL ondertiteling heeft, kun je hem ook in 2D NL ondertiteling bekijken)
    Als ik me niet vergis is Narnia een 3 disk versie waar ook nog eens extra de 2D disk bij zit, het is natuurlijk nog afwachten maar misschien hebben beide wel NL ondertiteling.

    Om misverstanden te voorkomen de info via het draadje is van Amazon, dus hebben die het fout heb ik het ook fout.

  9. #109

    Standaard

    Hoi DJR,

    Ik zie wel verschil hoor!
    Het verschil is duidelijk, maar misschien vind ik het veel sneller goed en ben ik minder kritisch.
    Ik zeg ook helemaal niet dat je ongelijk hebt, maar na de kritiek op Thor
    (en je was de enige niet die kritiek had) had ik weinig zin meer om die film te bekijken, en ik ben toch blij dat ik hem alsnog heb gekeken
    Laatst aangepast door Rob van Gestel : 07-10-2011 om 12:51

  10. #110

    Standaard

    Weet niet of ik dit al eerder in deze thread heb gemeld, maar van de The Green Lantern komt een combo 3d/2d uit. Er is wel een maar .... de 3d versie is niet de extended versie, en volgens areadvd.de is de 2d versie in deze combo ook niet een EE versie. Enkel de reguliere 2d versie is EE.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  11. #111

    Standaard

    Oke, en de import?
    Is de UK versie misschien wel de EE versie, en weet je misschien of er Nederlandse ondertitelingen op staan?

  12. #112

    Standaard

    Nog meer goed nieuws!

    Volgende maand voor iets meer dan 20 euro
    De Engelse import van The Lion King 3D met Nederlandse ondertiteling

    http://www.amazon.co.uk/Lion-King-Bl...8002806&sr=1-1
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)
    Laatst aangepast door Rob van Gestel : 07-10-2011 om 17:02

  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Gestel Bekijk bericht
    Volgens mij (maar ik weet niet of dit bij iedereen zo is) kun je een 3D blu ray ook in 2D bekijken
    Voor zover ik t heb begrepen is dat de keuze van de uitgever, of ze zetten 2D en 3D versie op 1 schijf of ze zetten t ieder op een aparte zoals je dat bij de meeste uitgaves ziet. En dus niet en-en.

    Of zit ik er nu compleet naast??

  14. #114

    Standaard

    Ik denk inderdaad dat je me niet begrijpt. (heb het misschien niet goed verwoord)

    Ik zelf heb namelijk de mogelijkheid om een 3D blu ray via de tv terug naar 2D te zetten.
    (het tegenovergestelde van een 2D naar 3D omzetten)
    Dus sowieso al die 2D blu rays die er extra bij zitten hebben voor mij niet echt een meerwaarde.

    Maar ik weet niet of dit bij iedereen kan, dat zul je uit moeten proberen.

  15. #115

    Standaard

    Aha op die manier, wist geeneens dat die mogelijkheid ook bestond.
    Maar goed dan moet je wel al een 3D tv hebben en dat is voorlopig hier nog niet t geval.

    T is alleen wel zo dat ik nu al liever de 2D + 3D ipv de 2D + DVD koop.
    Dus ik wil graag beide hebben voorzien van NL-se subs.

  16. #116

  17. #117

    Standaard

    Op 18 november verschijnt Harry Potter And The Deathly Hallows Part 1 & 2 in 3D op blu-ray in een box bij Amazon DE.
    Laatst aangepast door Franklin1975 : 08-10-2011 om 16:38

  18. #118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Op 18 november verschijnt Harry Potter And The Deathly Hallows Part 1 & 2 in 3D op blu-ray in een box bij Amazon DE.


    Dat klopt de prijs is € 39.99

    http://www.amazon.de/gp/product/B005...pf_rd_i=301128


    Maar ik denk dat ik voor de 2 losse versie ga.
    Ze zijn wel iets duurder (samen bijna 39 pond) maar heb liever Engelse uitgaves dan Duitse.


    http://www.amazon.co.uk/Potter-Death...8169010&sr=8-1

    en

    http://www.amazon.co.uk/Potter-Death...8169010&sr=8-2

    Ook een ander nadeel is dat de UK imports pas 2 December uitkomen en de Duitse op 18 November, dus ik zal geduld moeten hebben.

  19. #119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Gestel Bekijk bericht
    Hoi DJR,

    Ik zie wel verschil hoor!
    Het verschil is duidelijk, maar misschien vind ik het veel sneller goed en ben ik minder kritisch.
    Ik zeg ook helemaal niet dat je ongelijk hebt, maar na de kritiek op Thor
    (en je was de enige niet die kritiek had) had ik weinig zin meer om die film te bekijken, en ik ben toch blij dat ik hem alsnog heb gekeken
    Dat zal er waarschijnlijk dan ook mee te maken hebben, ik zelf ben namelijk toch redelijk kritisch ingesteld...

    Maar ik ben blij dat je erkent dat er wel degelijk verschil is maar het belangrijkste is natuurlijk dat je zelf content bent met wat je in huis haalt.

  20. #120

  21. #121

    Standaard

    Top Wieba!

    Ik heb Final Destination besteld voor 15 euro.


    Overigens gisteren Nightmare before Christmass (Disney)
    binnen gekregen, heb nog geen tijd gehad om hem te bekijken, en heb hem wat door geskipt.
    Op het eerste gezicht (eerste indruk) zijn de 3D effecten niet heel erg spectaculair.

    Overigens heeft de UK versie wel Nederlandse ondertiteling.

  22. #122

    Standaard

    Weet iemand of er een verschil is tussen de 3D blu-ray van The Polar Express van 14,99 (pre-order) bij Amazon.co.uk en de 3D blu-ray van The Polar Express van zo'n 30 euro die al in Nederland verkrijgbaar is? En is de 3D blu-ray versie van de film het aanschaffen waard?

  23. #123

    Standaard

    Het is afwachten hoe het zit met de ondertiteling van de Engelse Polar Express.
    (heeft de UK versie NL ondertiteling?)
    Maar voor de rest lijkt het mij dezelfde.

    Polar express is een promo disk geweest van als ik me niet vergis Samsung.
    Het lijkt mij zo, dat het dan wel snor zit met de 3D effecten anders zouden ze er geen promo van hebben gemaakt.

    Ik heb hem ooit in bezit gehad met zo'n rood/ groen brilletje, maar dat is helemaal niet te vergelijken.
    Real 3D is natuurlijk veel en veel mooier, ik heb hem in ieder geval wel besteld voor 14.99 pond.

  24. #124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Gestel
    Overigens gisteren Nightmare before Christmass (Disney)
    binnen gekregen.

    Overigens heeft de UK versie [U
    wel [/U]Nederlandse ondertiteling.

    2d EN 3d heeft ned ondertiteling?
    Bedankt.

  25. #125

    Standaard

    The Polar Express is nooit een promo en/of exclusive van iemand geweest en al zou dat wel zo zijn geweest dan wil dat helaas nog niet zeggen dat het qua 3D helemaal in orde is.
    Op mijn eerste generatie Sony TV zie ik bij deze film iig zeer veel crosstalk in de donkere scenes dus wat dat betreft vond ik het iets minder.

Pagina 5 van 28 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •