Pagina 8 van 28 EersteEerste ... 45678910111218 ... LaatsteLaatste
De resultaten 176 tot 200 van 680 worden weergegeven.

Discussie: 3-D blu-rays

  1. #176

    Standaard

    Op een mindere legale manier kun je 3D films van internet halen, deze zijn niet real 3D, deze zijn dan sbs (side by side). Deze zijn dan bijv geen 50 gb maar bijv 6 gb. (om ruimte te besparen)
    Ik heb hier vrij sceptisch tegen over gestaan, ik dacht dat het niet om aan te zien zou zijn en dat het waardeloos zou zijn.


    Gisteren had ik voor het eerst iets gezien (een side by side download) het was een demo van LG, het was werkelijk net of de vis die in beeld was 2 meter uit mijn tv uit stak.
    Zo'n groot effect had ik tot nu toe nog niet gezien.
    Dus mijn vraag was/ is, of bij sbs het 3D effect minder zou moeten zijn (wat ik niet kon merken) of juist het beeld wat onscherper.

  2. #177

    Standaard

    Heel even terug komen op mijn eerdere reacties, gisteren die vis was fantastisch op side by side.
    Zojuist meer gezien en dit was verre van geweldig.

  3. #178

    Standaard

    Downloads zijn nooit full HD ook al staat er 1080p in de omschrijving. Het is een 1080 beeld met twee beelden in. Dus bij het zien is dit uiteindelijk /2. SBS wil dus zeggen twee beelden naast elkaar in één beeld. De TV hakt die in twee en plaatst die over elkaar. Het is enkel als je naar die file kijkt zonder de 3D modus op te zetten, en dus links en rechts dezelfde film ziet dat je naar Full HD aan het kijken bent.

    Real 3D vanop een blu-ray kan een 3D beeld in full HD 1080 laten zien omdat het links en rechts afwisselt met een volledig beeld.

    Dat maakt het beeld van SBS een beetje softer op een groot scherm. De gemiddelde schermgrotes hebben daar weinig last van. Maar als je eenmaal naar de 55 a 65 inch gaat valt het wel een beetje op ja.

    Met het 3D effect heeft dit alles niets te maken, enkel met de beeldkwaliteit van het 3D effect.
    Laatst aangepast door kristofke : 02-11-2011 om 22:56

  4. #179

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    Downloads zijn nooit full HD ook al staat er 1080p in de omschrijving. Het is een 1080 beeld met twee beelden in. Dus bij het zien is dit uiteindelijk /2. SBS wil dus zeggen twee beelden naast elkaar in één beeld. De TV hakt die in twee en plaatst die over elkaar. Het is enkel als je naar die file kijkt zonder de 3D modus op te zetten, en dus links en rechts dezelfde film ziet dat je naar Full HD aan het kijken bent.
    Dus hou je de helft v.d. horizontale resolutie over en is er dus geen sprake meer van 1080p....

  5. #180

    Standaard

    Harry Potter and the Deadly Hallows part 1 nu ook in 3D, dacht dat er geen 3D versie van deel 1 zou uitkomen..
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  6. #181

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    Downloads zijn nooit full HD ook al staat er 1080p in de omschrijving. Het is een 1080 beeld met twee beelden in. Dus bij het zien is dit uiteindelijk /2. SBS wil dus zeggen twee beelden naast elkaar in één beeld. De TV hakt die in twee en plaatst die over elkaar. Het is enkel als je naar die file kijkt zonder de 3D modus op te zetten, en dus links en rechts dezelfde film ziet dat je naar Full HD aan het kijken bent.

    Real 3D vanop een blu-ray kan een 3D beeld in full HD 1080 laten zien omdat het links en rechts afwisselt met een volledig beeld.

    Dat maakt het beeld van SBS een beetje softer op een groot scherm. De gemiddelde schermgrotes hebben daar weinig last van. Maar als je eenmaal naar de 55 a 65 inch gaat valt het wel een beetje op ja.

    Met het 3D effect heeft dit alles niets te maken, enkel met de beeldkwaliteit van het 3D effect.

    dit is niet helemaal waar. als je gewoon de complete iso van tussen de 40 en 50gb download heb je letterlijk de 3d blu ray en zie je geen verschil met de originele blu ray aangezien je immers de complete disc hebt. ikzelf download tegenwoordig de film eerst als iso om te kijken of het me een 3d aanschaf waard is of dat ik de film gewoon in 2d blu ray koop

    perfect ding die Oppo BDP93 met iso afspeel mogelijkheid
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  7. #182

    Standaard

    17,99 Pond Amazon.co.uk met NL ondertitels in preorder release januari.

  8. #183

    Standaard

    Kijk, dat zijn de berichten die ik wil zien!
    Bedankt Kristofke, deze bestel ik zeer zeker , en ook nog met nederlandse ondertiteling!

  9. #184

    Standaard Beauty and the Beast

    Heeft Disney's Beauty and the Beast op blu ray 3d en 2d Nederlandse ondertiteling op de uitgave van amazon.co.uk? Staat er niet bij, maar heeft iemand deze uitgave al? En een sleeve er omheen?

    In amerika is er een 5 disc versie. Zoals ik het begrijp heeft deze een 2e blu ray schijf met extra's die de Engelse versie niet heeft??


    Disc 1: Blu-ray 3D Feature Film
    Disc 2: Blu-ray Feature Film + Bonus
    Disc 3: Blu-ray Bonus
    Disc 4: DVD Feature Film + Bonus
    Disc 5: Digital Copy of the Feature


    http://www.amazon.co.uk/gp/product/B...&pf_rd_i=typ01
    Laatst aangepast door joopjes : 06-11-2011 om 13:55

  10. #185

    Standaard

    Nee geen Nederlands.

  11. #186

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joopjes Bekijk bericht
    Heeft Disney's Beauty and the Beast op blu ray 3d en 2d Nederlandse ondertiteling op de uitgave van amazon.co.uk? Staat er niet bij, maar heeft iemand deze uitgave al? En een sleeve er omheen?

    In amerika is er een 5 disc versie. Zoals ik het begrijp heeft deze een 2e blu ray schijf met extra's die de Engelse versie niet heeft??


    Disc 1: Blu-ray 3D Feature Film
    Disc 2: Blu-ray Feature Film + Bonus
    Disc 3: Blu-ray Bonus
    Disc 4: DVD Feature Film + Bonus
    Disc 5: Digital Copy of the Feature


    http://www.amazon.co.uk/gp/product/B...&pf_rd_i=typ01


    Inderdaad geen Nederlandse ondertiteling / spraak en geen sleeve.

    Een paar uur terug heb ik wel de bevestiging gekregen van amazon.co.uk dat The Lion king verzonden is, deze heeft waarschijnlijk wel NL ondertiteling + sleeve.

    zodra ik meer weet over The Lion King zal ik het zeer zeker melden !

  12. #187

    Standaard

    Bedankt ook, Rob.
    The Lion King heb ik ook bij amazon.co.uk besteld. Zowel de 3d blu ray als de 3 film blu ray box...

  13. #188

    Standaard

    Morgen krijg ik mn nieuwe 3d tv binnen, maar heeft iemand tils welke film,docu het mooiste 3d laat zien?

    Ik heb passief 3d al weet ik niet of dat heel veel uit maakt.

  14. #189

    Standaard

    Hoi Chev, heel veel plezier morgen, je zult je ogen uit kijken!
    Ik zelf heb ook gekozen voor passief (LG LW 4500)

    Echte toppers (ten minste wat ik vindt)
    - Drive Angry 3D
    - Christmass Carol
    - Alice in Wonderland
    - Resident Evil
    - Avatar (nog niet officieel uit)
    - Shrek serie (nog niet officieel uit)
    - Legend of the Guardians
    - Final Destination

    Maar nogmaals smaken kunnen verschillen!

  15. #190

    Standaard

    Ah bedankt voor de info.

    Ik heb zelf alleen maar een paar films op 3d zoals verschrikkelijke ikke en piranha 3d.

    Maar al die andere films heb ik wel op blu ray , dus ik ga denk ik iets uitvogelen dat ik ze dan maar ga downloaden om te kijken of het interesant genoeg is om de film ook nog eens op 3d aan te schaffen.

    Heb weer veel uit te vogelen iig, ook al mag het eigenlijk niet maar heb geen zin om blind alles nog een keer te kopen.

  16. #191

    Standaard

    Vandaag in de brievenbus, (UK)

    The Lion King 3D
    Met NL spraak + ondertiteling, zowel de 2D als de 3D
    (met Sleeve!)
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)
    Laatst aangepast door Rob van Gestel : 08-11-2011 om 19:05

  17. #192

    Standaard

    Nou ik vandaag een stukje gekeken van verschrikkelijke ikke 3d en dat ziet er geweldig uit.
    Maar daarna heb ik de avatar gewone blu ray even geprobeerd en dat zag er ook niet slecht uit al had ik gekozen voor het vierde tekentje bij de 3d keuze (al weet ik bij god niet wat het allemaal betekend op die lg, moet de gebruiksaanwijzing nog doornemen op de pc).

    Maar hoe komt dat , dat die avatar er zo goed uit ziet , en is het dan wel een behoorlijke verbetering om daar de 3dblu ray voor aan te schaffen?

    Stukje piranha 3d gekeken maar dat vond ik bij bepaalde momenten weer een beetje te spiegelig of zoiets, dan moest ik echt mn ogen weer effe richten om goed beeld te krijgen.

    Pff zoveel weer om te weten te komen met zoiets.

  18. #193

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chev Bekijk bericht

    Ik heb passief 3d al weet ik niet of dat heel veel uit maakt.
    Euh...

  19. #194

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    Harry Potter and the Deadly Hallows part 1 nu ook in 3D, dacht dat er geen 3D versie van deel 1 zou uitkomen..
    De 3D bioscoopversie werd destijds gecancelled, de home versie zou wel de 3D treatment krijgen.

  20. #195

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chev Bekijk bericht
    Nou ik vandaag een stukje gekeken van verschrikkelijke ikke 3d en dat ziet er geweldig uit.
    Maar daarna heb ik de avatar gewone blu ray even geprobeerd en dat zag er ook niet slecht uit al had ik gekozen voor het vierde tekentje bij de 3d keuze (al weet ik bij god niet wat het allemaal betekend op die lg, moet de gebruiksaanwijzing nog doornemen op de pc).

    Maar hoe komt dat , dat die avatar er zo goed uit ziet , en is het dan wel een behoorlijke verbetering om daar de 3dblu ray voor aan te schaffen?

    Stukje piranha 3d gekeken maar dat vond ik bij bepaalde momenten weer een beetje te spiegelig of zoiets, dan moest ik echt mn ogen weer effe richten om goed beeld te krijgen.

    Pff zoveel weer om te weten te komen met zoiets.

    De verschrikkelijke ikke (Despicable Me) is inderdaad een topper op 3D blu ray.
    Wat jij trouwens bedoeld met die icoontjes in het scherm is dat je beelden door de tv van 2D kunt omzetten naar 3D.
    Of als je side by side 3D films hebt (meestal downloads) deze in 3D kunt kijken.

    In het begin is dit allemaal wel leuk, maar zodra 3D geen nieuwtje meer voor je is, zul je van deze optie weinig of nooit meer gebruik maken.


    Ik persoonlijk kijk alleen maar 3D wanneer de blu ray origineel ook 3D is.
    en ik verzeker je dat Avatar zeer zeker de moeite waard is om op 3D blu ray ( zodra hij uitkomt) opnieuw aan te schaffen.

    Een hele goedkope en geweldige 3D blu ray is overigens Resident Evil, als je een beetje zoekt is deze voor 10 tot 12 euro in sommige winkels te koop

    Verder heb je net als ik gekozen voor passief 3D, ik persoonlijk denk dat dit het helemaal gaat worden!

    -Geen of weinig verschil 3D effecten
    -In de bioscoop wordt dit systeem ook gebruikt.
    -Veel goedkoper
    -Geen zware brillen
    -Geen dure brillen (dus geen probleem om meerdere brillen op voorraad te kopen voor de eventuele visite)
    -Geen hoofdpijn van het flikkeren
    -Geen batterijen vervangen

    Kortom veel meer voordelen dan nadelen.

  21. #196

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Gestel Bekijk bericht
    De verschrikkelijke ikke (Despicable Me) is inderdaad een topper op 3D blu ray.
    Wat jij trouwens bedoeld met die icoontjes in het scherm is dat je beelden door de tv van 2D kunt omzetten naar 3D.
    Of als je side by side 3D films hebt (meestal downloads) deze in 3D kunt kijken.

    In het begin is dit allemaal wel leuk, maar zodra 3D geen nieuwtje meer voor je is, zul je van deze optie weinig of nooit meer gebruik maken.


    Ik persoonlijk kijk alleen maar 3D wanneer de blu ray origineel ook 3D is.
    en ik verzeker je dat Avatar zeer zeker de moeite waard is om op 3D blu ray ( zodra hij uitkomt) opnieuw aan te schaffen.

    Een hele goedkope en geweldige 3D blu ray is overigens Resident Evil, als je een beetje zoekt is deze voor 10 tot 12 euro in sommige winkels te koop

    Verder heb je net als ik gekozen voor passief 3D, ik persoonlijk denk dat dit het helemaal gaat worden!

    -Geen of weinig verschil 3D effecten
    -In de bioscoop wordt dit systeem ook gebruikt.
    -Veel goedkoper
    -Geen zware brillen
    -Geen dure brillen (dus geen probleem om meerdere brillen op voorraad te kopen voor de eventuele visite)
    -Geen hoofdpijn van het flikkeren
    -Geen batterijen vervangen

    Kortom veel meer voordelen dan nadelen.
    Pasieve 3d heeft toch wel lagere resolutie.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  22. #197

    Standaard

    Dat zal best Pieter, maar dat zal nauwelijks merkbaar zijn.
    Een kennis van mij heeft ook actieve 3D, en in de winkel vergelijk ik het verschil wel eens, maar het verschil is niet of nauwelijks te zien.

    Als je de voor en nadelen tegen elkaar afweegt zal menigeen voor passief kiezen.

  23. #198

    Standaard

    Elke passieve TV die ik al gezien heb is hetzelfde als kijken naar zo een heel grote liniaal voor kinderen met zulke horizontale strepen in voor een 3D effect.

    Ik heb geen enkel probleem met hoofdpijn, flikkering of te zware brillen. Mijn brillen zijn oplaadbaar en gaan best lang mee.

    In ieder geval weegt geen enkel nadeel op tegen het resolutieverlies op passieve TV's. Dat is op +42 inch onvergeefbaar, en op +55 inch onbekijkbaar.

  24. #199

    Standaard

    Bdankt voor de tips rob

    Ik heb ook al wat zitten gamen in 3d killzone 3 en super stardust hd echt geweldig.

  25. #200

    Standaard

    In de bioscoop wordt de passieve 3D techniek toegepast kristofke.

    Over die lineaal begrijp ik niet wat je bedoeld.
    Wel fijn om te horen dat je tevreden bent met je systeem, en dat is waar het om gaat.
    (jij tevreden met actief, ik tevreden met passief)

    De consumentenbond schrijft overigens het volgende:

    Met Cinema 3D belooft LG een 3D-ervaring zoals in de bioscoop. De brilletjes zijn lichter en goedkoper en het beeld zou beter zijn dan bij 3D-tv's van andere fabrikanten.
    Cinema 3D is een passieve 3D-techniek. LG is de eerste tv-fabrikant met deze techniek in Nederland. Andere tv fabrikanten gebruiken een actieve 3D-techniek (lees meer over 3D-TV). Later dit jaar zullen ze tv's met passieve 3D-techniek introduceren.
    Om Cinema 3D te proberen, bekeken we Avatar 3D op een LG 42LW650S tv. Dat deden we ook op een actieve 3D-tv van Samsung: de Samsung LE40C750.
    Op Youtube vind je de videoreview van deze LG Cinema 3D.
    Lichtgewicht brilletje

    Het Cinema 3D-brilletje is een stuk lichter en comfortabeler dan die van actieve 3D-tv's. Het LG-brilletje weegt 22,7 gram, de 3D-bril van Samsung 34,6 gram. Andere actieve 3D-brillen zijn vaak nog zwaarder.
    De afwerking is wat goedkoop en het design moet je liggen. Een 3D-brilletje kost enkele euro's. Dat is een stuk lager dan de €100 of meer die je betaalt voor een actieve 3D-bril. Er zijn geen batterijen nodig in het brilletje.
    Geen flikkerend beeld

    De Cinema 3D heeft geen last van flikkerend beeld. Bij de Samsung 3D-tv flikkert het beeld wel, dat komt door de actieve techniek. Het flikkeren ontstaat door het razendsnel open en dichtgaan van de glazen. Ondanks de snelheid van 60 wisselingen per seconde, neem je deze schakelingen toch een beetje waar.
    3D inspanning

    Kijken naar 3D vergt meer inspanning dan kijken naar normale 2D-beelden. Actief of passief: 3D blijft een kunstmatig diepte-effect dat kan leiden tot druk op het voorhoofd of opkomende hoofdpijn.
    Reflectie van daglicht

    Overdag reflecteert het omgevingslicht aan de binnenkant van de glazen van de 3D-bril. Het is daarom aan te raden 3D te kijken in het donker.
    Grotere helderheid

    De glazen van het LG-brilletje hebben een polarisatielaagje. Daardoor werken de glazen een beetje als een zonnebril: ze houden licht tegen. Een actieve bril houdt echter nog meer licht tegen. Het beeld is minder donker met de passieve bril en daardoor contrastrijker.
    Lagere resolutie

    Bij Cinema 3D heeft het beeld minder detail dan bij een actieve 3D-tv. De resolutie is namelijk de helft lager dan bij een actieve tv. Erg veel merk je daar overigens niet van.
    Conclusie

    Cinema 3D geeft een betere kijkervaring dan actieve 3D-tv. Je hebt geen last van flikkeringen en het beeld is helderder. De resolutie is lager, maar daar merk je niet veel van. Zeker als je op normale afstand van de tv zit.

    Voordelen
    • Geen batterijen nodig voor 3D-bril;
    • Geen flikkerende 3D-bril;
    • Laat meer licht door dan een actieve 3D-bril;
    • Lichtere en goedkopere 3D-bril.
    Nadelen
    • 3D kijken kan leiden tot bijvoorbeeld hoofdpijn of druk op het voorhoofd;
    • Lagere resolutie dan actieve 3D ( niet altijd merkbaar);
    • Brilletje kan lastig zijn voor brildragers;
    • 3D-bril oogt goedkoop.

Pagina 8 van 28 EersteEerste ... 45678910111218 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •