De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hoe te handelen met problemen met een Ebay webshop?

    Geachte mede-forumleden,

    Het betreft het volgende probleem.

    Op 2 november jl. heb ik via Ebay bij de Franse Ebay winkel fandesdvd de Spider-Man III Coffret Limited Edition (de bekende Franse uitgave met beeldje) gekocht.

    Netjes direct betaald via Paypal (hij heeft ook kopersbescherming tot € 1000,--) dus ik dacht dat zit wel goed, ondanks dat hij toch 70 minnen heeft gehad in één jaar (wel ruim 23.000 transacties gedaan)

    De box 11 november binnen gekregen en wat mij toen direct opviel was de beroerde verpakking. Een kartonnen doos die met plakband aan elkaar zat

    Toen ik de doos open maakten bleek dus dat de giftset gewoon los in de doos zat was al een deukje in de verpakking tot gevolg had. Nou dat deukje kan ik gelukkig wel mee leven.

    Alleen toen ik de verpakking open gemaakt had bleek dat het beeldje vrijwel in gruzelementen lag. Beide benen waren doorgebroken van de onderplaat waar het beeldje op staat en Spider-Man misten wel geteld zes vingers!

    Niet iets wat je even netjes kan plakken met een tubetje secondelijm.

    Direct een Engelse e-mail richting de Ebay winkel gestuurd waarop ik een Frans antwoord kreeg. Hiervan gemeld dat ik graag in Engels communiceer en toen een e-mail terug gehad van iemand anders van de Ebay winkel genaamd "Franck" (met een Yahoo.fr e-mail adres)

    Die bood mij eerst € 15,-- ter compensatie en toen ik hier niet mee akkoord ging € 20,--.

    Uiteraard ben ik hier niet mee akkoord gegaan en heb ik geeist dat ik of de box richting hem kon sturen op zijn kosten en het volledige bedrag terug krijg of dat ik een nieuwe statue wil aangezien hij nog een aantal van deze boxen te koop had in zijn shop.

    Toen kreeg ik 11 november laat in de avond een e-mail dat hij mij morgenavond meer duidelijkheid kon verschaffen m.b.t. een nieuwe statue.

    Maar goed jullie raden het al, geen mailtje gehad tot nu toe.

    Ik heb hem zelfs al drie mailtjes gestuurd met hierin de nette vraag of hij mij een status update kan geven over hoe en wat. Ook hier geen reactie op.

    Aangezien ik één week eigenlijk lang genoeg de tijd vindt om te reageren wil ik via een andere weg mijn geld / gelijk halen.

    Zover ik begreep is er binnen Paypal / Ebay een geschillencomissie die dit soort zaken behandeld. Iemand hier ervaring mee?

    Misschien nog andere tips hoe nu verder te handelen?

    Het gaat om een bedrag van € 119,99 en dit vind ik te veel om het op zijn beloop te laten gaan.

    Alvast bedankt voor jullie advies

  2. #2

    Standaard

    Open een claim bij Ebay. Wacht hier niet te lang mee indien de verkoper niet reageert. Ebay geeft meestal kopers voordeel waardoor de kans groot is dat je je geld via PayPal kan terugkrijgen...

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door LordLeto Bekijk bericht
    Open een claim bij Ebay. Wacht hier niet te lang mee indien de verkoper niet reageert. Ebay geeft meestal kopers voordeel waardoor de kans groot is dat je je geld via PayPal kan terugkrijgen...
    Bedankt voor de informatie.

    Ik heb in ieder geval een geschil geopend via Paypal.

    Bemiddeld Paypal hierin en weet je misschien hoe dit verder in zijn werking gaat?

  4. #4

    Standaard internet

    er is nog een optie, ik weet niet of die helemaal van toepassing is, maar als je met een cc card betaald heb kun je altijd binnen een bepaald termijn na je afschrift waarop de transactie staat die betaling aanvechten.Meestal is dit wegens niet levering, ik weet niet of dit er ook onder valt, maar paypal is in eerste instantie meer een scheidsrechter en bij een cc card storten ze eerst het geld terug om later eea uit te zoeken.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cor van S. Bekijk bericht
    Bemiddeld Paypal hierin en weet je misschien hoe dit verder in zijn werking gaat?
    Paypal is de bemiddelaar. Jullie moeten allebei jullie bevindingen doorgeven (aan elkaar), maar iemand van Paypal "leest mee". Aan de hand van die onderlinge communicatie beslist Paypal wie er voor de kosten moet opdraaien. De kans is groot dat je het pakket naar de verkoper moet terugsturen. LET OP: doe dit wel AANGETEKEND!!!. Je moet namelijk bewijs hebben dat je het produkt hebt teruggezonden. Zonder dat bewijs krijg je je geld niet terug. Dus niet zomaar even "op de bus doen" en zeggen dat je het retourgezonden hebt.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Paypal is de bemiddelaar. Jullie moeten allebei jullie bevindingen doorgeven (aan elkaar), maar iemand van Paypal "leest mee". Aan de hand van die onderlinge communicatie beslist Paypal wie er voor de kosten moet opdraaien. De kans is groot dat je het pakket naar de verkoper moet terugsturen. LET OP: doe dit wel AANGETEKEND!!!. Je moet namelijk bewijs hebben dat je het produkt hebt teruggezonden. Zonder dat bewijs krijg je je geld niet terug. Dus niet zomaar even "op de bus doen" en zeggen dat je het retourgezonden hebt.
    Dit komt ongeveer overeen met wat ik me herinner. In mijn geval moest ik het item niet terugsturen maar dit betrof dan ook een bootleg...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door LordLeto Bekijk bericht
    Dit komt ongeveer overeen met wat ik me herinner. In mijn geval moest ik het item niet terugsturen maar dit betrof dan ook een bootleg...
    Oké beetje jammer dat het mij dan als nog geld gaat kosten

    Ik ben de procedure gestart in ieder geval en je mailt dan als eerst de gebruiker via Paypal en dan heeft die één week de tijd om te reageren.

    En dan kan je als nog een claim indienen.

    Erg vervelende situatie!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •