De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Color bars Criterion dvd

    Hallo,

    Nou...er gaat weer een wereld voor me open hier. Ik heb mn tv ook afgesteld maar meer op "het gevoel". Dus wat oogt het mooiste. Dat is dus niet echt professioneel. Ik zou het zelf wel eens willen proberen om mn tv het best mogelijke beeld te laten geven.

    Nu zit er op verschillende Criterion dvd's de functie "color bar". Ik wist nooit waar het voor diende maar nu begrijp ik dat het is om je kleuren mooi af te stellen. Als je deze functie kies en de color bars verschijnen op je scherm, wat dien je dan te doen?

    Contrast en dergelijke aftsemmen totdat de kleuren mooi ogen? Of zijn er bepaalde richtlijnen of stappen die je moet doorlopen om het beste resultaat te krijgen?

    Alvast bedankt (ik ben een leek op technisch gebied).

    Melzz

  2. #2

    Standaard

    De colorbars zijn bedoeld om met kleurfilters de kleurverzadiging in te stellen. Je hebt dus ook kleurfilters nodig, die bij specifieke test DVD's meegeleverd worden. Helderheid en contrast stel je niet in met colorbars, daar zijn andere testschermen voor.
    Het beste is echter om een ISF kalibratie te laten uitvoeren. Het scheelt je uren uitproberen van wat je denkt dat de beste instelling is. Met testschermen zo op het oog kun je nooit zo goed instellen in vergelijking met het gebruik van een professionele coloranalyzer, mits goed gebruikt.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •