De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Blu-ray en draadloos netwerk; hoe verbinden?

    Beste leden,

    Ik ben in het bezit van de Sony S350 Blu-rayspeler en wil deze verbinden met een al bestaand draadloos netwerk. Wat heb ik daarvoor nodig? Ik lees wel hier en daar verhalen over een wireless gaming adaptor, maar daarover kan ik weer niets vinden bij de bekende computerzaken.

    Wie kan helpen?
    Laatst aangepast door martwout : 21-11-2008 om 14:26

  2. #2

    Standaard

    Ik heb zelf achter de S350 een draadloos routertje gehangen, welke ik met mijn bestaande draadloze router laat communiceren en dat werkt prima.
    Dat is redelijk goedkoop, was zelf 19 Euro kwijt bij MediaMarkt voor deze minatuur router.
    Je kan ook duurder gaan en met PowerLAN (internet via het stopcontact) gaan werken, maar vind dit een bizar dure oplossing.
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  3. #3

    Standaard

    Interessant draadje dit
    Ik vroeg me ook al af hoe ik dat ging oplossen. In mn Pana BD55 zit ook een netwerkaansluiting voor BD Live en firmware updates.
    @Reusla: kun je iets preciezer aangeven hoe je dat hebt opgelost? Zoals ik het nu inschat heb je een (kort) netwerkkabeltje in de bluray speler gedaan en dat in een router geprikt en die router laat je praten met je andere router?? zoiets?
    First seek to understand, then seek to be understood.
    Panasonic DMP-BD55, Panasonic TH-46PZ82E (gecalibreerd), Pioneer VSX-LX51, KEF KHT 2005.2, KEF PWS2010 Subwoofer.

  4. #4

    Standaard

    Hoi Spliney, exactemento. Heb eerst die minitatuur router met m'n computer geconfigureerd zodat 'ie op 't zelfde kanaal zit als de rest van m'n netwerk en de beveiliging ingesteld.
    Daarna inderdaad een draadje uit de S350 aan die minatuur router gekoppeld en deze binnen de S350 geconfigureerd wat betreft IP adressen naar m'n bestaande draadloze router. Werkt als een trein....
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  5. #5

    Standaard

    briljant!! mijn dank!

    Robert
    First seek to understand, then seek to be understood.
    Panasonic DMP-BD55, Panasonic TH-46PZ82E (gecalibreerd), Pioneer VSX-LX51, KEF KHT 2005.2, KEF PWS2010 Subwoofer.

  6. #6

    Standaard

    Hmm. Iets soortgelijk zou ik ook wel kunnen gebruiken.

    Mijn internet wordt nu verdeeld via een wireless router die ook nog eens verbonden is met een switch. Ik kan nu gewoon mijn Switch verplaasten achter mijn HT set up en van daar uit mijn Xbox, digicorder en binnenkort mijn BD55 verbinden.

    Door mijn switch te verplaatsten moet ik geen lange kabels meer trekken van HT naar switch/router.
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  7. #7

    Standaard

    Exactly. M'n XBox360 zit naast m'n BlueRay speler ook op dat routertje aangesloten en werkt ook zonder enige problemen.
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  8. #8

    Standaard

    Reusla, zou je willen vertellen welk merk draadloze miniatuur router je hebt gebruikt om aan je blu-ray te hangen? Ik wil graag dezelfde oplossing toepassen
    Alvast dank voor de info!
    Laatst aangepast door spliney : 28-11-2008 om 21:30
    First seek to understand, then seek to be understood.
    Panasonic DMP-BD55, Panasonic TH-46PZ82E (gecalibreerd), Pioneer VSX-LX51, KEF KHT 2005.2, KEF PWS2010 Subwoofer.

  9. #9

    Standaard

    Hoi Spliney. Heb de Sitecom Wireless Router WL-607 achter m'n Blu-Ray speler hangen. Was een x-aantal weken geleden te koop voor 19 Euro bij de Mediamarkt, weet niet wat ze daar inmiddels kosten. Beetje rondneuzen op internet kom je ook wel aardige prijzen tegen : zie bijvoorbeeld dat Alternate in Ridderkerk ze voor 19 Euro aanbiedt.
    Veel succes gewenst.....
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  10. #10

    Standaard

    Hartelijk dank! ik ga binnenkort even winkelen

    Robert
    First seek to understand, then seek to be understood.
    Panasonic DMP-BD55, Panasonic TH-46PZ82E (gecalibreerd), Pioneer VSX-LX51, KEF KHT 2005.2, KEF PWS2010 Subwoofer.

  11. #11

    Question configureren

    Waarschijnlijk ga ik als netwerk-leek te veel detail vragen maar hoe vind je precies de instellingen waar je het over hebt. Ik zit via een LAN modem op een draadloos station maar ik kan niet de kanalen en beveiligingsinstellingen vinden. Bij voorbaat hartelijk dank!

  12. #12

    Standaard

    Elk modem heeft z'n eigen IP adres om instellingen in te wijzigen. Kijk de documentatie daarvoor even na welk IP adres dat is voor jouw modem. Bij mijn Netgear modem is dat http://10.0.0.1, maar kan voor jouw modem anders zijn.
    Afhankelijk van welk modem krijg je dan een scherm te zien waar je je instellingen aan kan passen. Bij mijn Netgear modem staat het kanaal en beveiligings instellingen op een Wireless settings scherm. Even zoeken naar Channel (of kanaal) en die moet je dan invullen. Ook de Security Options (of iets met beveilinging of zo) moet je daar terugvinden.
    Op de 350 moet je een uniek IP adres kiezen op de draadloze modem.
    Die is gebaseerd op het IP Gateway adres van dat modem (was dus het IP adres is welke ik hierboven heb genoemd om bij het instellingen menu te komen voor je modem). Je moet dan een IP adres kiezen waarbij je het laatste getal uit dat IP adres ophoogt (in mijn geval zit mijn computer op IP adres 10.0.0.2).
    Je zou voor je 350 dan IP adres 10.0.0.3 kunnen kiezen, maar weet niet of er meer computers aan je modem hangen. Je kan meestal op je modem zien welke IP adressen er al in gebruik zijn (op de Netgear heet dat Attached Devices). In dat geval moet je een IP adres kiezen welke niet in dat rijtje voorkomt.
    Op de 350 dan alleen nog het IP Subnet Mask invullen (da's 255.255.255.0) en dan zou 'ie 't moeten doen.
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  13. #13

    Standaard

    Het is zeker niet mogelijk om een dongle in de netwerkpoort van je speler te doen? Ik heb binnenkort ook een wireless router. Om er nu nog 1 aan te schaffen voor alleen de br-speler vind ik ook zo overdreven.
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  14. #14

    Standaard

    Overdreven of niet : het is één van de mogelijke manieren om dat te doen. De andere manieren zijn een enorme kabel door je kamer(s) trekken vanaf je modem, of PowerLAN gebruiken, maar beide vind ik geen alternatief (eerste is geen doen zeker niet als je modem een kilometer bij je 350 vandaan staat, de tweede optie is ontzettend duur). Reden waarom een dongle dus niet gaat : er is alleen een netwerk poortje in de 350 aanwezig voor netwerk access, geen USB poort voor wireless netwerk dongles.
    De USB poort die aanwezig is, is alleen voor USB memory sticks aan de 350 toe te voegen....
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  15. #15

    Standaard

    Dat klopt idd... er bestaan dus geen dongles die je in een netwerk poort kan stoppen :P

    Die wireless router komt op mijn kast te staan, waarschijnlijk achter de tv. Mijn modem komt in de kast (ben ik meteen van die piepende spoel af die erin zit), dus een kabel van 1 meter volstaat, want er zitten ook gewoon vijf poorten in die router . Maar ja... elke kabel minder is mooi meegenomen, helaas gaat dat nu dus niet op...
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  16. #16

    Standaard Wat zijn de instellingen van de Sitecom Wireless Router WL-607

    Hoi Reusla,

    Ben bezig om mijn 350 BR draadloos aan te sluiten. Daarnaast heb ik vandaag ook een Humax 5050C gekocht waarmee ik HDTV kan kijken en opnemen. Erg mooi spul allemaal. Er zit tevens een FTP protocol op om muziek en foto's enzo te verzenden. Nu mijn vraag. Ik heb de Humax al even online gehad, maar toen kreeg ik de BR nog niet goed. Weer geknoeid en zo en nu werkt niets meer. De beide apparaten krijgen telkens een ip adres van de Sitecom Wireless Router WL-607 en dat moet niet. Ze moeten toch een ip-adres krijgen van mijn oude router.
    Welke instellingen moet ik nu in de Sitecom Wireless Router WL-607 zetten en zal ik ook nog iets moeten doen met mijn oude router?
    Ik ben benieuwd of je mij kunt helpen.

    Groet Ewout

  17. #17

    Standaard

    zit er een "switch" gedeelte op de router? anders gewoon daar de kabel van je oude router insteken ipv de internet ingang. en dhcp op de nieuwe router uitschakelen.

    dan moet alles gewoon prima werken
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  18. #18

    Standaard

    Even voor een leek op dit gebied. Ik heb vandaag van Sitecom de 300N Router gekocht en wil hiermee mijn Blu Ray speler en mijn TV wireless laten communiceren met de computer.

    Ik heb het gedeeltelijk werkende gekregen met een LAN kabel tussen de computer en het modem in, dan herkent de TV mijn computer als server. Wireless lukt me dit niet. Is het mogelijk om me even stap voor stap te vertellen wat ik moet doen om dit nu wireless te krijgen. Alvast bedankt.
    Martien

  19. #19

    Standaard

    Is er hier iemand die me kan helpen. Het is me nl. nog niet gelukt.

    Alvast bedankt,

    Martien
    Martien

  20. #20

    Standaard

    Inmiddels al gelukt?

    Tis dezelfde opstelling als een thuisnetwerk voor je pc.

    Internetaansluiting
    Router
    bedraad of onbedraad
    pc1, pc2 , hifi-apparaat etc.

    Hifi-apparaat heeft ingebouwde wifi (draadloos) voorziening nodig of wifi-usb stick moet erin.

    Router even bedraad op ee pc aansluiten.
    Handleiding router zegt hoe je router kunt benaderen (op welke http:/ poort).
    Eenmaal daar gekomen, kun je zelf je poortnummer, je wifi-instellingen ed instellen.

    Boekje Hif-apparaat met wifi OF van wifi stick geven ook aan hoe je aldaar moet komen.
    Praat niet over wat je weet, maar weet waarover je praat.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •